Lietotājvārds
Parole
1
Vai jums nav apinics vienu un pašu komentēt?? :) Es Sprinģes kundzei gan pasaku paldies par atklāto vēstījumu, kaut daudziem tas acīs cērtas. Par patiesību un atklātību runāt var tikai drosmīgi!
nav apnicis turēt to rakstu????????????????????????????????????//
E-klasei - kas kurla, vai? 04.01.2016. 16:07:05
E-klase - aizvāciet šo tukšo tekstu - es arī maksāju par šī portā uzturēšanu. Tad piepildiet portālu ar aktuālo un saturīgo, nevis štancējiet un "ieklemmējaties" uz klaju, tukšu PR reklāmeli.
pietiek- apnicis 23.12.2015. 16:35:53
novāciet to veco rakstu
Taisnība vien ir, ko Sprinģe saka. Diemžēl (vai par laimi) viņa katru savu vārdu ir pamatojusi ar konkrētiem faktiem, pētījumiem. Šeit 90% sakomentējuši skolotāji, kuriem patiesība acīs grauž. Piedodiet, bet tas jebkuram skaidrs.
E-klase - aizvāciet šo tukšo tekstu - es arī maksāju par šī portā uzturēšanu. Tad piepildiet portālu ar aktuālo un saturīgo, nevis štancējiet un "ieklemmējaties" uz klaju, tukšu PR reklāmeli.
scfnj,drrr544eddhghh 04.12.2015. 11:24:21
wscfnj,drrr544eddhghhhgbhbb vhbjvgvguggygrieirhghjghjferirhiyoruttrtfjddggghhjkgjurihrqqhgjjrgjbjhgdjgjgvnfgnghnngjjfjgfjjjfghfhgiiguytfggjkkgkhklkhlhyktkhkhlhj;hhk;jkhlkhkkhkfhjrjgmbjkkhhkhkhkkgkhhkgkgjkhjkgjklkjglhklgkkkjkjkhktkhkhkhkhkkhkknnjnnmmnknnbknmnmnmnm,mnnmnmm,nnnmmn,gmlfm,hmmhmhmgkfgfktkmnmcvmbnmmnnvbmnmblmnmnmbmbgmmkjhhhjjjiihghvghhhhhhjijhnnjjnhrfvv
CIK ILGI TE VĒL MĒTĀSIES ŠITAIS VECAIS SPONSORĒTAIS GABALS - MĒSLS, NE RAKSTS / INTERVIJA. kAD TO NOVĀKS UN IELIKS NORMĀLU - AKTUĀLU TĒMU AR SATURU?! Stāv jau 3 mēnešus un neliederīgi aizņem vietu, pūderējot garāmgājējiem smadzenes. AIZVĀCIET, TAČU BEIDZOT, E-KLASE!!!
Sprinģei laiks uz UK. Tur pabā par apkalpotāju būtu tīri OK.
7. krauklis 27.11.2015. 10:57:34
kas apmaksā e-klasē Ingas Sprinģes nepārtrauktu reklāmu?
Problēma nav pētījumā, tā ir sabiedrībā. Tie kam jādzird, nedzird, bet pērējie kritizē. Tikmēr skolotāji streiko, uzskatot ka viņiem tikai pienākas, bet ko paši neizdara līdz galam....
jkjghjhictnbvhguhkkjh0976767576565788888870 21.11.2015. 15:44:57
wscfnj,drrr544eddhghhhgbhbb vhbjvgvguggygr ieirhghjghjferirhiyoruttrtfjddggghhjkgjurihrqqhgjjrgjbjhgdjgjgvnfgnghnngjjfjgfjjjfghfhgiiguytfggjkkgkhklkhlhyktkhkhlhj;hhk;jkhlkhkkhkfhjrjgmbjkkhhkhkhkkgkhhkgkgjkhjkgjklkjglhklgkkkjkjkhktkhkhkhkhkkhkknnjnnmmnknnbknmnmnmnm,mnnmnmm,nnnmmn,gmlfm,hmmhmhmgkfgfktkmnmcvmbnmmnnvbmnmblmnmnmbmbgmmkjhhhjjjiihghvghhhhhhjijhnnjjnhrfvv
vērotāja laukos 19.11.2015. 14:21:32
Visus bērnus pilsētas skolās nesaliksim, kaut viena iemesla dēļ, viņu vecāki materiāli nespēs bērnam nodrošināt mūsu bezmaksas izglītību. Ja spriežam par izglītību laukos, nav tur sliktāku skolotāju, kā pilsētā, bet bērni tur ir palikuši tie, kuru vecāki katru dienu savas atvases nevar izvadāt uz tuvējo pilsētas skolu. Šiem bērniem nav bieži pieejams internets, interešu centri, bibliotēka un dažādi prāta attīstoši pulciņi, viņi pagalmā pļauj zāli, baro dzīvniekus un spēlējas ar kukainīšiem pļavā. Raksta autore nav sapratusi, ka tās ir dažādas pasaules, kurās bērni dzīvo. Varbūt kādam būs arī jādzīvo laukos, jāslauc govis un jādzīvo saskaņā ar dabas likumiem. Vai nākotnē profesori slauks govis? Man ir pieredze, ka bērni no ļoti dziļiem laukiem, izmācās un kļūst Rīgā par sekmīgiem uzņēmējiem. Es domāju, ka nav svarīgi, no cik prestižas skolas tu nāc, bet svarīgi vai tev ir motivācija, vēlēšanās mācīties un pierādīt sevi. Šādi pētījumi ir pupu mizas, man ir piemērs, ka beidzis Rīgas 1. ģimnāziju jaunietis tālāk nemācās un strādā par metinātāju, kaut labas izglītības viņam netrūka un arī motivāciju centās iepotēt. Varbūt pirmkārt savāksim Latvijā tos bērnus, kuri vispār nekur nemācās! Un domāsim ar prātu, nesagraujot visas lauku skolas, jo no malas izskatās, ka notiek piespiedu lauku cilvēku aizdzīšana uz pilsētām, pasakot, tur jums viss- būs, te jums nekā- nav. Tā ir lauku iznīcināšanas politika, lai latvietis savu zemi pārdotu ārzemniekam.
Problēma ir tajā, ka ir vesela virkne mazu skolu, kas atrodas viena no otras pārdesmit kilometrus, bet bērnu nav. Neviens negrib pieņemt lēmumu likvidēt, jo tās ir darbavietas un vismaz kaut kādi ienākumi cilvēku, kas dzīvo laukos. Tā tāda agonija. Būs vien jāslēdz, bet tikmēr gaudos. Laukos nekad vairs nedzīvos tik daudz cilvēku kā Padomju laikos. Ar to ir jāsamierinās.
Diemžēl pat bērna sekmēm pārskatāmi nevar sekot komercializētajā e-klasē. Gandrīz viss tur ir par maksu...
Kamēr pētīs,tikmēr viss būs garām, lauku skolās kur klasē līdz 10 bērniem, var iemācīt labāk nekā pilsētā ar 30. Pareizi teica tie latviešu jaunieši kas iestājās Kembridžā nav svarīgi vai ir interaktīvā tāfele vai nav svarīgi ko iemāca un tas kad mācību programmas ir galīgi garām un sačakarētas no ministrijas puses, jo tur darboņi tik vien domā kā reformēt atkal no jauna, jo taču jāpierāda kad strādā. Visādi papīri skolotājam jāraksta un nedod Dievs ja mācību plānojumā novirze par nedēļu/ neviens nedomā par to kad skolotājs var saslimt un rodas novirze vai arī ja nav apguvuši vielu un lai to izdarītu vajag vēl vienu stundu. Vecāki audzināšanu uzveļ bērnudārzam, skolai utt, jo lūk viņiem nav laika. Vienīgi vajag pētīt rakstīt, bet rezultāts skolotājs pēc atalgojuma -sētnieka alga/ ne Vecrīgas kuri pelna ap 600eur mēnesī/
Ļoti nezinoša jautājumos par izglītību, nevajag spriedalēt, ja nepārzini.
Nevajag riteni izgudrot no jauna 12.11.2015. 15:24:30
2014.gadā es aizstāvēju promocijas darbu un to pašu pierādīju ar aprēķiniem, ekspertu intervijām un aptauju studentu vidū. Varbūt pirms tērēt naudu šādiem pētījumiem, būtu vērts iepazīties ar to, kas ir paveikts pirms Jums? To taču māca pat skolā.
Šis "pētījums" ne gan nav nekāds spīdeklis.Vajag taču izlasīut kaut ko no tā ko zinātnieki jau sen atraduši t.s. padomju laikos.tur jau gandrīz viss ir noskaidrots.Kāpēc atkal no jauna vajag kaut ko izdomāt, tad pieņemt to par patiesību un sākt atkal pierādīt ? Tās visas ir sen zināmas lietas, kas labi aprakstītas gan krievu , gan amerikāņu literatūrā.Punkts , pie kura bija apstājušās abu šo valstu pedagoģijas, bija : kādas t.s. augstākās domāšanas prasmes (higher order thinking skills) skolēniem visvairāk nepieciešamas un , otrkārt, kādi ir labākie šo domāšanas operāciju attīstīšanas līdzekļi. Pēdējie ASV neirologu pētījumi skaidri rāda, ka tikai ar instrumentālo muzicēšanu mēs tiekam iekšā tajos neironu reģionos , kas nosaka visaugstāko prāta prasmju attīstību, kur rodas šo augstāko prata operāciju sajūtas ! Tā kā - viss vienkārši un nav te ko tikdaudz lauzties un gudroties! Tas būtu visu bērnu ceļš uz augstāko prātu !
Inga, kāpēc tevi izmeta no LTV. Tu tur parādies, bet esi ļoti stulba savos spriedumos par izglītību. Bastejkalna ,,meitene".
Pētījuma autori iesaka rīkoties kā ārstiem, kas ārstē simptomus nevis slimību. Aktuālāk būtu pētīt, kā atjaunot cilvēku motivāciju dzīvot ārpus lielajām pilsētām.
Latvijā paši cilvēki negrib mācīties un studēt.Izglītība patiešām ir ātrākais ceļš ārā no nabadzības. Latvijā izglītības līmenis krīt un tas notiek tādēļ,kā vecāki mājās paši neseko bērna sekmēm,nekontrolē tās un bieži paši ir ar sliktu izglītību.Jā,skolā daudz kas nav sakārtots,tomēr mācīties var,ja sadarbojās vecāki un skolotāji.Patreiz vecāki bērna izglītību uzveļ skolai,paši neieguldot nemaz vai maz. VECĀKIEM MAKSIMĀLI JĀATBALSTA SKOLOTĀJI,NEŅEMOT VĒRĀ IDIOTUS BIROKRĀTUS,JĀPALĪDZ SKOLOTĀJIEM UNSVARĪGI IR UZTICĒTIES VIŅIEM,SKOLOTĀJIEM.Saprotiet beidzot,kā izglītība ir vienīgais,ko varam dot caur saviem bērniem pasaulei,pretī saņemot kaut ko citu,kas vajadzīgs mums un mūsu bērniem. Tās ir ilgs process,tas nav šlossermaņa pirkt un pārdot. ES neesmu skolotājs,bet esmu pateicīgs viņiem,jo tagad man ir izvēle,jo man ir labā izglītība. Sētniekam izvēles nav,bet inženieris var arī ielu slaucīt.
Laukos visi bērni nosēdināti skolas solā un daudzmaz mācās, velkot uz leju vidējo rādītāju. Zinu, ka pilsētā ir ne jau maz bērnu, kuri skolu vispār neapmeklē. Vidējo rādītāju uz leju nevelk!
papildinu Inesi 03.11.2015. 18:58:01
Strādāju mazā lauku skolā. Mans skolnieks ieguva 1. vietu starpnovadu olimpiādē (5 novadi, 42 skolēni). Viena no skolām ir ar ģimnāzijas statusu! Ne čiku, ne grabu! Bet esmu gan lasījusi, cik tajās lauku skolās zems līmenis un slikti skolotāji.
lasīt/rakstītpratēja 01.11.2015. 17:17:40
Kaut ka dīvaini iznāk: skolās ar lielu skolēnu skaitu klasēs, kur mācības rit konveijeru sistēmā, sekmes ir labas. Lauku skolās - sliktākas. Varbūt tomēr izvērtēt skolas pēc reālajām sekmēm, nevarbūt, ka ir iedalījums - lauki, pilsētas. Pie tam pilsētās arvien aktuālaka kļūst vardarbība, reibinošās vielas, prīvatskolotāji un mūžīgā - "prestižo vecāku bērnu, kuriem nav sliktu atzīmju, jo citādi skolotājam ...nu viņam jāsaprot.Tas kā pētījums tika prezentēts TV 1 bija neticami un tentēts viena virzienā - tukšos laukus piebeit tāpat ka dzelzceļa līnijas. Stacijas ciet, sliedes nost, lai nevar atjaunot. Tas viss atgādina Ņ. Hruščova kampaņu par kukurūzas stādīšanu kvadrātligzdās. Tad nu gan atklājums: skolēnu uzslavēt. To jau zināja un izmantoja skolotāji pagājušajā gadsimtā un dara joprojām. .Nekādu kritiku neiztura apgalvojums par pilsetu skolām, gan jau tepat Rīga viena otra skola ir zem dažas lauku skolas līmeņa, nemaz nerunājot par dažu mācību priekšmetu saturu.
Prātīgs raksts. Liek padomāt... Paldies autorei!
Nekas nemainīsies, kamēr skolotāju algas būs par 50 eur lielākas kā minimālās, esmu nogurusi no šīs cīņas ar skolniekiem, bezatbildīgiem vecākiem un mani jau vairs neuztrauc ja skolnieks sūta uz X.. Mani neuztrauc nezināšana, jo valsts uzstādījums neatstāt uz otru gadu, ielikšu mazāk par 4 mani piedodiet drātēs skolas administrācija. Izglītības kvalitāte cieš man cilvēciski ir žēl, bet gribu davilkt līdz pensijai.Par lauku skolām piedodiet, bet strādāt ar5-7 bērniem ir daudz vieglāk nekā ar 30, kuri ir klasē. Atalgojums vienāds, vai tas ir loģiski?
Ja jau, tad jau 28.10.2015. 12:37:02
Skjolotājs bija prestižs darbs agrāk. Nedomāju, ka skolotāju seminārus beigušie bija supercilvēki, bet... aizejot uz lauku skolām strādāt, viņam bija bezmaksas dzīvoklis un līdz ar to arī apgaismojums un apkure. Tas deva ļoti daudz. Tagad skolotājs par šīm " ekstrām" izdod lielāko daļu sava atalgojuma. Nekādi nevaru saprast, kā tas nāk, ka agrāk varēja aizbraukt uz Pēterpili pat "atraitnes dēls" , bet tagad skolotājam smagi jāstrādā, lai savu bērnu izglītotu.
Es kāpt gribu... 26.10.2015. 22:38:22
Šīs "atraitnes dēla" alkas manī "ienāca", mācoties nelielā lauku skolā Zemgalē, tās atcerējos, strādājot visu mūžu par skolotāju gan lauku pamatskolā, gan mākslas skolā, gan internātskolā, tagad atkal lauku vidusskolā. Ko gan var "pētīt" kāds no malas - labs vai slikts skolotājs, laba vai slikta ģimene, laba vai slikta skola?! Tas ir tas pats, kas - smilšu kastē meklēt "skaistāko" smilšu graudu, jo "viss mainās, viss rit", un tam pakļauti it visi. NAV VIEGLI SKOLOTĀJAM GĀJIS NEKAD! Priecājieties, ka vecie vēl var un ka DAŽI jauni cilvēki grib un ARĪ VAR ! Diemžēl - viņu nav daudz, jo prestiža šī profesija nav jau sen. P.S. - Man Igaunijā ir draugi skolotāji, viņu darba atalgojums jau 70.-ajos gados bija daudz vairāk rubļu par slodzi, viņi nemeklēja blakus darbus, nebija pārguruši.
Nav pat obligāti runa par nelabvēlīgām ģimenēm, bet vecākiem, kuri ir pārstrādājušies. ............. vai skolotāji nav vēl desmitkārt pārstrādājušies???????? dīvaina gan ir šī valsts. kas te ko nesaprast - pilsētu bērnus skolotājs iesēdina trolejbusā un jebkurā brīdī aizved jebjurā ekskursijā vai pasākumā, kas bieši notiek muzejos, teātros utttttt. LAUKU BĒRNIEM tādu iespēju VIENKĀRŠI NAV - lielai daļai. vecāki viņus neved nekur, lai paplašinātu redzesloku. SKOLA - labi, ja vienā vai divās ekskursijās gadā. Vairāk nevar tāpēc, ka VECĀKI NESPĒJ SAMAKSĀT - par ieejas biļeti, par transportu. VISĀ VALSTĪ VISĀM SKOLĒNU EKEKURSIJĀM BŪTU JĀBŪT BEZ MAKSAS - GAN TRANSPORTAM, GAN IEEJAI. ĀJU NOGURUŠAJIEM PLECIEM. KAUNS, ka visas šīs nebūšanas VIENMĒR TIEK NOVELTAS UZ SKOLOT
apsaukāties nevajag 22.10.2015. 19:40:56
Starp citu, mūsdienu savādā sabiedrība parasti par sociāli nelabvēlīgām sauc visas ģimenes arī normālās,ja tās maz pelna. Kopš kura laika godīgs lauku cilvēks (arī pilsētas) un viņa ģimene tiek saukata šādi naudas daudzuma dēļ ?!? Tad mums lielākā daļa tautas ir sociāli nelabvēlīga ?!? Varbūt spiesti dzīvot šādos sociāli nelabvēlīgos apstākļos ? V ai tos rada sociāli labvēlīgie ? Jā. Tās ir dažadas lietas.
motivācija 22.10.2015. 19:34:58
Arī Rīgā tiek vilkti un stumti cauri skolai . Nebūt ne grūtgalvji vai bēdu nomakti ģimenes problēmu dēļ.Laiks analizet iemeslus,kāpec musdienu jauniesi ir javelk cauri skolai. Ar MOTIVĀCIJU kaut kas ir galīgi garam. Tā noteikti nav tikai ģimenes problēma, domāju,galvenokārt tā ir izglitības sistēmas problēma. Gaužoties par pedagogu trūkumu lauku skolās ,arī pilsētās-lasot par pirmo brīvvalsti ,kurai bija milzīgs ekonomisks,politisks uzrāviens -katrā mazītiņā apdzīvotā pagastiņā bija sava sākumskoliņa. Bija tacu pēckara situācija ! Kas nav kārtībā šajaā valstī ? Karš ,paldies Dievam, nebija.
to ES 22.10.2015. 06:10 22.10.2015. 18:41:05
Tad varbūt viņiem vajadzētu maksāt vairāk!
Gribu vaicāt, par kādu izglītības kvalitāti var būt runa, ja jau zināmu laiku skolā var strādāt pirmos kursus pabeigušie studenti bez darba pieredzes profesijā, tikko, kā kolēģis, novēroju tāda darboņa stundu, piedodiet, bet... jautri bērniem bija bez gala un man arī, tikai jauti un ne vairāk. Piedodiet, bet vai skolotāja galvenais uzdevums nav iemācīt pamatus, dot pamatzināšanas tālāko likumsakarību patstāvīgai izveidošanai??? Pirmā kursa beidzējam nav tādu iemaņu(varbūt iekšā ir, bet uz āru-nemāk vai nezin). Kā novērots,vadības tendence attiecībā uz izglītības kvalitāti šobrīd ir nožēlojama-galvenais, lai bērniem patīk!!! Mani, kā vecāku - tas uztrauc!!!
Sanita 09.10.2015. 16:06 Jāpiekrīt tomēr izglītības ministrei, ka Latvija nav tik bagāta ar naudu un speciālistiem, lai katrā nelielā lauku skolā nodrošinātu augsta līmeņa matemātikas, fizikas, ķimijas , bioloģijas skolotājus. Šie skolotāji trūkst pat pilsētas skolās. Rīgas Valsts 2.ģimnāzijā arī trūkst matemātikas skolotāja(!) - jau ilgāku laiku!!! Pirms tam bijušo skolotāju jaunais direktors vieglprātīgi atbrīvoja, bet cita vietā NAV!!!
Lauku pele rullē! Ja lauku problēmbērnus no mazo skolu 15 bērnu klasēm "optimizēti" sadzīt lielās skolu "fermās", tad cūkas vien izaugs, nevis cilvēki. Ja "nepasūtīto" pētijumu veicēji izpētītu skolēnu un to vecāku, par katra konkrēta skolotāja, vai skolas administrācijas parstāvja veikumu, tad IM zinātu kuram jāmaksā ministrijas prēmijas. Nevis kārtējas reformas vai optimizācijas "pietaisītājiem".
Apsveicami, ka kāds kustina šo problēmu,ka kādam tas liekas svarīgi,taču stāsts par pilsētas skolu un lauku skolu patiesībā ir stāsts par mūsu valsti,pareizāk sakot, par mūsu valsts nenormāli nabadzīgajiem laukiem.Atbrauciet uz lauku skolu Latgalē.Tur katrā klasē nospiedošais vairākums būs bērni no nabadzīgām vai sociāli nelabvēlīgām ģimenēm,kur izglītošanās nav ne pirmajā, ne otrajā...ne piektajā vietā. Maslova piramīda strādā pilnā sparā- bērns domā par pusdienām,par savas vietas izkarošanu, jo kauns ,ka nāc no tādas ģimenes, nevis par to, ko jaunu iemācīties pasaules vēsturē vai angļu valodā.Mūsu skola ir labi aprīkota,mājīga, tauta runā, ka skolotāji ir labi; mūsu absolventi bez problēmām iestājas gan Rīgas 1. ģimnāzijā, gan Āgenskalna, gan citās labās izglītības iestādēs,-konkurenci izturam.Tai pašā laikā skolotāji ir "nositušies " arī ar tiem nabadziņiem,par kuriem priecājamies, ja viņi nenostājas uz kriminogēnā ceļa, ja izaug par daudzmaz normāliem sabiedrības locekļiem.Šaubos, vai pilsētas skolas maltuvē viņi iznāktu tik labi, cik nu labi varējuši būt, diezgan daudz mums nākas labot pilsētas brāķīšus..un gadās ,ka izlabojam arī...Ne jau bērnu sūtīšana ar visu tiem sekojošo valsts naudu uz pilsētas lielākām skolām atrisinās noslāņošanās problēmu,bet gan pati valsts , kur pagaidām vēl arvien valda politika, kuras pavēnī bagātie kļūst arvien bagātāki, un nabadzīgie arvien dziļāk grimst nabadzībā,- arī lauku skolotāji, starp citu.
Mīļā Inga! Kad bijāt pēdējo reizi skolā? Beidziet lidot mākoņos! Pastrādājiet kaut nedēļu normālā Rīgas skolā, tad dalīsimies pieredzē. Nevar gudri runāt par to, ko pat neapjaušat.
vēl viens domu grauds 14.10.2015. 12:22:20
ja lauku skolā tāds vieglprātīgāks pusaudzis tiek pieskatīts, 'vilkts' un 'stumts' cauri izglītības standartiem, tad uz pilsētas skolu viņš pat necentīsies braukt, klaiņos, atradīs citas nodarbošanās un faktiski neiznāks nekas no šāda pusaudža. Tā striktā skaitļa noteikšana ir diezgan "slidena". skolas centīsies atrast iespēju dabūt tos pāris skolēnus, kaut izstiepsies, lai tikai klasi saglabātu.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.