Lietotājvārds
Parole
Pamatā viss atkarīgs no paša gribas, attieksmes un iespējām. Jā - ir labāki un sliktāki skolotāji, ir labāki un sliktāki ārsti, ir labāki un sliktāki vecāki, ir labāki un sliktāki autobusu šoferi - tā mēs varam " vervelēt" mūžīgi.
Pirmkārt,mācību procesā visam nav jābūt interesantam, stundās skolēnam būtu jāmācās veikt garīgs darbs. Otrkārt, tehnoloģijām, kā labi zināms, ir arī negatīvā puse-ietekme uz skolēnu redzi, stāju,arī atkarība. Nenoniecināsim grāmatu, neteiksim, ka tā nav interesanta, lai pēc tam nākamajā runā vai rakstā nav jāsūdzas, ka mūsdienu bērni maz lasa, bet skolotāji viņus nemotivē. Beidzot,personībai ir nozīme, taču tās veidošanai bez labas gribas vēl nepieciešams brīvs laiks un arī līdzekļi
ja skolēnam labākā stunda ir tā kura nenotiek, tad skolotājs ir bezspecīgs
Skolēna motivācija saistīta ar tālejošiem mērķiem, ja dzīve ir bezmērķīga laika pavadīšana, kas ļoti patīk(neko nedarīšana), tad skolotājs var izlīst no ādas ārā un ielīst atpakaļ un skolēns pat nebūs sadzirdējis teikto, jo viņu intereses nesaistas ar skolu um mācīšanos. Kur te ir pašu skolēnu atbildība.
bumbieris - TO Atkal vecā dziesma 27.01.2014. 14:56:12
Es pilnībā piekrītu rakstītajam, ka bērniem ir jāiemācās pārvarēt grūtības, un arī dažādos priekšmetos, risināt konfliktsituācijas, saskarties ar daudz mājas darbiem, saņemties uz kontroldarbiem, nenobīties no nezināmā, bet pašai tagad saskaroties ar savas meitas situāciju, kad bērns pēkšņi vairs negrib iet uz vienu konkrētu nodarbību, ar asarām, aprunājoties ar skolotāju, sapartu ka noticis ir pārpratums un varbūt arī ši te standarta pieeja, viss slikti, nav tas nav šitas. bet bērniem arī vajag pateikt kaut ko labu, mācās no vienām un tām pašām lapām, var taču arī savādāk. nu vai tad pieaugušajma darbā strādājot - ja visu laiku kāds zāgē, ja redz tikai sliktās lietas, ja nav novērtējums, ja netiek iesaistīts procesos - tas taču degradē, un pirmām kārtām motivāciju kaut ko censties jo neviens to nenovērtē. pēc pirmās uzslavas par labo paveikto un pēc tam pateiktā arī tā kas būtu vēl jāpadara, meita ar lielu prieku un gandarījumu iet uz šīm nodarbībām. tas man tāds reāls viens piemērs kā skolotājs var arī kaut ko norakt!
Man gan liekas, ka pašlaik esam nonākuši otrā galējībā - bērni mācību grāmatu vispār neatver. Lapas jaunai grāmatai salipušas, jo neatvērtas- kā no izdevniecības. Gaida tikai izrādi no skolotāja. Un vēl ir garlaicīgi, jo programmā ir arī neinteresējošas tēmas. Jāmācās ir arī strādāt ar grāmatu, jātrenē diemžēl tā vājā lasītprasme. Bez tās dzīvē neiztiks. Jāmācās pārvarēt grūtības. Motivācijas nebūs, kamēr sludinās mītu, ka mācībām jānotiek tikai viegli un rotaļājoties. Dzīvē tā nenotiek.
Pati lielākā motivācija - darīt darbu! Vairs negribam pielikt pūles. Es būšu gudrs - šai motivācijai ir jānāk no ģimenes. Nekas no debesīm tāpat vien nekrīt. Esam pieļāvuši lielu bezatbildības devu - gribu daru, gribu nedaru. Var jau arī nedarīt neko un ?... Skumji, ka mēs runājam par lietām, par ko nebūtu jādiskutē. Ir lietas, kas ir jādara vienkārši tāpat, kā rītā ceļoties atver acis. Jāmācās,jo tā ir tava nākotne, jāguļ, jo tad būsi vesels, jāēd, lai augtu liels...
ludzu gribu e klasi
No kā atkarīga jauniešu motivācija, izvēlēties studēt pedagoģiju? Arī no skolotāja! Bet, kāpēc tikai 300 no 2000 jauno pedagogu katru gadu dodas strādāt uz skolu? kur un kad pazuda motivācija?
Piekrītu par 50% 27.01.2014. 11:42:05
Nekur rakstā un pat virsrakstā nav teikts, ka motivācija būtu atkarīga TIKAI no skolotāja, vai arī, ka vajag mācīties TIKAI tad, ja ir interesanti. Kaut gan kāda jēga vispār ievietot rakstiņu ar pašsaprotamiem faktiem? Vienīgas iemesls - lai šeit būtu par ko pakašķēties :) Manuprāt, e-klase izceļas ar šāda tipa raksteļiem.
vizuālā māksla 27.01.2014. 11:14:34
Pilnīgi piekrītu 'Atkal vecā dziesma' viedoklim. Vēl pievienošu savu domu, ka mani novērojumi rosina secināt, vecāku attieksmē slēpjas atslēga. Ja vecāki nevis stimulē bērnu, bet ieņem advokāta lomu, ka bērnam dzīvē svarīgi tikai daži skolas priekšmeti, pārējos priekšmetos automātiski skolotājiem jāpiever acis un dēļ ķeksīša jāmāca, tad skola ir bezspēcīga. Motivācija mācīties nāk no ģimenes, no piemēra. Parādiet man kaut vienu problemātisko ģimeni, vai tādu, kur bērni ir pārticībā, bet bez vecāku uzmanības, kurā bērniem būtu labas sekmes un motivācija mācīties?
Sk ---> Atkal vecā dziesma 27.01.2014. 10:39:40
Piekrītu par visiem 110% !
Atkal vecā dziesma 27.01.2014. 10:33:47
Nenoliedzami, prasmīgs skolotājs un daudzveidīgas, mūsdienīgas darba formas ietekmē skolēnu motivāciju. Un tomēr ... KAITINA šī tieksme visu mācību procesu reducēt uz PATĪK / NEPATĪK un INTERESANTI / NEINTERESANTI. Nav taču visa dzīve viens liels atrakciju parks, viens liels un nebeidzams šovs! No pieredzes varu teikt, ka dažam labam skolasbērnam vēl 15-16 gadu vecumā šķiet, ka viņam ir tiesības nedarīt to, kas NAV INTERESANTI. Skarbi, bet darba tirgū konkurētspējīgāki ir tie jaunieši, kas nenobīstas no grūtībām un "melnā" darba, spēj risināt problēmas nestandarta situācijās, izturēt arī ilgstošu piepūli. To pašu var attiecināt arī uz savstarpējām attiecībām un ģimenes veidošanu. Kāda gan būs jaunā māmiņa (vai tētis), kas pie pirmajām grūtībām (bērna slimošana, negulētas naktis, naudas trūkums) paziņos: "Man vairs NAV INTERESANTI - es nespēlējos"? ... Vai motivācijai tomēr nebūtu vajadzīgs stingrāks pamats? Cik lielu daļu atbildības var uzņemties skolotājs, cik - vecāki un sabiedrība kopumā?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.