Lietotājvārds
Parole
30 gadīga učene 28.02.2015. 19:55:34
Jaunie, augstskolu beigušie ir pedagogi- atalgojums kā visiem pedagogiem. Tur tā starpība!
Kāda motivācija topošajiem skolotājiem uzsākt mācības pedagoģijas nozarē, vai arī ko darīt 4. kursa studentiem, kuriem tūlīt diploms kabatā, bet skolas pilnas ar šiem iespējamās misijas dalībniekiem. Nebiju informēta, ka Latvijā ir skolotāju deficīts un būtu nepieciešamība pēc šāda projekta. Būtu labāk palīdzējuši jaunajiem, izglītotajiem pedagogiem, kuriem pilnas galvas ar lieliskām idejām, iekļūt skolās!
Ilze Mazpane 24.02.2015. 22:59:33
Lielākajai daļai komentāru par Iespējamās misijas skolotājiem trūkst faktos balstīta pamatojuma. Nav arī uzdoti precizējoši jautājumi; neparādās vēlme ne diskutēt, ne sadarboties vai jaunajiem skolotājiem palīdzēt. Tā vietā lasāms rūgtums, aizvainojums, nepieklājība. Turklāt komentāri rakstīti anonīmi. Ko no šī par rakstītājiem varam spriest?
Kādas stipendijas un vēl, un vēl.. . Ir skolas, kur par slima skolotāja aizvietošanu nav naudas atmaksāt aizvietotājam balto kolēģa DNL-pirmās 20 dienas. IZM sev tādas piemaksas liek, bet pašvaldības nemaksā par aizvietošanu. Vai tas ir normāli? Darba likumdošana nedarbojas. Aizvietojiet par velti, ja negribat lai augustā visi nonāktu bezalgas atvaļinājumā.
tāpēc, ka tiek pārspīlēta viņu varēšana, tāpat kā "ierindas"( lasi - normāli un atbilstoši izglītoto) skolotāju nevarēšana. tāpēc, ka skolotājiem ir pieredze, lai apjaustu, ka šis ir kārtējais IZM šedevrs, kas nekādu labumu izglītības sistēmai nenesīs, jo jau pašā saknē atbalsta to, ka skolā var strādāt bez pedagoģiskās izglītības. kurā normālā valstī vēl tā ir. turklāt, IZM ministrei būtu jādomā un jāstrādā pie tā, lai skolotāji saņemtu cilvēka cienīgu atalgojumu par ieguldīto darbu, nevis jāatbalsta ideja par neprofesionālu skolotāju ienākšanu skolās, par kārtējo skolotāju dalīšanu - vecajos, nederīgajos, nemākulīgajos un, savukārt, IM labajos, radošajos, talantīgajos. Tas, kas notiek, ir KAUNS visai izglītības sistēmai. Valsts, kura neciena savus skolotājus, nekad negūs labus rezultātus un panākumus savā attīstībā. tā ir sen zināma un pārbaudīta patiesība.
es ar par to pašu, ka augstskolās mūsdienās māca tieši to pašu, ko IM. Tikai nez kāpēc IM dotajai programmai ir lielāka vērtība, tāds kā brends ara labu reklāmu
jā, esmu skolotāja, kas pirms 2 gadiemieguva skolotāja kvalifikāciju, tāpēc zinu gan, ko un kā tur māca. nevajag runāt muļķības un rakstīt nepatiesu, augstskolu mācībspēkus apvainojošu, skolotājus pazemojošu informāciju komentāros. Lekcijām nav nekādas vainas, nekāda loderēšana tur neiet cauri. domāju, domāju, ka augstskolas sniedz normālas zināšanas un praksi. bet par IM gan šaubos, kaut vai tikai tāpēc, ka ar tādu uzpūtību, citus skolotājus un augstskolas noniecinošus komentārus jālasa. izglītoti cilvēki parasti uzvedas pavisam citādi - ar cieņu pret tiem, kam lielāka pieredze un augstāks zināšanu līmenis. vai tikai nesanāks tā, ka no tās lielības, augstprātības un iedomības, no tās trakās pašreklāmas beigās iznāks tikai ČIKS. kā tajā pasakā par balodi - es jau protu, es jau protu.....
Ja jau ir tik daudz jauno pedagogu, kuri neiet strādāt uz skolu, varbūt pirmos darba gados viņiem maksāt stipendijas. Cilvēki jau apguvuši profesiju, bet pirmie gadi tie grūtākie- tad arī varētu viņiem būt papildus naudiņu maksāt, un kursos mācīt an runas mākslu, gan ētiku saskarsmē ar vecākiem un citiem skolotājiem utt.
no pieredzes 20.02.2015. 20:51:32
Kāpēc 2 gadi? Lai paņemto klasi arī izvada līdz galam. Tikai tad varēs izdarīt secinājumus!
Kur, lūdzu, šos rezultātus varam redzēt? Vai ir kāds atsevišķs IM skolotāju darba sasniegumu izvērtējums? Iespējams, tad arī es noticēšu, ka ar spēlēšanos 9 gadu garumā var arī ko paliekošu iemācīties. Gaidīšu atbildi.
Kvalitātes pakāpi arī uzreiz, bez portfolio...
VIŅI arī strādā brīvdienās, darot tos pašus darbus, kurus jūs. Par to, ko nepagūst skolā izdarīt un dara mājās (labošana utt), viņiem arī neviens nemaksā. Papildus vēl tam, viņiem ir nodarbības brīvdienās - par tam viņiem maksā.
Cilvēks, kurš nerūpējas par vecumdienām (interesanti, kāpēc gan?) 19.02.2015. 14:54:53
Pilnīgi piekrītu "vecenītei". No savas pieredzes varu teikt, ka esmu strēbis to "misionāru " ievārīto haosu divās skolās. Ziniet, vidusskolas kurss 1 gadā -diezgan smagi, gan skolēniem , gan tādam muļķim kā man.
he-he >Komentētājai 19.02.2015. 14:49:48
Citēju: "Viņiem maksā papildu naudu par papildu darbu, ko tie veic BRĪVDIENĀS" Nu re - te jau arī atbilde uz jautājumu, kāpēc ir kašķis (nu, vismaz greizi skatieni) starp "misionāriem" un "parastajiem" ( nekur nederīgajiem?) skolotājiem! Es regulāri strādāju brīvdienās un svētku dienās, atņemot laiku savai ģimenei, miegam, atpūtai, bet nevienam pat prātā nenāk šīs garās darba stundas apmaksāt.
Komentētājai 19.02.2015. 13:33:01
Bet viņiem netiek maksātas "īpašas" stipendijas!! Viņiem maksā papildu naudu par papildu darbu, ko tie veic BRĪVDIENĀS.
Ne jau skaudība par tiem pārsimt viņu algai piemestajiem "eirikiem", jaunību vai "mirdzošajām acīm" liek mums, "vecajiem bukiem", rakstīt šos nosodošos komentārus. Atslēgas vārds ir ATBILDĪBA. Atnāk tād misionārs mirdzošām acīm, divus gadus (teiksim,10. un 11.klasē) parotaļājas ... ... jā, skolēniem patīk - stundas interesantas, grupu darbs, rosīšanās pie interaktīvās tāfeles, mājas darbi nav jāpilda. Tad misionārs paceļ cepurīti - atā! - par TĀDU algu kā parastam skolotājam neies jau savu talantu citiem dāļāt! Bet "vecie" (lasi nekam nederīgie) skolotāji strebj ārā putru un cenšas sagatavot 12-klasniekus centralizētajiem eksāmeniem...
Visi skolotāji veic misiju, iespējamu vai neiespējamu - tas ir cits jautājums. Ir tikai apsveicami, ka jauni cilvēki vēlas doties uz skolu, lai mācīti, audzinātu, iedvesmotu. Jauki, ka viņu iegūtās zināšanas būs apliecinātas ar attiecīgu diplomu. Nevaru atbalstīt tikai to, ka tikai šiem IM skolotājiem tiek maksātas vēl īpašas stipendijas, visiem skolotājiem būtu jāstrādā šajā sistēmā ar vienādiem noteikumiem.
Pedagoģiju mācās tie, kuri nekur citur netiek. Latvijā tā tik tiešām ir, to jau vien pierāda komentāri... Bet es nerakstu par tiem superīgajiem, pašaizliedzīgajiem skolotajiem, kuri vienkārši izcili dara savu darbu un neiesaistās veco krabju intrigās. Labāk būtu pamācījuši un atbalstījuši misionārus. Jaunieši ir mūsu nākotne!
Ko var klupt krāgā viens otram. Pēc pieredzes varu teikt, ka starp skolotājiem ir ļoti labi speciālisti, un ir tādi, kas darbu padara šā tā. Tāpāt ir starp misionāriem. Tā vietā, lai plēstos savā starpā, varētu IZM un ministrei pajautāt, kāpēc pedagogiem ir jāpierāda savs darbs ar kaut kādām pakāpēm.Tad, lai arī citu profesiju pārstāvji un it sevišķi mūsu valdība arī, lai taisa pakāpes un pierāda, ka reāli strādā, nevis tikai atsēž pakaļas, bīdot reformas.
Kāds ir arī pacenties aizdomāties, kāpēc IM skolotājiem vajag, lai 2 gadu intensīvu mācību programmu ieskaita un ļauj strādāt? Daļa šeit sūdzas, ka IM skolotāji pēc diviem gadiem aiziet. Liela daļa līdz šim aizgāja, jo pēc diviem prakses gadiem un ik pār-nedēļas mācībām, viņiem vēl liek iet bezjēdzīgus kursus/studēt pedagoģiju utt. Ne visi to var un grib atļauties. (Jā, vecie skolotāji, kam vēl ir padomju izglītība - brīnišķīgi! Vai tie, kam ir dabisks talants un tie, kas pieredzē ir daudz iemācījušies... Bet tie, kas nāk no augstskolām ārā tagad - ar RETIEM izņēmumiem - vispār nesaprot, ko skolā darīt, kad tiek strādāt pie reāliem bērniem... Bija man tikko viena praktikante no pedagogiem Rēzeknē - nosēdēja vienu stundu, vispār neprata ar bērniem runāt, dīca pēc parakstiem par divu nedēļu praksi - rudenī būšot skolotāja...) Būtu priecājušies, ka tiem IM skolotājiem, kam skola arī pēc pirmajiem diviem gadiem vēl patīk, kas grib strādā un kam sanāk, tagad varēs to darīt... Un IM skolotāju darbu vismaz pati programma reāli un regulāri pārbauda. Ja skola pati ignorē IM skolotāja darbu un nesaka, kas jāuzlabo, problēmas sakne ir citur, ne? Direktoriem taču nevien neliek šos skolotājus aicināt/paturēt. Šāds IZM lēmums ir vienkārši atbalsts tiem IM skolotājiem, kam sanāk un padodas, lai viņi savu darbu varētu turpināt.
Skolotāji jūtas izstumti. Kādēļ tādu IM nevar ievest višas skolās un vienkārši jau izglītot radoši jau esošos skolotājus?
Rudais ->> Un no šīs paziņas arī zinu, ka kolēģi TIEŠĀM izturas riebīgi! :D
Bet IM skolotājus jau arī sūta uz ne Rīgas skolām! Tā jau arī ir tā misija! Es Rīgā, neesot misijas skolotāja, saņemu vairāk, kā paziņa no IM lauku skolā ar visu savu stipendiju un par apmēram līdzvērtīgām slodzēm! Tā kā nevajag tik daudz ņaudēt, vēl arī zinot, ka šī papildus nauda nenāk no valsts, lūdzu beidziet apskaust savus kolēģus, draugi!
Cilvēka bērns 18.02.2015. 15:11:02
šķiet, ka izglītība Latvijā ir kļuvusi par nemitīgu reformu upuri. Lūgsim Dievu, lai kungiem pēkšņi neienak prātā "misionēt" arī medicīnu....
Arodbiedrībām laiks iejaukties.Lai pārtrauktu neprofesionālu misionāru ienākšanu skolā.!
skootāja 2 18.02.2015. 12:48:58
Ko par šo ideju un vispār tuvojošos bardaku izglītības sistēmā saka Arodbiedrība? Kāpēc klusē? Skolotāji nu taps sašķelti pa 5 mājām jeb grupām. Šobrīd nekam nav sakarīga un konkrēta seguma , bet ir tikai reformatora idejas. Viens jau tāds mums bija . Tā arī savu planšetdatoru neieraudzīju.. Bet ko mēs , skolotāji? Tikai klusējam un gauži raudam sociālajos tīklos, kamēr mūs pa vienam mušī nost!!!
ha, ha ! Lasiet superīgo Swedbank pozitīvisma kampaņas rezultātu! Gribējās pacelt izglītības(nākotnes skolotāju) un ministres reitingu - pacēlām masas(laikam sieviešu)! Ar sievietēm nevajag jokot.:(
Tā ir vistiešākā ministres un "iespējamās misijas" "sadarbība "jeb lobēšana . Tad jau pedagoģiskās augstskolas klapēsim ciet, jo var jau mācīties citā augstskolā, un, ja darba specialitātē nav, doties uz "Iespējamo misiju", kur ātri vien saražos pedagogus! Kāpēc tad man , lai iegūtu otru specialitāti - cita priekšmeta mācīšanu- 2 gadi bija jāmācās? Kaut kas nav kārtībā ar jau esošo pedagogu tālākizglītību! Tad vienkāršojiet arī pedagogiem otra priekšmeta mācīšanas sertifikāta iegūšanu, ja skolotājs šo priekšmetu māca! !
Lasot komentārus, tiešām šķiet,ka dzīvojam muļķu zemē, kur nīgrie skolotāji, kuriem pēc būtības vajadzētu būt inteliģentām personībām, dusmojas, ka skolās ieiet cilvēki ar augstāko izglītību specialitātē, darba pieredzi + pedagoģisko izglītību! Protams, ka nepatīk! Tagad paši nevar vairs laist muļķi.
Skaidra ministres Seilenes IEM lobēšana,darbiņš izcils,lai novērstu uzmanību no nepadarītajiem darbiem,pavasaris tuvojas ,bet par nākamā gada slodzi,samaksu nekādas skaidrības,kautko aprobēja,aprobēja, bet skaidrība tā arī neparādijās. Kārtējā ministre misonāre- brauc vien misionē uz Āfriku,varbūt tur tevi novērtēs,bet te tukša vieta.
Visi uz misiju! Visi uzreiz skolotāji! Skolotāji valstī nav jāgatavo! Izcili!
Es varētu teikt, ka esmu līdzīga misionāriem. Tikai es skolā nonācu jau 50 gadu vecumā un 20 darba gadiem dažādos amatos. Izglītība fizmati, bet ne pedagoģiskā. Varu teikt, ka velti skolotāji ar pedagoģisko izglītību tik ļoti niknojas. Pirmajos darba gados man iznāca pamācīties kursos apmēram 200 stundas, un pēc tam arī pedagoģisko gadu katru sestdienu un svētdienu (kad nolēma, ka bez pedagoģiskās izglītības nedrīkst, ne un ne). Un ziniet, ka nonākusi skolā nokonstatēju, ka vienam otram jaunajam skolotājam, nudien mācibas ir stiprinājušas pašapziņu- tas ir tas, ko necieš skolēni (skolotājs zina visu), un pazaudējuši spēju kontaktēties ar pusaudžiem. Cik iznāk saskare ar daudziem pedagogiem, tad izcili ir lielākā daļa sākumskolotāju, jo tur ir sava specifika, kuru tiešām iemāca augstskolā. Tagad savstarpēji strīdēties ir tiešām muļķīgi, jo domāju, ka velti uzkurināja šeit tautu par pedagoga sertifikāta izsniegšanu. Neesat pamanījuši, ka pie mums tā notiek, lai novērstu domas par algām un streiku, tad izmet citu tēmu, lai mēs savstarpēji sāktu kašķus. Mieru, tikai mieru, laiks visu noliks savā vietā.
urrāāā! Muļķu zeme rullēēē!
to Ofelija 18.02.2015. 10:02 18.02.2015. 10:47:25
Bet bija ļoti daudz skolotāji, kuriem prasīja to augstskolas diplomu, kaut arī skolotājs bija nostrādājis skolā un mācījis priekšmetu pat vairāk kā 3*2 gadus, piemēram, fizikas skolotājam tā nācās apgūt arī informātikas skolotāja specialitāti, kaut viņš varbūt informātiku mācīja no pašiem šī priekšmeta ieviešanas sākumiem, kad tādu informātikas skolotāja specialitāti pat apgūt nevarēja...
varam slēgt visas augstskolas, kas gatavo pedagogus. Laipni lūdzam mulķu zemē!
Vārds "misija" to arī nozīmē. Pašaizliedzīga palīdzība tur, kur tas nepieciešams. Mūsu gadījumā - tas būtu mazas lauku skolas, kuras varbūt rīt, parīt slēgs. Ne "viena no labākajām valsts ģimnāzijām", bet skola, kur klasē ir "saintegrēts" viss iespējamais - no rūdītiem otrgadniekiem un lasītnepratējiem līdz olimpiāžu uzvarētājiem. "Iespējamās misijas" stāsts tādā ziņā ir neveiksmīga karikatūra. Tas, ka ir cilvēki, kuri spētu labi strādāt skolā, nav apšaubāms. Varbūt viņiem var dot atlaides profesijas paguves ziņā, taču idejas pasniegšanas veids ir tiešām aizskarošs esošajiem skolotājiem, kas izgājuši visu mācību un dzīves skolu.
Nu tā...līdz ar šim izmaiņām seko pārējās: 1) skolotājiem kursi vairs nav jāapmeklē, 2) pasniegt var jebkuru priekšmetu, kas nu ienāk prātā, jo diploms ir atcelts:) 3) visi skolotāji no marta dodas uz IM apgūt "sen izdomāto velosipēdu", 4) skolotāji turpina strādāt skolā, piedalās reklāmās par IM un saņem piemaksu par to, ka velkas uz skolu ar "mirdzošām acīm" par +215 eiro, interesanti, kā "jāatstrādā" tie 215eiro??? Tāpat jau par velti neko nedod. Bet te nauda+ port.dators....hmmm....Neviens mecenāts neko nedarīs, ja negūs "baudu" sev no tā!
Šeit laikam ir pārsvarā parastie skolotāji, IM - mazāk. Taču gribēju zināt, kāda ir sajūta IM skolotājiem, ienākot skolā? Nav tā, ka ar jums gandrīz nerunā kolēģi? Skatās no augšas? Skolotāju istabā paslēpj jūsu krūzīti? Jo, spriežot pēc komentāriem, liekas, ka viņi varētu būt diezgan nasty pret jums.
priekšlikums - IM izveido savu skolu ar saviem IM 24 skolotājiem - un parāda Latvijai paraugskolu. Metodika, skolas vide, laimīgie bērni, vecāki, sabiedrība kopumā:) Nevajadzēs ES naudu tērēt un braukt pieredzes apmaiņā uz tālzemēm.
Nesapratu, kur ir problēma. IM dalībniekiem ir augstākā izglītība, viņiem pieliek klāt tikai to, ka formāli var mācīt skolā pēc divu gadu prakses. Tas ir tikai normāli. Nav jau tā, ka kāds sāk strādāt skolā pēc vidusskolas beigšanas un uzreiz par neko dabū augstāko. Man liekas, ka daudz svarīgāk, lai skolotājs būtu speciālists savā jomā, nevis psiholoģiski apmuļļāts pedagogos.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.