Lietotājvārds
Parole
Kādēļ riebjas lasīt? Tādēļ, ka visu skatās pēc GADIEM! Piektajā klasē visi lasīs to, sestajā visi lasīs šito. Zini, baigi forši lasīt kaut kādas bērnešķīgas grāmatas, kuras interesē tikai bērniem? Kādēļ nevar katrs izlasīt, piemēram, grāmatu, kura interesē? Un tad prezentēt, vai pastāstīt. Un brīnās, kādēļ nepatīk....
Garlaicīgi tad, ja Tev par to nav stāstijuši senči.Ja ar to esi jau saskāries viss ir citādāk.Dažkārt vecāki ļoti asaudzē no sāpem bērnus,viņi vispār nezin,kas tas ir.Tāpec tāda literatūra nesaista.Ar teikumu- nu kastad tur liels ka notiek ta un šitā.Nekas īpašs.Nepārdzīvo ne par saviem tuviniekiem un kur tad vēl par grāmatu varoņiem.
Kad bērnam lasīt? līdz plkst. 14.00 piem. stundas, pēc tam pa taisno uz mūzikas skolu-autobusā sēž un mācās dzejoli vai ko citu...pēc tam auļos vien uz mājām nolikt somu un jāskrien uz treniņu-mājās ap 21.00...vēl jāsteidz gūzma ar uzdoto izmācīties...tā 4x nedēļā! Kad gatavoties mūzikas skolai? Kad spēlēt to instrumentu? Kad? Vieglāk taču ir neiet, vai ne? Jūs ko, kāds lasīšanas prieks? Kad? Pa kuru laiku? Man, kā vecākam grāmatu tārpu nevajag mājās...man citas lietas ir svarīgākas priekš mana bērna kā cilvēka, nevis izlasīts kaut kāds obligātais Rainis. Atvainojos! :-)
Maincrafters 03.12.2012. 20:09:00
Man ļoti nepatīk lasīt bet nu ja ir vajadzīgs es to noteikti daru jo dumš jau ari neesmu. :D
voldemords voldemord fricis smird VIENMER 27.11.2012. 22:38:40
jau apnicis lasit nau norm. gramatu un neeeintresanti
Vislabākais veids, kā ieaudzināt mīlestību pret grāmatām, ir parādīt to dažādību. Lai nāk gan Šekspīrs, Rainis, bet lai pēc tam parāda arī Agatu Kristi vai, piemēram, D. Adamsu. Jācenšas parādīt, ka literatūras pasaule spēj apmierināt j e b k u r a gaumi.
mācos 9. klasē, un man jau ģimenē iemācīts lasīt grāmatas.. Arī obligāto literatūru vienmēr lasu. Protams, ir grāmatas, kas ir garlaicīgas, bet padomājiet, ja mēs latviešu rakstnieku darbus nelasīsim skolā, par tādiem nemaz lielākā daļa skolēnu nemaz nezinās.
............ 23.11.2012. 20:55:50
Nepatīkami ir tas, cik liels uzsvars ir tieši uz latviešu literatūru un ārzemju literatūras apskats aprobežojas ar Faustu un Šekspīru, daudzi skolēni lasa nevis visas grāmatas, bet fragmentus un pēc tam nav spējīgi tās analizēt, jo visu to dara negribot un neiedziļinoties. Šajā intereses trūkumā nav vainīga tikai skola, tur ir vainīga arī vide, kurā cilvēki uzaug. Pirms pieprasat, lai pusaudži lasa grāmatas, dariet to paši, dārgie pieaugušie, it īpaši tie, kam ir bērni. Pieredze rāda, ka skolā lasīt mīlošie ir tieši tiem, kam ģimenē vecāki ir tam piešķīruši kādu nozīmi. Otrkārt nevajag pārlieku stumt rīklē to uzspiesto 'patriotismu'. Tas izraisa izteiktu negatīvu pretreakciju, it īpaši ja saprotam, ka bieži vien latviešu darbi (ja neskaita Albertu Belu, šādu tādu dzeju un postmodernistus) bieži vien tiešām ir garlaicīgi. Šķiet nepieņemami pabeigt skolu lasot tūkstoš galraicīgus darbus, ko nekad neatcerēsies, bet ne reizi pirkstu nepiedurot V.Igo vai O.Vaildam.
Muļķīgs raksts, lielais vairums nelasa un nelasīs, bet skolas programma ar sarežģītajiem un vecmodīgajiem vērtīgajiem darbiem to tikai bremzē. Latviešu literatūra kā tāda cilvēkam var uzdzīt tikai depresiju, kā klasiķis tā pāris līķu, noslīkuši, nosaluši, nošauti (Kaspars no Mērnieku laikiem), ar diloni aizgājuši atritnes dēli, kas neveicina aktīvu attieksmi pret dzīvi, bet liek iegrimt tik mīļajās žēlabās un činkstēšanā. Man vispār ir radies iespaids, ka pietiek galveno varoni grāmatas beigās smuki nomušīt, la klasiķa lauri būtu garantēti. Obligāti beigās, lai visi pie viņa pierod, citādāk būs krimiķis un tas nu nekam neder, vēl būs interesanti lasīt.
tā kaut kā 23.11.2012. 15:07:00
Pēc jaunākās literatūras metodikas - skolēni klasiķus mācās lasīt mācību stundās. Jo mūsdienu bērns vienkārši nevar pats saprast šī laika problēmas, vērtibas utt. Taču mājās viņš var turpināt lasīt klasiķus pilnā apjomā, ja vien skolotājs ir spējis radīt skolēnam radīt interesi un sapratni par notiekošo attiecīgajā daiļdarbā. Skolotāji, zinu, ka tas nav viegli :) Mājās skolēns lasa to, kas viņam patīk, taču paralēli skolotājs organizē seminārus vai pasākumus, kur tiek ar dažādām metodēm radīta interese par klasesbiedru lasīto grāmatu, līdz ar to par grāmatu vispār.
Literatūras skolotāja 22.11.2012. 21:58:44
Visiem zināmo teicienu "Nav svarīgi, KAS notiek, svarīgi ir, KĀ mēs to uztveram" šajā gadījumā gribas pārfrāzēt un teikt : "Nav svarīgi, KO lasa, svarīgi ir, KĀ to dara" ... Var jau, protams, nodiktēt skolēniem obligātās literatūras sarakstu un tad daiļdarbus stundās "ķidāt" - tēma, problēmas, tēlu raksturojums ... metaforas, epiteti,,, (tādu pieeju, starp citu, paredzēja daudzus gadus CE sastādītāji) Bet var arī diskutēt, rīkot literārās tiesas, veidot kolāžas un atziņu bankas, iestudēt parodijas... Nu, kur vēl mūsdienīgākus darbus atrast kā Blaumaņa "Pazudušais dēls" vai "Indrāni"? Nav ne vainas arī "Poteram" (atbilstošā vecumā), ja vien uztveram to kā pasaku, kurā notiek brīnumi un labais cīnās ar ļauno. .. Raini var mīlēt vai nemīlēt, Skalbes baltā kaķīša paustie ētiskie principi var būt pieņemami vai nepieņemami, cilvēki taču ir tik dažādi. Taču ZINĀT šos darbus nu gan vidusskolu beigušam jaunietim vajadzētu gan. Vai arī piekritīsim pirms 300 gadiem paustajam vāciešu viedoklim, ka latvieši tāda prasta bauru tauta vien ir?
Neciešu tās poēmas un balādes kas jālasa. Viņas tāpat nevar uztvert. Kapēc nav piedīvojumu grāmatas litertūrā jālasa??
Mīļie komentētāji, Raini , Blaumani un citus latviešu rakstniekus skolēni lasa! Problēmas sākas tad, kad ir jālasa Šekspīrs , Gēte un citi.. manuprāt, šie darbi būtu varbūt vispārīgi jāapskata un jārunā par to ietverto domu, nevis pašiem jālasa, jāanalizē. Lūk tas uzdzen to riebumu - neinteresants,neizprotams darbs , kurš aizņem daudz laika. Tākā citos priekšmetos nebūtu nekas uzdots un tākā skolniekam savu brīvo laiku nemaz nevajag. Pēc tam brīnās, kādēl tik zemi vērtējumi literatūrā. Vispār Faustu lasa un analizē augstskolās... bet mums tas nezkāpēc jau vidusskolā ietverts.
Es neesmu lasītāja. Nezinu vai tāpēc, ka latviešu valodas skolotāja pati sevi dēvēja par "gramatiķi" un uz literatūru nespieda, vai citu iemeslu dēļ. Mans skolnieks līdz 'obligātajai literatūrai' vēl nav izaudzis. Bet es negribu lai viņš lasa Krēslu, Poteru un citus viendienīšus, kas pēc gadiem 50 visiem liksies smieklīgi. /nu tiem visiem, kas vispār kaut ko tādu atcerēsies/ Nav obligāti jāizaug par grāmatu mīļotāju, galvenais taču, ka cilvēks labs. Bet ir lieta, kas ir jāzin. Tā ir mūsu kultūra, vēsture, veids kādā attīstījusies mūsu valoda. Tieši no šīs garlaicīgās klasikas ar dabas aprakstiem pa pus grāmatu un mūsdienām novecojušu morāli, to visu augstāk minēto var iemācīties. Tāpēc tā ir skolas programma, ka tai ir jāiemāca arī tas, ko brīvprātīgi uz savu galvu nelasīs.
lasītājam 22.11.2012. 20:59:41
Tad dzīvosim tikai kaut kādā fantastikas pasaulē un no reālās dzīves un cilvēku attiecībām un rīcības, arī neētiskas (Nāves ēnā"), un, starp citu, arīmūdienu pusaudžu( Kauja pie Knipskas) vardarbības abstrahēsimies? Dīvaini uzskati! P.S. Žēl, ka no Skalbes "Kaķīša dzirnaviņām"neko neesat mācījies...
jsdlkjvdlfkbgndasjk 22.11.2012. 20:42:25
Literatūras stundas manī iedzina naidu pret dzeju.
Kopš bērnības nav nekad patikusi Obligātā literatūra. Sakses pasakas par ziediem un tādi darbi kā kaķīša dzirnaviņas un krāsainās pasakas vēl bija jauki un atceros , ka tos lasīju gandrīz labprāt. Bet tad sākām lasīt to depresijas meistaru Blaumani man likās ka gals klāt! Bija tik daudz garlaicīgu lubeņu kuras bijām spiesti lasīt atzīmju dēļ. Bet tad atklāju, ka ir tādi kolosāli darbi kā 3 muskitieri, Zudusī paradīze un 2000 ljē zem jūras dzelmes. Visi ir tik sen raksīti, bet ir tik interesanti lasīt! Lūk tādus darbus būtu skolās jālasa, nevis to kā sauja cilvēku dzen drāmu uz ledusbluķa (Blaumanis- nāves ēnā), vai kā sīcis, kur visi apbižo nosalst mežā (Kauja pie knipskas)
Lasīsim tik to, kas patīk ... Štrunts par Blaumani un Raini. Lai aug mankurti. P.S. Zinu daudzus vecākus, kas bērnus ne Poteram , ne Krēslai tuvu neļaiž - gan morālu, gan reliģisku apsvērumu dēļ.
Manuprāt, labs veids kā veicināt lasīšanu ir Bērnu žūrija. Grāmatas patiešām interesantas un labas. Esmu ievērojusi, ka pārsvarā agrāko laiku autoru darbos, kas bērniem jālasa, "laiks" rit lēnāk, nesen iznākušajos - ātrāk. Domāju, ka tā varētu būt pazīme, kas saista jaunos lasītājus. Ir mainījusies bērnu uztvere. Kaut vai Vāģi - Metriņš to un šito izdara pavisam īsā laikā, savukārt Jaunsudrabiņš apjūsmos 3 lapaspušu garumā dabu, bet citas darbības nenotiks.
Visbrsmīgākie ir mūsdienu latviešu autori. Vienreiz mēģināju palasīt!!!! Nav skaidrs, par ko viņi prasa naudu no valsts, vieni mēsli!!!!!!!!! Bet skolā jālasa!
Nemācu literatūru, bet jau no bērnības esmu esmu grāmatu rijēja... Piekrītu autoram, ka ar laikam neatbilstošu literatūru lasītprieku tikai nogalina. Diemžēl, tas, ko bērniem/pusaudžiem liek lasīt skolā lielāko tiesu ir garlaicīgi. Gan lieliem, gan maziem. Ja skolu programmas spētu noreaģēt un laicīgi tajās ieliktu gan Poteru, gan Krēslu vai Bada spēles, tad nebūtu 'tik ļoti jāmokās ar lasīt negribošiem un nevarošiem bērniem. Un, cik mūsu skolu programmās ir kaut kas no zinātniskās fantastikas? Blaumanis, Rainis un citi latviešu klasiķi var būt pa vidu, bet ne vienīgie!!! Varu to droši teikt, jo pati A.Upīša "Laikmeta griežus" izlasīju 5.klasē. Tāpat kā Ž. Vernu, Vollesu, Azimovu u.c., kuri no skolu programmām tiek turēti pa lielu gabalu. Rezultāts? - es lasu. Mūsdienu bērnu vairums - nē...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.