Lietotājvārds
Parole
Ja IM skolotājs domā izpelnīties skolēnu atzinību, izpletis ekstremitātes uzspīlētos džinsos sēžot uz galda un vaļīgi sarunājoties stundā, tad viņš maldās. Meitenes vidusskolnieces to par prikolu vai kaut ko foršu neuzskata. IM varētu painformēt arī par to, ar kādām problēmām skolēnu psiholoģijas nezināšanas dēļ saskaras viņu misionāri, godīgi atzīt arī kļūdas. Ir gadījumi, kad vidusskolēns pamet skolu, jo misinonārs konfliktē, neatrod kontaktu ar jaunieti. Nepārtraukti dziedāt slavas dziesmas par misionāru sasniegumiem paitešām nav ne korekti, negodīgi, un tam nav pamata. Ar pamatskolniekiem ir vienkāršāk - tur simpātijas var "nopirkt" ar šovu metodēm. jo nobriedušāki un inteliģentāki jaunieši, jo mazāk uz tādām metodēm atsaucas un iekrīt.
Neesmu bijusi misionāru stundās, kritizēt netaisos. Bet tie 2 gadi tiešām nav nopietni. Lai cik ideāls viņš būtu, pirmajā gadā knapi saprot , kas un kā. Tad varētu sākt mācīt, bet, ko nu vairs. Pat klasi nevar paspēt līdz izlaidumam aizaudzināt. Varbūt tīšām, ja nu kas, tā teikt, gan jau pensionāres saglābs lietas...Un jā, kāpēc šie lieliskie skolotāji nepaliek skolā? Dažs man ir teicis, ka nespēj tik nenormāli daudz strādāt par tik niecīgu algu, dažs nevar izturē skolas "rutīnu" utt. Bet to visu vajadzētu apkopot kaut kādā rakstā un pateikt tautai-kāpēc ta nepaliek?
Tas tik ir iespējams Latvijā,Citās Eiropas valstīs pedagoģijas studentam jānostrādā vairāki semestri praksē, tad viņš iegūst tiesības strādāt par skolotāju.Te gan varēs jebkurš bez pedagoģiskās izglītības vienkārši startēt,Ko saka tiesībsargs,ko vecāki, ko izglītības kvalitātes dienests? Kāds skaidrojums par to ir izglītības ministrei? Vai mans bērns var tikt pakļauts visādiem " iespējamās misijas" neiespējamiem gājieniem?
Interesanti, kāpēc man vecam ūpim bija jāņem masveidā privātstundas matemātikā vienas pilsētiņas 12-to. klašu jauniešiem vienā skolā, kur bija misionārs??? Viņi bija 2 gadus pie šī pseidopedagoga pavadījuši jaukā atmosfērā, bet , kad līdz eksāmeniem bija palikuši mēneši 4-5, tad daudziem aste bija kājstarpē un cilpoja pie manis, vecā pensionāra uz māju salīkušām mugurām. Zināms ļauns prieks, nenoliegšu.
nu lai tad taa misija ir atbildiiga arii par eksaameniem,nevis atnaak,padauzaas un nozied.
Varbūt aizejiet pie IM kolēģiem pavērot stundas, tad runājiet, pamatojoties uz reāli redzēto. Man ir pilnīgi cita - pozitīva pieredze. Atšķirībā no daudzu citu kolēģu stundās redzētā. Arī par 2x lielākajām algām, kur ņemti šādi fakti???
Nebūtu iebildumu, bet vai ir godīgi, ka šiem misionāriem maksā divas reizes lielāku algu, nekā normālam skolotājam? Ne vienmēr arī viņu izglītība ir atbilstoša.
Nesen meklēja skolotājus Sibīrijas latviešu skolām.Tagad vervē misionārus Latvijas skolām! Varbūt ,lai būtu lētāk valdībai par misionāriem liek uz robrežas noķertos vjetnamiešus!
pirmos 5gadus nostrādāju padomju skolā.Katrā ped sēdē man deva direktors vārdu.Bet kad es sāku runāt visas skolotājas demonstratīvi sāka sarunāties savā starpā neklausīties!Tad ,kad biju nostrādājis jau 5 gadus viena no vecajām pateica nu tu arī vienu gadiņu esi nostrādājis ,it kā apvainojums,bet tas bija par pieredzi.!
pelekajam vilkam no ok 17.06.2015. 18:59:51
Nu tad tos skolotajus, kuriem, ka jus rakstat nev jabut lidz 60 gadiem skola, kur likt? Izvest uz kalna un noshaut ? Ne izdienas pensijas, ne vispar kadreiz pensijas, ne iepejas atrast darbu tada vecuma Latvijaa? Cik reali skolas ir palikushi tie misionari un stradaa, es to projekta vaditaju uzrautu pie lielaa Riigas Doma zvana , dulkjo te udeni ,nemaz nesaprotot, ka par vecu grabazhu pashu driz saaks saukt un idzdzivot ara no darba, Lai ka nu bija bet PSRS laikos 25 gadi skola un izdienas pensija, gribi strada par metodikji , gribi raksti gramatas , gribi sedi majas par katru aktivitati atseviskja samaksa i jaunajiem vietas pietika i tas vecas neregojas tiem jaunajiem pa priekshu , blajviens kaa ir noriebusies ta diskriminacija skolaas vispar vel tagad gadus un vecumu gruudiis purnaa?!
Pelēks Vilks 17.06.2015. 15:34:10
Nu viņi jums darba vietas atņem, vai ko? Tas taču tāpat kādreiz notiks, jo ir nepieciešami jauni skolotāji. Nevar 80% skolotāju būt virs 60 gadiem... Ne skolēniem ir respekts, ne arī ir interesanti. Līdz ar to nespēj koncentrēties mācību stundai, tātad arī iemācites mācību vielu. Vecuma starpība (age gap) ir tik liela, ka viņi vienārši nespēj produktīvi sastrādāties. Tas ir neauglīgi. Bet ar jaunajiem bērni spēj identificēties, cienīt, IM skolotāji kļūst par viņu autoritātēm, kurām grib līdzināties. Līdz ar to arī grib pierādīt sevi jaunajam varonim/skolotājam, labi mācīties. Tas, manuprāt, ir gana liels iemesls, kādēļ vien IM skolotāji ir vajdzīgi.
Kad kaimiņu skolas skolotāja aizgāja dekrētā, viņa lūgšus lūdzās, lai es un vēl viena kolēģe no citas skolas, pa abām aizstājam viņas stundas, jo bija lielas bailes, ka nepaņem kādu misionāru, pēc kura darbošanās, atgriežoties, nebūs iespējams bērnus ar normāliem rezultātiem dabūt cauri CE šķīstītavai.
Nu lai tak viņi ņemās. Ar laiku viss nostāsies savās vietās. Sapratīs, vai sabiedrība, vai ir mums tādi misijas skolotājiņi vajadzīgi, vai nav. Bet pārējo skolotāju viedoklis gan ir visai skaidrs...
atnāk, paspēlējas un aiziet. vai kāds ir palicis un nostrādājis vismaz 10 gadus - ar izciliem rezultātiem??? NAV GADĪJIES DZIRDĒT. Kad BŪS, AR KO LEPOTIES, TIKAI TAD VAJAG LEPOTIES. Citādi tādi dubultie standarti vien sanāk - atnāk, paspēlējas ar bērniem un aiziet, kad kļūst par grūtu, vai atalgojums šķiet par mazu. Skola nav vieta bezgalīgiem šoviem. skola ir vieta, kur JĀMĀCĀS ARĪ MĀCĪTIES, PIEPŪLĒTIES, STRĀDĀT, NEPADOTIES, PĀRVARĒT GRŪTĪBAS, DOMĀT. IM veicina pavisam ko citu. ja veicina. realitātē nav dzirdēts par IM skolotājiem, kas palikuši skolā un strādā tur VAIRĀKUS GADUS, nu vismaz SEŠUS, SEPTIŅUS.
father of sun 17.06.2015. 13:30:34
Daugavpilī bija 2 grupas. Viena - bio+ ķīm, otra bio+lauksaimniecības pamati. Es biju otrā. Tomēr tas netraucēja līdz pat 2004. mācīt ķīm. vidusskolā, ar valsts līmeņa sasniegumiem, starp citu. Bet par to, ka ar 3 sekmju izrakstā nevarētu strādāt par vidusskolas skolot.????? Ha, ha..., nevajag tik nu šķidri laist, izskatās, ka neesat skolā strādājis, iespējams kādā uzņēmumā, jo runājat tādas glupības. Man, starp citu bija pāris "3", tas tā ir, tikai tas visai maz nosaka tālāko darba kvalitāti skolā, drīzāk ir pēdu nospiedums sekmju lapā no jaukajiem koju dzīves laikiem. Kas tur ir bijis, sapratīs. :)
Vēlreiz par IM 17.06.2015. 12:37:09
Es piekrītu, ka nevar sasniegt labus rezultātus eksāmenos ar "teijārteri" un spēlēm vien stundu vietā. Tas ir fakts, ka IM mācību stundas nav īsti nopietnas, cik dzirdu no bērniem. BET. Ir arī piemēri, kad šāda familiaritāte, kas valda starp im skolotājiem un skolēniem, bērnus tiešām motivē mācīties. Viņiem vairs nav vienalga par nīstajiem priekšmetiem. Un ir arī gadījumi, kad caur to "teijāteri" var arī jēgpilni kaut ko iemācīties. Ne tikai iekalt, bet drīzā izprast.
murgs, nevis misija. mos...ionāri atradušies . . . a ko tad vairāk . ..?
ķīmiķis Father of sun 17.06.2015. 11:45:48
Par Daugavpils bioloģijas ķīmijas - fakultāti nav taisnība, man specialitāte ir diplomā ierakstītā bioloģijas - ķīmijas skolotāja vidusskolā, manu izglītību pielīdzināja maģistra grādam. Tiesa gan, ka šīs abas specialitātes iespēju mācīt ieguva tikai teicamnieki un tie, kam 5 ballu skalā sekmju izrakstā nebija trijnieku, jo tā bija pirmā sekmīgā atzīme. Pirms pieciem gadiem mani ar atplestām rokām pieņēma darbā vienā no prestižākām valsts ģimnāzijām, strādāju tur joprojām un neviens neko papildus nav prasījis pabeigt, izņemot kvalifikācijas celšanas kursus 36 stundas 1 reizi trijos gados.
skolotāja ->IM 17.06.2015. 11:32:27
..notinas tāpēc, ka nevar uzturēt tādu līmeni, lai skolēni normāli nokārtotu Valsts pārbaudes darbus! Lai būtu zināms līmenis mācībās, nepietiek tikai ar to, ka stundās ir kā teātris. Lai mūsu bērniem iemācītu kaut ko (protams, ne visiem), ir jābūt striktām prasībām, nevis "paspēlēšanās " stundās! Kā lai jūtas skolotāji, kuri gadiem ir strādājuši skolā, varētu teikt, cīnījušies, jo no viņiem prasīti rezultāti.... tagad atnāk kaut kāds IM skolotājs, "sagroza"galvu skolēniem un, bez kaut kādām saistībām, pēc pāris gadiem aiziet................
Bet kurš gan to dara...? Cik dzirdu, drīz vien notinas...
Par IM turpināšanu mācīt pēc 2 gadiem 17.06.2015. 11:07:56
Tas bija agrāk tā. :) Šogad pieņēma lēmumu, ka arī pēc 2 gadiem (jeb IM absolvēšanas) var turpināt. Ja vēlas, protams...
Nu, nē. Viņi jau principā tikai uz diviem gadiem.
Ja misijas skolotāji bija tik labi,tad kāpēc bijuši?Vai tad darbu vairs neturpina?
У нас в Елгаве такой работает из миссии - поставили его преподавать физику в старшие классы - а он ничего не знает, даже на начальном уровне - теперь ведет кружок для третьего класс - это его уровень.
father of sun 17.06.2015. 10:01:52
Ļoti spējīgi jaunieši - "astronomijas, matemātikas un ķīmijas skolotājs". Kad 2004. gadā pieprasīja obligāto, tieši konkrētā priekšmeta specializāciju, tad dabūju LU pa jaunu mācīties ķīmiju (protams, par maksu), jo, redziet, ar Daugavpils bioloģijas - ķīmijas fakultātes beigšanu nepietiek, varot tikai bioloģiju mācīt, bet ķīmiju vidusskolā ni, ni..., Neskatoties uz to, ka skolā strādāju un mācīju gan bio, gan ķīm. kopš 1981. gada. Nožēlojami un pazemojoši dubultie standarti, lai neteiktu skarbāk.
Kā traki pēc tiem misijas skolotājiem. un kādēļ? tikai modes pēc. Ne ar ko viņi labāki nav. Ar jaunību vien uzpērk.
Ceru, ka arī mūsu skolā būs vēl kāds misijas skolotājs. :)) ^^ Līdz šim bijuši 2, abi superīgi!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.