Pieslēdzies E-klasei

Skolotājas par daudz čīkst! Negribat-nestrādājat!
Ja darbs ir sirdslieta tad nevajadzētu čīkstēt ne par algām ne par brīvo laiku ja izvēlies profesiju ar to ir jārēķinās ka skolotāja darbs ir darbs. Es zinu pat tādus skolotājus pie kuriem bērni var iet uz mājām un skolotājs neatsakās palīdzēt.
Par vecāku tel.zvaniem 12.11.2017. 17:51:02
Cienot skolotāju brīvo laiku, cenšos nezvanīt laikā pirms un pēc mācību stundām, arī mācību stundu laikā nē, jo tad taču skolotāji strādā ar skolēniem, un būtu nepieklājīgi traucēt skolotāju un skolēnu darbu, arī starpbrīžos neuzdrīkstos skolotājus traucēt, jo saprotu, ka viņiem starpbrīdī ir jāpaspēj noorientēties jau nākamajai mācību stundai..... rezultātā man - bērnu vecākam pārmet neprasmi vai nevēlēšanos sadarboties ar skolu. Mans priekšlikums - skolās ieviest klašu audzinātājiem konkrētu vecāku pieņemšanas stundu.
:
Pati (pats) jau atbildēji uz savu jautājumu! Kasē var sēdēt ar 8 klašu izglītību, bet skolotājam vajag augstāko + ik pa 3 gadiem kursi. Tāpēc arī būtu jāsaņem 3 reiz vairāk!
Vai pa tiešām skolotājiem ir tik maza alga? Mums ir tādas kuras braukā mēnesī trīs reizes uz ārvalstīm un uz darbu brauc ar šikām mašīnām, un vai patiešām skolotājiem ir tik grūds darbs? Lai labāk salīdzina ar veikalā sastopamajiem kasieriem kas sēž 12h dienā un kad klienti ir no ārvalstīm un ja murgo un skalo visu dienu smadzenes un par katru pieļauto kļūdu, noņem no algas naudu. Kasieris pelna trīs reizes mazāk nekā skolotāji.
Varbūt kāds arī "atsēž", bet man visu laiku aizņēma dažādas atskaites, plāni, stundu gatavošanas, individuālās nodarbības ar nesekmīgajiem skolniekiem utt. Paldies Dievam, brīvlaiks ir galā! Esmu strādājusi vairāk kā parastā skolas nedēļā!
kxcdkcccccccccccdiiiiiiiiiiiiiiiickkkkkkkkkkkkkkkkxlz;;;;;;;;;;;;;;;;;soooooooooooooooxkkkkkkkkkkkksooooooooooo;zzzzzzzzzzzzzzzzzxxxx,,,,,,,,,,,,dkdkdkdkdkdkdkdkdkdkdkdkdkdklx,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jukolas Jusis 24.09.2017. 14:58:02
Ja valstiņai nav naudas godīgai algai( apmaksāt visu,kas jāpadara) tad skolotājiem vajadzētu piestādīt valstij sarakstu ar tām klaušām, ko viņi nepildīs. Ja darbiņš plānā paredzēts, tad kādam par to maksā.Cita lieta,ja kāds nodarbojas ar labdarību un to darbiņu padara. Bez algas un nesavtīgi! Proletariāts ir darbinieku suga, ko var raksturot kā dusmīgus, netīrus un strādīgus. Dusmas un netīrība tādēļ.ka darbs neienes nekādu labumu darītājam, bet nestrādāt nedrīkst, bailes vai aprobežotība neļauj izrauties no bezjēdzības .Skolotāji nav netīrīgi un neizglītoti, tad kāpēc,KĀPĒC uzvedas kā vergi?!
skolmeistariene Jusim 24.09.2017. 09:24:27
Diemžēl Jusim taisnība. Labāk gribētu, kaut tā nebūtu. Tomēr skolotāji, mazo algu nokauti, morāli apsīkuši, balstās plikā entuziasmā. Bet visam spēka nepietiek. Nepietiek kapacitātes, lai uzsāktu lielas cīņas. Īpaši tām- pirmspensijas vecumā. Liekas, labāk pāris gadus klusu pārlaidīs un aizies pelnītā atpūtā...
Jukolas Jusis 23.09.2017. 16:33:27
"Vecajos labajos" laikos skolotāja darba slodzi veidoja apmaksātās kontaktstundas un bezkontakta stundas attiecībā 1/1, bet skolu vadība un citi diži ļaudis," pievēra acis" uz bezkontakta stundu atsēdēšanu, katrs skolmeistars,kas vien varēja, ņēma tik stundu cik spēja klases priekšā nostāvēt, cerībā nopelnīt "" lielu naudu"'. Skaitījās brīvā profesija, ar nelimitētu darba laiku. Vai nekas nav mainījies , vai ir mainījies, neviens vairs īsti neatceras! Visu to ķēpu un jucekli, kas pārvērta labas idejas tajā realitātē,kādu šodien vērojam, pietiekami daudzi atceras, nav vērts to visu pārstāstīt.Pie visa var secināt divas lietas: skolotāji ir nespējīgi risināt savas sociālās un profesionālās problēmas, izglītības vadoņi stūrē turp,kurp vējš pūš, un neko ,nekad un nekur nav pat mēģinājuši vadīt pa īstam.
Bet man apmaksā tikai kontaktstundas. Neviena materiālu gatavošanas minūte nav.
Jukolas Jusis 22.09.2017. 15:23:32
Kaucot par mazu algu( kas tāda arī ir),bet nespējot precīzi definēt savas profesionālās un sociālās problēmas, ir panākts darbs brīvlaikos, visādi papildus pienākumi un pastāvīga atalgojuma samazināšana.
Nu neaizmirsīsim,ka ir vecāki, kuri dēļ klausules necelšanas var aiznesties uz skolu pie direktora. Un šaubos,ka vadība būs pedagogu pusē.
Kamēr skolotājs pats neiemācīsies noteikt sava darba robežas un nenest darbus uz mājām, necelt klausuli pēc darba laika vecākiem, tikmēr neviens arī nesapratīs, ka skolotāja darbs ir DARBS, nevis altruistu darbošanās. Es piemēram neceļu klausuli vecākiem, ja zvana pēc mana darba laika, jo man tas ir MANS brīvais laiks. Pēc 1 gada man vairs nezvana, kad ienāk prātā. Esmu to laipni atgādinājusi arī vecāku sapulcēs.
Starp citu, skolēniem ļoti patīk pārbaudīt viens otra darbus. To viņi dara ļoti atbildīgi - sākumskolā.
Kā skolotāja, kas māca trīs dabaszinību cikla priekšmetus - varu droši teikt, ka darbu labošana, no mana brīvā laika nozog nesalīdzināmi mazāk kā citi neapmaksātie pienākumi.
Mani vairāk satrauc tas, ka izejot no skolas turpinu strādāt, reizēm līdz 22:00, jo kāds vecāks izdomā pazvanīt, kad savam bērnam lasu vakara pasaku un pati jau guļu.
Tu saproti, ko tikko izlasīji? :) Tas tak bija kārtējais bla-bla-bla raksts ne par ko! Kaut kāda nekonkrēta spriedelēšana...it kā lielāko daļu skolotāja laika aizņemtu vien sīku darbu labošana. Tāpat lielās esejas un pārspriedumi jālabo pašam. Un stundām tāpat katru vakaru jāgatavojas.
Kaut šāda metode būtu Latvijas skolās,tad arī Latvijas skolotāji varētu atsākt smaidīt!Bet ,protams, mēs tikai muļķīgi ceram,kaut ko ieviešam,papīru kalni un bailes, vai būs līdz pensijai darbs.Tērējam līdzekļus pa labi un pa kreisi!Vispirms jau jāatrod direktori, kuri uzdrīkstētos to darīt.Paldies par šo rakstu, bija interesanti izlasīt!
vai tad tikai? 21.09.2017. 15:22:04
Vai tad tikai ar skolēnu darbu labošanu mēs "pārstrādājam" savu tarificēto darba laiku ? Šodien izveidoju ieskaišu grafiku pirmajam semestrim (mācu 2 priekšmetus 5 klasēm). Man tas prasīja 90 minūtes jeb veselas divas mācību stundas, jo savi plāni jāsaskaņo ar citu priekšmetu skolotāju plāniem, jāņem vērā skolēnu noslogotība ārpusstundu pasākumos, paredzētās ekskursiju un sporta dienas. Rīt priekšniecība prasa nodot diagnosticējošo darbu rezultātu analīzes un metodisko komisiju darba plānus, bet nākamajai nedēļai jāsagatavo informatīvie materiāli vecāku sapulcei. Ja kāds visas šīs stundas un minūtes uzskaitītu, tad man būtu visas tiesības rudens brīvdienu nedēļā gulēt mājās uz dīvāna un lasīt kādu labu grāmatu. :D
Ar skaudību skatos uz svešvalodu skolotājiem, kuri iet datorklasē un izmantojot ārzemju testus ātri noskaidro skolēnu zināšanas. Arī latviešu valodā dažos priekšmetos ir šādas tādas lietas nopērkamas. Ja skolotājs iegulda savu darbu var veidot testu ar Google dokuments, uzdevumi.lv vai kādā interneta balsošanas vidēm. Slikti, ka joprojām ir jāraksta esejas, kuras tad arī lielākoties skolotāji nes uz mājām.
Viss tik skaisti un vienkārši. TIkai kāpēc autors izvēlas palikt anonīms, ja jau pieredze ir tik laba.
Direktori varētu palūgt sviem skolotājiem ārpus apmaksātā darba uzskaitījumu. Parādītos brīnumi! Vismaz virsstundu darbu kompensētu stundās, ne jau nu dubultā kā visiem citiem, bet kaut 1:1. Diez vai tās dažas brīvās dienas brīvlaikā to kompensēs!
Skolnieciņš (oda Latvijas dievībai skolnieciņam) 21.09.2017. 13:24:01
Sveiki, te Skolniecinš! Esmu vienīgā jaunā latviešu dievība, kura ir aizbēgusi no kristietības dūres. Es esmu ļoti priecīgs, ka nedzīvoju padomju laikos vai reliģiozā ģimenē. Jo jebkāda smadzeņu čakarēša un ielikšana rāmjos, manuprāt, kropļo personību... It īpaši, ja esi nabadzīgs un daudzas piespējas Tev ir liegtas un grūti īstenojamas, piem., mācības mākslas, mūzikas skolās vai dalība kādā futbola klubā. Nemaz nerunājot par nometnēm, ceļojumiem un saviesīgu pasākumu (teātru, operas, koncertu utt.) apmeklēšanu, trūcīgā ģimenē šīs lietas praktiski nav, ja pat cilvēki cenšas. Nabadzība ir brīvības pretstats, tātad šis ir iemesls, kāpēc pārturīgos es savā vērtību sistēmā pielīdzinu bomžiem. Internets dod iespēju ātri piekļūt neierobežotai informācijai, uztveri ierobežo valodu zināšanas. Man patīk, ka internets nav cenzēts, vismaz ir kaut kāda daļēja informācijas brīvība. Ja man nebūtu interneta, tad es būtu mucā audzis un pa spundi barots. Es neesmu galma āksts, kuru tā audzina, man nepatīk nedz galmi, nedz aristokrātija, vārdu sakot, ienīstu buržujus... Ļoti liela iespēju nevienlīdzība. Tomēr internets atrisina šo problēmu. Piem., LV bezmaksas kanāli ļoti slavina Latviju un nedot daudz info, nerunājot par kūltūras apguvi. Ko darīt, ja realitāte piedāvā maz iespēju? Piem., nav iespējas attīstīt un izskopt talantus vairāk par skolas kursu. Tas nav godīgi!!! Mani besī, ka daudz zīmējas ar mantām.Pretīgi paliek, ka citiem ir labi. Man pat pašas parastakās problēmas nevar atrisināt, nerunājot par sarežģītām lietām. Internets ir svarīgs.Ko Tu darīs laukos vejainā laikā bez riteņa? Klīdīsi pa ceļu n-tās stundas 10km turp un atpakaļ? Un ja saaukstēsies? Tu taču būsi, tas kas sēdēs bez zālēm, ne jau es. Tāpēc es neriskēju, jo apzinos, ka mani neglābs. Cieņā, Tavs Skaudības Dievs Skolnieciņš ®Skolnieciņš Skolnieciņš™ ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-( P.S. Es redzu realitāti bez rozā brillēm. Mana spēja ir redzēt un analīzēt redzēto. Es esmu brīvs!!! Kas notiek Latvijā?
Un kā tad citādi direktors nodrošinās, lai skolotājs atsēdētu tarificēto darba laiku??
Smieklīgs piemērs. It kā skolēnu brīvdienās skolotāji(vismaz pie mums) nosdarbotos g. k. ar darbu labošanu, nevis atsēdētu dažādos semināros un kursos tarificēto darba laiku. Jo citādi "sabiedrība nesapratīs" .

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, kā arī iztikt bez rupjībām.