Lietotājvārds
Parole
Šausmas! Man ar domāšnu pavisam nekā. NĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒĒE!!!!!!!!!!!!!
kāds intelekts, tāda analīze un secinājumi
Sakarā ar šito analizēšanu un secināšanu, atcerējos to veco padomju laika anekdoti, kur Petjka (Čapaja labā roka) ilgi eksperimentēja, pētīja un analizēja "plastiskas dabas" bumbiņu un pat pēc spaidīšanas, ošņāšanas, garšošanas kā arī vizuālas apskates nevarēja izvirzīt konkrētu hipotēzi. Vai tas ir s..s vai plastalīns. Par labu pirmajai versijai gan kalpoja iebilde - kā gan viņa biksēs nokļuvis plastalīns .......
Un kā vēl veči analizē , kāpēc motors čīkst, ir tik daudz iemeslu, bet , protams, pamatā ir zināšanas, kas galvienokārt nāk no pieredze, un es nezinu nevienu automehāni'ķi, kas teiktu, ka savu profesiju ir iekalis skoā- domāju, ka daudzas citas profesijas arī vēl var pievienoties. Analītiskā domāšana ir augstākais domāšanas veids, līdz tam ir jāaug, trenējot arī mehānisko u.c. atmiņas veidus
izskatās,ka IZMā pie teikšanas tikuši ""speciālisti",kas vidusskolu absolvēja ar nesekmīgām atzīmēm,pastudēja kaut kādos pīāristos vai tml. un tagad nu beidzot var realizēt savu primitīvo skatījumu uz izglītību un uzspiest visai sabiedrībai savu šaurpieraino garīgā sliņķa izpratni par mācīšanos. Pie kā tas novedīs? Pie totālas intelektuālās noslāņošanās-tie,kuri mācīsies ar t.s.iekalšanu,būs zinoši un ātri lēmumus pieņemt spējīgi,kamēr pārējie meklēs informāciju. Kuru būs vairāk?
Var jau cerēt, ka domāšana ir iemācāms process, tomēr, lai domātu, ir vajadzīgs domājamais materiāls - smadzenes un domas (jēdzieni, vārdi, likumības un sakarības, ko sauc par aksiomām...). Ja tāda nav, tad veltīgi cerēt, ka visus slaistus un sliņķus vai nespējīgos varēsim iemācīt vienādi augsti domāt.
Da kaut vai mākslā.... Lai varēt salīdzināt un analizēt ir nepieciešamas kaut vai primitīvas zināšanas par visiem mākslas veidiem un to atšķirībām. Nav neviens mācību priekšmets, kur nebūtu vajadzīgs kaut pamatu līmenī ko iemācīties no galvas (iezubrīt.)
to laimiņa 14.08.2014. 15:28:59
Precīzāk pateikt nav iespējams!
kā vienmēr 14.08.2014. 15:28:23
... patiesība ir kaut kur pa vidu. ir dzīvē lietas, kas JĀIEGAUMĒ (var teikt arī - jāiekaļ), sākot ar to, kā mani sauc un kur es dzīvoju, un beidzot ar burtiem, reizrēķina tabulu un vēl dažām lietām, kas katras profesija pārstāvim vienkārši jāzina. Vai varat iedomāties, teiksim, neatliekamās palīdzības mediķi vai ugunsdzēsēju, kas konkrētajā brīdī nepieciešamo informāciju meklēs Googlē. Man patīk teiciens par zupu - no plika ūdens zupa nesanāks, vāri stundu vai divas, jāliek iekšā burkāni, kartupeļi un gaļa. Analizēt varam tad, ja galvā tomēr ir kādas "iekaltas" zināšanas.
mēs te visi vairāk vai mazāk laikam esam analizēt spējīgi ļaudis. Tad varbūt paanalizēsim,kāpēc mana autiņa motors čīkst un gaismas raustās! Esmu pārliecināta,ka nekāda dižā analīze nesanāks,jo ne vella ŅEZINĀM ! Ja viss būtu tik vienkārši,tad atsevišķo jomu analītiķi nebūtu vajadzīgi,bet analītiķim ir jābūt zinošam.Vai ne?
Es par šo tēmu runāju tāpēc, ka mūsdienu vidusskolēni reizrēķinu zina diezgan švaki. Pat reizinot ar 10, lieto kalkulatoru. Lai tiktu galā ar algebru, manuprāt ir jāzina arī pārdesmit skaitļu kvadrātu vērtības. Nu tam ir jābūt galvā. Un es neiztēlojos, kā var gribēt saprast ķīmiju, ja skolēns katru simbolu un katra savienojuma formulu katru reizi meklēs rokasgrāmatā vai internetā. Gauži lēns progress sanāks. Kāda tur vēl analizēšana un secināšana. Secinās tikai to, ka grūti, un man tāpēc nevajag.
Zenta ->Gintam 14.08.2014. 13:16:27
Lai iemācītos dzejoli - tas vairāk vai mazāk jāiekaļ. Ar analīzi te būs par īsu.....
Gints --> Žurkai un sk 14.08.2014. 12:35:32
Tieši tā! Sapratne arī rodas no spējas analizēt un domāt. Tas, ka iemācies faktus nerada sapratni. Atmiņa, jā, ir jātrenē, tādā ziņā dzejoļi utt. varbūt nenāk par sliktu.
visu zināšanu pamatā ir saprast, ja saproti,tad arī viegli salīdzināt, atcerēties, pielietot
>Gints ---> žurka 14.08.2014. 12:05:38
Bet lai kaut ko atrastu, tomēr ir jāzina, ko meklēt... Un vēl tāds sīkums - arī mehāniskā atmiņa ir jātrenē, lai cilvēks spētu atcerēties to, kas nepieciešams. Tāpēc, piemēram, ir tik nepieciešams arī kaut ko mācīties mehāniski - piemēram, dzejoļus.
Gints ---> žurka 14.08.2014. 11:26:28
Protams, ir varbūt paši, paši pamati. ko vajag vienkārši "zināt", tas taču ir pašsaprotami. Bet uz to nevajag likt uzsvaru, tas nav vienīgais! Burtus, protams, vajag iemācīties un dažas formulas varbūt arī. Bet pliki mācīties no galvas tikai faktus nav nekādas jēgas. Cilvēks kurš zinās faktus būs līdzvērtīgs grāmatai, bet cilvēks, kurš mācēs šos faktus ātri atrast UN apstrādāt, būt zelta vērts! Nav tā?
Domāt un analizēt var tikai tad, kad pamatā ir kaut kādas stabilas zināšanas. Diemžēl tie burti būs jāiekaļ, lai spētu tekoši lasīt. Un reizrēķins arī tomēr ir labi jāiekaļ. Citādi matemātikā būs tik tāda mīcīšanās uz priekšu un atpakaļ. Diemžēl saprast fiziku un ķīmiju nevarēs, ja neiekals šādu tādu burtu apzīmējumus un pārdesmit formulas. Tad tālāk var sākt domāt, pētīt un analizēt.
Bet tā arī ir!!! Skolēni (tostarp es) vienkārši iezubra faktus uz kontroldarbu un pēc nedēļas visu ir aizmirsuši! Kāda jēga no tā?! Tā sanāk vienkārši atsēdēt tos gadus skolā. Loģiski, ka vajag mācīt domāt un analizēt, neesam jau roboti, lai tikai zinātu faktus, ja tos neprotam pielietot! Cerams tikai, ka tā arī būs, un tas nebūs tikai uz papīra. Es būtu ļoti par to, lai mācītu analizēt, nevis iekalt!
vecmodīgais 14.08.2014. 10:17:45
Varētu sākt ar reizrēķinu. Nevis "iekalt", ka 2x2=4, bet gan sameklēt Googlē, tad izanalizēt, vai ir 4, vai tomēr tik, cik vajag ...

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.