Lietotājvārds
Parole
Nu cik ilgi šis raksts te vēl rēgosies? Vai nav jau no septembra? Un arī pārējie stāv vismaz pusgadu. Tāda sajūta, ka izglītībā valda ledus laikmets un aktuālu, reālu problēmu nav, viss tik politkorekti un pedagoģiski. Realitāti var apjaust komentāros, bet tie jau neskaitās, tos tak raksta kaut kādi parastie skolotāji. Bet kad jāievieš kompetences, tad viņi ir profesionāļi un jādomā pašiem, jo "eksperti" uz jautājumiem atbildēt nevar, tikai barojas no darba grupiņu idejām un projekta naudas.
Sporta skolotājs 01.05.2019. 09:47:57
Sportā vienkāršāk runājot tiks vērtēta attieksme, ko visu laiku nedrīkstēja darīt jo tas taču nebija pareizi :)
Tikai bezjēdzīgas vārdu mežģīnes
statte tutti bene? 18.03.2019. 19:08:39
Stundā 40 minūtes. Ievaddaļā : "Ko mēs šodien apgūsim? Kādi priekšlikumi? Ko zinām par šo?" Laiks iet! Beidzot noskaidrojām. Apjēgšanas daļa : mācīšanās nevis mācīšanai (kas mācās, kas - ne). Refleksija : "Ko mēs apguvām? Ko neapguvām? utml." Laiks iet! Tad vecāki raksta par privātskolotājiem, u.tml. Uz to mūs spiež sistēma!
State tutti bene?(vai viss kārtībā?) 18.03.2019. 19:00:25
Mīļie! Gribat vai negribat, bet šādā veidā mācīsimies! Skolotāji tik rakstīs un skaitīs punktus, jo tāda būs kompetenču sistēma. Radošākie skolēni būs neapmierināti, jo ar visu tiek galā ātrāk un radošāk, kamēr lielākā daļa netiek (un daļa nemaz negrib tikt līdzi). Ja klasē 20 bērni un vairāk, skolotājs pie labākās gribas fiziski nevar visiem veltīt uzmanību, individuāli stundā izskaidrot (20X2 cik?)
>>>Urbe 26.02.2019. 08:56:26 28.02.2019. 22:45:30
Es esmu parasts vecāks, bet es saprotu tā - ka piem., sportā, nevērtēsim ciparus (metrus, sekundes), bet vērtēsim to, kā cilvēks dara, cik cenšas, kā uzlabo savu sniegumu, neskatoties uz to, ka rezultāts tālu atpaliek no olimpiešiem. Un, skolēns varēs iegūt augstu vērtējumu bez pasaules klases rezultāta.
Nesapratu virsrakstu - "... mainīt uzsvaru no sasniegumu vērtēšanas uz snieguma vērtēšanu". Vai tas nozīmē - kā ir, tā paliek?
Apdāvinātajiem, apķērīgajiem un spējīgākie kompetenču stila stundas ir garlaicīgas. Viņi var un grib vairāk,nevis tikai runāt par to,ko un kā darīs. Viņi saka, lūdzu, skolotāj, nemāciet mūs pēc tām kompetencēm, mums taču eksāmens jākārto pavasarī.
Un tad bērns izaug un nokļūst Lielo cilvēku pasaulē. Kurā viņš vairs nav noteicējs...
Bērnus motivējam ar visādiem labumiem, tāpēc nevilšus veidojas šī vārdu spēle- kompetences->konfetences. Pātagas vairs nav, tikai pārbarojam ar pīrāgiem :( Bet ideja par orientēšanos krosa vietā gan man patika!!
Citāts: "Kompetenču pieeja vismaz nedaudz liek justies mazajiem "karaļiem" kā situācijas noteicējiem un kaut nedaudz apmierina viņu ego." Kāpēc ego būtu jāapmierina un vēl skolā!
Neko nesaprotu, kā tad vērtēsim, liksim pašiem skolēniem domāt, bet viņus ( ne visus ) tas neinteresē, ko tad? Rādisim cirku, lai tikai ieinteresētu. Murgs, tagad vēl vairāk varēsim taisnoties vecākiem, kuriem gribēsies pastrīdēties. Laikam jāmaina profesija, apkopējai alga līdzīga, nervu sistēma mierīgāka....
grūtāk tad jau algas lielākas?
Pazudis mērķis 20.02.2019. 08:51:14
Kā ar mērķtiecīgumu, kas vērsts uz rezultātu? Ir labi prast pareizi griezt ar šķērēm, bet kāda tam ir vērtība, ja nezinu, ko ar šo prasmi darīt, un ko ar to gribu panākt? 10 par griešanu, bet 0 par rezultātu.
Tātad sniegums jāvērtē. Skaidrs, izpildīsim. Skaisti nodarbībā pagulēju un saņēmu piecinieku. Vairs nevajag kaut ko prast, domāt, zināt. Pietiek ar daiļpiedalīšanos kompetenču jēgpilnā apguvē.
Pie šīs skolotājas mācījos 11 gadus atpakaļ. Labāku pieredzi nevar vēlēties. Skolotāja jau tad piegāja individuāli un radoši savam darbam. Bet liels nopelns tam ir arī telpas un apstākļi. Tur ir normāls sporta angārs un aprīkojums. Pretējs stāsts ir Rīgas skolas, kur lielā daļā sporta stunda ir gandrīz neiespējamā misija. Vienā no tām es strādāju, labi zinu, ko saku. Pirmkārt, skolas ir pārbāztas, sporta zāles būvētas citam skolēnu skaitam un beigās viens otram min uz papēžiem (labi ir, kad var iet ārā, bet tas ir tik īss laika periods). Otrkārt, ļoti bieži sporta stundās kopā darbojas 2 klases, kuras nav paralēles. Treškārt, "mūsdienu" jaunietiem un kur nu vēl viņa vecākam nemaz nav iespējams vadīt sporta stundas agrākā veidā. Izskaidrojot un iesaistot ir vismaz neliela cerība, ka viņš noticēs,ka kustība ir vajadzīga un vispār tas skolotājs vērtē godīgi. Tik apšaubošus un kritizējošus vecākus, kādi ir šobrīd, ir grūti iedomāties.. Regulāri ir vairāki vecāki, kuri mājās nopeļ un aprunā skolotājus, bet pēc tam bērns to pašu atkārto skolā. Kad audzinātāja māca un skaidro, ka aprunāt aiz muguras nav labi, tad jaunietim ir vienalga-mamma/tētis taču tā darīja. Par vērtēšanu vispār sākt negribas, bet īsumā- pārāk bieži vērtējumi tiek apšaubīti un skolotājam daudz laika ir jātaisnojas un jāskaidro. Ļoti atbalstu jauno pieeju, kad skolēnam pašam ir jādomā par to, kā tiks vērtēts, citādi pārāk paļaujas uz mammu vai tēti, kurš gan jau "izkasīsies". Jā, audzinātāja arī šādus vārdu salikumus var dzirdēt brīvākā atmosfērā. Padomājiet arī no šāda skatu punkta-mājās tagad audzina ar sarunu un bez siksnas, bieži bērnam ir lielāka vara kā vecākam. Un to skolēns arī sagaida skolā. Bet tas taču ir neiespējami 32 vienlaikus.. Un kaut kādai sistēmai sekot mūsdienu jaunatne nemaz nav spējīga, tādēļ beidzam žēloties, ka vecā sistēma bija laba, viņa pat lielā daļā ģimeņu netiek īstenota,kur nu vēl skolā.. Kompetenču pieeja vismaz nedaudz liek justies mazajiem "karaļiem" kā situācijas noteicējiem un kaut nedaudz apmierina viņu ego. Ceturtkārt, tie sporta skolotāji, kuri ir palikuši un tiešām vēl cenšas, būtu katru dienu slavināmi. Cik nav redzēti tādi skolotāji,kuriem jau sen ir vienalga (un saprotu viņus, arī es pārbāztajā zālē un šādā sabiedrības attieksmē ļoti ātri izdegtu,vienu stundu pavēroju un neizturēju gandrīz. Kur nu vēl visu dienu tajā troksnī.). Tādēļ pasakām paldies tiem skolotājiem, kuri vēl cīnās, ka jūsu bērns kustas, kuri dara visu iespējamo, lai bērns skolā attīstītu labāko sevis iespējamo!
State tutti bene?(vai viss kārtībā?) 19.02.2019. 20:27:34
Kolēģes seja (piedodiet, lūdzu!) gan izskatās norūpējusies un nelaimīga1 Laikam pietrūkst vajadzīgo punktu!
State tutti bene?(vai viss kārtībā?) 19.02.2019. 20:23:26
Skaidroja vai neizskaidroja, kāpēc vajag vingrot, bet bijām daudz veselīgāki. Sapratām arī bez liekas skaidrošanas. Darījām, ko lika. Nu tagad domā! Kolēģi piekritīs, ka lielākai daļai sabiedrības ar to domāšanu ir pagrūti.Mēs negribam domāt! Tagad lielākā daļa bērnu, (arī pieaugušo) "sēž" mob. telefonos. Ne jau sports te glābs! Visu mērām punktos! Skolotāji tērējot laiku, tik raksta un skaita punktus. Kā radošs cilvēks, neredzu tur neko interesantu! Galvas esam saspieduši ar tām kompetencēm! Kas tas par vārdu! Sanāk, ja neizdodas, tu esi NEKOMPETENTS?
Negribētu tādā veidā mācīties, man sava laika žēl, bet interesantumus dzīvei es varu atrast ārpus mācību iestādes
Nu jau arī sports pārvēršas par murgu.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.