Pieslēdzies E-klasei

Lietotājvārds
Parole
Pārdomas par dzīvi 04.04.2018. 21:16:49
Mācījos skolā - nu tā, ne visai. Biju paslinks, neinteresēja tas, ko skolotāji tur pie tāfeles stāstīja. Mācījos šā, tā. Mācījos kopā ar klasesbiedru, kurš bija apzinīgs, teicamnieks. Abi pabeidzām skolu es - ar 3, bet viņš ar 5 ( piecu baļļu sistēmā ). Sanāca tā, ka abi izvēlējāmies vienu profesiju un aizgājām tālāk mācīties vienā videnē, vēlāk arī augstskolā. Abi pabeidzām es - ar 6, bet viņš ar - 9 (desmit baļļu sistēmā ). Tagad abi strādājam vienu un to pašu darbu, tikai katrs citā uzņēmumā un saņemam līdzīgu atalgojumu. Vai ir par ko padomāt ?
Piedod man lūdzu pēc skata visnotaļ normālais cilvēk. Arī pēc teksta IT KĀ pavisam normāls. BET! Bet ar šādu domāšanu, pieeju jautājumiem labākajā gadījumā tikai vēl dziļāk un zemāk par viduvējību. Skaisti graifiki, pat it kā nepagāžami argumenti, tikai... Es esm iesniedzi "skola2030" tekstu uz kuru tikai dabiski ka nav atbildes... Un tur skaidri paudu ka ne jau par izgl. KVALITĀTI ir galvenais sarunu temtas, bet gan par izgl.sistēmās KOPUMĀ NEefektivitāti. Tātad atslēg vārds ir EFEFTIVITĀTE, bet neviss kvalitāte. Elementāri - lai vērtētu kvalitāti vienalga kam ir jābūt pilnīgi skaidram KO, KĀ VĀRDĀ, AR KĀDU MĒRĶI, KĀDI GALVENIE KRITĒRIJI... VĒRTĒJAM. LB taču sevi vērtē... un arī droši ka šad tad kļūdas, jo nav ieslēgusi kā vērtējamus visu kas patiesi reāli vajadzīgi būtu. Un tā jebko ko reāli būvējam, projektējama... izņemot to ko POLITIKĀŅI "kā var nesolīt"... melš.
Varbūt pienācis laiks kādam pamācīt arī banku ekonomistus, kā nepieļaut pārkāpumus banku darbībā un negraut valsts ekonomiku!
Latvijas bankas ekonomists pamācīs jūs, kā izrauties no viduvējības IZGLĪTĪBĀ... varbūt kāds no izglītības kvalitātes dienesta var pamācīt ekonomistu, kā izrauties no stipri viduvējās Latvijas EKONOMIKAS? Nekautrēsimies, pamācīsim viens otru. Mediķi varētu pamācīt, piemēram, lauksaimniekus - ir daudzi pētījumi un tabulas par ražas efektivitātes palielināšanu...
Cien. raksta autor! Līnijas nerausta, bet gan pārtrauc. Laikam būs bijusi viduvēja izglītība....
Iekārtojoties labi apmaksātā valsts darbā, kur papildus tiek izmaksātas prēmijas 10000 eur apmērā un no nodokļu maksātāju maciņiem apmaksā viedtālruņu iegādi. Vai ne, Bitān?
Puišelītis,labāk būtu paanalizējis banku darbību,kuras radījušas vislielākās problēmas Latvijas attīstībai.Vismaz puse no Latvijas Bankas viduvējībām būtu jāatlaiž,valsts neko nezaudētu.
viduvējais 13.02.2018. 13:33:05
KĀ IZRAUTIES NO VIDĒJU EKONOMISTU PRĀTUĻOJUMIEM LATVIJA BANKĀ.
Brīnos, cik šauri domājoši ir spriedelētāji, resp. šī raksta autors, minot kaimiņzemju u.c. labos sasniegumus , aizmirst pateikt par dzīves līmeni.Cik mums ir sociāli nelabvēlīgu ģimeņu?Cik ir nabadzībā un bezcerībā slīkstošu ?Vēl arī bagāto atvases, kurām viss krīt no gaisa un bez piepūles?Gudrie, vispirms sakārtojiet valsti, tad runājiet par izglītību!
Евгений 31.01.2018. 16:59:46
Здраствуйте меня завут Евгений. Я болею алкоголизмом и мне 13 лет.
Ak tad ,,viduvējība"izglītība????Interesanti, kāpēc tos,,viduvējos"ārstus ķer ar atplestām rokām Norvēģijas,Vācijas u.c. zemju klīnikas??? Ak tad -JAUNA PIEEJA? SKOLOTĀJAM JĀMĀCĀS? Kādus gan brīnumus nākas šodien konstatēt! Skolās līdz šim strādājuši MUĻĶI!!! Nu protams! Ierēdnīšiem jāparāda, ka ,,kaut ko" šie dara,lai saņemtu algu!Un tad izgudro visādus pekstiņus!
Elementāri, Vatson! 22.01.2018. 09:53:31
Latvijas bankām no savas hiperpeļņas būtu jāmaksā stipendijas izciliem skolēniem un pilnīgi obligāti visiem izcilajiem studentiem (sekmes ne zemākas par 8 ballēm vai ne zemākas par 9 ballēm) un visu laiku, kamēr tādi rezultāti tiek uzrādīti! Piedevām pašiem izcilākajiem valstij jānodrošina atbilstošs darbs un atalgojums pēc maģistra darba izstrādes (sliktākajā gadījumā pēc doktora darba aizstāvēšanas)! Ja tā būs, tad skolēniem un studentiem būs vērts nopūlēties!, jo zinās, ka viņi un viņu sekmes ir kaut kas valstij nozīmīgs!
Te, nu, mēs esam nonākuši - jaunu 16-gadīgu bezkaunīgu un nekrietnu dāmu, kura skolā nemācās, ir 9. klasē 9 mācību priekšmetos 1. semestrī nesekmīga, (bet nav dumja), jo regulāri traucē stundas darbu skolotājam un citiem klasesbiedriem, bakstās ap mobilo telefonu bez jēgpilnības, huligāniski uzvedas starpbrīžos, piegāna tualetes telpas, terorizē jaunākos...mēs nevaram atskaitīt no skolas disciplīnas pārkāpumu un nesekmības dēļ, jo citur, piemēram, vakarskolā, viņu taču neņem pretī..., bet mūsu sociālajam darbiniekam un pedagogiem ar viņu jāstrādā...Kāpēc? Lai iet kādu gadu ielas paslauka un tad, kad ir nobriedusi un motivēta vismaz sekmīgi mācīties stundu laikā, tad arī lai turpina izglītošanos. Viens nepietiekams vērtējums eksāmenā tā pazemina kopējo līmeni, ka pat ļoti labas klases kļūst viduvējas!
Latvija degradē, izglītības sistēma vispār sajāta.
Inovāciju rādītājā, jo bagātāka valsts, jo augstāki rādītāji.Lai tā objektīvi varētu salīdzināt ES valstis, tad mācību programmām būtu jābūt līdzvērtīgām vai praktiski vienādām un eksāmeniem visiem vieniem. Latvijas cilvēki bieži tiek nepamatoti sakompleksoti, jo mums daudziem, diemžēl pašapziņa varētu būt augstāka. Par izglītības kvalitāti runājot, tā ir diezgan pretrunīga tēma. Varbūt mums valstī vajag atvieglot bērniem programmas un rādītāji būs daudz augstāki. No manām iepriekšējām darba vietām- lauku skolām bērni (visbiežāk ar viduvējām sekmēm pie mums) nonāca mācīties ārzemēs bagātajās valstīs (Zviedrijā, Amerikā) ģimenes apstākļu dēļ.Tie bija bērnu nama vai daudzbērnu ģimeņu bērni. Dzīvoja audžu ģimenēs. Pirms uzsākt mācības, viņus testēja, kurās klasēs likt.Lielākā daļa mūsu skolēnu šajās valstīs tika ievietoti klasi augstāk.Bērnu nama kolēģu ciemošanās reizēs ārzemēs šie bērni un jaunie vecāki paši stāstīja, ka mācīties vieglāk, sekmes labākas.Bērniem ļoti svarīgi ir arī labi emocionālie un materiālie apstākļi, lai daudzbērnu ģimenes bērns ar ierobežotiem vecāku līdzekļiem spētu gan izdzīvot, gan būt pie labas veselības,labi mācīties. Ārzemnieki ņem no mums arī slimus bērnunama bērnus, ja vajag apmaksā operācijas (pie mums valsts ne vienmēr var atļauties visu apmaksāt), izārstē, dod ģimenes siltumu, izskolo,noliek dzīvē uz kājām. Mums ir daudz talantīgu bērnu, bet uz olimpiādēm skola no katras klašu grupas (+-100 bērniem) drīkst sūtīt visbiežāk 1 bērnu. Mūsu uzņēmīgākie, mērķtiecīgākie, mācīties motivētie jaunieši (arī no ne tik labvēlīgām ģimenēm), kuri no Latvijas izbraukuši uz ārzemēm, spēj konkurēt un pat izkonkurēt ārzemniekus Spēj iestāties Ārzemju augstskolās Vācijā, Anglijā, labi tikt galā ar sekmēm, vai mācīties pat labāk kā vietējie, bet atkal problēma-vai viņi var materiāli pavilkt šīs studijas, pat ja tās ir par velti, jo dzīvošana ir pietiekami dārga.Vācijā, piemēram,prasa uzrādīt izziņu, ka ārzemju studentam ir noteikta naudas summa kontā dzīvošanai katram mācību gadam. Ja to mūsu students un viņa vecāki nespēj nodrošināt, nekādus akadēmiskos gadus ņemt nevar, jo studijas taču ir par velti. Tādēļ šie jaunieši pārtrauc studijas,turpina strādāt ārzemēs,mācoties dažādos kursos, ceļot kvalifikāciju, lai sakrātu izglītībai. .Diemžēl, daļa uz Latviju var neatgriezties, jo te viņiem ļoti slikti gājis. Citi tur veido ģimenes ar ārzemniekiem un arī paliek.Daļa, protams, atgriezīsies, pat ja Latvija nevarēs nodrošināt tik labas algas,īpaši, ja Latvijā ir labas omītes un opīši , kas var palīdzēt pieskatīt viņu bērnus, jo ārzemēs bieži sanāk savas atvases uzticēt pieskatīt svešiem cilvēkiem, daudz strādāt, lai apmaksātu bērnu auklīšu pakalpojumus. Cilvēka faktors ir bijis nozīmīgs visos laikos.Cienīsim sevi, savus skolotājus, savu strādīgo tautu, savus jauniešus, kas par spīti visām grūtībām, milzīgajiem nodokļiem (salīdzinot ar citām ES valstīm) spēj būt pa vidu. Ja būsim mērķtiecīgi un sirds gudri,gan jau tiksim arī augstāk.Ja turpināsim ķengāt savus skolotājus, ārstus utt,, panāksim ka profesijas zemā prestiža dēļ jaunieši neizvēlēsies šīs profesijas, un labie skolotāji arī meklēs darbu, kur vairāk cienīs.
Skolnieciņš 16.09.2017. 16:11:03
Dārgie tautieši, es jūs aicinu nebaidīties, bet pretoties vergturiem un kangariem! Tikai vienota tauta ir spēks! Pavisam nesen Latvijā notika simtslatnieku programma, cilvēki pat ar maziem bērniem saņēma sākumā 138,89€ un vēlāk 111,11€ par pilnu slodzi. Valsts pieņēma šādu projektu. Es pieprasīšu, lai iesaistītajām personām valsts atmaksā atņemto naudu! Cīnisimies! Cīņa! Es nodirsīšu Latviju internetā, tik ilgi, kamēr valsts man atmaksās parādu! ®Skolnieciņš
.... Kas ir viduvējības/???!!! ...Vai mūsu bērni? Mēs paši esam viduvējības no beigu gala ,mūsu valsts institūcijas un izglītības sistēma kas plīst pa visām šuvēm. Un mūsu bērni ir tas, kas esam mēs un tur nav ko brīnīties. Gribas paskatīties acīs tiem učeļiem kas propogandēja ar putām uz lūpām ilgi un dikti ,ka mums viss ir OK ......ka mums ir labākā izglītība un vē nez kas! HA HA HA. Provinciāļi nejēgas .... Ja mums IZS viss būtu OK tad skolotājiem nebūtu jāpārstrādājas un nevajadzētu bļaut ,ka algas neatbilst noslogojumam.
Pasniedzējs 14.09.2017. 18:31:13
Ja man maksātu kādus 3000 eiro uz rokas par slodzi (nevis par 5 slodzēm), tad es pieteiktos mācīt skolā matemātiku, angļu valodu vai arī matemātiku angliski - kā vien vecāki to vēlētos (esmu beigusi 3 studiju programmas RTU, 3 studiju programmas LU, 1 studiju programmu RPIVA un patreiz uz desmitniekiem mācos fizmatos LU). Es labprātīgi ierakstītu visas savas stundas video failos, lai bērni, kuri slimo, tās var noskatīties un lai izglītības un zinātnes ministrija vajadzības gadījumā pati varētu no tiem video izvilkt vajadzīgos ciparus. BET - nekādas atskaites ministrijai es nerakstītu un nekādi ar viņiem nesadarbotos un viņus vispār neklausītu. Ja viņiem ko vajadzētu uzzināt, varētu nākt pie manis ciemos - bet nav jau viņi nekādi zīdaiņi - vairāk par 5 minūtēm gadā es tiem ierēdņiem neveltītu. Un visiem bērniem, kas traucētu stundu, es pateiktu, ka viņi ir no manām stundām atbrīvoti un var brīvi pievienoties jebkurai tālmācības vidusskolai - tur nekādas lekcijas nebūtu viņiem jāklausās - jo pietiktu ar to, ka vecmāmiņa aizpildītu viņu darba lapas. Un 99% sava laika es veltītu tam, lai palikušie bērni, kas vēlas mācīties, iegūtu zināšanas vislabākajā veidā, kādā tās vien var iegūt. Bet pagaidām, protams, man atliek vien radoši izpausties, mācot svešvalodas savu māsu bērniem (pašai tādi neauglības dēļ nav sadzimuši) un mācot matemātiku koledžā audzēkņiem, kuriem par matemātiku interese ir samērā vidēja.
Skolnieciņš 13.09.2017. 20:12:17
Sveiki, te Skolnieciņš! Šodien ir 2017. gada 13.septembris. Kāpēc līdz šim datumam mēs esam viduvēji? Kāds ir viduvējības noslēpums? Kāpēc mūms ir tikai trīs reizes mazāk izcelnieku nekā citur? Kāpēc? Mana vidējā atzīme ir 7,4. Manuprāt, esmu viduvējs. Esmu parasts plēbejs. ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-(
Vienu reizi sakāros ar šo, kad skolniece pajautāja: "Bet kāpēc mums tas jādara?", un mani pārņēma dziļa kauna sajūta. Viņai tiešām nebija vajadzīga šī spēle. Bet klasesbiedrene teica: "Beidzot, skolotāj, es arī sapratu..." Tās ir galējības. Par tiem, kas pa vidu, arī nevienam nav jautājumu?
No viduvējības prom tiks. Jautajums tikai - uz kuru pusi?
Staļina māte 11.09.2017. 19:16:04
Krievijā ļoti laba banka
Nevajadzēs vairs visiem, kas strādā ar grūtajiem pēterīšiem, speciālo izglītību! IZM bijusi ļoti tālredzīga un veselai rindai grūtgalvīšu visus nosaukumus atcēlusi! Strādāsiet kā ar parastiem bērniem, pat piemaksu nesaņemsiet! Kāds no idejas autoriem saņems labu prēmiju! Viņiem ir dziļi vienalga, kas notiek reālajā dzīvē! Un kā jums šķiet, cik bērnu procentuāli saņem kaut ievadkursu socializācijas jautājumos? Pat elementāras lietas daudziem kā atklājums! Daudz kam būtu jānotiek ģimenē, bet nav taču!
Paldies par lielisku un ārkārtīgi aktuālu rakstu! Tagad, kad visi "cepas" ap kompetenču izglītību, ir ārkārtīgi svarīgs jautajums. Kas notiek ar augsti apdāvinātajiem bērniem brīdī, kad pārējie mācību stundā neapgūst mācību standartu, bet "socializējas"? Esmu redzējusi šāda veida stundu videoierakstus un jutos satriekta par gudrajiem bērniem, kuriem, piemēram, 4 stundas jāapgūst taisnstūra laukuma aprēķināšana ar socializēšanās elementiem-t.i., uz eksperimentu, grupu darba utt.pamata. Mani pārņēma šausmas, iedomājoties, ka šajā klasē noteikti bija bērni, kuri jau pirmās stundas sākumā bija atšifrējuši šo formulu...Tā mēs nogremdējam mūsu iespējamo intelektuālo eliti. Jābūt valstiskai speciālai programmai arī augsti apdāvinātajiem bērniem!!!!! Nevis tikai vidējās masas apakšgalam....
Lūdzu, steidzami samazināt ierēdņu skaitu Izglītības ministrijā, kā arī pieņemt darbā kompetentus pašvaldību izglītības nodaļu vadītājus. Citādi iznāk, ka viduvējības vada vesela novada izgl. nodaļu. Galvenais kritērijs - lai būtu bijis vadošā amatā kādā izglītības iestādē. Šobrīd daudzviet ir tāda situācija, ka par ierēdņa amatu strādā šai jomā absolūti nepieredzējuši cilvēki - labākajā gadījumā tas ir kādas pirmsskolas iestādes vadītājs ar nelielu stāžu reālajā mācību darbā, bet vispārizglītojošo skolu šis cilvēciņš redzējis tikai tad, kad pats vēl tajā mācījās...Piemēram, Ozolnieku novadā tā tas nu reiz ir. Jauku dienu!
Betonētājs 11.09.2017. 08:47:07
Ar Misijas apziņu skolotājos vēlamies augstus rezultātus vāji aprīkotās klasēs.... Lietderīgāk būtu kad Latvijas Bankas eksperti piesaistītu skolām investīcijas mācību klašu attīstībai un laboratoriju pilnveidei (eksperiments ķīmijas laboratorijā 3x gadā nav nopietni, bet par eksperimentiem fizikā lielākā daļa skolu var tikai sapņot ). Būs interesanti nākamajos ekspertu pētījumos salīdzināt Somijas, Igaunijas un Latvijas ieguldījumus skolu materiālās bāzes attīstībā.Nerunājot par atbalsta mehānismiem jaunajiem pedagogiem. p.s. gadskārtējo konferenci 27. septembrī lūgums organizēt 35 gadus neremontētā kinoteātrī, bez kafijas pauzes un izsmalcinātām uzkodām... tad varētu gudri spriedelēt par vāju izglītību Latvijā.
Mūsu valstī drīz būs jādomā, kur vispār ņemt skolotājus, nerunājot par izciliem skolotājiem. Ļoti gudri var runāt, ja tev alga atbilst tavām prasībām. Bet skolotājiem pienākas minimums un par piestrādāšanu 30% no algas, par neievērojot likumu. Lielāka nauda novirzīta izglītībai? Kur viņa ir? Aiziet algās mūsu IZM? Citādāk kāpēc citās valstīs uz to pašu bērnu skaitu strādā vairāki pedagogi un saņēm lielāku algu?
Runājot par integrēšanu - kāpēc man jābūt gatavai strādāt ar neredzīgo, kas ir ielikts grupā? Šāds bērns pilnīgi objektīvu iemeslu dēļ nevar izpildīt to, ko pārējie, man ar viņu būtu jāstrādā atsevišķi. Saprotams, ka neviena lieka stunda šādam darbam paredzēta nav.
>skumjajai dumiķītei 10.09.2017. 22:12 10.09.2017. 22:50:37
Nu, nu...Par mācībām liek atzīmes. Ja labi mācās, tad var tikt arī pie naudiņas (prēmijas, stipendijas u.c.). Pieaugušos atlaiž no darba, ja to veic slikti, bet skolēnus nevar atlaist.
skumjajai dumiķītei 10.09.2017. 22:12:22
Ja mācības ir bērna darbs, tad nez kāpēc par to bērniem neviens naudu nemaksā. Par to neesat aizdomājusies? Nevajag salīdzināt bērnus ar pieaugušajiem! Tās ir divas atšķirīgas pasaules...
Integrējot speciālos bērnus (ne tikai ar mācīšanās traucējumiem), zaudē šie bērni, jo viņi neiegūst to, ko saņem speciālajā skolā - gan bāzes, gan speciālistu ziņā. Piemēram, neredzīgais puisis netika uzņemts 3. ģimnāzijā, bet viņš noteikti labāku izglītību iegūtu Strazdumuižas skolā, jo tur ir gan dažādi neredzīgajiem veidoti palīglīdzekļi, gan skolotājiem ir pieredze ar šādiem skolēniem, gan vairāki pasniedzēji paši ir vājredzīgi, tādējādi daudz labāk saprastu zēnu.
Taisnība, taisnība! Bet vai tad IZM "skolotājus parastos" uzklausa? Speciālās skolas likvidē, liek integrēt specbērnus parastajās klasēs. Problēmu bez gala un malas. Es arī strādāju tādās klasēs, kur katrā integrēti 2-5 šādi bērni. Esmu priecīgs, ka šiem bērniem nav disciplīnas problēmu ( tīrā sagadīšanās)! Mums drīzāk viņi ir apātiski. Bet gandarījumu pēc mācību stundas, kad jūtu - katrs skolēns guvis no stundas nepieciešamo, jūtu gaužām reti...
Kā mēs varam izbīdīt reformu, ja to veic IZM strādājošie, kas skolu nav par redzējuši? Kādi soļi jāveic, lai mēs labi izskatītos(ha,ha!): 1. Latvijā paliek 120 vidusskolas, uzņem tajās tikai ar noteiktiem sasniegumiem, piemēram, vidējais rezultāts 6-7(pat ļoti sasniedzams). Zemākiem līmeņiem profskolas-lai mācās amatu.Ja beidzot ir labi rezultāti, iespējama profesionālā augstākā izglītība. 2. Atstājam 15 spēcīgas ģimnāzijas- izredzētiem un talantīgiem. Vidējais rezultāts uzņemot virs 8.Gatavojam augstākajam lidojumam. 3. Pamatskolās mācās visi, arī integrējamie. Ja klases lielas skaita ziņā , dalām grupās matemātikā, latv. val.,dabaszinībās...(~līdz 6.kl.,kamēr ieliek pamatus).Ieviešam beidzot apmaksātus asistentus (integrējamiem bērniem(aiztaisīto specskolu līdzekļus taču tam var virzīt, arī specskolotājiem darbu piedāvāt...). 4. Augstskolas.... Smags jautājums. Augstāko izglītību par velti ar nosacījumiem-a)neuzņemam vājiniekus;b)ja nedabū diplomu, studiju naudu jāatmaksā (izņemot ja dzimst bērni vai slimība) A te šinī rakstā grafiki un diagrammmas...Izdariet šīs 4 lietas un pētījumus nevajadzēs.
Krakšķim un vēl dažiem 10.09.2017. 16:56:23
Integrēt "grūtgalvīšus" vai "muļķa Pēterīšus", kam grūtības ne tikai mācībās, bet arī elementārā uzvedībā, vispārizglītojošā mācību iestādē (parastajā klasē, kur mācās, gan talantīgie, gan skolnieki parastie) ir tas pats kas vienā telpā vienlaikus demonstrēt baletu, organizēt kādu šovu un piedalīties olimpiskajās spēlēs. Ieguvēju nebūs. Jāveido nelielas 5-8 skolēnu klases (pa klašu grupām), kurās mācītos tikai tie, kuri nav ne izcilnieki, pat ne skolnieki viduvējie (parastie).
skolotāja māca 10.09.2017. 16:12:42
Aizmirsu pateikt- ka bez tiem 5 grūtgalvīšiem un 5 talantīgajiem ir vēl 15 t.s "viduvējības"" - bet tie arī ir bērni ar savu pasauli, ar savām dotībām, kuras jāattītsta - un arī tas man jāizdara. Man patīk savs darbs, no rīta klasē ierodos ar smaidu- bet pēcpusdienās ir milzīgs nogurums...
Nē. Es tā nesaku. Katrs strādā kvalitatīvi, tikai katrs savā lauciņā. Ir ļoti daudz speciālo skolu pedagogu, kuri saņem Zelta pildspalvas par darbu, bet nevajag jaukt visus vienā katlā. Katram sava specialitāte.
skolotāja māca 10.09.2017. 16:04:38
Esmu skolotāja- man klasē ir 5 skolēni ar mācību grūtībām un ir arī 5 ļoti gudri, zinātgriboši skolēni, kuri jau stundas vidū prasa- es jau to uzdevumu izpildīju, ko tagad darīt. Bet man pie tāfeles tas grūtgalvītis vēl nav ticis galā ar pirmo piemēru. Ko darīt? Kamēr spējīgajiem dodu paaugstinātas grūtības uzdevumu, švakulīši dirnē- jo neko patstāvīgi nemāk un negrib. Kamēr klasē tiks integrēti bērni ar izteiktiem mācību traucējumiem, tikmēr tiks traucēts mācību darbs ar spējīgajiem. Jeb šiem bērniem nepieciešams palīgskolotājs. Jo man tā patīk strādāt ar spējīgajiem....: )
to jaa 10.09.2017. 13:52 10.09.2017. 15:49:48
Viss jau būtu labi, ja tikai kādam neienāktu prātā, ka jaa strādā ļoti kvalitatīvi, bet speciālo skolu skolor'tāji - nekvalitatīvi, jo jaa gatavo skolēnus olimpiādēm, bet speciālo skolu skolotāji ar grūtībām saviem skolēniem iemāca elementāras lietas...
Jaa, protams, var nestrādāt ar muļķa Pēterīti, var gatavot skolēnus olimpiādēm, konkursiem un iestājai ģimnāzijā. Bet, ja klasē ir šāds "muļķa Pēterītis", tad skolotājam jābūt tālākizglītības kursiem speciālajā pedagoģijā, vai arī ir pedagoga palīgs, kurš strādā ar Pēterīti, kurš mācās pēc speciālās programmas. Nu tā tam būtu jābūt. Pēc noteikumiem. Vai to var labi un kvalitatīvi izdarīt, tas ir cits jautājums.
vizuālās mākslas un mūzikas skolotāji nodarbojas ar izlaidumu sagatavošanu, jo parasti vizuālās mākslas skolotājs skolā ir viens un viņš parasti ir arī skolas galvenais dekorators. savukārt mūzikas skolotājs ir koru vadītājs. tā kā gadās, ka ne tikai līdz 8. vakarā. Sporta un darbmācības skolotāji parasta vada daudzos eksāmenus un pārbaudes darbus un sēž dokumentu pieņemšanas komisijās... nu ne līdz 8. vakarā, bet normāla darba diena sanāk. Sociālo zinību un dabaszinību skolotājs parasti ir ar arī citu priekšmetu skolotāji, kuros ir eksāmeni. bet nu man parasti tās divas jūnija nedēļas paiet tādā amoka skrējienā (9.kl. eksāmenu konsultācijas, eksāmeni, labošana, 12. klašu eksāmenu labošana, konsultācijas, gatavošanās izlaidumam, skolas rotāšana, priekšnesuma gatavošana, kādas 4-5 sēdes, atskaites, aptaujas lapas, skolēnu bibbliotēkas grāmatu nodošanas, vēl citas atskaites,) tā ka īsti nav laika skatīties, ko dara citi kolēģi. vienīgi varu teikt, ka skolā viņi ir visi.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.