Lietotājvārds
Parole
Par prestižu – jebkuras profesijas prestižu sabiedrībā nosaka nevis pašnovērtējums, bet nepieciešamība pēc tās. Kamēr izglītībai un izglītotībai karjerā būs minimāla nozīme, arī skolotāju prestižs nebūs augsts. Par slodzi – tas, kurš nav strādājis skolā, vispār nevar saprast, ko nozīmē 40 kontakstundas nedēļā (un aizdomas, ka IzM normatīvo aktu sastādītāji skolā nav nekad strādājuši). Pēcpusdienā esi izspiests kā citrons, un ja pašvaldība ar algu likmēm nebūtu par to parūpējusies, skolotāju alkoholisms būtu vispārējs.  Kad privātā sarunā cienījama LU profesore uzzināja, ka man skolā 30 kontaktstundas (kas nav pat pilna slodze), viņa bija šōkā – katrā augstskolā tā esot aksioma: ja vairāk par 20 kontaktstundām nedēļā, tad lekciju kvalitāte neizbēgami krītas. Bet skolotājs jau nelasa lekcijas ieinteresētiem, pilngadīgiem studentiem… Par jauko piemēru ar skolēnu, kam grūti bija mācībās: “pieslēdzam visas iesaistītās puses (administrāciju, audzinātāju, priekšmeta skolotājus) un darbinām sekošanas sistēmu (..) Klasiskā situācijā priekšmeta skolotājam būtu jāizstrādā individuālās mācīšanās plāns šiem skolēniem papildus konsultācijās”. Par kādu individuālu pieeju un sekošanu var runāt situācijā, kad skolotājam vidēji ir 7 kontaktstundas dienā, t.i. 200 skolēni pavīd gar acīm? Tu tikai pēc gada knapi sāc ielāgot, kā sauc gudrīšus un huligānus, bet pārējie ir un paliek anonīmā masa, ko knapi pēc sejām atpazīsti. Man subjektīvi šķiet, ka virsraksts “Efektivitāti var sasniegt arī pavisam mazā skolā” ir aplams – TIKAI mazā skolā var sasniegt efektivitāti, bet lielajās skolās ir konveijers, kur slīcēju glābāsanās ir tikai pašu slīcēju rokās. Taču nauda seko skolēnam, un dažas lielas skolas ministrijai ir vieglāk administrēt, nekā kaudzi mazu skoliņu (es te nerunāju par attāliem lauku apvidiem, kur patiešām bērnam labāk, ka siltā skolas autobusā viņu aizved uz pagasta centra skolu, nekā pašam pa sniegiem un puteņiem brist cik kilometrus līdz ciema skoliņai). Jo mazāk skolēnu skolotājam, jo vairāk laika un uzmanības viņš var katram pievērst.
Domājoša cilvēka raksts!Kāds var būt izglītības prestižs, ja pat pie varas esošie mūždien gaužas par mistisku izglītības kvalitātes trūkumu, tā dara arī komentētāji, kam par darbu skolā nav īstas sajēgas.Īpaši dubļiem aplietas tiek lauku skolas, kuras visvairāk dara katra skolēna attīstībai.Par algām šoreiz pat nerunāsim.
Labākais un izglītības sistēmas problēmas visdziļāk tverošais raksts, kāds redzēts e-klasē. Žēl, ka ideju autors nav izglītības ministrs!
Fa bemol minors 21.06.2019. 05:36:47
Ja visas skolu vadības un IZM, VISC šādi domātu un tas kaut cik reāli īstenotos, tad iespējams, brīvu vakanču kļūtu aizvien mazāk.
Patika: ka taisnīgi ne vienmēr nozīmē paust vienādu attieksmi pret visiem.
Doma par algām un to ka viena stunda brīva pēc kontaktstundas ļoti patika.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.