"Daļa bērnu, kuri ir atstāti uz otru gadu vienu reizi, pēc tam uz otru gadu paliek vēl. Teiksim, ja pirmajā klasē bērnu atstāj uz otru gadu, tad, ļoti iespējams, piemēram, ceturtajā klasē viņš arī paliks uz otru gadu, un pēc tam varbūt vēl. Manuprāt, tas ir satraucošs rādītājs, un parāda, ka bērnu atstāšana uz otru gadu īsti nekalpo par metodi, lai bērns labāk varētu apgūt mācību vielu. Gluži otrādi - mēs redzam, ka bērns atpaliek no sava vecuma vienaudžiem un viņa motivācija aizvien samazinās, attiecīgi arī izglītības rādītāji neuzlabojas - bērns aizvien vairāk kavē mācību stundas, jo vairs negrib iet skolā un tā tālāk," klāstīja I. Juhņēviča.

I. Juhņēviča arī uzvēra, ka atstāšana uz otru gadu nav izmantojama kā soda metode, skolotājiem ir jāmeklē citi motivācijas veidi. Dienesta vadītāja ir pārliecināta, ka atstāšana uz otru gadu ir pieļaujama tajos gadījumos, ja bērnam attiecīgās vielas atkārtošana tiešām palīdz apgūt mācību saturu, vēsta ziņu portāls TVNET.

"Būtiski ir iespējami agrīnā vecumā konstatēt, ja bērnam ir grūtības mācībās un nekavējoties sniegt nepieciešamo atbalstu," viņa piebilda.