Lietotājvārds
Parole
Strādāju skolā 10.06.2014. 10:44:04
Man klasē ir 14 bērni, 6 bērniem - atbalsta pasākumi. Skolotāja palīgs -2 stundas nedēļā (1 matemātikā, 1 latviešu valodā). Ļoti bieži šis palīgs nav, jo kāds skolotājs slimo, kādam kāds konkurss vai olimpiāde un palīgam jāstrādā tajās klasēs. Lieku skolotāju jau skolā nav! Uz papīra jau izskatās ļoti skaisti, bet dabā - pavisam savādāk. Kāds vecāks saka, lai tie gudrie mācās paši, bet manam bērnam vajadzīga individuāla pieeja. Papīri , lai piešķirtu individuālās stundas nav, to nu skola nevar nokārtot- tas jākārto vecākiem pašiem. Bet skolotājam jātiek galā kaut kādi ir, kaut kādi arī tiek, tikai zaudētāji ir VISI. Runa iet par sākumskolas klasi.
no pieredzes > Kā tad! 09.06.2014. 15:49:37
Tik rožaini dzīvē vis nav, kā cilvēkam no malas labpatīkas iedomāties, proti, ka skolotājs laiku pa laikam stundā pievēršas tam "nabaga īpašajam bērnam", kurš pūlas izdarīt visu savu spēju robežās, bet pārējie vai nu realizē darba formu "ir grāmatas, ir tēmas, lūdzu, sēdi un mācies", vai arī slinko ... Dzīvē ir skarbāk. Skolotājs izmisīgi pūlas vienlaicīgi (!) izskaidrot uzdevuma nosacījumus vienam "īpašajam", kurš grib mācīties, savaldīt divus citus "īpašos", kuri negrib mācīties, savukārt puse no "parastajiem" izmanto laiku pabakstīt kaut ko savā mobilajā, otra puse "parasto" izmisīgi mēģina visā tajā jezgā kaut ko iemācīties. Vai to mēs sauktu par kvalitatīvu izglītību? Galu galā arī "parasto" bērnu vecāki maksā nodokļus un ir tiesīgi gaidīt skolotāja skaidrojumu, ne tikai - "ir grāmatas, ir tēmas, sēdi un mācies". Izeju saskatu skolotāja asistenta (vai palīga, speciālā pedagoga - nosaukums nav būtisks) piesaistē.
Arni..tu laikam esi no tiem, kas atradīs jebkādu iemeslu tam, kapēc tev svarīgais skolēns nemācās. Visi citi vainīgi tikai ne pats. Nez kapēc klasē vienmēr būs kāds teicamnieks un kāds nesekmīgais?? Pie vienādiem apstākļiem! Tā bijis vienmēr!!! Tā kā nogrūst vainu uz nabaga īpašo bērnu ir variāk kā dumi. Ir grāmatas, ir tēmas, lūdzu sēdi un mācies! Kā var traucēt tas, ka skolotājs pievērš kādam uzmanību, kurš fizioloģiski kaut ko var. Vai tiešām tik liela vēlme pašiem būt par šādu bērnu vecākiem, jo viņeim jau redz labāk!! Vairāk uzmanības jāpievērš! Strādājiet labāk ar bērniem, kuriem nav problēmu, iemāciet, ka nav sava izmanība jādala uz citiem, bet jāpievēršas grāmatām, burtnīcām... Nez kur tad vēlāk ir tās darba vietas, kur varēs pilnīgā klusumā, polsterētās telpas sēdēt un strādāt. Ir jāprot uzmanība koncentrēt uz sev svarīgo. Tad neviens blakus apstāklis (īpašais bērns) netraucēs. Jo bieži vien lielākie huligāni un tie kas klasē neprot uzvesties nemaz nav tie īpašie.
Un ar katru šādu skolēnu ģeometriskā progresijā samazinās darba un mācību apstākļi pārējiem skolēniem. Vai tas ir mūsu mērķis?
no pieredzes 06.06.2014. 23:33:27
Strādāju skolā, kurā gandrīz vai katrā klasē ir 2-4 tā saucamie integrējamie skolēni (bērni ar mācīšanās traucējumiem vai grūtībām). Daļa no šiem bērniem ir arī pedagoģiski ielaisti, ar nopietnām uzvedības problēmām ... Nu, nekādā jēgā! Nevar viens skolotājs izlēkāt riņķī un apkārt trim "īpašajiem" un vienlaikus kvalitatīvi mācīt pārējos 25 "parastos" bērnus. Sporta, mūzikas vai vizuālās mākslas stundās varbūt vēl var kaut ko savienot (kaut arī kolēģi saka, ka ne vienmēr), bet matemātikā, valodu stundās ... Rezultātā cieš visi. Ir absolūti nepieciešams skolotāja asistents - speciālais pedagogs. Un nevis vienu vai divas reizes nedēļā, bet katru dienu, katru stundu.
atseviskas klases un pedagogus bet nevis kopaa visaas stundaas..tas buus murgs...jo vinjiem nevar visas 40 min.notureet uzmaniibu..
"Tam būtu jēgas, ja katram šim īpašajam bērnam nepārtraukti līdzās būtu cilvēks (zinošs, kā ar šo bērnu strādāt)." Pilnībā piekrītu, ka jānodrošina bērniem ar īpašām vajadzībām asistenta klātbūtni vismaz pamata mācību priekšmetu stundās, piemēram, latviešu valodā un matemātikā, svešvalodā, ja nepieciešams, tad arī citās mācību stundās.
Tam būtu jēgas, ja katram šim īpašajam bērnam nepārtraukti līdzās būtu cilvēks (zinošs, kā ar šo bērnu strādāt). Nu nevar skolotājs viens 40 minūtes veltit uzmanību pamatsastāvam, kurā arī ir dažādi līmeņi un 1 vai pat vairākiem bērniem ar īpašām vajadzībām. Kāds vienmēr tiks apdalīts- gribi vai negribi. Divi teikumi vienlaicīgi no mutes nebirst.
Ar "lāpīšanu" bieži vien nepietiek. Vislabāk to zina paši skolotāji, kas ar šiem bērniem strādā. Lai cik tas ir skumji, speciālo skolu skolotāji ar padomju laikā iegūto izglītību ir galvas tiesu pārāki par šodienas pedagoģisko fakultāšu beidzējiem. Kad Sudraba dibināja partiju, LTV1 runāja viens no cienījamākajiem un radoši domājošākajiem Rīgas skolu direktoriem - Andris Priekulis (Rīgas Valsts 3. ģimnāzija). Direktora viedoklis - pietiek māžoties ar 72 stundu sertifikātiem, arī speciālajā izglītībā.
sen bija laiks!!!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+6=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.