Lietotājvārds
Parole
Un kāpēc vēsturē nav darba burtnīcu, bet sociālajās zinībās ir? Eksāmens taču jāliek vēsturē, tad no kā labāk sagatavoties - no lapām, kas izklīst un pazūd, vai tomēr darba burtnīcām? Un vēl - viena stunda nedēļā ir par maz normālai tik plaša priekšmeta apguvei. Atliek kādai stundai izkrist (skolotāja slima, sporta sacensības, bērns saslimis), lai vielu nāktos apgūt pa galvu, pa kaklu. Kaut ko nemācīt? OK, bet ja nu tieši tas būs eksāmenā?
Vēsture IR jāmācās, tāpat kā Pitagora teorēma un polinomu reizināšana, trenē pelēkās šūniņas, vēsturē ir loģika, interesanti fakti un notikum, izpratne par cēloņu un seku kopsakarībām , ar attieksmi tā švakrāk. Skatoties spēli "Gudrs vēl gudrāks", var redzēt, ka vēstures jautājumi, pat ļoti elementāri rada grūtības "labajiem" un apdāvinātajiem, ar augstu vidējo vērtējumu. Secinājums- bez vēstures prāta spēlēs neiztikt, tā ir pieredze..., no kura mācās .
NK, skolotāja 11.06.2014. 17:56:20
Kad pirms vairākiem gadiem mūsu skola piedalījās dalītās vēstures aprobācijā, secinājums bija - skolēnu zināšanas no tā nemainās... Diemžēl, politiķi to pagrieza citādāk, paziņoja, ka vēsture jādala, pilnīgi sačkarēja jebkādu hronoloģisko loģiku, un nu mocāmies jau kuro gadu.
gan saturā, gan attieksmē....
Pilnīgi piekrītu Annai. dalījums bija kādam ļoti izdevīgs, skolas kārtējo reizi tika nostādītas fakta priekšā, iegādājoties grāmatas un darba burtnīcas. Vai tik tiešām universitātes mācībspēki nezin, kad tika uzsākta dalītā mācīšana, jo "pirmie kucēni" tikai nākošgad beigs pamatskolu.
Kā vecāks varu teikt, ka vēsture ir katastrofāls mācību priekšmets, diemžēl, lai gan pati esmu liela vēstures cienītāja un zinātāja. 7.klases skolēniem vairumā nav intereses par šo priekšmetu, sekmes ir zemas arī t.s. labajiem skolēniem, skolotāja cīnās visiem spēkiem ar vielas apjomu un sarežģīto mācību grāmatas tekstu cik spēj, bet kopumā visi izdzirdot vārdu vēsture smagi nopūšas, bet skolēni pasaka skaidri un gaiši - mani tas neinteresē. Varbūt tomēr vaina ir apjomā un mācību saturā?
Vēsture ne ļoti noderēs mūsu dzīvē..Mēs dzīvojam tagadnē!Bet vēsturē ir tikai intresanti klausīties...Kas grib tas arī klausās un atcerās...Bet citi kas to dara priekš kontroldarba,tie pat nemējģina kko konktrētu iezubrīt.Un vispār kāpēc vēsturē jāliek eksāmens?Tur ir tikai kkāda atmiņas trenēšana...Pēc avotiem arī 5klasnieks varēs izpildīt otro daļu...Pirmā daļa bija atkarīga no tā,vai tu mācījies,vai nē...Es piemēram norakstiju UN nenožēloju par to...Neuzskatu vēsturi par tādu svarīgu un vajadžīgu priekšmetu...Latvija tik tiešām nav tā valsts...Latvijā viss ir slikti un labāk jau diezvai būs..Es tam neticu...
man piemeram nepatik vesture un es ari vinu negribu zinat, nesaprotu kam vina vajadziga un kapec sija prieksmeta ir jaliek eksamens diez kur man ta vesture dzive noderes ha
Dalītās vēstures piekritēji un aktīvi spiediena izdarītāji uz Šadurska, Druvietes un Koķes vadīto IZM - LU Vēstures fak. profesors Inesis Feldmanis un LU V. fak. prof. Antonijs Zunda.
Līdz universitātei dalītie vēstures apguvēji vēl nav tikuši, šogad tikai 8.klasē, bet vakardienas eksāmena veidotāji to varbūt nezināja.... Dalītā vēsture bija ieguvums grāmatu izdevējiem, jo vajadzēja izpreparēt pirms dažiem gadiem iespiestās, sadalot divās, pieliekot klāt no nākamā vēstures perioda, tāpēc, ja skolā nebija norakstīto grāmatu skolēni kļuva par studentiem - mācoties no pierakstiem ( 8.klasei grāmatas pasaules vēstures vēl nav un Latvijas vēsturei nesanāca naudiņa, jo bija jāpērk darba burtnīcas, ko panāca tautas modrā acs) Vēsture māca,kad tautai grūti laiki, spiežam uz patriotismu, sanāca ( mans viedoklis), ka vēsturi sākām dalīt krīzes gados, varbūt tika špikots no senās PSRS vēstures??? Ar dalīto vēsturi 6.-8.klasēs tiek radīts tikai pieskāriens pasaules vēsturei, tātad nedaudz dziļāk varēs mācīties vidusskolā, lai gan, kā tas izskatīsies, atliek tikai minēt.......
vadot vēstures eksāmenu un redzot, kādas atklāsmes bērni veic! Tā nav skolotāja vaina! Kaut kas mūsu valstī ir greizi!
Kāpēc vispār veica to vēstures priekšmeta dalīšanu?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9+2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.