Pieslēdzies E-klasei

Lietotājvārds
Parole
Es ride to latvija dzivot
Atbilde uz šo: ''Lai negraabstiitos gar ASV un citam valstim,varbut pieredzes apmainjaa aizbrauktu tepat uz Igauniju?'' Igaunijā mazāk iespringst uz jaunajām pieejām. Skolotājiem alga par minumumu jau ir ievērojami lielāka, uz pusi vismaz - tad arī var paēst un atliek laiks sagatavoties darbam. Materiāli pašiem nav jāpērk. Uz šīm kompetencēm vispār brīnās, kas tas esot izdomāts. Viņi dienas sākumā paņem telefonus, noliek tos speciālā telpā, dienas beigās paņem - lai būtu viss vērsts uz darbu. Ja vajadzīgs, tad izmanto datorus mācību procesā, kas skolā pieejami. Jā, tā ir viena konkrēta skola, neesmu visās bijusi, bet tāda dejošana pakaļ iedomātam somijas modelim, kur pamatā veiksmei ir tas, ka algas ir citā līmenī un darba vietas bērniem labi apmaksātas būs nodrošinātas, tad iesmīkņā par šo kompetenču pieeju. It kā jau to neizmantotu tāpat iespēju robežās, bet visu to tāpat nevar - kaut ko cilvēkam ir jāmāk. Mūsdienās vēl 7.kl. bērni knapi raksta un nespēj mutvārdu daļu izpildīt, jo nevar salikt kopā runā normāli teikumus, tad nu kādas vēl spēles un ko vēl gaida, kad paši vecāki neko savos bērnos nav ielikuši. Un vēl gudri citam profesijas pārstāvim pateiks, kā viņam vajadzētu strādāt. Absurds tas, kas mums te notiek. Viss dziļākā purvā, ka tik nekas nebūtu jāapgūst, varētu rotaļāties, disciplīnas nekādas un vēl uz visiem izgājieniem jāskatās ar tādu iecietību, ka vai nu.
pelēkā cielava 19.02.2018. 10:10:45
Tikai citēju J.Paidera rakstu, kurā alegoriski bija pieminēta izglītības sistēmas "izpostīšana" , un jau komentārs tiek papildus analizēts. Cienījamā e-klase, ja jau tā baidāties par komentāriem, tad atstājiet šo prortālu kā vienkāšu elektronisko sekmju žurnālu. Metiet mieru "pareizo" viedokļu paušanai. Ir jau labi, ka ES dod naudu, tikai tās izlietojums ir pretīgs. Ķēdes pēdējais posms - skolotājs, kā muļķis apraksta katru izlietoto centu, nemaz nezinot, vai aģentūra izdevumus segs. Argumenti vienkārši, pat līdz absurdam - nosaukums nebija atbilstošs. Gribētos tomēr zināt, no kurienes "aug kājas" tik reālajai dzīvei neatbilstošām izdevumu npozīcijām, tik vāji piesegtam formālismam, kas viss vērsts uz Latvijas pedagogu, skolēnu un studentu apzinātā virzīšanā uz mazvērtības kompleksiem un zemu pašvērtējumu, nevis izcilību.
pelēkā cielava 19.02.2018. 09:45:24
Citāts no J.Paiderea raksta "Neatkarīgajā rīta avīzē", 15.09.2017. "Patiesībā Latvija ir viena no retajām mazajām valstīm, kuras skolēni spēj uzrādīt tik izcilus rezultātus priekšmetu olimpiādēs. Ko iesaka VISC? Uzspridzināsim šo sistēmu un tās vietā veidosim kaut ko nebijušu - kompetencēs balstītu izglītības satura modeli. No tā visa rodas pamatotas aizdomas, ka kompetenču izglītības reformas patiesais mērķis ir 12 miljonu eiro ES naudas notrallināšana. Turklāt, piesedzoties ar kompetencēm, pie ES naudas ir tikuši latviešu valodas nīdēji, kuri izmanto ES naudu, lai ar reformas palīdzību dotu nāvējošu triecienu latviešu valodas mācīšanai pamatskolā. [..] Atbilstoši ES 2006. gadā izstrādātajām rekomendācijām [..]pirmā, vissvarīgākā, kompetence ir saziņa dzimtajā valodā (Communication in the mother tongue). [..] ES naudas straume, kas plūst caur kompetences projekta atbildīgo personu kabatām, ir aizskalojusi šo cilvēku pēdējās sirdsapziņas paliekas kopā ar Latvijas Satversmes preambulā ierakstītajām vērtībām." Patiesībā, skolotājs ir tā iedzīts darbos, no kuriem lielāko daļu sastāda birokrāriskas formalitātes, t.sk. "apgūstot" ES naudu, ka nevar būt ne runas par reālu un lietderīgu skolotāja kompetences uzturēšanu. Lūk, pat šādi raksti nemanīti paslīd garām, lai nerosinātu aizdomāties par patiesajām norisēm. Cilvēki, t.sk pedagogi ir iedzīti tādā nihilismā, ka jebkura doma par to absurdu, kas notiek mūsu izglītībā, medicīnā, ekonomikā tiek apslāpēta ar frāzi: "Mēs tur neko tāpat nevaram mainīt."
Lai mūsu jaunieši var izbraukt no valsts un konkurēt darba tirgos ārpus Latvijas. Izglītots un spējīgs jaunietis diez vai ies strādāt lielveikalā par preču licēju, jo likumdošanas izstrāde uzņēmējdarbības vides uzlabošanai un ekonomiskas aktivitātes veicināšanai valstī nav prioritāte.
Pareizi. Mūsu deputāti tā un dzīvo. Ne katram tur ir izglītība, bet kā dzīvo! Priekš kam domāt par izglītību, kā viņi pēc tam atrādīs muļķus, kuri strādās par centiem? Jo sliktāka izglītība, jo bagātāki deputāti!!!
Sāciet ar angļu valodas mācību grāmatām! Kāpēc bērniem Latvijā jāmācās pēc Oksfordas mācību līdzekļiem, kas ir paredzēti speciāli Tur dzīvojošajiem un jau angliski runājošiem bērniem, kuri mācās savu dzimto valodu??? Kad tas vienreiz beigsies???
Svešvalodu skolotāja 28.01.2018. 21:51:16
Jāsūta savs bērns uz Igauniju, tepat blakus...
Vispirms pielīdziniet algas Eiropas līmenim un tad salīdziniet visu ar Eiropu, nevis visur dzenaties pēc Eiropas standartiem, bet gribat, lai par velti strādajam!!!
Izcilību var sasniegt vien tad, ja ir atlase. Kamēr nodarbosimies ar mācīšanās grūtībām un integrēšanu, laika izcilībai neatliks. (Te nav domāti skolēni ar fiziskām problēmām)
Lai negraabstiitos gar ASV un citam valstim,varbut pieredzes apmainjaa aizbrauktu tepat uz Igauniju?
Jukolas Jusis 18.09.2017. 22:03:54
Izcilība ir pretēja būšana masveidībai, un mūsvalstiņā "'izlēcējus" nemīl, ne vienā(i) vietiņā(i),ar bērnudārzu iesākot , skolās un darbavietās jau tradicionāli .Nav pamata bažīties, ka iedibinātā kārtība mainīsies. Ja kāds, vēl nav sapratis,kā" lietas notiek" un sāks pārmērīgi pārcensties, noticējis "" jaunajam kursam'"...Izsaku līdzjūtību!
Es arī BIJU Somijā un nedēļas garumā vēroju savu somu kolēģu darbu gan stundās, gan ārpus tām. Varu parakstīties zem katra komentāra "Biju" vārda! Jā, uzticēšanās skolotājam visos līmeņos - skolēniem, viņu vecākiem, skolas administrācijas, ministriem un pašvaldību vadītājiem. Izpratne par to, ka skolotāja darbs nav ieliekams stundu un minūšu rāmīšos, ka skolotājam IR VAJADZĪGS laiks sevis pilnveidošanai, radošai pašizpausmei. Un materiālais nodrošinājums.
publiskot algas 17.09.2017. 23:56:50
Vai tie pārstrādājušies skolotāji, kuri drēbes var nopirkt tikai lietoto apģērbu veikalos, arī būtu pelnījuši šādu personisku pazemojumu – ar visiem vārdiem un uzvārdiem? Piemēram, vai publiski izplatīt informāciju, ka kāds starptautiski pazīstams valsts universitātes profesors par pilnas slodzes darbu saņem algu tuvu minimālajai, nebūtu uzskatāms par goda un cieņas aizskaršanu Civillikuma 2352 pirmā panta izpratnē?
Jukolas Jusis 17.09.2017. 17:52:30
Ar ko, profesionāls neveiksminieks atšķiras no tāda, kam tikai šo reizi ir misējies?Ar vēlmi un centību izdarīt visu,uzreiz, monumentāli un grandiozi, vēlākais, rīt uz pusdienas laiku. Tā mūsu tūtiņu dreijātāji un plānā galdiņa urbēji izdomājuši kārtējo plānu, kas pareizi izklāstīts( acis izvalbot, ar rokām gaisu kuļot un siekalas šķiežot)nevienu neatstāj vienaldzīgu, prātīgākie skolotāji,gatavojas kārtējai vētrai, naivākie cer uz brīnumiem laimīgajās beigās, bet skolas pusvadītāju slānis, uzrota piedurknes kaujas gatavībai, makaronus sēt vai karināt, kā situācija diktēs... Izglītību nav mūsvalstiņā sačakarejuši ierēdņi, sorosieši vai masoni, izglītības posts slēpjas paaudžu ciešanās, tēvos un vectēvos, kas skolas gadus uztvēruši kā visdrūmāko savas dzīves posmu, ļaunu murgu,kas visiem jāpārdzīvo.Veiksmīgi izturējuši skolmeistaru uzbrukumus, viņi sevī atklājuši nezināšanas spēku, noslēpumu , ko veiksmīgi nodod nākošajām paaudzēm.Nekāda Somijas, vai kāda tur, pieredze, viņus nesalauzīs!
Ērkšķoga 17.09.2017. 17:24:30
Piekrītu Kasandras rakstītajam par skolotāju sagatavošanu. Liela daļa jauno skolotāju skolās ienāk nesagatavoti darbam. Ne stundas mērķus un uzdevumus prot izvirzīt, ne tos sasniegt. Ar vecākiem problēma komunicēt, stundās kārtību un disciplīnu nodrošināt. Ne jau visiem, protams. Bet gadās, un bieži. Īpaši neklātienē studējošie. Diplomi ta' ir visiem. Un labi. Un tagad šie pedagoģisko augstskolu mācībspēki, kuri nevar (neprot?) savus studentus pienācīgi sagatavot darbam skolā, darbosies kā eksperti projektā un sniegs "viedus" padomus praktiķiem.
VESELAIS PRĀTS 17.09.2017. 14:26:44
Izlasiet, lūdzu, J.Paidera rakstu"Kompetenču falsifikatori! Tur arī būs atbilde plašajai masveida kampaņai par jauno "brīnumnūjiņu'...
VIENREIZ AIZVERIET MUTES NEŠĶĪSTIE TAUTAS ,IZGLĪTĪBAS UN IZCILĪBAS IZNĪCINĀTĀJI!! RIEBJAS LASĪT UN KLAUSĪTIES ŠĪS DEMAGOĢIJAS UN CINISMA PILNĀS RINDAS! JUMS,IZGLĪTĪBAS "CENSOŅI"RŪP SKOLĒNI, SKOLOTĀJI, KVALITĀTE?? BEIDZIET PŪST MIGLU ACĪS... JŪS - "VARENIE GUDRINIEKI" IZDOMĀJĀT SASNIEGT AUGSTUS REZULTĀTUS,EKSPLUATĒJOT PEDAGOGUS,LIEKOT STRĀDĀT GARAS DARBA STUNDAS AR PAZEMOJOŠU SAMAKSU VAI PAR VELTI?!! SUPERĪGA REFORMA!! TIEŠI KĀ PRIEKŠ "BANĀNZEMES", KĀ PRIEKŠ DZIMTCILVĒKIEM! MAKSIMĀLUS REZULTĀTUS AR LĒTU DARBASPĒKU UN MINIMĀLĀM IZVĒLES IESPĒJĀM UN BEZSPĒCĪBAS SAJŪTU DVĒSELĒS! MŪSDIENU VERDZĪBAS PARAUGI!!
VIENREIZ AIZVERIET MUTES NEŠĶĪSTIE TAUTAS ,IZGLĪTĪBAS UN IZCILĪBAS IZNĪCINĀTĀJI!! RIEBJAS LASĪT UN KLAUSĪTIES ŠĪS DEMAGOĢIJAS UN CINISMA PILNĀS RINDAS! JUMS,IZGLĪTĪBAS "CENSOŅI"RŪP SKOLĒNI, SKOLOTĀJI, KVALITĀTE?? BEIDZIET PŪST MIGLU ACĪS... JŪS - "VARENIE GUDRINIEKI" IZDOMĀJĀT SASNIEGT AUGSTUS REZULTĀTUS,EKSPLUATĒJOT PEDAGOGUS,LIEKOT STRĀDĀT GARAS DARBA STUNDAS AR PAZEMOJOŠU SAMAKSU VAI PAR VELTI?!! SUPERĪGA REFORMA!! TIEŠI KĀ PRIEKŠ "BANĀNZEMES", KĀ PRIEKŠ DZIMTCILVĒKIEM! MAKSIMĀLUS REZULTĀTUS AR LĒTU DARBASPĒKU UN MINIMĀLĀM IZVĒLES IESPĒJĀM UN BEZSPĒCĪBAS SAJŪTU DVĒSELĒS! MŪSDIENU VERDZĪBAS PARAUGI!!
Biju Somijas skolās pieredzes apmaiņā. Skolotāju stundu metodikā nekādus brīnumus neredzēju. Parastas ikdienas stundas, kādas vadām arī mēs. Galvenās atšķirības, ko saskatīju: 1) Skolēni dara to, ko viņiem liek. Nebakstās telefonos, nepļāpā, bet veic dotos uzdevumus. Ja klasē ir skolēns, kura uzvedība varētu pārējos traucēt, sākumā (pirmās nedēļas laikā, nevis pēc vairāku mēnešu psiholoģiskajām izpētēm) viņam stundā līdzi iet skolotāja palīgs. Ja tas nepalīdz, skolēns tiek mācīts atsevišķi. Un tam ir pietiekami naudas. Skolotāju palīgu skaits skolā ir gandrīz tāds pats, kā skolotāju skaits. Ja pēkšņi skolā iestājas skolēns ar īpašām vajadzībām, nekavējoties tiek pieņemts darbā speciālists, kas māk ar viņu strādāt. Skolai tiek piešķirts budžēts, kas ir pietiekami liels, un kuru sadala atbilstoši skolas vajadzībām, nevis augstākām norādēm. Arī visiem skolotājiem augstskolā tiek mācīta speciālā pedagoģija, ir atbilstošas prakses iespējas. 2) Skolotāji nav pārslogoti. Plkst. 14 skolas ir tukšas, paliek tikai pulciņu skolotāji. Neviens skolotājs nestrādā vairāk kā slodzi (atkarībā no priekšmeta 18-24 kontaktstundas), jo alga par to ir 5000 eiro. Pietiekama, manuprāt. Brīvlaikos skolas ir slēgtas, un neviena sabiedrība par to nebļauj. Ārpus stundu laika skolotājam jābūt darba vietā vienu stundu nedēļā un vienu dienu brīvlaikā. Skolotājiem nav jāraksta nebeidzami papīru kalni, jo Somijā vispār nav skolotājus kontrolējošas iestādes. Dara tikai to, ko tiešām vajag darbam. Kontroles mehānisms - jebkurā laikā stundā drīkst ieiet jebkurš skolas darbinieks vai skolēna vecāks. Bet vērošana neilgst visu stundu, tikai dažās minūtes, lai netraucētu mācību procesu. 3) Stundās jāmāca to, ko tiešām vajag konkrētiem skolēniem, jo eksāmenu NAV. Ir mācību noslēgumā viens tiešsaistē pildāms tests, uz kura rezultātu pamata skolēni stājas augstskolās. Arī atzīmes netiek liktas līdz 7. klasei. Skolotāju darba kvalitāti nodrošina tas, ka līgumi tiek slēgti uz vienu gadu. Un, jā, pie skolām ir gribētāju rinda tur strādāt, var izvēlēties tiešām labus pedagogus. Bet vairumam līgumi katru gadu tiekot atjaunoti, ja viss ir kārtībā. Mums līdz kaut kam tādam vēl ļoti tālu, jo reformē saturu un metodes, nevis globālo izglītības sistēmas pieeju un prestižu.
Jukolas Jusis 17.09.2017. 12:46:00
Nabagi un muļķi vienmēr atrod sev kaklakungus, kas rada nabagiem un muļķiem optimālus dzīves apstākļus: stingru uzraudzību, maz brīva laika, ierobežotus ienākumus,liek Dieva bīties un priekšniecību klausīt! NEDRĪKST pret viņiem citādi izturēties,lai nedzītu cilvēces minimumu postā!
Neko citu jau uz izcilību nevar virzīt, jo neļaujas...Tikai izglītība ir tik plašs jēdziens, ka var nepārtraukti kaut ko labot un kaut kur virzīt...
Tie paši "eksperti" , kas audzināja jaunos skolotājus augstskolās un mācīja skolotājus parastos kursos, tagad kopā ar tiem pašiem ierēdņiem projektēs milzum krāšņu un super dārgu izglītības reformu. Kad visas projektu atskaites būs nodotas, tad finanšu ministrija paziņos, ka naudas ir tik cik ir un pietiek labi ja pusei no paredzētā. Pa šiem gadiem pie skolu durvīm nebūs sastājusies rinda no skolā strādāt gribētājiem, turklāt jaunajiem , pareizajiem skolotājiem būs jābūt tādiem, kas vienlaikus un integrēti mācīs trīs vai pat četrus mācību priekšmetus. Var jau būt, ka var skolēnus apmācīt cilvēks bez dziļām zināšanām savos priekšmetos, balstoties tikai uz skolēnu patstāvīgo un kooperatīvo darbu, bet adekvātu vērtējumu diez vai tāds skolotājs varēs sniegt. Turklāt katrā mācību priekšmetā ir sava didaktiskā specifika, kas tieši saistīta ar saturu un skolēnu vecumposma uztveres īpatnībām. No kurienes mēs rausim šos jaunos vispusīgi plaši un dziļi sagatavotos, entuziasma un pašaizliedzības pilnos skolotājus, ja tagad valstī vidējie centralizēto eksāmenu rezultāti ir tādi kā ir un skolu absolventi sapņo ( aptaujās raksta) par labu un mierīgu darbu ar labu atalgojumu un brīvo laiku.
Skolnieciņš [Vislatvijas skaudības dievība] 16.09.2017. 16:09:50
Dārgie tautieši, es jūs aicinu nebaidīties, bet pretoties vergturiem un kangariem! Tikai vienota tauta ir spēks! Pavisam nesen Latvijā notika simtslatnieku programma, cilvēki pat ar maziem bērniem saņēma sākumā 138,89€ un vēlāk 111,11€ par pilnu slodzi. Valsts pieņēma šādu projektu. Es pieprasīšu, lai iesaistītajām personām valsts atmaksā atņemto naudu! Cīnisimies! Cīņa! Es nodirsīšu Latviju internetā, tik ilgi, kamēr valsts man atmaksās parādu! ®Skolnieciņš
1. Lai nu ko, bet Latvija var lepoties ar IZM ierēdņu IZCILI sačakarētu izglītības sistēmu. Un šī izcilība ir ilgtspējīga. 2. valodas apliecības arī izpārdot. urā
Tagad propagandas raksti par šo tēmu būs vairāk, jo parādījušies paildus miljoni no eiropas. nra.lv/latvija/izglitiba-karjera/juris-paiders-3/222451-kompetencu-falsifikatori.htm
Viss ğeniālais ir vienkāršs... 16.09.2017. 01:17:25
Varu pateikt tikai vienu, katra spēja uz ko savu/individuālu pietiekami tiek apcirsta pirmajos gados ar monotono vispārējo vienādo pieeju visiem. "Kam lemts rāpot, tas nekad nelidos", vai "kas der visam, tas īsti neder nekam".
Skolnieciņš. Savus ienakumus esi nosaucis. Izdevumus gan nē. Kā lai to novērtēt?
Jā, nezinu, joprojām nezinu, kāda būs samaksa par manu darbu.
Skolnieciņš [Vislatvijas skaudības dievība] 15.09.2017. 21:36:43
Aizsardzības ministrs ieraudzija Saeimas logā n-tos stāvus un kliedza:"Krievi nāk!". Bet labklājības Ministrs kvieca:" Bomži nāk!". Pasakas beigās bomži, kas cieta badu, pierijās ar mūsu politiķiem. Un no mūsu valdības atliekām uztaisija suvenīrus.
Lai nu ko, bet Latvija var lepoties ar IZM ierēdņu IZCILI sačakarētu izglītības sistēmu. Un šī izcilība ir ilgtspējīga.
Savādi, ka nauda seko gan skolēniem kopumā, gan vienā klasē. Mūsu skolā vecākajās klasēs katrā vecuma grupā ir 2 paralēlklases, kopā ap 44 skolēniem, pa 22 katrā. It kā būtu normāli, bet labāk būtu,ja būtu 32 skolēni, tad tos varētu sabāzt vienā klasē un algas sanāktu lielākas. Lai gan - septembris jau pusē, bet NAV NEMAZĀKĀS nojausmas, kāda būs alga. It kā būšot lielāka nekā pērn, jo skolā skolēnu pieaugums ir +40.
Izdzīvotāja 15.09.2017. 17:58:41
Nu jau redzams top, kā IZM darboņi saprot izglītības kvalitāti ar sistēmu "nauda seko"- gatavošanās stundām - necik, darbu labošanai - necik. Tad kamdēļ man manā brīvajā laikā jāstrādā, lai to visu paveiktu? Ja alga būtu cienījama, tad varētu nerēķināt - cik apmaksātas, cik - neapmaksātas stundas nostrādā,( ja tās ir samērīgas). Bet nu šādi - savā brīvajā laikā iešu uzkopt kāda biezā mājokli, lai justos kā cilvēks ar ienākumiem. Piedod, pasaule, bet stundām ilgi labot par velti skolēnu ieskaites un gatavot stundas - nevaru atļauties tādu greznību. Tas jau ievilcies par garu - 26 GADUS TIKAI RUNAS. KVALITĀTE UN IZCILĪBA! HA, HA
Šis rudens iesācies ļoti smagnēji - nekādas atšķirības no iepriekšējiem gadiem. Te "neapmierinātais" izsakās, ka neapmierina administrācijas argumenti, ka nav naudas. Es arī neesmu apmierināta, bet kādi ir iespējamie risinājumi??? Nauda seko skolēnam - dziedi vai raudi. IZM darboņi cītīgi ar pildspalvām uz papīra rēķina pienākušos naudu. Kamēr sarēķinās - oktobris klāt! Kurā darba vietā vēl algu uzzinās pēc nostrādāta mēneša? Sajūta pretīga un pazemojoša.
Kamēr skolotājus uzskatīs tikai par pedagogiem, un nesapratīs kā viņi ir cilvēki ar savām vājībām un prasībām - nekas nemainīsies. Kvalitāte ar bērniem, kuriem izglītība nav vajadzīga - nesanāks! Interesanti kas būs tālāk, kad veca paaudze ies pensijā, ja mūsu gudras galvas neizdomās jaunu likumu, ka pedagogiem pensija nepienākas.
Kā ir apnikusi visa šī tukšā sistēmas pārgudro pļurkstēšana. Kāda izcilība - nodzīti skolotāji, pārslogoti bērni, nu jau pamazām arī pārpildītas klases, nemitīgās reformas bez gala, malas un jēgas, jebkurš no malas var nākt un jaukties skolotāj darba procesā, skandalēt, diktēt savas prasības.... kādas vēl izcilības? Izcilības visur pasaulē atlasa un kultivē, nevis pamet izdzīvošanai.
Skolnieciņš 15.09.2017. 13:35:05
Tauta, pasakiet man lūdzu, vai ar 128,06€ mēnesī var kļūt par izcilnieku? Līdz 9.klases 2.semestra sākumam es dzīvoju ar 117€. Bet 9.klases otrajā semestrī es dzīvoju ar 137€. Vai tas ir godīgi? Sakiet tauta, vai tas ir godīgi? Par kādu izcilību šeit var runāt? Plēbeji nekad nekļūs par patriciešiem! Dzimtzemnieki nekad nebūs karaļi! Uz pasaules nav taisnības, tik dūrei ir spēks! Kāda izcilība? Būs man kaut kā nevainība jāpārdod, lai izdzīvotu. Varbūt Vējoņa kundze mani nopirks. Kur izcilība? #nabadzība #mazturīgie #Skolnieciņš #trūcīgie #SIMTSLATNIEKI ©Skolnieciņš 1999-bezgalība :-( ®Skolnieciņš Skolnieciņš™
Esmu divu vidusskolēnu māte un nemanu nekādas pazīmes, ka izglītības sistēmā kāds vispār domātu par gudrajiem un centīgajiem bērniem. Kļūst arvien sliktāk - klases lielākas, arvien vairāk bērnu ar disciplīnas problēmam, arvien vairāk tādu, kuri negrib vai nevar normāli mācīties. Par to varētu neuztraukties, ja tas netraucētu arī tiem, kuri grib un var. Bet kur te ir iespējams ceļš uz izcilību? Skolotājs ir viens, bērnu daudz un mācību stundā tikai 40 minūtes. Skolotāju nevar vainot. Skumji, bet vienīga iespēja, kādu redzu - bērnam jāiestājas skolā, kurā ir atlase (iestājeksāmeni). Tad klasē līmenis augstāks, strādā visi. Vecaku problēma ir izdomāt, kā nodrošināt bērnam vajadzīgo zināšanu līmeni, lai izturētu konkursu noskatītajā skolā. Ne jau velti Rīgas ģimnāzijās sagatvošanas kursi plaukst un zeļ. Manuprāt normāli būtu, ja to visu bērns apgūtu savā skolā un pēc stundām sportotu, dejotu dzidatu, nevis dotos uz sagavošanas kursiem.
"Ienākumu līmenis tuvojas ....."
Ir jāsāk domāt par daudz būtiskākām lietām. "Sliktā " izglītības kvalitāte ir sekas, nevis cēlonis. Kāpēc gan izcils ķīmiķis maina pamperus veco ļaužu pansionātā Rietumeiropā ?? Kāpēc skolēni iemācās arvien mazāk un mazāk ? Kāpēc strādājošie skolotāji skolās jūtas arvien sliktāk ? Kāpēc gandrīz nav jaunu un talantīgu pedagogu ? Kāpēc...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
* E-KLASE neatbild par komentāriem, kas pievienoti rakstiem, tomēr aicina portāla lasītājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, kā arī iztikt bez rupjībām.