Lietotājvārds
Parole
Kārtējā lieta ko sīkajiem, kuriem nav lielas intereses , mēģina uzspiest mācīties kad knapi iemācījies atšķirt burtus. Jā, viss no virsējā līmeņa VAR izklausīties labi, bet vai šīs iegūtās prasmes tiešām būs pasauli mainošas un prātu attīstošas? Vai nebriest kārtējā situācija, kur apspriež galējo mērķi, un TIKAI galējo mērķi, nepamirkšķinot ne aci uz to, kādās auzās var iebrist? Kādi varētu būt patiesie iznākumi šai situācījai? Skolēnu panesība pret slodzi jums neizskatās ka rūpētu. Skolotāju algas, par kurām visi visu laiku vārās? Nospļauties uz tām! Varētu iznākt situācija tāda, ka skolotājiem nākas piegriest algas, tikai lai varētu samaksāt vēl kādam nabagam par tām mokām kas jāizcieš dēļ bara mērkaķu, kuri nemāk uzvesties, vienalga vai tur pie mātes pupa vēl nokarājas, vai tam jau pašam tūlīt pie pupa karāsies. Bet tas nav svarīgi. Svarīgi, acīmredzot, nav tas ka gan skolotāji GAN skolēni galu galā pieteiks streiku, bet gan tas, ka lai sētnieki un makdonalda darbinieku zinātu, kā saprogrammēt nākamo bezbudžeta Princeses Elzas zobu tīrīšanas spēlīti. Var apspriest programmēšanas ieviešanu kā atsevišķu papildstundu, kas būtu pieejama intereses pēc, un ļaut nabaga skolotājiem noskatīties, kā uz datorkabinetu atvelkas kādi sīkie kas grib vienkārši datoru pakruķīt, nekā mākties virsū, lai tik mācās.
@Ofelija Ne viss internetā ir pieejams. Bieži vien vajag programmu, kuras nemaz nav.
Droši vien, ka var skolā skolēniem iedot ieskatu programmēšanā; skaidrs, ka, piemēram, arī par muzikantiem visi nekļūst, tomēr mūzikas nodarbības, iespējams, kādu virza uz šo nozari. Cits jautājums - kā vērtēt cilvēku zināšanas šajā priekšmetā. Ja programmēšana pārvērtīs skolēnu ikdienu smagāku un viņi šo priekšmetu necietīs, tur nekas labs nesanāks. Programmēšana kā ievirze tematā un skolēnu dotību atklājēja - tas būtu labi.
Virsrakstā pietrūkst vārdiņš "bija" - jā, pirms gadiem 10-20 tīņiem mācēt ko nebūt programmēt bija prestiži, šie centās. Pietiekami veikla datora lietošana nebūt nenozīmē, ka lietotājam ir kaut miglaina apjausma, kas slēpjas zem kapota. Nu jau vairāk nekā gadus 10 interese par programmēšanu ur aptuveni tikpat liela, kā par filatēliju. Tā kā ne par kādu pamatprasmi nevaram runāt, ja par šo prasmi visai aptuvens priekšstats ir labi ja 1-2% mērķauditorijas (30-40gadnieku vidū šis procents ir krietni augstāks).
skolotājs ne gluži parastais 18.09.2019. 16:36:54
1) programmēšanas skolotājs skolā (protams izņemot specializētās prg skolas) nekad nebūs riktīgs programmētājs līdz matu galiņiem , vai otrādi- programmētājs līdz matu galiņiem nebūs laps skolotājs skolniekam parastajam = rezultāts ne šāds ne tāds 2) līdz šim vispārējā atziņa bija, ka ceļot sekmes dzimtajā valodā varam celt arī sekmes citos priekšmetos ( laikam jau saprot, ko izlasa :) ) - pēc raksta izlasīšanas sāk likties, ka ir otrādi... ko nu ? atliek tik rakt ?
Ne katrs programmētājs var būt pedagogs -arvien lielāka pārliecība! Pedagogam nav jābūt programmētājam, bet drīzāk cilvēciņam, kurš iedrošina, ierāda, kā mācīties, kā nebūt patērētājam, kā saredzēt sevi, ka sabiedrības daļai! Lai jauniešiem izdodas!
Viss baigi forši, tikai kur tad ir tāds priekšmets kā datorzinības vai informātika 8.klasē, kur tad tie speciālisti ir, kas skolā dalīsies ar zinībām, gribi kko iemācīties, atver maciņu no skolas brīvajā laikā!
Kaut kā nav manīts, ka programmētāji stāvētu rindā pēc iespējas strādāt skolā. Bet kvalitatīvi šo priekšmetu var pasniegt tikai īsts speciālists ar praktisku pieredzi programmēšanā.
Kāpēc jaiet tur macīties ja es jau labāk iemācijos kā programmēt no interneta?
Programmēšanu var mācīties fakultatīvi,tie,kam patiešām ir par to interese un spējas,citādi būs kārtējais priekšmets,kuru necietīs un ,kura dēļ skola un mācības kļūs vēl netīkamākas,jo programmēšana ir sarežģīta un ne katram tas ir dots un vajadzīgs.
Ceru, ka noraidošos komentārus neraksta mani kolēgi. Pretējā gadījumā ir skumji, ka ar šādu attieksmi strādā skolā. IT ir neizbēgama nākotne. Vai tiešām kāds vēlās bērnus pasargāt no neizbēgamas nākotnes, liedzpt iespēju apgūt saistītās prasmes. Varbūt tomēr mācīt programmēt un neaizmirs arī par cilvēciskajām vērtībām. Iesaku apgūt programmēšanas apgūšanas instentus un tad kritizēt. Arī multenītes radīšana “skrečā” ir programmēšana. Lūdzu - sākumskolā taisam multenītes par ētiskām tēmām un vērtībām.
Manuprāt mūs atkal mēģina dzīt "uz saulaino tāli" brienot pa grāvi, nevis ejot pa ceļu... Nu visi programmēs, domās loģiski, analītiski utt jau no 1.klases... Nenoliedzu šī domāšanas veida izkopšanas nepieciešamību. Taču vai bez programmētājiem mums nevajag arī datorgrafiķus, dizainerus uc ar IT saistītus speciālistus? Programmēšana kā pamatprasme skan jauki, taču kas, ko un kā mācīs, lai šī pamatprasme tiešām tiktu apgūta? Pagaidām arī šajā lauciņā valda tāds pats juceklis, kā visā izglītības sistēmā kopumā!
Neviens neko sev neprogrammēs, ja var novilkt internetā kvalitatīvu, vēl mazāks sakars ar reālo dzīvi kā matemātikai un fizikai kopā ņemot. Bet vajag taču radīt darba iespaidu un ieviest pārmaiņas pārmaiņu vārdā
juhūū vai otrādi 19.08.2019. 23:17:47
Kā vienmēr pie mums vēlamo pasniedz par esošo. Piekrītu, ka tiek uzspiesta. Lai iemācās lasīt, pareizi rakstīt, galu galā - domāt, tad lai programmē da zyla!
Tiek uzspiesta...
Vienīgi, starpība starp to, ko var nopelnīt strādājot par programmētāju un strādājot par skolotāju nedod lielu cerību, kā programmēšanas skolotāju būs viegli aicināt skolās. Īstenībā, vienkārši nav ko uzaicināt, ja novērot izglītības likumu

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3-3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.