Lietotājvārds
Parole
Nekad nepienāks laiks, kad visi skolēni nokārtos vienādi un piedevām uz augstiem %. Vienīgais agrāk gan matemātikā, gan fizikā bija parauguzdevumi, gan skolotājs, gan skolēns zināja ko gaidīt eksāmenā.
Vai skolotāja sūtība būtu ražot metodiskos materiālus? Vai kādreizpienāks laiks, kad skolotājs varēs izvēlēties no daudziem kvalitatīvi izgatavotiem savas klases situācijai visvairāk atbilstošu? Vai izglītības sistēmas ierēdniecība kādreiz pārstās štancēt bezjēdzīgas reformas ?
Viedais privātskolotājs 06.11.2019. 09:52:40
Risiniet teksta uzdevumus. Pa 10 gab./dienā, un rezultāts būs. 5.,6. klasē,... pat 12.klasē. Lai uzzīmē to teksta uzdevumu, lai veidojas iztēle.
Tas ralsts ir viena tukša muldēšana. Skolēnu zināšanu līmenis pamatīgi krītas, uzdevumu saturs 3.daļ'qa nav prognozējams Toas vairāk, lai pašistādītāji varētu pakaifot. Tas nebūt nepārbauda cik skolēns strādājis un gatavojies.
Aizvien vairāk pārliecinos, ka ir izveidots vai izveidojies uzskats, ka matemātika ir visnozīmīgākais priekšmets. Manuprāt, tā varētu būt kļūda. Ikdienā mēs ar matemātiku pamatā veicam elementāras skaitļošanas funkcijas. Apgalvojums par loģiskās domāšanas attīstīšanu ir labs un spēcīgs, tomēr ir jomas, kurās loģiskā domāšana ir spēcīgāk sasaistīta kopā ar praktisko darbību. Šo norādot, es nevēlos apšaubīt matemātikas ietekmi uz cilvēka smadzeņu darbības attīstīšanu, bet gan aicinu izvērtēt metemātikas eksāmena rezultātus, kā vienu no indikatoriem izglītības sistēmā. Jautājums: Varbūt matemātikas zemais rezultāts norāda uz tendenci, ka ir pienācis laiks likt lielākus akcentus arī uz cietiem mācību priekšmetiem. Viekāršāk sakot, arī bez maizes var nenomirt badā un dzīvot labi.
Es uzskatu,ka viss ir atkarigs,no skolotaja.Cik efektivi,un pozitivi vinjsh mak pasniegt savu priekshmetu,atkarigs,kadas sekmes bus pildot matematikas uzdevumus,gan majas,gan eksamenos,nerunajot par skolu.
Vēl viens aspekts, kas jāņem vērā - motivācija. Eksāmens ir nokārtots ar 5%. Kāpēc iespringt uz vairāk kā 10% (tā teikt, drošībai), ja šī eksāmena rezultātus konkrētam cilvēkam tālāk nekur nevajadzēs (izvēlētā specialitāte prasa citu eksāmenu rezultātus)? Viņam vajag sertifikātu par noliktu eksāmenu. Un viņš to dabū.
Piekrītu par metodisko materiālu trūkumu. Tomēr muļķīgi ir apgalvot, ka visa "vaina" ir tajā, ka skolotāji nemainītu mācīšanas pieeju un trūktu materiālu. Arī skolēns ir "materiāls". Arī no viņa daudz kas ir atkarīgs. Pārsteidz iluzionārā pieeja, ka visi var būt vienādi gudri, tikai jāpamaina šis vai tas skolotājā. Nekā! Tas tā nestrādā.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.