Pieslēdzies E-klasei

Lietotājvārds
Parole
Office Depot Online Newsroom | 15.08.2018. 22:00:10
Special Edition: Συνομιλώντας με τον πρέσβη του Σουδάν στην Ελλάδα BOL Notícias - Notícias do dia e da semana sobre diversos assuntos - BOL Notícias - BOL Notícias
tamborētāja 03.07.2018. 19:42:26
Mācoties maģistratūrā, atceros vienu mājturības skolotāju, kas spēja ne tikai pamatot mācību saturu, kurā integrētas tehnoloģijas augstā līmenī, saturs attīstošs un daudzveidīgs, neskatoties uz vājo standartu, bet arī izskaidrot šī satura apguves "tehnoloģiju". Cik zinu, viņš vairs skolā nestrādā....
Labāk būtu strādājuši pie tā, lai mūsu vidusskolu diplomus atzītu citu valstu atzītās augstskolās. Nevis izstrādātu kārtējo jampampiņaudzināšanas plānu...
Neviena nakts nav bezgalīga. Būs cauri ES finansējums un šis ļaunais murgs beigsies, lietuvēni un mošķi tiks nokratīti, kas piezīdušies izglītības sistēmai. Varēs atkal normāli, bez visādiem pekstiņiem sniegt to labāko skolēniem, ko spējam . Āmen!
Tā kā standarti tiks atcelti, reglamentējošas programmas klasēm nav paredzētas, tad, kas notiks ar skolēniem, kuri mainīs skolas, kurās skolotāji brīvi "planēs" sasniedzamo kompetenču 3-4 gadu diapazona rāmjos?
Te nu ir, Oliņas kundze, pašas vazātā "atgriezeniskā saite"! Jūs kuļat tukšus salmus, Jūs noraida...
No darīšanas darīšanas dēļ iznākusi naudīga ākstīšanās...
Te gan oliņveidīgās izlec kā uz delnas...
Ak, nabaga Izpratne :)! Un kurus pedagogus Jūs te atpazīstat? Pēteri, Annu? Neko te nevar atpazīt! Skolā neviens nestrādā ar interneta nikiem.
Izpratne :) 25.06.2018. 11:53:43
Lasot komentarus viegli atpazīt, kurus pedagogus negribu redzēt savu bērnu tuvumā :(
Zane Oliņa, vai Jums nemaz nav neērti ar tādu nekompetenci maldīties IZGLĪTĪBAS laukā, kur vajadzīga ne tikai kompetence, bet arī skolas darba pieredze, cieņa un autoritāte pedagogu, vecāku vidū?
lasu e-klasē komentārus 24.06.2018. 14:24:31
Šobrīd jomai "DIZAINS UN TEHNOLOĢIJAS" e-mācību vidē pilotskolām ir pieejami tikai 2 (divu) mācību stundu paraugplāni - datorikai tā ir prezentācijas 4.klasei (fragments), bet tehnoloģijām 6.klasei "Kā top tapots, adīts, mezglots materiāls?" Citām jomām ir programmas, dažām pat izstrādāti metodiskie materiāli, tikai "Tehnoloģiju" jomai tie paši 2 stundu paraugplāni, kas rudens sākumā, kad sākās projekta publiskā apspriešana. Skolotāji ironizē, ka Skola2030 "mičuriniešu"mēģinājums sakrustot tomātu un kartupeli (datoriku un tehnoloģijas) ir lemts neveiksmei.
Man nāk prātā tikai viena atskaņa - Lietpratība ....... bet te to nevar rakstīt, jo lasa taču arī skolēni.
Pa gadskārtu Jānīt's nāca Izglītības lauciņā. Sūdus lika, sēklas sēja Jaunas ražas cerībā. Neaug Jānim sinepītes ..... Kāds varētu paturpināt...
Neizpratne neizpratnē 22.06.2018. 12:11:58
Skarbajai patiesībai ir 100% patiesība! Vēlos papildināt: esmu ar mieru pavērot Oliņas kundzes mācību stundas, piemēram, 2 nedēļu garumā, visas stundas pēc kārtas - klasē, kurā mācās 28-30 skolēni, tajā skaitā 4-5 skolēni ar mācīšanās grūtībām, ar uzvedības traucējumiem un 5-6 apmācības programmu - parastā skolā. Vēlētos redzēt skolēnam saistošu izziņas procesu - darbu grupās vai pa pāriem, tā, lai katram būtu VISI pētniecībai un eksperimentiem nepieciešamie materiāli (nevis 1 miniatūrs svaru un atsvaru komplektiņš uz visu klasi, ja vien tas komplektiņš jau nav "izsijāts", jo viens dabaszinību "koferītis" uz visām sākumskolas klasēm vairāku gadu laikā, paši saprotat,.... Un vēl - cik lietderīgi, gatavojoties mācību stundām, tērēt laiku, lai matemātikas skolotāja izstāstītu, piemēram, mūzikas vai sporta skolotājiem, kāda tēma šodien apgūta, lai viņi šo tēmu varētu turpināt savā stundā (KAD? RĪT? PARĪT?). Mācoties par daudzstūriem, par perimetru, sporta stundā skolēni stāsies kvadrātā vai septiņstūrī? Vai tad matemātikas skolotājs nav spējīgs pats sakombinēt dažāda veida uzdevumus ar rotaļām, sporta elementiem? Vai par savstarpējās sarunās patērēto laiku algu aprēķinās tāpat kā līdz šim par gatavošanos stundām, t.i., tikpat kā necik? Saliekot komatus pašreizējā standarta teikumos, nosaukt to par reformu? Jau līdz šim izmantotās mācību metodes nosaukt par kompetenču izglītību? Iztērēt šim nolūkam miljonus, optimizēt, reorganizēt (slēgt) desmitiem skolu - reforma! Vai Oliņas kundze pati ir vismaz vienu sākumskolas klasi mācījusi pēc šīm "kompetencēm" (jau iepriekš pieminētā daudzuma skolēnu klasē), sākot no 1.klases līdz vismaz 3.klasei? vai šādā veidā viņas mācītie skolēni apguvuši standartos noteiktās prasības? Vai arī tā ir viņas gudrā spriedelēšana savā iedomātajā, nereālajā sapņu pasaulē, jo viņa, nudien, neatrodas te, reālajā pasaulē ar reālajām problēmām pārpilnajā skolas ikdienā.
Neizpratne par neizpratni 22.06.2018. 07:56:19
Stundām var rakstīt par nejēdzībām topošajā reformā. Tas gan nenozīmē, ka būtu sajūsmā par patreizējo sistēmu un negribētu uzlabojumus! Taču katra pārmaiņa automātiski NAV UZLABOJUMS! Kripatiņa labuma šo murgu, ko daži tiepīgi sauc par reformu, neuzlabo! Labāk esmu žultaini naidīgs, ne kā pamuļķis smaidīgs, sagaidot kārtējo stulbumu, kurā pašam būs jāmēģina izdzīvot!
Neizpratnē 21.06.2018. 22:41:06
Noprotams, ka e-klasē rakstus lasa un raksta izglītības sistēmai tādā vai citādā veidā piederīgi cilvēki, skolēni (mazāk), vecāki, skolotāji. Nesaprotu, kā šādos, šķietami inteleģentos un dzīvesgudros, cilvēkos ir tik daudz žults, indes un naida. Skolotāji, vai šādas attieksmes un vērtības jūs nododat tālāk skolēniem? Vecāki, vai tā jūs audzināt savus bērnus? Lai vai kāda tā reforma un tās ieviesēju komunikācijas stils, bet vai tiešām ne kripatiņas labuma tur neredzam? Vai tiešām šībrīža (vai padomju laika, kā komentāros pieminēts) izglītības sistēma ir pati pilnība, kur uzlabojumiem nav vietas? Vai tiešām mēs kā sabiedrība tik ļoti baidāmies un šaubāmies par savu varēšanu, ka jebkādus jaunumus norokam? Sen jau skaidrs, ka pasaule ir gājusi uz priekšu (un, protams, ka uz labo pusi, lai vai cik ļoti šķiet, ka zāle bij zaļāka pirms 35 gadiem), un arī mūsu darbam skolās IR jāmainās no nogurdinošas, vienmuļas diktēšanas klases priekšā uz skolēnam saistošu izziņas procesu. Ja tam jānotiek šīs reformas gaismā, lai.
Skarbā patiesība 21.06.2018. 12:57:12
Visos projekta paraugstundu video redzam, ka skolotājs strādā ar nelielu skaitu skolēnu, bet IZM paredz minimālo bērnu skaitu vienā grupā (klasē)-vismaz 22 un vairāk. Vēlos redzēt paraugstundu video, kurās parādīts: pirmkārt- klasē vienlaikus darbojas NE MAZĀK par 25 skolēniem (no kuriem vismaz 3 bērni būtu no likvidētajām speciālajām skolām), otrkārt-video ilgums-viena mācību stunda, treškārt-klasē strādā tikai VIENS skolotājs.
es 6. klasē biju pārāk naiva un bērnišķiga, lai mācītos tādu sarežģītu priekšmetu kā vēsture. Kārtojot 9. klases eksāmenu vēsturē, atkārtojot tēmas no 6., 7. klases, sapratu, ka neko neatceros par agrākiem laikiem. nācās mācīties it kā no jauna. Kur nu vēl ceturtajā klasē... Man tad vispār nebija laika izjūtas.
Vēl, ja projekta komanda lasa šos komentārus (lai gan vaimanātāju komentārus lasīt nav pateicīga lieta), gribētu ieteikt padomāt arī par to, kā jaunā pieeja varētu palīdzēt bērniem ar disleksiju līdzvērtīgi apgūt zināšanas. Konvencionālajā pieejā, Latvijā bērni ar disleksiju mācību procesā nav aizsargāti.
Oliņa uc "kompetenču" bīdītāji visu šo murgu veido par pamatu ņemot "ideālo skolnieku", kuru tāpat kā citus fantāziju pasaules tēlus (laumiņas, rūķīšus, goblinus utt) neviens nekad nav redzējis. Daži naivi tic tādu eksistencei. Vai Oliņa ir naiva? vai domā, ka naivi ir visi citi?
kādos rados esi ar Oliņas bandu? :D
Atbalstu kompetenču izglītības reformu! Ceru, ka projekta komandai pietiks spēka īstenot šīs ieceres un arī maniem bērniem, kas šogad pabeiguši 4. un 9. klasi, vēl būs iespēja apgūt zināšanas, atbilstoši jaunajam saturam un metodikai.
UZ KĀDU APSVĒRUMU UN TIESĪBU PAMATA OLIŅA TURPINA PAZEMINĀT LATVIEŠU VALODAS PRASMES LATVIJAS SKOLĀS? TURKLĀT VIŅAS PAŠAS PRASME LIETOT LATVIEŠU VALODU IR NEIZKOPTA.
Kolēği! Nav ko brēkāt pirms laika. Būs vieglāk dzīvot. Ja neviens to jauno sistēmu nesaprot, tad arī pārbaudīt un kontrolēt nebūs kam. Un varu derēt, ka tie paši vecāki, kas ar lozungiem prasīja ieviest kompetences jau šogad, pēc pāris trīs gadiem brēkās ko citu.
Tik daudz neskaidrības izglītības sistēmā, ka paliek kauns par tiem , kuri sēž ministrijā, tērē naudu, veido kaut kādus projektus , meklē skolās, kur tos īstenot, un ne kas no tās!!! Izdomā kaut kādus murgus, kuri nav pieejami skolās, bet neko normālo piedāvāt neprot....
lasu "Izglītību un Kultūru" 20.06.2018. 09:05:52
Pēc Vispārējās izglītības likuma pieņemšanas (to, visticamāk, Saeima atbalstīs šajā ceturtdienā) turpmāk vispārizglītojošajās pamatskolās un vidusskolās mācīsies visi, arī tā saukto reorganizēto, bet patiesībā slēgto skolu audzēkņi. Sastāvs būs raibu raibais! Vispārējās iekļaujošās izglītības ietvaros vispārizglītojošajām skolām būs jāuzņem uz ielas izmestie slēgto internātskolu audzēkņi, kā arī daļa audzēkņu no izglītības iestādēm bērniem ar speciālām vajadzībām un speciālajām skolām. Šķiet, ka izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis speciālajās skolās grib atstāt tikai tos bērnus, kuri ne paši var aiziet līdz vispārizglītojošajām skolām, ne kurus kāds tur var nogādāt.
Cien., Oliņa, būtu ļoti labi, ja vismaz vienu gadu diendienā Jūs būtu nostrādājusi skolā pati, aprobējot un izmēģinot savu redzējumu un sapratusi, vai pati varat visu izdarīt un izturēt strādājot vismaz vienu slodzi. No malas jau ir Jums viss šķiet OK! Šodien, tāpat kā vakar un aizvakar, arī kompetenču pilotskolu pārguruši skolotāji dodas uz paredzēto pasākumu ar sakostiem zobiem - jāiztur... Bet kā skolā realizēt paredzēto...???
Rakstā pārsteidza apgalvojums par to, ka skolēniem vajadzēs vairāk lasīt zinātnisko literatūru... Parādiet man kaut vienu skolēnu, kuram interesē zinātniskie raksti un darbi. Vecākiem zināms, ka jau no pirmās klases, un arī turpmāk, bērniem skolā uzdotos pētījumus un projektus pilda, lielākoties, vecāki. Manuprāt, tas skolās ir pilnīgi lieks pasākums.
Kā Oliņas kundze piespiedīs ar pozitīvu rezultātu visu to darīt bērniem,kuri jau patreizējo programmu dēļ necieš skolu un mācīšanos,pat tādi,kuriem ir labas un ļoti labas sekmes,nerunājot par pārējiem.Uz papīra jau viss skaisti,bet dzīvē tā nenotiks,bērni būs nervozi,neapmierināti,un vēl mazāk gribēs mācīties.
Nu šodien Cien. Oliņas skaidrojumā sapratu, jo rakstā skaidri teikts, ka standarti likvidēti un turpmāk tiks saukti par sasniedzamo rezultātu. Bet nākamajā rindkopā atkal, lietots jēdziens ,,standarts", kurš joprojām nav atcelts?
7. Ieviest i. ni, nv. 8. Ieviest ieskaišu sistēmu, kontroldarbu grafiku - agrāk darbus rakstīja tad, kad skolēni bija apguvuši vielu. 9. Kontroldarbus nenāca 10x pārrakstīt.
Strādāju par skolotāju jau 35 gadus. Un šo visu gadu laikā, man šķiet, ka vienīgā pozitīvā (un arī loģiskā) pārmaiņa bija patiesā vēstures satura ieviešana, atzīstot valsts okupāciju un no tās izrietošo un pionieru organizācijas likvidācija. Pārējais - kļūda pēc kļūdas. Vai vajadzēja? 1.Atcelt 5 ballu skalu. 2. Atcelt atzīmes sākumskolā. 3. Ieviest 12 klases. 4. Atcelt mutiskos pārbaudījumus matemātikā, fizikā, ķīmijā gan 9., gan 12. kl., 5. Ieviest projektu nedēļu. 6. Savienot algebru un ģeometriju. Un vēl un vēl...
Rakstā pieminētas dažas sīkas izmaiņas un diezgan daudz "ūdens". Turklāt ne visas ieteiktās izmaiņas liekas pozitīvas. Domāju, ka ģimāziju sagavošanas kursu organitori var sarosīties - pieprasījums dramatiski augs.
Oliņa LTV raidījumā "1:1" uzsvēra, ka visu ieinteresēto pušu uzdevums ir panākt, lai skolotājs māca pusi no sava darba laika vada mācību stundas, bet otru darba laika pusi viņš var gatavoties mācību stundām un kopā ar kolēģiem plānot stundu norisi u.tml. Kāpēc skolotāju arodbiedrība LIZDA izliekas neredzam, ka daudzās Latvijas skolās šobrīd skolotājiem maksā tikai minimālo algas likmi par kontaktstundām klasē + 1 stundu nedēļā par klases audzināšanu? Par apmaksātu darba laiku, kad jāveido un jālabo kontroldarbi, jāpalīdz skolēniem, kuri bieži slimo, jāgatavojas skolas pasākumiem, jātiekas ar skolēnu vecākiem, jāsēž bezjēdzīgās sapulcēs u.tml. mēs varam tikai sapņot
paprasiet vēstures skolotājiem 19.06.2018. 12:32:38
.. cik reizes kopš neatkarības atgūšanas ir mainijies tas, vai pasaules vēsturi māca kopā vai atsevišķi ar Latvijas vēsturi! Būs vismaz 3. Kad beigsim naudu šķērdēt - atkal jaunas grāmatas, citas darba burtnīcas..?
Ļoti ceru,ka neizmainīs vērtēšanu sākumskolas klasēs. Neatgriezīsies pie aprakstošās vērtēšanas visos priekšmetos, kas vienreiz jau sevi neattaisnoja.
koks un metāls pamatskolā 19.06.2018. 12:20:16
Šobrīd jomai "DIZAINS UN TEHNOLOĢIJAS" e-mācību vidē pilotskolām ir pieejami tikai 2 (divu) mācību stundu paraugplāni - datorikai tā ir prezentācijas 4.klasei (fragments), bet tehnoloģijām 6.klasei "Kā top tapots, adīts, mezglots materiāls?" Citām jomām ir programmas, dažām pat izstrādāti metodiskie materiāli, tikai "Tehnoloģiju" jomai tie paši 2 stundu paraugplāni, kas rudens sākumā, kad sākās projekta publiskā apspriešana. Skolotāji ironizē, ka Skola2030 "mičuriniešu"mēģinājums sakrustot tomātu un kartupeli (datoriku un tehnoloģijas) ir lemts neveiksmei.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.