Lietotājvārds
Parole
Apskatieties uz obligāto matemātikas eksāmenu. Vai tas ir radījis interesi? Un kāds ir eksāmena izpildes koeficients?
Tiešām? > Anita, mācību grāmatu autore 29.08.2014. 08:29:19
"Piespiedu lietai nav nekādas vērtības" ... Tiešām??? Tad jau atcelsim pilnīgi visu, kas piespiež cilvēku kaut ko darīt vai nedarīt! Neliksim autovadītājiem "piespiedu kārtā" gar skolām braukt ar ātrumu 30 km/h, ja pašiem būs "iekšēja motivācija" būt uzmanīgiem tur, kur apgrozās daudz mazu bērnu, priecāsimies, ja ne ... Nespiedīsim veikalu pārdevējus atteikt alkahola pārdošanu pusaudžiem, gaidīsim, kad cilvēkam pašam radīsies vajadzīgā saprašana ... Arī mājās, ģimenē, nespiedīsim bērnu nomazgāt rokas pirms ēšanas, saklāt rītos savu gultu, savākt pa visu māju izsvaidītās zeķes utt. Tā vietā centīsimies tikai un vienīgi "ŗadīt interesi" ... jo dzīvē taču vajag darīt tikai un vienīgi to, kas ir interesanti. Vai ne tā ?
Ar piespiešanu un obligātumu nekad nekas nav bijis.... Līdz ar to - jo vairāk iedomāsies obligāti kaut ko likt darīt, jo lielāku riebumu radīs pret to priekšmetu.....
Obligātums atņem ļoti daudz prieka. Laika ir tikai tik, cik ir, un jo vairāk obligāto eksāmenu, jo mazāk laika atliek katram priekšmetam atsevišķi, tas nozīmē - potenciāli atliek mazāk laika, lai iespējami labāk sagatavotos priekšmetam, kas skolēnu patiešām interesē, priekšmetam, kas nozīmīgs viņa turpmākajās gaitās. Lielākā atbildība intereses radīšanā par mācību priekšmetu tomēr ir skolotājam. Un ja skolotājam ir tik maza alga, ka jāuzņemas strādāt vairāk slodzes, jāmāca vairāk priekšmetu (tas neizbēgami noved pie pārstrādāšanās, neizgulēšanās, pārāk lielā slodze atņem laiku, kas būtu jāvelta ģimenes dzīvei), tad redzot tādu pārstrādājušos cilvēku tas nerosina nekādu interesi par priekšmetu. Galu galā neizbēgami rodas jautājums - kādēļ šis skolotājs ir skolotājs, vai viņš ar to ir apmierināts? Pati mācījos humanitārajā klasē, līdz ar to man nebija ne fizikas, ne ķīmijas priekšmeta. Toties Iespējamās Misijas skolotājs mums pasniedza dabaszinības. Slodze viņam bija mazāka, un viņš prata mācību padarīt par izklaidi. Humanitārajā klasē lielākoties mācās cilvēki, kas izvēlējušies šo virzienu tādēļ, ka tur nav eksakto priekšmetu, bet dabaszinību skolotājs prata ieinteresēt tādu auditoriju. Vienmēr ar prieku atceros šīs nodarbības. Uzskatu, ka nepieciešams skolotājiem pacelt algas! Tas veicinātu skolotāju profesionalitāti vienā priekšmetā, izdzīvošanas dēļ viens skolotājs nebūtu spiests mācīt vairākus priekšmetus. Skolēnu interesi par mācību priekšmetiem varētu palielināt jau savlaicīgi risinot jauniešu bezdarba problēmas, nodrošinot darba vietas vasaras periodā. Tas ļautu jauniešiem gūt darba pieredzi, savlaicīgi novērtēt savas spējas un iespējas. Svarīgi gan, lai darba iespējas vasarā būtu pieejamas pilnīgi visiem skolēniem. (Tas var būt arī brīvprātīgais darbs.)
Nekāds eksāmens nevar veicināt interesi par kādu priekšmetu, un eksāmenam jau arī nav veicināšanas funkcija, bet pārbaude un diagnosticēšana, arī salīdzināšana, bet nekādi - intereses veicināšana. Par motivāciju jau ir īpaša saruna.
Anita, mācību grāmatu autore 28.08.2014. 17:58:43
Interesi veicina tikai un vienīgi iekšējā motivācija. Eksāmens var piespiest kaut ko darīt, bet piespiedu lietai nav nekādas vērtības.
Vai tiešām ir vajadzīgs gads, lai vienotos par 2 exāmeniem? Man jau noriebies lasīt vecas ziņas. Apsēžieties IZM ļaudis vienā aplī un nobalsojiet. Ta ta problēma, nē te gadu apspriež un čakarē bērniem smadzenes. Tomēr mūsu jauniešiem gribas zināt, vei būs eksāmens jākārto tuvāko 5 gadu laikā, vai nē.
Pilnīgi piekrītu ministres I. Druvietes viedoklim.
Tā arī tā interese rodas 28.08.2014. 17:19:27
Ja nav eksāmena priekšmetā, tad bērns to ķīmiju vispār neapgūs, viņš mēģinās izvilkt to 4,ko principā var izdarīt arī bez jebkādām priekšzināšanām, kaut vai šo to nošpikojot. Un nekādas jēgas! Eksāmens liek mācīties, jo eksāmenā sliktu atzīmi dabūt neviens tomēr nevēlas, var slikti vēlāk atsaukties. Es būtu par to, lai bērniem tomēr jākārto.
Man interesi eksāmens noteikti nevairotu. Jā, protams, eksāmena gadā krietni vairāk mācītos to priekšmetu, bet pēc gadiem tāpat to visu aizmirstu, ja ikdienā neizmantotu.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.