Lietotājvārds
Parole
strādāju sākumskolā 24.11.2013. 19:31:46
Man tas viss liekas utopisks. Vai jūs esat strādājusi arī ar mazajiem? Iesaku pamēģināt iemācīt bērnam ne tikai matemātiku, bet arī lasītprasmi, sarunāties, veidot sakarīgu stāstījumu, atmērīt un nogrizt sloksnīti u.t.t - galu galā -mācīties būt par skolnieku. Mazajiem, starp citu, loģiskā domāšana attīstās tikai 9-10 gados! Domiē mehāniskā atmiņa! Protams, ir izņēmumi, bet tie nav daudz! Parasti eksperimentiem paņem nolasītu klasi- un viss izskatās ļoti skaisti! Vai jūs domājat, ka mēs sākumskolā nepielietojam dažādas metodes, paņēmienus u.t.t? Manuprāt, klausoties lekciju,kāds mazais kaut ko būs dzirdējis, kaut ko varēs pateikt, lielākā daļa- nē. Uzmanība mazajiem ir īslaicīga un nenoturīga. Mēs viņu priekšā reizēm kā mērkaķīši lēkājam. Mazajam vēlams visu apčamdīt un izlaist caur sajūtām un tas prasa tiešām ievērojamu laiku! Skolā strādāju vairākus gadu desmitus un esmu pārliecināta, ka apjoms ir jāsamazina, lai tos pamatus varētu ielikt kārtīgus. Kad tie būs, tad var visu ko un visādi! Patreiz, gribi tu vai nē, liela daļa uz nākošo posmu aiziet ar tādiem robirm, ... caurā groziņā diži nekas neaizķeras!
Malacis,skolotāj! Drošā solī uz priekšu un lai skolēni,vecāki,visa tauta nāk jums palīgā! Ja nebūtu matemātikas,kuras dēļ bija grūtības iestāties augstskolā,droši vien,ka būtu kāds profesors. Lai katrs bērns izvēlas to,ko viņš vēlas mācīties,bet skolotāji lai mācās būt atraktīvi un prot piesaistīt skolnieka interesi.
Paldies par viedokli, bet palasiet Somijas izglītības sistēmas pieeju. Tā ir daudz cilvēciskāka, iejūtīgāka, nekā Jūsu piedāvātā šķirošana pa līmeņiem. Rezultāti ir ievērojami labāki un bērni harmoniskāki, nekā Latvijā.
Atbalstu pašreizējās reformas.MALACIS IZGLĪTĪBAS MINISTRS!
krut ble
kāpēc ir jamaksā lai redzētu savas atzīmes
Pārejas periods būtu vajadzīgs arī skolotājiem. Kurš būs tas, kas dalīs bērnus līmeņos? Kurā vai kādā līmenī būs tie skolotāji, kuri pratīs attīstīt un pilveidot "līmeņu bērnu" talantus un spējas. Man nav pārliecība par to, ka daļa skolotāju spēj un var sevi izglītotot un pilnveidot tā, ka viņi būtu interesanti, prasmīgi un prasīgi sava aroda meistari.Cik ir tādu skolotāju, kuriem patīk savs darbs, kuri tik ļoti mīl to, ko dara, ka to spēj sajust gan viņa audzēkņi, gan vecāki. Izlasīju par skolēnu dalīšanu līmeņus - palika nedaudz skumji par to, ka skolā jau mācīsimies dalīties līmeņos. Sadalīsim skolotājus līmeņos! Kādi būtu priekšlikumi?
Kas tas par marasmu uzrakstīts! It īpaši pēdējā teikumāTieši tās jaunās idejas lielāko ties vēlāk izrādās nekam nederīgas un nedarbojas.Vecais iestrādātais vienkārši ir pareizi jāpasniedz.Saprotams ka mums Latvijā ir liels pieprasījums pēc ĢĒNIJIEM-PLĀNPRĀTIŅIEM!Kuri sasniedzot pieauguša cilvēka vecumu neko neprot un nesaprot elementāras sadzīves lietas,vel ieskaitot to ka neprot normāli rakstīt!Ja māc šaubas tad iesaku palasīt dažādus forumus.
Esmu par izglītības sakārtošanu, jo neuzskatu, ka visiem bērniem ir jāzina viss, jau 5-tajā klasē ir skaidrs kas bērnu interesē un kuros priekšmetos būtu jāiedziļinās un kurus priekšmetus var mācīties virspusēji. Nu ja bērtns ir ar izteiktu loģisko, analītisko domāšanu un viņam nepadodas māksla, mūzika, tad to viņam nav jāuzspiež - padziļināti mācam tikai ekstraktos priekšmetus, pārējos nav tā jāiespringst, jeb otrādi. Visiem jau izsenis ir zināms, nevar zināt visu, ja tu zini visu, tad tu nezini neko.
fufelis
Ziniet es arī lasīju, reizināju un dalīju 5gadu vecumā, bet tagad pie A. Reihenovas mācoties esmu nulle!
100%
Es 100% par.
Ceru, ka ideja plauks. Bet pa projektu to saukt nevar. Kā patreizējās sistēmas sabojātās paaudzes var uz to pāriet? Un manuprāt nevienu nevajag testēt, bet lekcijas protams taps, iespējams taču video. Un tas, kurš izdomās, kā pāriet uz šādu vai tamlīdzīgu sistēmu, saņems Nobela prēmiju.
Referendumu vajadzētu uztaisīt:). Es 100% par šādām pārmaiņām izglītības sistēmā.
sestā līmeņa septiņpadsmitās kategorijas pirmās vietas ieguvējs 23.10.2012. 13:47:45
nav vienkāršāk pieteikt karu Dienvidkorejai un tā ātri padoties?
Atbalstu ideju,jo ta labak berni intigrejas ar vienaudziem.
vēsturniece 19.10.2012. 12:08:51
Es atbalstu skolotājas Austras viedokli. Nav grūti pamanīt, ka līdzšinējā sistēma ar striktajiem klašu rāmīšiem nestrādā. Ir daudz bērnu, kuri nevar attīsttīt savas spējas, jo "vidēji" neiederas savā līmenī (atseviškos priekšmetos nevar turēt lidzi). Jaunā sistēma prasītu absoluti citu skolotāja darbu un vairāk skolotāju skaita ziņā. Tas taču arī nav slikti. Jāķeras tik klāt un katram jāpārdomā, kā jau šobrīd to var darīt esošās sistēmas ietvaros!
Piekrītu par bērnu dalījumu, bet pareizais nosaukums būtu cits - ......... (līmenis - tā ir pakāpe zemāks - augstāks). Lekciju tipa apmācība vairāk pielietojama ir skolēniem no 15 gadu vecuma. Mūsdienās sākumskolēni lekciju tipa nodarbībās nevar darboties, tur jādomā par citām mācību metodēm.
Paldies! Zinu, ka pa līmeņiem skolēnus dala Lielbritānijā un jau pamatskolas pēdējās klasēs. Tur jau sen ir tāda prakse. Tas būtu liels apvērsums pēc padomju laika izglītībā, bet tas palīdzētu skolēnam saglabāt savu personību nevis būt nesekmīgam priekšmetos, kuri nepadodas. Tas ir nopietni risināms jautājums skolotāju vidū. Ļoti lielu pārdomu vērts ir jautājums par skolēnu skaita samazināšanu klasēs...
Vai kādam ienāca prātā, ka tas būs skolotājam dubults darbs? Katram līmenim savi mācību materiāli utt. Vai par to piemaksās? Šaubos. Liela daļa no mums,skolotājiem, nodarbojas ar labdarību, pērk par savu naudu nepieciešamās lietas( skolotāji zin par ko iet runa), valsts pie tā pieradusi. Ideja ir laba, viss, ka sliek attīstīties ir labs, vēl vairāk, ja netiks vairs apsmieti bērni,kam grūtāk sekmēs klājas. bet kā paliek ar skolotāju? Ar viņa pūļu novērtēšanu?
A.Reihenova 16.10.2012. 23:00:32
Paldies visiem par atsaucību un ierosinājumiem. Savā projektā piedāvāju visus priekšmetus dalīt līmeņos, ne tikai matemātiku. Katrs bērns ir unikāls, tad ļausim viņam attīstīt savas spējas.
Pilnīgi piekrītu visam teiktajam A. Reihenovas rakstā. Jau sen esmu par to domājusi un ierosinājusi ...Klases sadalīt līmeņos, un ne tikai matemātikā , bet arī angļu valodā - sākot no 4.klases. Starp citu, angļu valodai ir visciešākā saikne ar matemātiku un loģiku, ne ar citām svešvalodām. Diemžēl , joprojām atbalstu no kolēģiem nesaņemu ....
analītiķis 14.10.2012. 15:25:59
Primārā ir ģimene, kurā bērns piedzimis. Sekundārā -valsts. Tālāk labklājības līmenis- sabiedrībā u. t. t.Tādi varētu būt jaundzimušā testēšanas kritēriji. Skolotājiem tas nav atklājums. Nekas jauns. Ja ar bērnu stādā, bērns attīstās ātrāk. Bet, kur traucamies? Hipreaktivitāte, nervozitāte, depresija, nežēlība ... Kāpēc tā pieaug? Visu dienu bērns tiek malts, kā dzirnavās. Skolās nav mazajiem atpūtas istabu, rotaļu laukumu, lielākajiem bērniem sporta kompleksu, vēl joprojām kabinetu aprīkojuma, novecojušas tehnoloģijas ... Bet mēs tik ģenerējam un ģenerējam idejas!
Esmu 11. klases skolniece. :) 13.10.2012. 23:20:25
Ideāls plāns!!!
Atbalstu domu, ka klasēs skolēnus sadala pa līmeņiem.
matemātiķa mamma 11.10.2012. 14:38:21
Paldies, Austra! ĻOTI LABS PRIEKŠLIKUMS. Mans dēls ir piemērs tam, - viņs piecu gadu vecumā jau reizināja un dalīja, kaut to neviens viņam nemācīja. Viņš sagatavošanas grupiņā kopā arī ar 6 gadīgajiem un turpat spēlējoties arī ar bērniem no 1-4. klases apguva matemātiku- tā kā tā bija neliela lauku skoliņa- nodarbības notika apvienoti, un tā viņs jau domāja līdzi uzdevumus, ko rēķināja skolas bērni. Kuriozs bija tas, ka to mēs paši pieaugušie nemaz nepamanījām, bet atklājās kādā pasākumā, kad direktore uzdeva kādus āķīgus jautājumus ar matemātiskām darbībām- un pirmais kas uz tiem atbildēja bija mans piecgadīgais dēls...mēs aiz pārsteiguma acis vien iepletām.
Un kas notiek tad, ja ģeniālajam matemātiķim ir bremzes humanitārajos priekšmetos? Ko darīt skolniekam, kurš līdz saviem 15 gadiem, ir visu apguvis? Skolotāji bļauj jau par Ķīļa piedāvātajām reformām, tad šādas reformas vispār būtu vājprātīgas. Ja Jūs esat profesore matemātikā, tad nebūs nekādu problēmu, katram zināšanu līmenim klasē piedāvāt savus uzdevumus.
kur paliks tas ko sevī ietver vārds BĒRNĪBA? Vai to aizstās matemātika?
pilnīgi piekrītu - "piedzimstot jāveic cilvēkbērna testēšana, nosakot viņa intereses un spējas - kas tas? par ko ir runa? es kā mamma nevienam neļaušu testēt savu bērnu,tam piedzimstot, lai noteiktu kaut kādas spējas" - tā bērnam tiek uzlikts zīmogs, pilnīgi bezjēdzīgi, jādod iespēja attīstīties pēc iespējas vispusīgāk otrkārt - lekcijas der tikai studentiem, bērni mācās strādājot praktiski, spēlējoties, sarunājoties ar skolotāju, to nu es saku kā mamma un skolotāja
bet ir jau arī vēl sliktāks līmenis - kur tos? Pievērt acis vai arī salikt visus kopā? Praktiķi jau zina, kādas šausmas tad sagaidāmas. Kopumā ideja nav slikta, tikai klūpam uzreiz pirmajā posmā - audzināšana ģimenē :(
Ne jau matemātika veido cilvēka personību un emocionālo inteliģenci. To dara humanitārās zinātnes: valodas, kultūra, vēsture un literatūra. Rakstā izklāstīta ļoti vienpusīga, pragmatiska pieeja.
Pilnīgi pievienojos Zentai. Mans bērns pirms skolas jau tik daudz pats apguva, ka skolas pirmajās klasēs jau viss ir zināms un īpaši nekāda virzība uz augšu vairs nenotiek.
12. klases skolniece 08.10.2012. 22:08:08
Es saskatu vairākus mīnusus un plusus. Par bērnudārzniekiem. Man noteikti liekas absurda doma, testēt mazus bērnus, dalīt līmeņos un sākt dzīt matemātiku galvā. Es uzskatu, ka bērniem ir jāļauj tomēr pabaudīt to bērnību, spēlēties, kauties. Jā, pa vidu tam var dažus eksperimentus uztaisīt, lasīt pasakas, lai jau no bērnības kaut kā radītu to interesi. Bet, ja intensīvi tādā vecumā sāk mācīties, tad prieku ātri nosit, manuprāt. Un tādā vecumā būtiskāk varētu būt apkārt saviem vienaudžiem, nekā cilvēkiem, ar līdzīgām spējām- socializācija ir svarīga. Kopumā gan man patīk doma, ka varētu apgūt pēc savām spējām mācību priekšmetus un nebūtu piesiets citu rezultātiem. Dažbrīd ir gadījies, ka 3 cilvēki klasē visu ir sapratuši un varētu jau ķerties klāt nākamajai tēmai, bet pārējiem vēl joprojām nav skaidrības, par ko vispār skolotāja runāja. Taču tas arī ir atkarīgs no skolotāja. Ja redz, ka uzd pabeigti, vienmēr iedod vēl citus klāt. Es gan neesmu droša, vai tas būtu labākais variants, ja skolēns 14 gados jau ir pabeidzis visu vidusskolas vielu un viņu nostāda augstskolas izvēles priekšā. Esmu pateicīga, ka man tikai šogad ir jābeidz skola, jo es nenoliedzami skatījos toreiz citādāk uz pasauli nekā tagad. Tie gadi vēl skolā ir vajadzīgi vienkārši pieredzes uzkrāšanai. Man allaž ir padevusies matemātika (būtu gan jau pie tiem loģikas cienītājiem un azarts man ar ģimenē iedzimts), tāpēc būtu beigusi diez gan ātri skolu un tad studētu droši vien kaut ko ekzaktu. To, ka mani vairāk tomēr interesē humanitārie priekšmeti (aizrauj literatūra) un gribētu pētījumus veikt psiholoģijā, es sapratu gadu atpakaļ. Nu es noteikti esmu priecīga par šoreizējo sistēmu. Taču mans draugs atkal ir pretējs gadījums. Viņam padodas ekzaktās zinātnes, skolā garlaikojas, stundās nīkst un nespēj vien sagaidīt studiju gadus. Viņam būtu izdevīgāka sistēma, kur var neatkarīgi no vecumiem nolikt visu vajadzīgo tajos priekšmetos, kuros vēlas. Visvairāk mani gan laikam uztrauc tas, ka pēdējā laikā rodas sajūta, ka bērnus grib ļoti agri 'piebāzt' ar zināšanām. Ātrāk sūtīt uz skolu, programmēšanu no 1. klases, mācību gada pagarināšana- tādas diskusijas te parādās. Vai tiešām tas ir tik svarīgi? Vai dzīve vien tik ir viena mācīšanās un darbs? Piedodiet par dikten garo komentāru! Par šo tēmu laikam tiešām gari runāt varētu. Bet diskutēt noteikti vajag.
Pilnígi piekrítu!
Bijusī skolotāja 07.10.2012. 21:07:38
Doma laba, bet tādā gadījumā jāapmāca arī skolotāji, jo mācīšanas metodes atšķirsies. Skolotājam pašam jākļūst ļoti elastīgam un radošam. Ieteiktu vārdu -Līmenis- aizvietot ar citu, jo tas vien varētu atkal sadalīt, varošajos un it kā vājākajos.. Svarīgi sarast, ka katram cilvēkam ir savs Dieva dotais talants un tas ir vajadzīgs. jāmācās cienīt jebkurš darbs, jebkurš cilvēka attīstības līmenis. Svarīgi stundās lai skolēns pats mācās izdarīt secinājumus, izprot kā var variēt, vai improvisēt, kā meklēt alternatīvus rezultātus. Jāapgūst prasme cienīt vienam otru.Gan skolotājam skolēnus ,gan skolēnam skolotāju un savukārt vecākus. LAi šo metodi ieviestu jāmāca arī vecāki, lai bērns skolā ienāk ar zināšanām, kā veidot labas attiecības, kā skatīties uz pasauli ar vēlmi izzināt, kā atļauties kļūdīties, bet justies labi, jo kas neko nedara tas arī nekļūdās. Mācību procesā jāiesaista pats skolēns, tam piekrītu, lai skolotājs ir palīgs, nevis tas kas visu zina un tikai prasa ,vai baksta... Sākuma klasēs varbūt, ka skolēnus nedalīt, bet atstāt kā ir, visus kopā. Jo kā autore saka katrs bērns attīstās citādā laika posmā.. un ir bērni, kuriem zināšanas paveras kādā noteiktā brīdī... Doma laba, bet kā to visu ieviest? VArbūt, ka varētu no visām idejām paņemt kādu daļu? Viss ir jāpārdomā, lai nerastos stresa situācijas skolēniem un arī pašiem skolotājiem. Varētu iesākt ar kādu konkrētu klasi. vai labāk kādi konkrētu mācību priekšmetu. PAldies, skolotājai, kura domā par to, lai mūsu bērni iegūtu daudz vairāk, kā varētu ievest skolās ko jaunu un vērtīgu.
cienītā skolotāja ! OLIMPIĀDES NAV NEKĀDS RĀDĪTĀJS - TOMĒR SUBJEKTĪVA PIEEJA ŠEIT VIENMĒR BŪS. GALVENAIS RĀDĪTĀJS IR 12.KLASES SKOLĒNA VARĒJUMS UN SKOLAI JĀMEKLĒ PIEEJA , KĀ UZLABOT MĀCĪŠANU .
varbūt varbūt. mums katram ir sava pieredze, savs viedoklis... es laikam tomēr negribētu nekādas lekcijas savam bērnam bērnudārzā. es gribu, lai tur veidotos komunikācija ar citiem bērniem.. socializācija
piedzimstot jāveic cilvēkbērna testēšana, nosakot viņa intereses un spējas - kas tas? par ko ir runa? es kā mamma nevienam neļaušu testēt savu bērnu,tam piedzimstot, lai noteiktu kaut kādas spējas.
Es arī --->un vēl viena mamma un skolotāja 07.10.2012. 12:12:49
Katrs vārds kā smags akmens krīt sirdī, jo tā ir 100% patiesība....

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9-6=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.