Lietotājvārds
Parole
DZIMTĀ VALODA!!! Valoda, kurā es runāju no dzimšanas. Esmu pabeigusi vidusskolu. Nevienu brīdi, kas runāju, vai rakstu, neesmu aizdomājusies, kur ir salikts teikums, kur lietvārdi, kur darb.vārdi utml. Vardu krajums man ir gana liels, lai sazinātos normala valodā - bez svešvārdiem. Un nedomāju, ka tas ir tādēļ, ka DZIMTO VALODU macījos 12.gadus skolā. Tā ir mana dzīves pieredze, izlasītās grāmatas. Ko es ar to gribu teikt? To, ka skolā pārāk daudz laika tērē DZIMTĀS VALODAS macīšanai. Jā, ir jāzina, kur ielikt komatu, kur un/vai/ jeb/jeb... Bet ka to nabaga lietvārdu muļļā gadu no gada!!!!!!! Ja kads skolēns vēlēsies kļūt par valodnieku, tad tam ir augstskolas!!! Tur tad lai apgūst valodas nianses, peta un atklāj.
Zināt mūsu valodu - zināt valodu, kuru neviens nesaprot citā valstī.
Kā ko ja tu nezinasi to valodu netiksi nekur tālāk mācīties iesaku ziniet Latviešu valodu viņa tāpat ir viegla
Mans bērns mācās-3 klasē
Man
Tiek dzīta, ne tikai morfoloģija, bet arī viss cits, un nopietni. Ja redzētu, ko un kā manam bērnam 8.klasē prasa...
Morfoloģiskā analīze jau sen netiek ''dzīta''.Pēc piemēriem noprotams, ka pretenzijas ir par teikuma locekļu noteikšanu.Bet arī tas nav pašmērķis-lai ''labskanigi'' runātu, jāzina vārdu secība teikumos, jāzina savrupinājumi rakstot, lai saliktu pareizi pieturzīmes.Bet, pirmkārt ,jāciena sava valoda un tās normas, jo netrūkst valodas ienaidnieku, kuri gribētu to iznīdēt.
Malda 08.02.2018. 13:21:35 - Par to jau arī stāsts. Ko līdz, ka es perfekti zinu šīs teorētiskās analīzes lietas, protu smuki pasvītrot ar punktētām, raustītām, viļņotām svītrām, zīmēt teikumu kastītes utt., ko dzina iekšā ar mietu, ja nepalika laika valodas izkopšanai?
Okupācijas vara no latviešu valodas alfabēta "izmeta"burtu "ŗ". Vai nav pienācis laiks atcelt okupācijas varas lēmumus?
Vai ''dotajā brīdī'' liecina par labskanīgu valodu?
Izskatās, ka gribam kultivēt paviršību attieksmē pret valodu, kas jau šobrīd spilgti parādās.Ja dzimto valodu liekam blakus svešvalodām , tad jau nevajag nemaz mācīties, mazie bērni tā arī saka:''Mēs jau protam runāt!'' Kā bērns procesā varēs apjaust, ka viņam trūkst tādu vai citādu gramatikas zināšanu?Kā mēs apgūsi valodas normas , bez kurām neiztikt?
Dotajā mirklī latviešu valodas problēma skolās - pārlieku dziļa un plaša uzmanība teorijai, aiz kuras pazūd dzīvā valoda un tās lietošana. Ko līdz, ka bērni otrientējas nosaukumus savrupināts apzīmētājs/ apzīmētāju grupa, veida apstāklis, prot raksturot vārdu pēc tā dzimtes, skaitļa, locījuma vai konjugācijas, laika, personas utml., ja nemāk pareizi to uzrakstīt, jo tam vienkārši nav laika teorētisko zināšanu iekalšanas procesā (es neesmu latviešu valodas skolotājs, esmu mamma un cita priekšmeta skolotājs). Svarīgākam būtu jābūt valodas lietojumam, labskanībai, tekstveidei, nevis dziļai teorijai. Dotajā brīdī pamatskolas beigu daļā bērniem vienkārši tiek iedzīts riebums pret latviešu valodu.
Cien. Krauzes runā vien 3 kļūdas!
Būtu labi, ja pašu runātāju valodā nebūtu kļūdu, un kļūdu nebūtu uzrakstos, kurus varēju lasīt. ( Runa nav par krievu meiteni, kas runāja, bet par citiem).
Vispār jau zināt latviešu valodu nav tas pats, kas prast. Mēs zinām, ka ir dažādas valodas pasaulē, bet protam tikai dažas. :)
tikai skolotāja 07.02.2018. 15:22:09
Kāpēc skolotājiem joprojām nav pilnas informācijas par jaunā satura ieviešanu, piemēram, nav publiskotas mācību pro­grammas, kas it kā jau esot izstrādātas?
Ja skolotājiem nemaksās par gatavošanos, burtnīcu labošanu, mācību materiālu veidošanu, nekādas izmaiņas nenotiks. Šobrīd strādāju 2 Rīgas pašvaldības pamatskolās, samaksa par vienu stundu atšķiras par 31%. Vai par 31% atšķiras arī mana darba kvalitāte?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.