Pieslēdzies E-klasei

aleksandrs BRO 22.11.2017. 18:21:35
Jaunā skola: Apvērsums izglītības sistēmā
OMG. I'm really angry
izskatās , ka KOMPETENCES tagad nogremdēs pēdējo, ko 25 gados neizdevās nogremdēt!
>>>mamma > oioi 14.09.2017. 14:53 11.10.2017. 18:39:01
Nu, zināt - pašreiz komandas darbs notiek tā - 1 vai 2 strādā, bet pārējie tāpat sēž telefonos, tikai vērtējums visiem vienāds. Secinājums - iemācās "izbraukt" uz citu rēķina.
Absurds par radošajiem priekšmetiem... Mūzikā vēl ir teorija, kur varētu likt atzīmes, bet vizuālā māksla un sports netiek vērtēti kā izaugsme (ko iemācījies), bet novertētas prasmes - kas sanāk. Zīmēšanā ir jātrennē roka uz vienu un to pašu zīmējuma veidu, skolotājam jārāda priekšā kā saskatīt, kā to uzlikt uz papīra, kā vilkt līnijas. Bet kas notiek ? - Katru stundu uzdod citu darbu, katrs vizuāli smērē kā māk, un kā sanāk. Tad vienā stundā 1x mēnesī viena uzdevuma rezultātu novērtē ar atzīmi un smērē tālāk. Kāda loma te ir skolotājam? Tam mazajam bērnam arī ar komentāriem nepietiek, viņam ir jārāda priekšā - jāmāca zīmēt ! Tas nenotiek, bērns 6.klasē zīmē tāpat kā 1.klasē. Sportā tas pats - katru stundu spēlē futbolu, basketbolu, florbolu, tautasbumbu. Un 1x mēnesī uztaisa ieskaiti kurā jālec tāllēkšana, jāskrien uz ātrumu, jāvingro - to ko nevienā stundā nav darījuši!! Sanāk skolotājam vajag ieskaiti ne bērnam! Vingrot nemāk neviens, fiziskā attīstība =0. Kam tās sliktās atzīmes - lai Izglītības Ministrijā secinātu, ka zems fiziskais attīstības līmenis? Tas ir rezultāts tam, ka atļaujot sporta skolotājiem stādīt pašiem programmu neprasa ikdienā strādāt ar pamata prasmēm, bet prasa lai ieliek atzīmes par izaugsmi. Skolotājs izdomā savus normatīvus, saliek viduvējas atzīmes, izaugsmes nav. Bet visi spēlē basketbolu un futbolu, arī viduvēji, - māk iemest/iesist bumbu un māk sakauties, bet netiek trennēti uz izaugsmi. Šīs programmas nav sagatavotas attīstībai, bet vērtēšanai. Reformas vajag, bet vai to 50+ radošo skolotāju pārmācīsi?
Labā - konkrēti un saprātīgi - sākt maksāt skolā tik saprātīgas algas, lai kāds vīrietis tur arī parādītos, reizēm. Visiem reformātoriem - kaut jums tie kompetentie pēc tam aklo zarnu internetā skatoties grieztu.
un ko darīs 22.09.2017. 08:01:47
augstskolas, kad parādīsies priekš skolu kompetentie, bet viņiem nekompetentie stkolēni-studenti?
mamma > oioi 14.09.2017. 14:53:18
Ne visas reformas ved pie laba rezultāta. Bet reformetāji ir vecie. Jauna skolēnu paaudze, tiem nepieciešama pilnīgi cita pieeja, bet rezultātam jābūt tam pašam kas pirms 30 gadiem. Patreizējais rezultāts - nemāk runāt, nemāk vadīt, nemāk aiziet līdz mērķim. Tāpēc jau somu sistēma strādā, tā ir pilnīgi cita, atbilstoša šai paaudzei. Ja ar viņiem nerunās, nemudinās uz komandas veidošanu, nestimulēs uz rezultātu - viņi paliks savos telefonos. Patreiz viņiem no mums neko nevajag.
Izskatās pēc netiešās reklāmas Lemberga kungam
RR
Smieklīgās reformas-kompetences... Profesionālis nedrīkst mācīt, ja nav izbaudījis to pedagoģijas specreketa kursu...!
Vislabākā sistēma ir vecā-uzdod, atprasi, raksti, runā, klausies !!! Jo vairāk reformu, jo glupāki bērni!
Skolotāji sen ir iekustināti! Bet sabiedrības debilizācijai vajag kompetences! Sagriež ābolu un dala vārdus zilbēs. Nu gan kompetence cita!!Ha-ha.
Nu jau izglītības sistēmā notiek tāda pat revolūcija kā savulaik Ķīnā! Tikai pēc gadiem attapās, ka viss ir salaists dēlī!
atkal Lembergs...
Vai jums kungi un dāmas - lielie kritiķi, bez indes ir kādi konkrēti veselīgi priekšlikumi, vai jūs dārgie vecāki kaut 3 stundiņas/ dienu esat pasvērojuši savu bērnu/ pusaudžu uzvedību un nemācību aktivitātes - lūdzu saprātīgus priekšlikumus un palīdzību kā skolā iesaistīt audzināšanā tētus / vīriešus. Šitā sieviešu izglītība galīgi šur un tur nevelk. Piekritīsit?
Apvērsums . Bez pēdiņām. Uz šādu skolu vajadzētu nevis Lembergu aicināt, bet drošības policiju sūtīt. Bet - nav vērts!!! Spriežot pēc nīkulīgajiem attēliem, tajā skolā apvērsums ir tikai uz papīra.
jana sagivasa 24.05.2017. 12:25:36
jana sagivasa
Kas tas par žestu skolotajai????? Tāds draudīgs.......
Manam profesionālajam sportistam SPORTS pietiek pāri par acīm katru dienu arī sestdienās pa 2 stundām. Parastā skola nav sporta skola. Tizleņi vienmēr ir bijuši, ir un būs. Un ar varu. liekot iet skriet-nekas panākts netiks. Joprojām skolās darbojas PSRS laika sporta stundu vērtēšana un māžošanās.
Reformēšana ir ,laikam, ienesīga nodarbe. Latvijas neatkarības gados izglītības kvalitāte ir tikai kritusies! Nav vajadzīgi zinoši cilvēki, tos ir grūti iespaidot! Kur tad tām ģimnāzijām rodas tas augstais līmenis? Tur nemāca pēc rajona skolu programmām, akcentē uzmanību uz galvenajiem priekšmetiem!
Mazāk matemātiku, vairāk sportu un fiziskās aktivitātes mācību stundās. Lai mazāk sēž telefonos. Samazināt tehnoloģiju izmantošanu mācību stundās.
Katram ir savas metodes,pieeja. Es zinu kā strādāt ar saviem bērniem. Ienāks kāds un pateiks, ka daru to un to kā nevajag. Mēs tak nepārzinam ne citu klašu skolēnu prasmes,ne spējas. Stundu var vērot,lai gūtu jaunas prasmes sev, bet ne lai kritizētu vai mācītu citu kolēģi.
kas tur ir no IKT? Papīrs uz tāfeles vai flomītis?
Visa pamatā ir skolotāju sociālais infantilisms: neprasme aizstāvēt savas intereses,piekāpība jebkuras varas priekšā... tā viņš ir uzprojektēts... bērnu pieskatītājs.Pasaules lāpītājs. Kārtējais stāstiņš par " reformu", vai par to, cik ļoooti viegli "smadzenes kompostrēt" augsti mācītiem, bet līdz galam neizmācītiem .
romāns sekseris 30.03.2017. 12:35:19
man vis patīk, tikai nav spēļu
Šo drudžaino darbošanos grūti saprast, jo vispirms vajadzētu izstrādāt jauno saturu mācību priekšmetos, saskaņot ar augstskolām, tad strādājam pie metodikas uzlabošanas. Vai bērnu un vecāku loma un atbildība šajā reformā arī tiks caurskatīta? Kā liecina ārzemju pieredze, tieši vecāku atbildība un sadarbība ar skolu ir visu sasniegumu atslēga. Pie mums vecāki vispār var nesadarboties ar skolu. Pat elementāra pieklājības ieaudzināšana nav vecāku kompetence.
Namsone un co gan visu māk. Reformē (deformē?) izglītības sistēmu ar pilnu jaudu kopš 90. gadiem. Savulaik bija sociālo zinību "speciāliste", tad dabaszinības u.t.t. Kā redzam, tad rezultāti nav uzlabojušies, skolēni , vecāki un skolotāji nav apmierināti, bet kundzes tik rullē uz priekšu. Kāds mērķis reformām? Erudītāks, zinošāks jaunietis?
Jauninājums būtu, ja mācību vielas tiktu pasniegtas mobilajos viedtālruņos, planšetēs ar spēlēm. Interesanta ķīmija, kur varētu virtuāli jaukt kopā visu ko grib un redz rezultātus. Fizikā izspēlēt dažādus uzdevumus ar smagumiem, bremzēšanām, celtspējām utt. Vēsturē tiešām spēlēs atainoti reāli bijuši personāži un notikumi ar iespēju iziet pieredzes kā tas bijis tajos laikos. Skolēniem būtu interesanti izdzīvot imperatora lomu, būt snaiperiem, lidotājiem u.c. kas būtu vistiešākais piedzīvojums un mājas darbs ar tēmas apguvi. Arī sportā priekš mājas darba noderētu kādi sporta veidi un sacensības pa līmeņiem, kur klasē rādīt virtuālo sacensības garu un kopīgas intereses. Mājturībā gatavot ēdienus, noformēt. Papildus kļūt par viesnīcas personāžu ar iespēju apkalpot ēdnīcā, vārīt un cept. Arī šūt darba apģērbus un adīt viesnīcas viesu pasūtītas preces uttt Skolēni sacenšas , pa tematiem izpilda dažādus uzdevumus un gūst pieredzes. Ir par ko klasē sarunāties, pamācīt, kā iziet līmeņus utt
Šo es atzīstu. Skolotāju sadarbība vienojoties par kopīgiem tematiem dažādos mācību priekšmetos, + kolēģu stundu apmeklēšana un izrunāšana par stundas gaitu un + ieteikumi , idejas.
Piekrītu par padomju laikiem, kad paraugskolnieces salutēja ar kaklautiņiem....pat šermuli metas,,vispirms...kur ir katra skolotāja etiskie principi...sieviesu kolektīvā tāda pat aprunāšana, dižošanās un grūstīšanās kā tirgū...piedodiet...
Kāpēc. Skolā. Strīdas
Labi, ka veicina VISU skolotāju iekustināšanu!!!
lasīju un mulsu - tāda kā neveiklības sajūta pārņem. tā ir, ja metas skolotājus mācīt kā jāstrādā, cilvēki, kas skolā ienāk tikai kā ciemiņi. Skolas ikdiena ar mazliet izpūrušiem un vienmēr steidzīgiem skolotājiem un trokšņainiem bērniem ienācējam šķiet biedējoši haotiska. tikai esot tur iekšā zini un saproti cik dzelžains ir grafiks pēc kura te viss norisinās. un katrs atrodas tajā vietā, kur viņam jābūt. tādam ienācējam ir viegli uzķerties uz labi sagatavotiem un pārlieciņoši izpildītiem pakazušņikiem. par ko vispār stāsts. - par 8.b problēmām uztvert grafiskos attēlus skolotāji parunās skolotāju istabā, kafejnīcā, nu kaut vai satiksmes līdzekļī pa ceļam no/uz darbu. un bez protokola, un bez fotogrāfijām. tā tas ir noticis vienmēr. jā, protams, ir skolotāji, kuri aktīvi iesaistās visādos izmēģinājumos un pasākumos,un ir tādi, kuri labāk ne. bet cilvēki ir dažādi un ne visi spēj nepārtraukti komunicēt. skolā ir jābūt dažādiem skolotājiem.. jo vairāk lasu šāda rakstura publikācijas, jo mazāk saprotu, kas tad mēs mainīsim. ieviesīs vēl dažas amatpersonas? būs vēl jauni atskaišu veidi? jāraksta protokoli visām sarunām ne tikai ar bērniem un vecākiem , bet nu jau arī ar kolēģiem?
Pēc mana ieskata mācību viela ir pārāk pieblīvēta ar visādiem teorētiskiem materiāliem. ''Galopā'' skrien no tēmas uz tēmu, neapgūstot praktisko pielietojumu. Sevišķi latviešu valoda un matemātika pamatskolā. Definīcijas dažādiem likumiem vajadzētu rakstīt vieglajā valodā, lai būtu vieglāk uztvert un saprast. Ja palasa latviešu valodā un matemātikā rakstīto mācību grāmatās, tad varētu domāt, ka es neesmu gājusi skolā. Teksti ir tik sarežģīti izklāstīti, Vidusskolu beidzu 1960. gadā. Mana latviešu valodas skolotāja 70. gados strādāja Izglītības ministrijā un teica, ka latviešu valodas gramatikas izklāsts ir tik sarežģīts, ka grūti saprotams. Viņa atzina, ka vislabākā mācību grāmata bija Lubānietes Latviešu valodas gramatika. Jaunajos laikos vajadzētu būt labāk, jo domāju, ka arī krievu bērniem tas rada grūtības... Mani mazbērni skolas gaitas uzsāka Marokā franču skolā un viņiem grūti saprast mācību grāmatā rakstīto, kaut ģimenes valoda ir latviešu valoda...
ha apvērsums 03.03.2017. 09:09:18
Nosaukums daudzsološs, bet apakšā - tukšums. Jaunatne tiek degradēta, jo i tk ā slavinātās lietas tiek saprastas katram pa savam - mājas darbus nevajag, stundās spēlēšos, šodien nedomāšu, lai domā citi - es grupā pafigurēšu, imitēšu mācīšanos. Dažs kompetenci saprot kā palīgskolas bērna virzīšanu uz augstskolu - tak ar kompetencēm tagad visi visu varēs.
bijušajam skolotājam 27.02.2017. 09:51:40
Jo skolotājam viss jāpērkk no sava maka, tāpēc nedarbojas jau vakar!
Labākie saņem piemaksu... jautājums-KĀ TIEK ,VISPĀR, MOTIVĒTI PEDAGOGI? Kā padomju laikos-izceļ labākos. ĻOTI MOTIVĒJOŠI. Labs līderis rūpējas par visu darbinieku labsajūtu, nevis izceļ vienu. Tas NAV motivējoši. Tur tikai rokas nolaižas, jo visi tak labākie nebūs nekad. Nu neprotam mēs motivēt.
Par Venstspili- cik īss, tik plats, Te aprakstītais viss jau vecais un sen ikdienas darbs skolās. Labrīt, Ventspils, atmodāties! Neblamējieties ar to, kas bija jādara jums sen, sen.
Atceros Padomju laikā vidusskolas klasēs bija jāiet uz rūpnīcu mācīties virpošanu, atslēdznieka vai rasētāja darbu.Meitenēm jāapgūst šūšana vai pavārmāksla.Kaut kas līdzīgs arī tagad tiek piedāvāts.Tikai nosaukts par kompetenci. Bet vispār skolā mudina bērnus un jauniešus uz mūžīgu izklaidi un atpūtu nevis godprātīgu darbu.Tā nu izaug bosiks par dunduku pēc daudzu gadu rotaļām un izrādīšanās , lieloties ar savām drēbēm, vecāku iespējām un ģimenes kruto auto.Nevis ar prasmēm un panākumiem savas inteliģences izveidē.Tikai dzīvniekiem ir jāattīsta pielāgošanās un tikai spējas.No jaunā cilvēka sagaidām ko vairāk!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, kā arī iztikt bez rupjībām.