Pieslēdzies E-klasei

Lietotājvārds
Parole
Daudzi skolotāji Latvijā un ārpus tās ļoti labi strādā un pielieto jaunas metodes, bet ne visi ar to dalās. Lai dalītos, vajag drosmi. Vienmēr ir labi vēlreiz atkārtot to, ko jau zinam. Tas nenāk par sliktu. Atkārtojam un pielietojam to, ko uzskatam par efektīvu tieši Jūsu klasēs. Un nebaidāmies dalīties ar saviem panākumiem! Lai izdodas!
Mantojums no Saeimas?????
Kaut kāds ārprāts! Tas nu gan ir kaut kas jauns!?
Kā Saeimā!
Mammai ar pedagoģisko izglītību. 20.05.2017. 17:26:13
Taisnība- vienīgi jau paši sev varam uzsist uz pleca, bet ar to paēdis nebūsi. Jau kuro gadu strādāju par puscenu un klausos tikai nievās. Starp citu- radošu skolotāju ir ļoti daudz, noteikti vairāk kā darvas lēlēji!
Mamma ar pedagoģisko izglītību. 20.05.2017. 16:43:44
Izskatās ,ka šeit komentārus raksta nenovērtēti, aizvainoti pedagogi . Nu izrādās , ka visi bijuši īkšķīšu, dūrīšu un krāsiņu pirmatklājēji. Nu malači, ka arī tā darījāt , uzsitiet sev pa plecu .
Agrita- no provinces 20.05.2017. 16:22:14
Jā, es arī šo "jauno" metodi pielietojuju 90-to gadu vidū, tad nāca dažādi jauninājumi ("kritiskā domāšana"; "soli pa solim".......), Taisni jābrīnās, kam tas ir jaunums- ventspilniekiem vai izglītības reformas bīdītājiem.
NEKĀ JAUNA. To skolā jau dara 20 gadus! Kāpēc jāizceļ viens konkrēts skolotājs.
Klasiski latviešu komentētāji arī te - ka tik noriet citus. Katram bērnam novēlu tik labu skolotāju, kāda ir skolotāja Inese. Un īkšķīšu metode strādā, karts bērns parāda, vai ir sapratis vielu.
Ak tad mazajiem jārāda īkšķīši. Ja paceltu rociņu, kā skolā pieņemts, tad modernais skolotājs nesaprastu, kas par lietu! Bet, ja īkšķīši, tad skolotājam uzreiz pielec! Te jau runa ir par to jauno visgudro skolotāju, nevis par bērniem. Tie būtu ar mieru pacelt arī rociņu, lai atbildētu uz to pašu jautājumu... Un kurā klasē, tad īkšķīšus nomainīsim pret rociņām? Vai vispār vēl atgriezīsimies pie rociņām? Varbūt nākamgad ļoti gudrajam jaunajam skolotājam ienāks prātā kājiņu likt pacelt? Un varbūt labāk būtu skolotājam apskriet gar visiem bērniņiem un sasisties ar plaukstiņām, kā jau to tagad praktizē?! Un pēc šīm manipulācijām tiešām vismaz kādam jāliek arī atbildēt, vai viņš tiešām zina atbildi uz uzdodto jautājumu... Jā, to nedrīkst aizmirst.
Te nu mēs redzam jaunās reformas. Kāds jaunums!Kaut ko tādu nu neiedomātos neviens! 21.gadsimts! Cik inovatīva metode! Tiešām, ne tikai jāsmejas, bet raudāt gribas. Ko jūs, skolotāji, jūs taču neko visu laiku neesiet darījuši!Tagad mācīsieties, kā jāstrādā - sadarbību, domāšanu, radošumu u.t.t. Vienkārši pretīgi dzirdēt tos visus "jauninājumus"- visu veco daži pārgudrie teorētiķi prot samaisīt, ietērpt jaunās, dziļi gudrās frāzēs. Skolotājiem jābūt kā liekuļiem un tas viss jāpieņem, jo viņiem jau padomu neprasa. Tikai nezinu, kā visu idealizējot viņi taisās visu sasniegt, ja lielākā problēma skolā ir uzvedība!!! Ar to arī būtu jāsāk!!! Kaut kādu atbildību no vecākiem prasīt, ja bērns ir slinkuma dēļ nesekmīgs un vēl regulāri traucē darbu!!! "Arprāts, kā negribu vairs skolā strādāt! Pareizāk, vairs nespēju ar to visu samierināties!
Šajā pilsētā izglītības jomā gandrīz visu, kas citur sen jau zināms un praksē ieviests, pasniedz kā īpašu novitāti!
Bet nu šī skola un skolotāja ir gudri. Vecas, jau praktizētas metodes ( tik publiski neizskanējušas) uzdod par novitāti. Interesanti cik viņi nopelna piedaloties šajā aprobēšanas programmā????
Kā nu katrs prot 13.05.2017. 17:04:48
Pareizi dara tie vecāki kas prasa: ”Cik tu šodien dabūji (kādu atzīmi saņēmi)?” Gan jau skolotāji zina, ko dara. Vai metodiskā atklājuma autore pieraksta un analizē ”īķšķīšu” skaitu? Pavirša forma nav metode.
Skolotāja. 13.05.2017. 11:48:12
Mī un žē! Vai tā skola un skolotājas no plaukta nokritušas?! Savstarpējā hospitācija notiek visu laiku! Kāpēc to visu vajag pasniegt, kā tikko atrasto, apgūto? Vai tajā skolā vadība vispār neeksistē, tur kopā nesanāk, nepārrunā? Tiešām tā pasaule iet uz galu...
Īkšķītis. 13.05.2017. 11:35:38
Kā nav kauna, metodes, kuras lieto ikdienā jau sen, pasniegt kā kādu brīnumu, kā metodes, kuras nu tagad atklājusi!!! Mēs tās jau sen lietojam.Lielais FUI !!!!!
Gan smaidiņu, gan īkšķīšu metodi izmantoju jau gana ilgi un domāju, ka to dara daudzi pedagogi. Tikai kāds pamanās to publicēt kā nezin kādu jauninājumu!
Ienāca prātā inovācija - ar 6., 7. klasi īkšķīšu vietā varētu rādīt vidējo pirkstu. Bērniņiem būtu interesantāks un modernāks mācību process.
mammucis - domātājam 13.05.2017. 09:09:38
Šāda un citādas atgriezeniskās saites pastāv jau ilgus laikus. Tā nav nekāda novitāte,kā to visiem pasniedz. No sākuma izpēti to, kas jau tiek praktizēts skolās un tikai tad ko raksti.
skolotājai 12.05.2017. 17:37 13.05.2017. 06:58:39
"Īkšķīšu" metode pārņemta no Senās Romas, no gladiatoru cīņām. Skatītāji ar šīs metodes palīdzību izlēma glābt vai nonāvēt vienu no gladiatoriem. Domātājam: Skolā ir OBLIGĀTA atgriezeniskā saite, un tas nav nekāds jaunums. Skolās tas notiek VISU LAIKU. Taču nez kāpēc visu, ko skolotāji JAU dara diendienā, ik pa laikam "izceļ saulītē" kā kaut kādu atklājumu, kā astoto pasaules brīnumu, pēkšņi slavinot kādu no "vajadzīgajiem" Iespējamās misijas darbiniekiem.
Man gan liekas, ka video parādīts viens no atgriezeniskās saites iegūšanas veidiem sākumskolā. Un cik tas ir būtisks gan bērnam, gan skolotājam, lai plānotu stundas gaitu un virzītu katru bērnu izaugsmei. Patiesi ceru, ka tie daži, kas iepriekš rakstījuši savus norejošos komentārus, skolā nestrādā.
Eksāmenos arī vērtēsim ar īkšķīšiem?
skolotājai 12.05.2017. 17:37 12.05.2017. 19:22:53
Atvainojiet, bet Jūs diezgan rupji kļūdāties. Vismaz 10 gadus tiek pielietota "smaidiņu" metode, "īkšķīši" - tas ir inovatīvs jaunums - tā teikt nenovērtējams izrāviens pedagoģijas frontē.
Cik man zināms ""īkšķīšu ""metode vērtēšanā ir vismaz jau 10 gadus. Tas nav nekāds jaunums!!!!!
Kāda starpība, kā bērns savu izpratni, veikumu, atbildi utt. vērtē - ar īkšķīšiem vai karodziņiem, ar sejiņām vai luksoforiņiem! Galvenais - tagad vienu no variantiem "izcelt" kā unikālu jaunatklājumu un piešķirt miljonus un pareizi noformulēt projekta vai pētījum mērķi. Un kā vienmēr - pēc pacelta īkšķīša tam, kuru izsauks, lai pārbaudītu, vai viņš patiešām zina, saprot, var nepaveikties, kamēr pārējie uzgavilēs un turpinās rakstīt "izstaba, nau, pastīties, .....". Un turpināsies karš starp tiem, kuri māca, un tiem, kuri negrib mācīties, jo ir grūti, nav interesanti, agri jāceļas, daudz jālasa, daudz jādomā.........
>>>praktiķim 12.05.2017. 16:54:27
Pilnīgi noteikti! Mūsu "dižie" 100 prāti taču arī izmanto īkšķu metodi! Tikai kompetenču nav! Un tā tik uz priekšu! Ha!
Un tas ir kaut kas jauns??????? Par šo tiek tērēti tūkstoši???? Mana bērna klasē, arī skolotāja regulāri lūdz pašiem bērniem izvērtēt, kāda bijusi nodarbība, ko jaunu ieguvuši, kas paticis, ko darīt savādāk. Tāda sajūta, ka reformu veicējiem pašiem nav sajēgas, kas jau notiek skolās. Tā nelietderīgi tiek tērēta nodokļu maksātāju nauda.
Jauni īkšķīši - jauna metode!
mammai Ivetai 12.05.2017. 13:47:01
Ja mēs sāksim vērtēt tikai konkrētās prasmes, neskatot tās kontekstā ar bērna spējām, īpatnībām, iepriekšējo pieredzi, tad gan būs "auzas". Ne velti pedagogi lieto tādus terminus kā "izaugsmes dinamika" un "attieksmes vērtējums". Bērns, kuram līdz šim gājis grūti, taču beidzot viņš ar lielu centību kaut ko, kaut mazumiņu, sasniedzis attiecīgajā jomā, noteikti jāpaslavē , kaut viņa prasmes joprojām atpaliek no klasesbiedru sasniegtā. Un otrādi, talantīgam, bet slinkam skolēnam nenāks par ļaunu kādreiz arī saņemt zemāku vērtējumu, ja neparādās šī izaugsme un uzcītība darbā.
Neliels skaidrojums 12.05.2017. 13:07:25
mamma, Iveta! Katrs cilvēks (liels vai mazs) savas dzīves gaitā attīsta dažādas prasmes. Prasmes atsevišķi no cilvēka, arī bērna vecumā, nepastāv, Bērns ir skatāms tikai komplektā ar viņa apgūtajām prasmēm un iemaņām.
domājošais 12.05.2017. 11:26:05
Paldies, ka aktualizējat vecas sen aizmirstas metodes. Visam pilnīgi piekrītu, ka jāsniedz atbalsts skolēniem, ka jāmāca bērns nevis grāmata utt. Bet kurš ir aimirsis senu patiesību, ka lasīt var iemācīties lasot, rakstīt var iemācīties rakstot utt. Redzēju 12.kl. [pārbaudes darbu, kurā bija pieļautas vismaz 30 pareizrakstības kļūdas, nerunājot par komatiem, bet elementāriem vārdiem, piemēram, izstaba. Vai bērns sēž stabā? vai lasām, rakstām utt. Ko tad 12 gadus - spēlēsim spēles un no skolas izies "analfabēti". Bez prasībām neviens nav izaudzis, svarīgi tikai kā šīs prasības padarām skolēniem saprotamas un pieņemamas.
pensionētā skolotāja 12.05.2017. 10:39:28
Tas jau nu gan nav nekas jauns !!! Ar krāsainām signālkartītēm strādājām jau ļoti sen.Vienīgi tas nosaukums jauns- īkšķīšu metode. Bet pamatā ir viss vecais labais, kā vienmēr.
Vai tad tas ir kas jauns...............................
mamma Iveta 12.05.2017. 09:49:26
"Jāvērtē prasmes, nevis bērns" - pievienojos un ceru, ka tāds uzraksts lieliem burtiem būs katrā klasē un skolotāju istabā
Pēc kompetenču pieejas pilnīgas ieviešanas - ar īkšķīšiem līdz pat 12. klasei! Urāaaa!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, kā arī iztikt bez rupjībām.