Katrs klases audzinātājs piekritīs, ka pirms attālināto mācību procesa klases dzīvi bija daudz vieglāk organizēt: klases stundās tika pārrunāti aktuālākie jautājumi saistībā ar ētiku, uzvedību un mācībām, kā arī klases ikdienu. Tikmēr patlaban jāņem vērā tehnoloģiju iespējas. Jāpieņem tas, ka ne visi jaunieši varēs pieslēgties mācību stundai tiešsaistē, un var rasties tehnoloģiska rakstura problēmas, kas var negatīvi ietekmēt savstarpējo sadarbību.

Skolēniem ir svarīgi redzēt skolotājus un klasesbiedrus

Mācoties attālināti, ir ļoti svarīgi nezaudēt kontaktu starp skolotāju un skolēniem, tāpēc ikdienā jāizmanto tādi rīki, kas sniedz šo klātbūtnes efektu. Proti, papildu uzdevumu nodošanai e-pastos, e-klasē, Whatsapp sarakstē vai kā citādi, organizējot arī mācību stundas tiešsaistē. Tiešsaistes sarunas un mācību stundas visparocīgāk ir organizēt videokonferenču ZOOM platformā, kas ir ļoti ērts rīks, kurā var mācīt. Izmantojot šo aplikāciju, rodas klātienes sajūta, kā arī ir iespējams uzreiz uzdot jautājumus par tēmu. Šāda veida stundās jaunieši piedalās gana aktīvi, priecājas redzēt klasesbiedrus un skolotājus. Šāda veida mācību stundas vajadzīgas arī tāpēc, lai jauniešiem rastos kopības sajūta, būtu pozitīvs garastāvoklis un viņi nejustos tik ļoti vientuļi. Ir svarīgi uzturēt regulāru kontaktu ar skolēniem, lai nepazustu tās saites, kas tika izveidotas līdz ārkārtas situācijas ieviešanai.

Kopumā mācoties attālināti, liela daļa klašu ir kļuvušas saliedētākas. Skolēniem daudz biežāk nākas jautāt pēc palīdzības citiem klasesbiedriem, kopīgi risināt uzdevumus, tikt galā ar problēmām, kuras radušās.

Svarīga arī vecāku iesaiste

Ja līdz ārkārtas situācijas sākumam vecāku sapulces tika rīkotas vienu reizi semestrī, tad tagad tiek novērots, ka tikšanās platformā ZOOM notiek itin bieži. Šobrīd vecāki visvairāk interesējas par sekmju uzlabošanu, uzdoto darbu apjomu. Ir ļoti parocīgi, ja ar vecākiem ir izveidota arī kopīga Whatsapp grupa, kurā ir vismaz viens katra audzēkņa vecāks, tad arī tur notiek visa saziņa, tiek apspriesti aktuālākie jautājumi.

Tāpat no vecākiem iespējams uzzināt arī to, kā attālināto mācību režīms ietekmē skolēnus. Piemēram, jaunieši sāk plānot savu laiku, lai varētu efektīvāk izpildīt uzdotos darbus. Vairāki vecāki pauduši arī to, ka jaunieši aiz garlaicības ir sākuši nodarboties ar sportu, jo tā ir teju vienīgā iespēja, kā var tikt ārā no mājām. Arī jauniešu istabas ir kļuvušas sakoptākas (ne tikai tāpēc, ka "mamma lika", bet arī tādēļ, ka jaunieši saprot, ka tiešsaistes stundu laikā gan pārējie klasesbiedri, gan skolotāji redz, kur jaunietis atrodas).