Lietotājvārds
Parole
>No cita skatu punkta- precīzi un skaisti!
"Ka atzīmes būtu atbilstošas katra skolēna zināšanām- nevis vieninieki tiktu likti par to, ka kaut kā nav līdz" - vispār jau, ja skolēnam "kaut kas nav līdzi", it īpaši vēl - regulāri "kaut kā nav līdz" viņš nevar pilnvērtīgi piedalīties stundā un iegūt zināšanas, prasmes. Kaut arī dominē viedoklis, ka līdzi neesošas lietas nevar būt par iemeslu vieninieka saņemšanai, tas "pēc būtības" ne vienmēr tā ir - ja nav līdzi BŪTISKU MĀCĪBU LĪDZEKĻU var gadīties, ka skolēns pat vispār neko neiemācās un neapgūst stundā...
No cita skatu punkta 20.05.2014. 09:15:31
Mana pārliecība - pedagoģija ir vairāk MĀKSLA nekā ZINĀTNE (arī mākslā, protams, ir jēdzieni, likumsakarības, teorija) Tāpēc grāmatu, kurā būtu iekļautas pamācības, kā skolotājam katrā situācijā rīkoties, nespēju iedomāties. Man ir izdevies sasniegt vēlamo rezultātu ar gluži paradoksālām (šķietami) metodēm. Piemēram, ja gribu pārtraukt trokšņošanu klasē, balsi nevis paceļu, bet ... klusinu līdz čukstam. Kad skolēni gaida no jums kārtējo moralizēšanu vai dusmu izvirdumu un jau ieņēmuši aizsardzības pozīcijas, pamēģiniet ... sākt nevaldāmi smieties! Līdz ar to jūs esat situācijas noteicējs. Jā, ir iespējams skolotājam panākt klasē disciplīnu un normālu darbu. BET ... ar katru gadu tas kļūst arvien grūtāk un grūtāk. Neesamu pārliecināta, ka skolotājam 80% sava laika un enerģijas būtu jāvelta šādiem "cīniņiem par varu"
Zurkai- ne jau ar balss pacelšanu, vai pieskaršanos skolotājs iegūst skolēnu cieņu. Tam, kas 23.31- apsveicu. Jums ar skolotājiem paveicās. Un visbeidzot- es nebūt negribu teikt, ka visi skolotāji nekam neder, bet visi skolēni ir paibērniņi. Visbriesmīgākais, manuprāt, ir tas, ka nav sistēmas, vai arī to nespēj nodrošināt, ka skola būtu droša vide. ( Ka skolās pilnībā tiktu izskausta vardarbība gan starp skolēniem, gan no skolotāju puses. ( No sk.p.- ar to es domāju atšķirīgu attieksmi pret bagātajiem, nabagajiem, resnākiem, tievākiem u.t.l.). Ka atzīmes būtu atbilstošas katra skolēna zināšanām- nevis vieninieki tiktu likti par to, ka kaut kā nav līdz.
kāds te nesaskata atšķirību starp skolotājam izvirzāmajām prasībām un kādas tantes rakstītu tekstu internetā.
Es strādāju skolā sākumskolas klasēs. Manā klasē apmēram 1/3 bērnu ir ar ļoti labām zināšanām, labiem sasniegumiem olimpiādēs (pilnīgi neatbilst Jūsu izvērtējumam), 1/3 tādi paslinki, mājas darbus pilda pavirši un neregulāri, bieži kaut ko neizdara - sekmes visai viduvējas (daļēji atbilstu Jūsu izvērtējumam) un 1/3 daļai bērnu tiešām ir problēmas, atzīti mācību traucējumi (pilnīgi varētu atbilst Jūsu izvērtējumam). Viena un tā pati klase, prasības, kārtība, taču rezultāti ļoti dažādi. Vērtējumi par manu darbu arī droši vien ļoti dažādi.
Mani bērni gan iemācījās visu, ko vajadzēja gana labi- abi ir inženieri. Neesu pat sēdējusi viņiem blakus skolas laikā, kur tad vēl vasarā. Prasīju gan, lai būtu savu darbiņu labi izdarījuši. Ceru, ka ar mazbērniņiem arī viss ies gludi, ja vecāki būs gana stingrām prasībām. Varbūt jūsu mazbērni paši ar' tādi pakūtri? Varbūt daliet to vainu uz pusēm?
No cita skatu punkta 19.05.2014. 23:27:51
Mana pārliecība - pedagoģija tomēr ir vairāk MĀKSLA nekā ZINĀTNE (arī mākslā, bez šaubām, ir jēdzieni, likumsakarības, teorija). Tāpēc grāmata ar gatavām receptēm, kā katrā situācijā skolotājam rīkoties, nemaz nav iedomājama. Man reizēm izdodas sasniegt vēlamo rezultātu ar šķietami paradoksālām metodēm, piemēram, panākt klasē klusumu var ... pakāpeniski klusinot balsi līdz čukstam. Ja skolēni gaida no skolotāja kārtējo moralizēšanu vai dusmu izvirdumu un jau ieņēmuši aizsardzības pozīcijas, pamēģiniet ... sākt nevaldāmi smieties. Līdz ar to jūs kļūstat par situācijas noteicēju. ... Jā, var, var arī mūsdienās panākt klasē disciplīnu un normāli strādāt. BET ... tas kļūst arvien grūtāk un grūtāk. Vai tiešām skolotājam būtu jāvelta 80% sava laika un enerģijas kārtības uzturēšanai klasē?
Ja būtu sarakstīta tāda pamācību grāmata, kā jebkurā situācijā, jebkurā bērnu kontingentā, jebkuram skolotājam rīkoties, lai nodibinātu klasē kārtību, pie tam bez jebkādiem palīglīdzekļiem, bez tiesībām pacelt balsi vai pieskarties, tad tam noteikti būtu piešķirta vislielākā Nobela prēmija. Bet laikam jau nav tādas grāmatas joprojām, ko?
Es neesmu skolotāja! Bērni skolas beiguši. Bet visi trīs vasaras mēneši man jāziedo, lai iemācītu mazbērniem to, ko skolā skolotāji nav iemācījuši. ( To, kas ir paredzēts programmā). Kas man maksās algu? Ja skolotājs klasē nespēj nodibināt kārtību, viņam skolā nav ko meklēt.
Skolotājiem janodarbojas labāk ar bērniem Un bērniem vaig konsultacijas 2
un vēlreiz pūcītei 2 19.05.2014. 15:46:01
Atvainojos - arī manā iepriekšējā komentārā 2 vārdos kļūdas, "datorvelniņš" nozadzis pāris burtu (tādas nu mums skolā tās klaviatūras) Varētu arī teikt - Dieviņš soda pārlieku "lecīgos" =)
un vēlreiz pūcītei 19.05.2014. 15:42:05
Ai, ai, pūcīt! Nav vērts klausīties ministrijas ierēdņu un bērnu tiesību aizstāvju apgalvojumos, tiem ir attāls sakars ar reālo dzīvi! Un par literārās valodas normu neievērošanu citiem aizrādīt drīkstētu cilvēks kas pats runā un raksta bez kļūdām. Pūcītes komentārā ir 3 interpunkcijas, 1 ortogrāfijas u 1 stila kļūda. Bet tas nav "uzbrauciens" tādēļ, ka mūsu viedokļi par skolotāja pienākumiem atšķiras. Man vienkārši šodien tāds "mazdrusciņ pasprēgāšu" noskaņjums =)
Šajās dienās es kā skolēns varu pateikt kad skolēni nokliedz skolotāju. Skolēni neklausās skolotājā, dara ko grib, un galu galā eksāmenā nokārto knapi uz 4. Dažiem skolēniem ir vienkārši vienalga ko skolotājs saka, dara vai kaut ko citu dara. Viņi vienkārši sēž un spēlē tēlefonu, planšetu un tā tālāk!
Gan Izgl.min., gan bērnu tiesību aizstāvji gan apgalvo, ka nodrošināt telefonu u.t.t. nelietošanu stundu laikā un vispār kārtību skolā ( ja nav kārtības nav arī sekmju) ir gan skolotāja pienākums, gan tiesības. Ja viņi melo tad streikojiet par to, ka jums nav radīti apstākļi normālam darbam, nevis par algu pielikumu. Briesmīgi klausīties kad "Gudrs vēl gudrāks" skolotājs jauc ka ar kad.
Vecākam 19.05.2014. 13:32. 19.05.2014. 14:20:52
Strādāju skolā- ilgi. Gribētos, lai jūsu bērni mācītos manā klasē!
Ļoti liela ietekme ir vecākiem uz to, kā bērns uzvedās, mācas, cenšās skolā. Ja vecākiem ir pie vienas vietas - tad arī sīcim tieši tur pat (vairums gadījumu). Nu piekrītiet, , cik tad ir tādu apzinīgo bērnu, kuri GRIB mācīties, labāk taču ārā iziet - futbols, draugi.... Tā kā vecāki, stāstiet bērniem kāda nākotne viņus sagaida, ja vidējā atzīme būs 3.4. Es to savējam stāstu apmēram 2 x menesī un ticiet man - nu negrib viņi pa miskastēm rakņāties, tāpēc arī centīsies.
Disciplīna ir "bērnu tiesību pārkāpums" un vecolaiku skolotāju paņēmiens, un tas nav nekas interesants.
No cita skatu punkta > pūcītei 19.05.2014. 11:02:42
Citēju: "... kas tās par skolām, kurās skolotāji nespēj nodrošināt , ka bērni nedīdās pa telefoniem un planšetniekiem stundu laikā?" Un kā skola to varētu nodrošināt? Atņemt telefonu? Jā, to darām, riskējot ar bērnu un sašutušo vecāku sūdzībām par bērnu tiesību pārkāpumiem (man ir svarīgi, lai mans bērns man būtu sazvanāms jebkurā laikā!). Ierakstīt piezīmi? Kaķim zem astes, es atvainojos, tās pezīmes! Pārrunāt audzināšanas stundās mobilā telefona lietošanas etiķeti? O jā, ir darīts, kas par skaistām skolēnu prezentācijām bija ... tikai nekas jau pēc tam nemainījās! Un vispār - esmu nogurusi 75% sava laika un enerģijas veltīt pierunāšanai, motivēšanai, cīniņiem ... No mana skatu punkta skolotājam izglītības iestādē ir mazliet citas funkcijas.
> N cita skatu punkta- tieši tas jau ir svarīgākais- kas tās par skolām, kurās skolotāji nespēj nodrošināt , ka bērni nedīdās pa telefoniem un planšetniekiem stundu laikā? Nav ko aizbildināties ar bērnu tiesībām- vienkārši skolā ir jābūt disciplīnai un tiem kuri negrib šai disciplīnai pakļauties ir jāorganizē palīgskolas. Kā tas kādreiz jau bija - regulāri traucēju citiem mācīties- prom uz palīgskolu. Agrāk tādas bija priekš šitādiem.
Oho! Medicīnā tad jau arī nevajag zināšanu iekalšanu.Pie kādiem ārstiem tad mēs iesim!!!
Voldemāram =) 19.05.2014. 09:16:43
Varu paskaidrot ar piemēriem. Ja skolēns zina, kura maršruta trolejbusā no rīta viņam jāiekāpj, lai nokļūtu līdz skolai, tad viņš šīs zināšanas ir vienkārši IEKALIS. Ja skolēns zina, cikos viņam skolā stundas sākas, viņš to ir IEKALIS. Ja viņš arī zina, kurā stāvā un kurā gaitenī atrodas bioloģijas kabinets, tad viņš to ir IEKALIS ... Varbūt to visu var atrast internetā - "Rīgas satiksmes" vai attiecīgās skolas mājaslapā ... bet man kaut kā liekas, ka dzīve izvēršas krietni vieglāka tiem, kas DAŽAS LIETAS vienkārši IEKAĻ.
Kas ir iekalšana?
Kāda starpība, par ko klases priekšā "vārās" skolotājs, ja pagaldē var pastumdīt pirkstu pa mobilo vai planšeti? Varat mainīt programmas, varat ieviest dzīvesziņas. Tas nestrādā! Teiksiet, ka skolotājs neinteresants. Nu, pirmkārt, ne katru stundu var taisīt cirku, otrkārt, nekāda harizma nepārmāks atkarības, kuras pārņēmušas bērnus. Var, protams, visu stundu nemitīgi izteikt aizrādījumus. Par ko tā skolotāja skaisti sagatvotā stunda pārvēršas? Likt lasīt vielu šajās ierīcēs? Var mēģināt, bet vai lasīs?
No cita skatu punkta 18.05.2014. 21:12:17
Žēloties par "lielo slodzi" tagad laikam modē - žēlojas skolēni, žēlojas mammas... No mana skatu punkta (tas atrodas starp tāfeles stūri un datorgaldu) gan izskatās drusku citādi ... Lielākā daļa skolasbērnu mācību stundas "atsēž", paslepen kaut ko bakstot savos mobilajos vai planšetniekos, cits tāpat vien snauduļo, kāds žigli cenšas izpildīt nākamās stundas mājasdarbu ... Un tam patiesībā nav nekāda sakara ar "interesantu" vai "neinteresantu" stundu (rādi filmas, piedāvā interaktīvo tāfeli, veido datorprezentācijas, spēlē spēlītes - viss viens) ... "Mamma teica, ka tajā skolā tāpat jau neko dzīvei vajadzīgu neiemāca ... dzen tik vielu uz piekšu... priekš kam kaut ko iegaumēt, ja visu var internetā atrast..." Nu, apmēram tādā garā.
Man ir žēl, ka pedagogiem nebija to rīku, kas ir tagad. Tieši metodikā. Mums, 30gadniekiem, metodes bija ļoti vecmodīgas. Nav jēga zubrīties zubrīšanās dēļ. Joprojām ir daudzi, kas neprot mācīties. Nesaku, ka tagad viss ir ideāli, bet pozitīvas izmaiņas redzu.
Par slodzi nepiekrītu, jo neko jau neiemācās, ja visu laiku tikai dzen uz priekšu, nerodas izpratne. Tas ir iemesls, kādēļ vēlāk ir problēmas
Jautājuma zīmīte: "...un kuras tad Tavuprāt ir tās ĪSTAJĀ DZĪVĒ noderīgās lietas?" Vai Tev ir zināmas tās zināšanas, kuras būs noderīgas VISIEM? 1) Man personīgi manā profesijā nekad nav bijušas NODERĪGAS zināšanas par Senās Grieķijas un Romas vēsturi un nezinu nevienu, kuram tās būtu noderējušas, bet es ne mirkli nenožēloju tās stundas, kuras esmu "zaudējis" lasot grāmatas par to; 2) Nepazīstu nevienu matemātikas skolotāju, kurš būtu savā PRAKTISKAJĀ DZĪVĒ (ārpus skolas) pielietojis Pitagora teorēmu, man personīgi nācies to pielietot 1-2 reizes... bet neuzskatu, ka arī šīs zināšanas ir nevajadzīgas. 3) Vai vispārējā izglītība un pamatizglītība ir tā cilvēka attīstības fāze, kad jānorobežojas tikai ar "derīgām" zināšanām?
varbūt labāk vienreiz ļausim skolēniem attīstīties un iemācīsim ĪSTAJĀ DZĪVE noderīgas lietas....
''zināšanu iekalšanu'''?
mazliet par mākslu un sporta izglītībām 18.05.2014. 17:28:53
"lai uz skolu iet socializēties" njā, un ko tad, ja lielais sports tomēr nesanāks? Vai kā, piedodiet, Kivičam - nospēlē cik tur, četras sezonas un celis ārā, trauma vienreiz, otrreiz un viss, sākam dzīvi no jauna? Sports, mūzika ir riska profesijas. Konkurēt būs iemācījies, cerams, zaudēt arī - bet vai smadzenes strādās arī citos virzienos? man arī Dārziņskolā bija tādi n-tie "kam man tas vajadzīgs, būšu mūziķis". Aptuveni puse tiešām kļuva par mūziķiem, bet otrai pusei bija jācīnās ne pa jokam, un dažiem dzīves mācību stundas ievilkās.. Kaimiņu Doma kora skola un Rozentāla mākslas koledža izvēlējās grūtu, bet ne neiespējamu ceļu. Viņi tiešām mācīja domāt - visos mācību priekšmetos - un mācēja tie viņu absolventi uzsmērēt sviestmaizes ("piemēram"). Tāpēc tur pielika vienu mācību gadu klāt, lai ir iespējams sasniegt gan augstu līmeni vispārējā, gan profesionālajā izglītībā. Nezinu, kā būtu labāk vispārizgl.skolās un pamatskolās.
tai pašai zanei 18.05.2014. 16:25:22
Zurkai itin nemaz neskauž. Forši, ja dēlam ir 8 balles. Es sākumā gan nesapratu, ka to raksta tā pati persona. Bet tad taču nav ko sūkstīties par slodzi un grūtībām. Jāsatraucas ir tad, kad viss ir viegli un nav slodzes. Jo viegli notiek slīdēšana uz leju.
Kāpēc tik daudz melu?
Inženierzinātņu vidusskola. Jauna, elitāra privāta inženierzinātņu vidusskola izsludina konkursu uz vakanto direktora vietnieka izglītības jomā amatu. Darba pienākumu veikšanai nepieciešamās kompetences un prasmes; • augstākā pedagoģiskā izglītība; • izglītības jomu reglamentējošo tiesību aktu pārzināšana; • mācību un audzināšanas darba satura un mācību priekšmeta didaktikas pārzināšana • izpratne par izglītojamo vecumposmu attīstības īpatnībām un saskarsmes psiholoģijas likumsakarībām; • gatavība nepārtraukti izglītoties atbilstoši jaunākajām pedagoģijas un psiholoģijas atziņām un aktualitātēm izglītībā vienotajā Eiropas izglītības telpā; • spēja pieņemt lēmumus; • prasme efektīvi plānot un organizēt savu un izglītojamo darbu atbilstoši izglītības iestādes mērķim un uzdevumiem; • komunikācijas un sadarbības prasmes (psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; prasme veidot lietišķu sadarbību ar izglītības iestādes darbiniekiem, izglītojamajiem, viņu vecākiem un citu institūciju darbiniekiem, prasme strādāt komandā, spēja motivēt izglītojamos darbam u.c.); • teicamas latviešu un vēlamas angļu, krievu valodas zināšanas; • prasme strādāt ar biroja tehniku un informāciju tehnoloģijām. Kandidātam nepieciešama vadības pieredze pedagoģijas, administrēšanas un finanšu jomā, piemēram, vadot skolu kā vienotu organizāciju, veidojot labas cilvēciskās attiecības, risinot konfliktus, apvienojot dažādas idejas, pārvaldot personāla, materiālos un finanšu resursus, veicot izglītojamo attīstības dinamikas izpēti, izveidojot un attīstot kvalitātes kontroles sistēmu dažādās skolas pārvaldības jomās. Piedāvājam: dinamisku un atbildīgu darbu, lieliskus darba apstākļus draudzīgā un radošā kolektīvā, stabilu un konkurētspējīgu atalgojumu, sociālās garantijas. Darba vieta- Rīgā, Kronvalda bulvārī. Darba attiecības var uzsākt augusta beigās. Ja Tev ir atbilstošas prasmes, kompetences un pieredze, esi atbildīgs un vēlies radoši izpausties veidojot jaunu, elitāru vidusskolu, pievienojies mūsu komandai! SKAISTAS PRASĪBAS SKOLAS ADMINISTRATORAM!
pievienojos "piemēram, skeptiķim, # ". Piebildīšu vēl par lasītprasmi, rakstītprasmi- katastrofālas. Man šķiet ka visa izglītības sistēma ir pilnīgā "dēlī". Un izskatās ka to gatavojas vēl vairāk sabojāt. Par bērnu noslodzi - es piemēram nesaprotu klases stundu un sociālo zinību jēgu sākumskolā. Paskatījos tās programmas- viss paralēli citiem priekšmetiem, vai vispārējiem uzvedība=kultūras jautājumiem.
Vaimandieniņ...kā te skauž...derētu izlasīt, ka minēju, ka bērnam vid. atzīme 8, tā kā pārmetumi nevietā!
Bērnu lasītprasme un rakstītprasme tiešām ir zema un tieši tas ir iemesls, kāpēc visas pārējās prasmes paliek pusapgūtas. Manuprāt līdz 4. klasei skolā būtu pastiprināti jāmāca lasīt un rakstīt. Tad arī lasīt un rakstīt iemācītos tie, kuri mājās nelasa grāmatas. Diemžēl, pazīstu daudzus vecākus, kuriem skolotāji ir norādījuši, ka viņiem mājās ir jāmāca savam bērnam lasīt un rakstīt, lai viņš varētu tikt līdz mācību vielai.
Absolūts atbalsts "piemēram". Ķīļa idejas neatbalstu. Viņš ir "gaisa grābslis". Skatījos "Sastrēgumstundu"-kaut par skolotāju iespējām piepelnīties ar privātstundām, ko Ķīlis tik pārliecinoši un visaptveroši pasniedza.Tas attiecas uz nelielu skolotāju daļu un lielajās pilsētās.Tā nevar spriest par skolotāju algu jautājumu.
Varbūt nemaz nevajag no tā puiša tik daudz prasīt! IR jāizvēlas prioritātes. Lai sporto LV mērogā, bet uz skolu iet socializēties.
zurka zanei 17.05.2014. 18:04:54
Es neko neteicu, par grāmatu vairāk lasīšanu. Teicu tikai to, ka vairumam skolēnu ir slikta lasīt prasme. Un tā bieži vien ir šķērslis labai uzdevuma izpildīšanai. Ja uzdevums ir garāks par 3 rindiņām, skolēns vairs nelasa. Ērtāk ir iebrēkties - es te neko nesaprotu, un, skolotāj, pasakiet, kas te jādara. Kā uzlabot lasītprasmi, tur pašiem jāizlemj. Un ja prioritātes nav mācīšanās un zināšanas, bet sports vai muzicēšana ( kas pats par sevi nav nekas slikts), tad nav jāsūkstās par to, ka nepietiek laika jūsuprāt mazāk svarīgām lietām. Dariet to, kas jums liekas svarīgs, bet negaidiet, ka par jums nesvarīgo dāvinās labas atzīmes tāpat vien. Arī dzīvē par smukām acīm vien diemžēl neko nemaksā.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5+7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.