Lietotājvārds
Parole
nesaprotu... 05.12.2014. 13:46:08
...kā var aprobēt to, kas nemaz nav izstrādāts. Pagaidām tikai projektā iekļautās skolas uzņemas papildus slodzi- fiksēt reālo darba laika patērīņu (kas skolotājiem ir papildus slogs ) . .. Šī nav aprobācija.
guru Kerijai 02.12.2014. 23:12:10
Vizuaalo maakslu var maaciit dazhaadi. Man bija gan pierakstu klades, gan kontroldarbini, kurus laboju. Majaas bija arii uzdevumi- perspektiivas ziimeejumi, kuri kaa raseshanaa- ir ko labot. Arii darba burtniicas- sarkanaa, oranzhaa utt. Viss atkariigs, ko es kaa skolotajs gribu iemaaciit, kaada mana motivaacija. Vienkaarshi pateikt,ka tieshi viz.makslaa nav ko dariit es saprotu, kaadeelj- tadelj, ka pasiem skolotaajiem TOREIZ viz.m. stundaas bij parsvaraa brivie temati, maciija neieintereseeti pedagogi. jaasaka, ka manaa skolaa 3 un 6 klasee bij tik 1 viz.maaksla nedeljaa. Viz.maaksla ir vesela kultuuras, filozofijas, ezoteerikas glabaatuve. Ir tikai no skolotaaja atkariigs, arii latv.val. un matemaatiku var maaciit dazhaadi. Sausi vai interesanti. Arii manaa skolaa bija gudrie koleegi, kuri shnaakuloja un meginaaja izcelt sevi, cik daudz vini dara. Tomer jaasaka, ka bij skoleeni, kuri gribeeja iet uz skolu tiesshi skolotaaja personiibas delj, nevis prieksmeta deelj. Un vinu motivaacija bija uzzinaat un iemaaciities, izmeeginaat savus speekus. Viz.m.ir tas priekshmets, kursh var dot dziives alkas, cienju pret citiem un sevi, tieksmi darboties un buut par labaaku cilveeku. ;-)
Modeli darbībā var pārbaudīt ar sociālo sistēmu modelēšanas metodēm. Nav speciāli jāstiepj laiks gada garumā. Tā ir tikai laika novilcināšana!!!
Ielieciet kāds norādi (linku), kur var iepazīties ar jauno modeli detalizēti. Kāpēc neviens neaprobē otru modeli? Pat neviens par to nerunā!!!
rūta svikliņa 21.11.2014. 14:56:48
man liekas interesanti jo skola ir tāda kā pārējās skolas pasaulē!!!!!!!!!:)
es neteico ko tas ir gruti
Arī arī skolotāja 14.11.2014. 16:58:17
Mīļie kolēģi! Vēlamais ir panākts: nu jai matemātiķis ēd vizuālo!!! Ko gan vairāk vēl var vēlēties!
Santa Kerijai 14.11.2014. 14:25:21
Nu arī man ir matemātikā mājas darbi un pārbaudes darbi plus vēl rakstu darbi un pārbaudes darbi angļu valodā, ko mācu 7 klasēs....un audzināmā klase..skolā pavadu vidēji ap 9-10 stundām dienā.. lieli teikt, ka darba diena ievelkas arī vēl 2-3 stundas mājās...vienīgais pluss ir tas, ka mani bērni jau lieli... toties dzīvesbiedram pret manu darbu gan ir milzu pretenzijas...
Kerija santai 14.11.2014. 13:12:59
Man arī ir 30 bērni klasē. Ticu, ka gatavojoties aiziet daudz laika gan man, gan Tev. Bet darbus pēc tam laboju tikai es. Gan mājas darbus, gan kārtējos pārbaudes darbus, gan lielos kontroldarbus.
nu tad mīļā matemātiķe atnāc un pastrādā par vizuālās mākslas skolotāju sākumskolā, kur katrā klasē pa 30 bērniem un tev dienā ir stundas 3-4 klasēs...pasēdi vien un sagatavo trafaretus mazajiem un vienmēr meklē kaut ko interesantu, lai bērnus aizrautu..ja man tas prasa vismaz 4 stundas dienā, jo gribu būt laba skolotāja,.... tad nerunā tukšu... piebilde - paralēli vizuālajai mākslai mācu arī matemātiku un angļu valodu vairākās klasēs...
Kerija Zanei 14.11.2014. 08:24:25
Nu es kā matemātiķis nebūšu gluži ar mieru, ka mani pērk par tādu pašu cenu, kā, piemēram, svešvalodas skolotāju, kurš strādā ar uz pusi mazāku skolēnu skaitu (un dažkārt pat tikai trešdaļu) vai vizuālās mākslas skolotājs, kurš nelabo to kaudzi kontroldarbu, ko es...
Neizprotu jauno modeli skolotāju darba dienai.Tas no nodokļu maksātāja kabatām izvilks lielāku naudas masu.Es savam bērnam skolotāju nopērku par pasniegto stundu skaitu.Vai tā bija slikta sistēma ? Vienkārši menedžējama; cik māca skolotāja tik pelna.Pietiek noteikt stundas likmi,kuru sareizinātu ar skolnieku skaita koeficientu.Skolotājam piesaistītās birokrātiju apkalpojošās funkcijas sadārdzina izglītības sistēmu.
Es strādāju divās nelielās Rīgas skolās, par abām man ir 34 kontaktstundas nedēļā- dzimtā valoda. Ja kāds saprot, ko nozīmē labot nemitīgi- brīžam man gribas nošauties, jo no pārslodzes nav spēka celties un iet uz abām. Tad es atgādinu sev, ka kopā saņemu kādus 750 eirikus un eju sludināt atkal... Un tā jau vairāk kā 25 gadus. Neba es tā gribu, bet esmu arī bijusi uz ļoti mazu stundu skaitu, un tāpēc man ir ļoti bail. Kas būs tālāk?
Ja nav naudas, nav mūzikas. Kāpēc muļķojam sabiedrību, skolotājus? Patiešām ierēdņiem un valdībai nav ne kauna, ne goda? Izbeidziet muļķoties!
Arī skolotāja 12.11.2014. 20:38:31
Ha! Pastāstiet, kurā lauku skolā skolotāji saņem piemaksas?
Nu beidziet raudāt! Ko tad jau pirmsskolas skolotājam teik. Ar ko pirmsskolnieki atšķirās no citiem pedagoģiem? Viņas tādas algas pat sapnī neredzēja, bet strādā ne mazāk!
Kaa pirms 20 gadiem skolotajus mulkjoja,taa joprojam mulkjo! Labi, ka pec LU absolveshanas un 2 gadu nostradashanas skolotaja profesijaa sapratu, ka shai jomaa izmainju nebus. Slodze liela, atalgojums niecigs.Izvelejos citu darbu.Velu izturibu visiem skolotajiem!
Betonētājs 12.11.2014. 08:48:29
..izlasot komentārus radās jautājums ko lauku skolā ar 10 skolēniem klasē skolotājs var darīt 36h un vairāk skolā?
Tieši tā, tagad būs burvīgi - visi saņems vienādi, toties strādās dažādu stundu skaitu. Cik nu skolai piešķirs slodzes, ar tik arī mācību process būs jānodrošina. Pārdale skolas ziņā... Administrācija būs atkal sliktā un vainīgā.
Kāpēc 36 stundu apmaksāta darba nedēļa??? 12.11.2014. 08:05:55
Kur pazuda LIZDA ierosinājums, ka jaunajam modelim ir jāparedz normālais saīsinātais darba laiks, saskaņā ar Darba likuma 131.panta 3.daļu, jeb adekvāti apmaksātu 40 stundu darba nedēļa, kurā 35 stundas pedagogs ir nodarbināts izglītības iestādē un 5 stundas velta profesionālajai pilnveidei; IZM piedāvātajā modelī ir jānosaka minimālais un maksimālais kontaktstundu skaits jeb 18 – 24 kontaktstundas, bet pedagogu darba kvalitātes piemaksa jāiekļauj algas likmē. Lasīju, ka IZM piedāvātais variants – pāreja uz 36 stundu darba nedēļu, ietver NENOTEIKTAS kontaktstundas, laiku mācību stundu sagatavošanai, skolēnu darbu labošanai un citiem pedagogu veicamajiem pienākumiem, kas būtu noteikti darba līgumā un amata aprakstā.
Un ko līdzēs tas, ka pateikšu man skolā ir 18 kontaktstundas (kādreiz bija vairāk, bet noņēma, jo vietnieces radiniecei vajadzēja darbu), un 0.9 stundas priekš gatavošanos un 1 priekš konsultācijām . Bez tam apmaksai netiek pakļautas - dežūras skolā (ne mazāk kā 60 minūtes nedēļā, citu skolotāju aizvietošana (semināri, kursi, regulāri izbraukumi uz sacensībām, ) vidēji 2-3 stundas nedēļā kā arī rakstītā labošana. Ar visām pašvaldības piemaksām "uz rokas" tiek saņemts 310 EUR. labi ka ir vēl atrasts neliels darbiņš citā skolā (65 km attālumā - ceļa izdevums neapmaksā). Tā kā esmu tieši tik materiāli nodrošināta, lai izvilktu no vienas algas līdz otrai.
Brīnums nav par IZM pazemojošiem algas samazinājumiem, bet brīnums par skolotājiem, kuri aiz aprobācijas pasākumiem neredz savu algas realitāti.
Un kāpēc neviena mazā lauku skoliņās strādājoši nepastāsta, ka viņiem ir pašvaldību piemaksas?
Protams, protams, aprobācija. patiesībā tā ir laika uzskaite, ko pašlaik veicam. Tālāk seko - paredzēt visus savus darbus gada "griezumā". Jā, es būšu laimīga, ja man nevajadzēs strādāt vairāk par 40 stundām. Tā arī neesmu dzirdējusi skaidrojumu, kāpēc mūs grib "iespiest" 36 stundās, vai tik tas atkal nav gudrs triks, lai skolotāji nebūtu nostrādājuši pilnu darba laiku un varētu neizmaksāt pilnas pensijas utt. ?! Ja es, strādājot tā sauktajā aprobācijas skolā, nezinu, kāpēc 36 stundas, tad ko var teikt pārējie? Un vēl- jā, es nepārstrādāšos, uz manām liekie nostrādātājām stundām (apmēram 20 nedēļā) pieņems citu skolotāju. Jo uz doto mirkli 24 kontaktstundām (slodze 21, astonomiskās stundas sanāk 16 ) nevar tikai 20 stundās sagatavoties, izlabot darbus, piedalīties pedagoģiskajās sēdēs, iziet kvalifikācijas kursus, aizpildīt atskaites, kontaktēties ar vecākiem, audzināt klasi un vēl veikt metodisko darbu. Uzskaitīju pašus galvenos darbus, bet ir vēl sīkie darbi - sarunas, dežūras. Un lielākie darbi- ekskursijas, alternatīvās nodarbības muzejos utt. Kopā pēc tarifikācijas var salasīt ap 34 stundām. Ir tikai viens ļoti liels BET. Es pašlaik saņemu normālu algu, kaut esmu nogurusi.... Es varu izdzīvot. Un vēl bērnu uzturēt. KO darīt ar atalgojumu par 36 stundām- 700 eur uz papīra?! Un piestrādāt TIEŠĀM skolotājiem neļaus, jo ir jau pilna darba slodze! Ja nu tikai par apkopēju nakts stundās. Tad es vairs nevarēšu izdzīvot. TĀDA realitāte.
Arī mūsu skolā piedalās šajā aprobācija. Visi godprātīgi pildījām tabulas un kas atklājās, mēs visi strādājam 40-56 stundām nedēļā. Visi vēl kaut kur piestrādā, lai var savilkt galus. tad piestrā'dat nevarēs, jāsaņem graši un jākļūst par maznodrošināto. Kāpēc deputāti var strā'dat komisijās, valdēs un ministrijās? Kāpēc citās profesijās ir tiesības pietrā'dat, kas tad ir skolotājs?
Strādāju 38 stundas nedeļā ,un nesaņemu tik cik EU skolotāja palīgs, klasē vidēji 25-30 ,pārbaužu darbu kalni,kontroldarbi jāsagatavo, ,jāsavada e-klasē arī, neesmu matemātiķis un pēc jaunā projekta ,tad man būs jāiet vairāk klasē ,kā matemātiķim par to pašu algu,bet neviens nepadomā ,kad vēsturniekam jālasa un jālabo vairāk ,kā matemātiķim,jo matemātikā ir skaidra viena atbilde ,bet te no viņa domas jāizloba ,viņa izpratne, vēsture jau nav tikai tests ar gadaskaitļiem
Zenta - Statistikai 11.11.2014. 18:20:15
Atceramies: ir mazi meli, lieli meli un statistika. Kad vajag, tad skolotāju skaitā ieskaita pat sociologus, parapsihologus, garderobistes, apkopējas, vietniekus, priekšniekus, bibliotekāres un kafejnīcu bufetnieces. Protams gadās arī pretēji procesi: 9. klasei izveido eksāmenu 6. klases līmenī, lai daži varētu paspīdēt ar labu, pat priekšzīmīgu darbu.
mēs jūs visus tūlīt tā aprobēsim, ka priecāsieties, ka jums vsp vēl ir netto
Kādēļ LIZDA skaļi nerunā par aprobācijas trūkumiem? Ok, streiks ir viena lieta, tur ir minēts finansējuma trūkums kā iemesls, bet netiek kritizēts arī it kā vēlamais rezultāts? Jo e-klasē komentāros lasu, ka skolotāji galīgi neatbalsta šo aprobāciju, un LIZDAI taču būtu jāaizstāv sklolotāju viedoklis, ne tā?
nemitīga aprobācuja jau skan kā lamuvārds un cilvēka pazemojums
"Latvijā skolēnu skaits uz vienu pedagogu pašlaik ir zemākais Eiropas Savienībā Autors: LETA. 2013. gada 11. jūlijs 18:59 Latvijā skolēnu skaits uz vienu pedagogu pašlaik ir viszemākais Eiropas Savienībā (ES), norāda Izglītības un zinātnes ministrija (IZM). Ministrija skaidro, ka lielajās pilsētās šī proporcija ir viens pret 10,2, pārējā teritorijā - viens pret astoņi, bet ES vidēji šī proporcija ir viens pret 15." Citāta beigas. Un tas esot slikti un nepareizi un jāmains un ttt.. Bet pēc pilnas darba dienas apmaksas kārtības ieviešanas būsvēl vairāk jāpalielina skolotāju skaits, jo kādam tak būs jānostrādā tās stundas, kas paliek pāri no tiem, kas pašlaik strādā vairāk par vienu slodzi.... jo droši vien, ka vairāk par 1 slodzi strādāt nedrīkstēs. UN TAD ŠIS STATISTIKAS RĀDĪTĀJS KĻŪS VIENKĀRŠI KATASTROFĀLS...
Par Annas komentāru - skarbi...
Jums ir absolūta taisnība, tā diemžēl notiek ar mūsu skolotājiem.
Pēc jaunā modeļa ieviešanas mana alga (arī daudzu citu skolotāju algas) būs mazāka!!! Vai turpināt strādāt skolā? Tāds ir jautājums.
Cita skolotāja - arī skolotājai 11.11.2014. 13:58:12
Slodze 32, 8stundas nav tas pats, kas 32 kontaktstundas.
Par kādu taisnīgumu var runāt, ja tagad par 21 stundu ir 420 eiro, bet par 36 stundām piedāvā 700, lai gan pēc elementāriem aprēķiniem sanāk (pat nepalielinot apmaksu) 720 eiro. Uz ko tad te cerēt? vai par šadu algu uz skolu nāks jauni cilvēki?
arī skolotāja 11.11.2014. 13:04:27
man ir 28 gadi darba stāžs,slodze 32,8,viens apgādājamais un es nestrādāju mazā skolā,klasē 20,bet uz rokas man 482.Redziet ,cik liela starpība starp dažādu skolu samaksām.Neder šis modelis nauda seko skolēnam un arī jaunais ir garām.
Lai saņemtu 890 eiro uz rokas, ir ļoti, ļoti jāstrādā. Man ir tāda alga, bet neko vairāk par darbu neredzu. Izdegšana totāla, tas nav normāli!!!! Plus - saasinājušās veselības problēmas. Reāli tās ir 35 stundas nedēļā, bet tas nav normāli. Jautājums ir par to, vai gribu sevi tā mocīt? Nekas cits neatliek, bet šādai algai vajadzētu būt par 21 kontaktstundu kā visur citur pasaulē.
Klasē ir 5 vai 25 skolēni? Tā ir milzu atšķirība. Darba lapas, burtnīcas, disciplīna, individuālā pieeja....
Un kapec lielas skolas arii klusee vinjiem tie kombinati ir izdevigi, bet ja skola maza tad ta jaklapee ciet un berni javed at skolenu busu uz lielo skolu , daloi skolotajus un saspoiest visu lielajas skolas, Jaunie pedagogi pat var nedomat par darbu skola , jo tos caurumus , kuri it ka izveidosies aizvietos neiespejama misija ...Ak, Dievs, cik var riidit cilveekus sava starpa naudas del! Man nav tas fantastiskas algas ka kombinatos, nu nav , tatad kadam var but kadam nee

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2+4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.