Pieslēdzies E-klasei

Ielaidiet vairāk skolās misionārus, izglītība būs tāls sapnis!!!!
Mājasdarbi Latvijā nav tie trakākie. Tiem jābūt. Painteresējaties Anglijā. Ko mazie bērni dara mājās. Tā arī ir tā kā attīstīta valsts.
Skolnieciņš 09.11.2017. 10:59:41
Latvijā nav demokrātijas, jo mani e-klase bloķē. Pati e-klase melo...
Kā saprast šo? Man tiešām ir svarīgi. "Ar atzīmēm skolēnus jāsāk vērtēt tikai 8. un 9. skolas gadā, līdz tam skolēnus var vērtēt vai nu aprakstoši, vai ar atzīmēm."
Ja, tik tiesam bez sistemas jau nekas nenotiek. Piemeram, Danija ka nespej ta nespej atrast optimalo variantu, 2015.gada bija reforma, tagad atkal reforma. Ta gan vairak ttiecas uz laiku, kurs bernam japavada skola. Problema, mauprat ari Latvija, ko darit bernam un vai vinam vispar jaatrodas vienaam majas, kad vecaaki strada. Problema Latvija ir majas darbi, te nu butu ko macities no jebkuras citas attistitas valsts, jo nevar tacu ta, ka darba diena skoleeniem ir garaka ka vinu vecakiem. Vispar tad tapat ka skola Somija sak pacelties jautajums par izglitibas liena pazeminasanas noversanu, jo, ja saproti, ka tik un ta to visu normali nepadarit, sak zust interese, nevelasanas to vispar apgut. Latvija reformas butu ari japaredz, ka prieksmeti ka zimesana jeb vizuala maksla, muzika un sporta nav vertejami ar atzimi. Ja tie ir radosi prieksmeti...tajos nepieciesams ne tikai izdarit, bet ari zzinams talants. SPrta ari laba miesas uzbuve. Viss butu jasakarto, ka teikts ari raksta, sistema, lai izglitiba klutu praktiski pielietojama, jo izglitiba nav faktu iegaumesana, bet ga domasanas attistisana, un atbistosa tirgum, tirgus perspektivam, bet probleema jau ir tur, ka Latvija nekas nav zinams, kas attistisies, kas ne, tapec nav iespejams planot. Eksameni, tie iespejams vajadzigi skolu reitingiem, bet kam sie reitingi, svarigas ir tikai katra cilveka zinasanas. Nost ar eksameniem!
mamma > Skolotāja 14.09.2017. 15:00:42
Forši! Kad jādala nauda - tad skolas ar 8-10 skolēniem klasē tiek liktas zem āmura. Bet kad jāstrādā ar 30 skolēniem, tad skolotāji kliedz ka par daudz. Protams ka labāk arī skolēnam ir 10 bērnu klasē. Mācot valodas vispār nav iespējams strādāt ar vairāk kā 15. Bet tad finansējiet to lauku skolu skolotājus. Skolēni vēl ir 8-15 klasēs, bet skolotāji pazūd! Murgs kaut kāds!
Esam aizkavējušies! Tagad pēc piemēra uz Honkongu! Ja naudas mazāk - uz Igauniju!
Skolotājs var kaut izģērbties- skolēnam NAV MOTIVĀCIJAS! Un kur lai būtu? Ja nauda seko skolēnam, tad tie skolēni tiks skolā pieturēti jebkurā veidā, pat kā dārzeņi vai sēnes.
Vai somu skolās 1.klasē ir 30 skolēni un viens skolotājs!Neticu!Lv skolotājs nevar pat matemātikas stundā katram pieiet klāt.Kad beidzot iedos skolotāju palīgu klasē?????Vienu IZM darbinieku lūdzu manā klasē!
Skolnieciņš (oda Latvijas dievībai skolnieciņam) 07.09.2017. 15:11:55
Čau! Bļāviens, ko Jūs uz mani tā lūrat? Latvijā tagad ir noriets. Tikai Skolnieciņš kā skaudības dievs ir vienīgā šīs tautas cerība. Krustneši mūs padarija par vergiem. Tie ar savām kristiešu biotehnoloģijām mūsos ievietoja verga gēnu. Šādi viņi veica vergu selekciju latviešu rindās. Tāpēc tagad mūsu valsti vada Kangari! Šie cilvēciņi ir jau sen pārdevušies Briselei! Mūsu jaunatne emigrē! Kur patriotisms? Lūk, ko Kangari izdarija Latvijai. Skolnieciņam ir imunitāte pret Kangariem. Es redzu kangaru resnās mordas!!! ®Skolnieciņš ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-(
Tie skolnieciņi, kuri mācījās peltajā komunismā, bieži vien joprojām ir izcili speciālisti, kuri pārzin savu jomu. Bet tie, kuri tagad- bieži vien ir ar kaprīzēm un prasībām, bet ne speciālisti.
Tā tas nav. Augstskolas mūsdienas vairāku iemeslu dēļ ir spiesti cīnīties par katru studentu, jo studenti līdzi nes naudu. Kur tik ir iespējams saturs kursiem, pielāgojot to realitātei, kļuvis tik mīksts, ka tālāk vairs nav kur. Bet nu tomēr ir lietas, kurās atkāpties vienkārši nedrīkst. Piemēram, topošajam ārstam nu ir jāzina cilvēka anatomija perfekti, un cits variants nepastāv. Vaina ir tāda, ka mūsdienās vidusskolēni lielākajā daļā ir pieraduši “peldēt pa mākoņiem”. Un sistēma to ne tikai atbalsta, bet arī stimulē.
Stāsts jau nav par to, kādam jābūt rezultātam, bet gan par to, kur viena sistēma beidzas un otra sākas. Un, ja valstiski tur ir noteikts, kur viena sistēma beidzas, nevar otra ietiepties kā āzis un turpināt pirms 30 - 40 gadiem iesākto ceļu, sak, paši piedzīsiet to, ko skola neiemācīja (un neiemācīja ne jau savu untumu dēļ, bet tāpēc, ka valstiski ir noteikts, kas bērnam jāzina, noteiktu posmu beidzot).
Somijas izglītības sistēmas panākumu pamats - skolas neatkarība, sistēmas stabilitāte un racionāla vadība, izglītības prestižs, atbilstošs finansējums.
Somijā izglītības rādītāji strauji pazeminās un nebūt vairs nav labākie, bet ir stipri viduvēji. Tad jau drīzāk jāskatās uz Igauniju, kur šie rādītāji ir daudz labāki. (Pēc OECD PISA pētījuma).
Somijā ir pamatīgs konkurss uz skolotāja profesijas apgūšanu. Tātad - skolās strādā izcili speciālisti.
“Elastība” ārstu, inženieru u.c. šādu profesiju speciālistu sagatavošanā agrāk vai vēlāk beidzas ar cilvēku traģēdijām.
Katram kokam divi gali. Viens gals - mūsdienu jaunatne, motivācija, zināšanas. otrs gals - augstskolas elastība. Esmu runājusi ar augstskolu pasniedzējiem (eksakto priekšmetu) - viņi nezina, kas notiek skolā un bieži ir izbrīnīti, ka, piemēram, integrēšanu un atvasināšanu skolā nemāca. Nu tad atveriet beidzot programmas un standartus un apskatieties, no kura punkta augstskolai jāsāk. Nav jaunieša problēma, ka viena no pusēm nespēj pārskatīt savu gadiem ilgušo pasniegšanu un programmu (protams, tas tā nav visur, bet pat skolotāju programmā man gadījās sastapties ar pasniedzējiem, kas nezināja, ka jau 20 gadus to nemāca...)
Vienā no RTU esošajām specialitātēm, kurā vienmēr (visos laikos) sagatavoja spēcīgus speciālistus, pagājušajā gadā uz esošajām 15 budžeta vietām uzņēma 15 studentus. Pēc divām sesijām (1. kursā jākārto eksāmenus matemātikā, fizikā, ķīmijā...) palicis TIKAI VIENS students, un tās arī ir ar parādiem. Īsta traģēdija: nepārtrauktas satura u.c. reformas, kuru “nepieciešamības” pamatā ir dažu ierēdņu karsta vēlme “apgūt” prāvas “Eiropas naudu” summas, jau noveda līdz katastrofālai situācijai. Bet, neskatoties ne uz kādiem “zvaniņiem” process iet pilnā sparā. Pelēcība rullē!
Skolnieciņš, atvēr padomju laika grāmatas fizikā, ķīmijā, matemātikā. Ja spēsi atrisināt tos uzdēvumus, tad esi gana labi sagatavots eksāmeniem. Viena no labākam lietam, kas bija PSRS, tas bija izglītība. Un PSRS ekonomikai bija vajadzīģi inženieri, tehnisķie darbinieki un zinātnieķi, tāpēc dabaszinības toreiz mācīja kārtīģi skolās.
Skolnieciņš [Vislatvijas skaudības dievība] 07.09.2017. 06:34:15
Mums 20.gs. 70. gados bija komunisms. Par mūsu izglītību tad nedomāja. LPSR valdības pašmērķis bija radīt lielu lumpānu pūli! Un viņi šo mēķi arī sasniedza. Atver acis, skaties ielās! Vai redz šo izglītības kvalitāti? A?
Somijā ir perfekti izstrādāti mācību materiāli. Latvijā pēdējā laikā tie ir veidoti, lai mācāmo vielu ņemtu aulēkšiem un tikai apgrābstītu.
Somijā ir cita izglītības sistēmas organizācija un cits finansējums. nekas, tūlīt vadošie eksperti saņemsies un aizbrauks un Singapūru, tad mēs varēsim skatīties un klausīties brīnisķigos Singapūras piemērus. :)
Vai tad Latvijā skolēnu (7 - 19 gadi) pašnāvību gadījumā vaino izglītības sistēmu, vai tomēr sabiedrību kopumā, kā arī ģimeni? Tas pats Somijā - pašnāvību cēlonis vismazāk ir izglītība.
kaut kāds politkorekts bla bla bla
Skumji un dumji ;( 06.09.2017. 15:50:13
Somijā ievērojami mazāks birokrātiskais aparāts - nav kā pie mums - vadītāji, eksperti, koordinatori, vadošie un mazāk vadoši speciālisti, vietnieki un asistenti ministrijā, skolu pārvaldēs, valdēs un departamentos. Un skolās tāpat - 2 normāli strādājošu vietnieku vietā jāpieņem 6 trešdaļslodzes vietnieces, lai spēj sagatavot atskaites, vīzijas, anketas u.c. "dokumentus", kurus pieprasa augstāksēdošie (dieviem cilvēkiem tas nav pa spēkam, jāmobilizē 6). Skumji un dumji ;(
Dzirdēts par somu skolēnu lielo pašnāvību skaitu.... Kas par vainu?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, kā arī iztikt bez rupjībām.