Lietotājvārds
Parole
no laukiem! 11.02.2020. 09:49:41
lai dieviņš dotu prātu politiķiem un komisijas locekļiem, tā saucamajiem tautas kalpiem un viņi nelikvidētu lauku skolas...ja likvidēs lauku skolas, Latvijas lauki tiks izslaucīti no cilvēkiem. Nav skolas, nav kultūras. Pilsētas kungi operē ar skaitļiem, bet mēs laukos esam dzīvi cilvēki, kuru likteņus izlemj akla birokrātija.Un, vai tad tauta paliks bagātāka, ja ietaupīs uz lauku skolām? Ne jau gara ziņā!
Visam ir līdzsvars. Arī mazās skolā bērni mēdz būt nepieņemti, atstumti un skolotāji neliekas ne zinis par bērna attīstību, vai nevelta papildus darbu talanta attīstībai (pat tik daudz ne, lai palīdzētu sagatavoties olimpiādei, ar kuras rezultātiem gan lepojas kā sava darba panākumiem, arī tajās mēdz būt neienteresēti skolotāji, kas māca, jo skola tajā mazajā pagastā ir lielākais darba devējs sievietēm (vīriešiem lielāka iespēja strādāt fiziski smagu darbu pie privāto saimniecību īpašniekiem), skolotāju trūkst, jo nevar nodrošināt slodzi un dažu priekšmetu apgūšanu nevar nodrošināt vai nodrošina nepienācīgā kvalitātē, bet lielās skolas arī ir visādas, gribētos cerēt, kaut man pašai pieredze ar drīzāk vidēja izmēra un mazajām skolām, pati pamatskolu beidzu mazā lauku skolā (un joprojām atceros kā murgu), vidusskolā mācījos vidēja lieluma skolā pēc mūsu mērogiem (kur klases izmēri laikam atbilst mūsdienu minimumam - 2 paralēlklases, katrā ap 20 skolēni), kas tiešām bija tā, kā skolā jābūt - droša vide, skolotāji izglītojas un ievieš jaunas metodes, papildu darbs ar olimpiāžu komandu utt. Meita iet vidējā (minimālā?) skolā - atkal ir murgs kā padomju gados vai manā bērnībā 90tajos - padomiska attieksme un favorītu sistēma. Domāju, ka kaut kādiem rāmjiem minimālā skolēnu skaita ziņā ir jābūt, taču tie varētu būt 60-90 skolēni sākumskolā, ne jau 300-400! Jo skolas laukos tiešām ir kaut kādā ziņā arī kultūras centrs, turklāt paralēli būtu jārisina transporta problēmas (jānodrošina labi ceļi un pietiekami pieejams sabiedriskā transporta klāsts, lai bērni var gan skolu apmeklēt, gan pulciņus un vakarā bez raizēm nokļūt mājās).
Pilnīgi piekrītu vairākiem iepriekšējo komentāru autoriem par to, ka "lielās skolas nenodrošinās izglītības kvalitāti visiem, "neķēpāsies" ar "neērtajiem bērniem" u.tml. Maksātspējīgo un ieinteresēto vecāku bērni kulsies uz priekšu ar privātskolotāju atbalstu, bet maksātnespējīgo un neieinteresēto vecāku bērni papildinās neizglītotu bezdarbnieku un noziedznieku pulkus."
Tas nav pareizi, ka Latvijā skolas tiek dalītas pēc labākām, sliktākām, mazām, lielām, prestižām un nē. Jebkurai skolai būtu jābūt vienlīdz labai un katram bērnam būtu jābūt iespējai izvēlēties tieši to skolu, kas ir tuvāk viņa dzīvesvietai, nevis jāpēta vai kāda skola ir priekš viņa piemērota vai ir pietiekami laba. Tieši šīs nevienlīdzīgās sistēmas dēļ, kas tiek veidota Latvijā , izvēlamies mācības citur. Skandināvijas piemērs ir daudz piemērotāks priekš bērnu pilnvērtīgas attīstības, jo jebkurš bērns izvēlas tuvāko skolu, jo visas ir līdzvērtīgas. Tāpat bērni ikdienas iet ārā svaigā gaisā, kamēr Latvijas skolā bērnam pa dienu šādu iespēju nav un bērns atnāk no skolas iztukšots un pārguris, nesot 6 vai vairāk kilogramīgu somu. Vienīgā iespēja atpūsties starpbrīdī ir pārpildītā koridorī, kur bērni viens otram skrien virsū, pie tam trokni, kas valda koridoros pārkliegt ir nereāli. Un tā dienu no dienas. Tas kas notiek Latvijas skolās ir murgs. Uz laukiem iet negribas tieši tādēļ, ka skolas slēdz.
Forši ko ne ha ha
Skolotāji visur ir pietiekami labi un gudri, mācās. Ne visas lielās skolas var lepoties ar Jūsu pieredzi (tai skaitā - "pielāgojas pārmaiņām ātrāk"). Mans bērns mācās lielā skolā, tā nebūt nav tāda, kādu Jūs aprakstāt lielu skolu. Es sava bērna skolā saskatu lielu, pelēku masu, kas nogurdina skolotājus. Skolā jādežurē policistam, jo skolotāji nespēj koriģēt nevēlamu uzvedību, direktora vietnieks audzināšanas darbā ir izdedzis, paretam mēdz atļauties sava priekšmeta stundās izteikt rupjības (no tāda arī nevar gaidīt daudzveidīgus pasākumus, kuros bērni paši maksimāli ieguldītu savu darbu), tualetē bērniem ikdienā netiek ielikti elementāri higiēnas piederumi, jo daži tos regulāri izķengājot, piečurājot radiatorus un tā tālāk. Tualetē viss, kā vajag, ir tikai tad, kad nāk pārbaude. Tāda ir lielā skola, ko es zinu. Acīmredzot ir jārunā arī par lielās skolas atrašanās vietu. Ir, kur lielā skola attaisno cerības, bet ir vietas, kur bērni ir tikai zaudētāji un kur labāku apmācību iegūst tikai bērnu skaits, kāds ir raksturīgs mazākā skolā, pārējie kuļas, kā nu paši spēj.
Rakstītāja, acīmredzot ,nav bijusi tālāk par galvaspilsētu. Mazās lauku skolas ir kultūras centri,kur izpausties un attīstīt savus talantus ļauj visiem ,ne tikai izredzētajiem un uzreiz saskatāmiem talantiem.Arī no lauku mazajām skolām nāk talanti un gudri cilvēki.Skolas lielums ne vienmēr ir labākais.
Saule sarakstījusi diezgan lielas aplamības
Īstenībā tiem, kas uzspiedīs skolēnu skaitu klasēs, nerūp skolēnu labklājība un izaugsme. Tikai īslaicīgi ietaupītā nauda. Kāpēc īslaicīgi? Jo lielās skolas nenodrošinās izglītības kvalitāti visiem, "neķēpāsies" ar "neērtajiem bērniem" u.tml. Maksātspējīgo un ieinteresēto vecāku bērni kulsies uz priekšu ar privātskolotāju atbalstu, bet maksātnespējīgo un neieinteresēto vecāku bērni papildinās neizglītotu bezdarbnieku un noziedznieku pulkus. Drūmi!
Nepiekrītu Saulei, mans bērns ir mācījies gan lielā skolā, gan mazā. Viennozīmīgi mazā skolā ir labāk, jo bērnam tiek pievērsts daudz vairāk uzmanības, gan mācību, gan personīgās attieksmes ziņā. Lielajā skolā ir liels bars ar visām no tā izrietošajām sekām... Ja pēc pusgada dažs labs skolotājs neatceras bērna vārdu, tad ko tur runāt...
"Un mazā skolā daudz elastīgāk un veiklāk ir iespējams pielāgoties vajadzībām un izmaiņām"u.c. nekorekti apgalvojumi. Lielās skolas pielāgojas pārmaiņām ātrāk, tām ir resursi- skolotāji un materiālie līdzekļi. Lielajās skolās arī katrs bērns tiek ieraudzīts, uzklausīts un viņam tiek pielāgots gan mācību viela un temps, gan ir vairāk iespējas sniegt atbalstu- sociālie ped., psihologi, pedagoga palīgi utt. Lielajās skolās skolotāji arī mācās, veido interesantus projektus, iesaista skolēnus dažādās aizraujošās aktivitātēs un sen jau strādā ne 80to gadu stilā :)))

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3-3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.