Lietotājvārds
Parole
>Ricards 14.11.2015. 14:28 14.11.2015. 15:54:32
Nav jau tik vienkārši. Nesen runāju ar vienu Latgales puiku. Viņš dejo tautas dejas. Nesen uzstādīta diagnoze, kas liek ļoti stipri ierobežot fizisko slodzi uz pāris gadiem, atbrīvots no sporta un, saprotams, arī dejām, bet... SKOLOTĀJA NELAIŽOT PROM !!!? Ar kādām tiesībām skolotāja vispār var uzsākt diskusiju? Ja dejotājs vai viņa vecāki pateica, ka viņš tagad nedejos, tad jautājumu nedrīkst būt vairs nekādu! Bet Jūs te sakāt - lai izvērtē. Ko tas līdz, ja izvērtē, bet vadītājs to ignorē? Ja jau pat ārsta zīme ilgam laikam vēl nenozīmē, ka pedagogam viss ir skaidrs?
Dziesmusvētku kustība daudz iegūtu, ja vecāki laikus izvērtētu savu bērnu gan fizisko, gan - īpaši morālo noturību, pirms pieteikt kādā kolektīvā. Tā teikt - padarbojieties taču paši vispirms kopā ar bērnu kādreiz, lai nav tā kā šovasar -kā no ķēdes norāvušies, kad tiek Rīgā. Neguļ 3 naktis pēc kārtas un aizmirst par pamatuzdevumu, kapēc vispār Rīgā sabraukuši . Mēģinājumi tādi paši kā visos iepriekšējos svētkos, bet šī paaudze vairs nevelk jo ir gan bērnu, gan vecāku bezatbildība pieaugusi.
atbilde iepriekšējam 12.11.2015. 10:57:02
katrai koru grupai bija 1-2 atsevišķas dziesmas,jo koru vairs nav tik daudz,lai tie atsevišķi dziedātu vairākas dziesmas un pārējie varētu uzelpot.Bērnam līdz bija mamma,kura pieskatīja arī bērna(zēnu kora)kolēģus par brīvu savā atvaļinājuma laikā,tā kā,, batonus spraust ausīs,, bērnam nebija iespējams.Sestdenā,kad bija ģenērālmēģinājums,bērns PIRMOREIZ dabūja siltas pusdienas,jo iepriekšējās dienas bija kaut kāda pusdienu paka ar dažām maizēm,zaļu ābolu u.c.sīkumiem.Nebija aukstumā pat siltas tējas.Koris brauca ar sabiedrisko transportu uz un no mēģinājuma,kas arī paņēma lieku stundu ,lai nokļūtu mēģinājuma vietā,kur bija jābūt jau krietni agrāk un jāstāv.Ja esi bijis Mežaparkā,tad zini,ka tur nav soliņu ne iekšā ,ne ārā,lai varētu apsēsties.Gājiena rītā bērni vismaz izgulējās un vakarā varēja atpūtušies doties uz noslēguma koncertu.Tā kā nespried par to,ko nezini.
Koncerts bija 3 blokos. Pa visu bija folklorosti, dejotāji un pūtēji. Tad jādzied nebija, ja nepamanīji. Tāpat, kad dziedāja meiteņu kori, citi sēdēja. Un kapēc VĒLU mājās, ja mēģinājumi beidzās 17.00? Ej, un labāk paprasi savam bērnam, ko viņš patiesībā darīja pa vakariem un pa naktīm. Visvairāk par nogurumu šūmējas īpaši naivi vecāki vai arī tādi, kam tas ir dots kā uzdevums.
galvenais dziesmu svētkos ir svētku kulminācija -noslēguma koncerts.Gājiens nav galvenais šajos svētkos.Gājienam jābūt svētku sākumā,kad visi sabrauc,nosoļo(reklamē sevi)gājienā,vakarā VISIEM dalībniekiem ir svētku atklāšana un tad sākas mēģinājumi,kuri vainagojas ar svētku kulmināciju-koncertiem,pēc tam VISI dodas mājās gandarīti,nevis vēl pirms noslēguma koncerta dziedātājiem(dejotāji jau beiguši iepriekšējā vakarā un ballējas,gatavi maršēt nāk.dienā gājienā)ir jāsoļo gājienā,kurš vienmēr ievelkas.Lai soļotu gājienā,ir jābūt savās vietās jau vismaz 1-2 stundas iepriekš.Pamēģiniet paši-iepriekšējā dienā mēģinājums,ģenerālmēģinājums,pirmo reizi tiek dotas siltas pusdienas,ceļš uz un no estrādes ar sabiedrisko transportu,kājām,stāšanās jau 0,5-1 stundu iepriekš,uziešana vismaz 0,5 stundas.Vēlu mājās,no rīta jau cikos jāceļas un jābūt gājiena vietās,ja tas sākas jau 9.00? Dziedātāji VISI dziedāja vismaz 20 dziesmas pēc kārtas ,stāvot kājās ierobežotā laukumā vairāku stundu garumā,kamēr dejotāji maksimāli dejo tikai 3-6 dejas vispār šajos koncertos un arī tās ne visas pēc kārtas,tiek labi paēdināti ar 3 reizēju silto ēdināšanu,pievesti ar savu transportu.
Sveiki! Es domāju ka tā nevarēja darīt un šos svētkus vajadzēja nosvinēt!
Tad, kad aizbrauc jau uz svētkiem, skolotājam paliek pieskatīšanas f-ja. Organizācija- režīms, ierašanās laiki mēģinājumam, paši mēģinājumi, ēšana ir lielo svētku organizatoru akceptēti. Nezinu nevienu skolotāju, kurš labprāt vestu bērnus stundu agrāk uz mēģinājumu vai būtu tiesīgs iebilst, ka "mani bērni" ''generālmēģinājumā neieradīsies tērpos, ja tas noteikts- un tas ir noteikts, jo virsvadītājiem jāsaskata tērpu veidotie raksti. Jūs varētu pieteikties nākošajos dziesmusvētkos par brīvprātīgo palīgu un tad redzētu reālo situāciju.
Biju svētkos. Vadu kori nelielā lauku vidusskolā. Biju arī liktenīgajā ģenerālmēģinājumā. Un, lūk, ko gribu teikt. Patiesība, kā vienmēr, ir kaut kur pa vidu. Nenoliedzami; Dziesmu svētki ir mūsu tautas kultūras daļa un, šajā politiskajā situācijā pasaulē, kad globalizācija uzņem arvien lielākus apgriezienus, ir mums vēl jo vairāk vajadzīgi. Nenoliedzami: latviešu kora dziesmas augstā kavalitāte ir pasaulē atzīta un latiņu nolaist nedrīkst, BET! izskatās, ka šobrīd svētki ir vairāk organizatoru ambīciju apmierināšanas poligons. Šeit es nerunāju par jaunajiem diriģentiem: mūs, mūzikas skolotājus, jau vairākus gadus sāpina un aizskar A. Platpera un M. Sirmā(nezinu, varbūt labi domātie?) izteikumi par Latvijas diriģentu(no kurām lielākā daļa ir sievietes un ko tas nozīmē...) profesionalitāti. Tas nu tā. Bet, kāpēc tik maz svētkos tika domāts par koristiem, es šeit domāju tieši reģionu bērnus? 2 dienas pēc kārtas maza maizīte un krunkains ābols turpat Mežaparkā, mēģinājumi no ausmas līdz rietam? saņēmām svētku bukletu, kurā visu nedēļu bija pieejamas atlaides dažādos muzejos, tieši svētku dalībniekiem, bija Burtiski Burvīgs Burziņš Vērmaņdārzā... visu neuzskaitīt! Neko bērni no tā neredzēja! Kauns, kauns organizatoriem!
....->IRĒNA 09.11.2015. 17:09:42
Piedod, diezin vai ministre rūpējās par bērniem. Drīzāk par savu reputāciju un krēslu. Viņa nemaz nerēķinājās vismaz 20000 bērnu, kuri nebija tajā estrādē un biji gatavi gājienam un viņiem tas bija reāli izpurgāts. Mana bērna kolektīvs gāja un lēmumu pieņēma nevis skolotāji, bet gan bērni, kuri ļoti gaidīja šo gājienu. Tā ka var teikt vienīgi milzīgu "paldies" dažiem cilvēkiem par svētku kulminācijas izbojāšanu, nevis kaut kādām mistiskām rūpēm......
Ministre vienīgā šai situācijā rūpējās par bērniem, bet organizatoriem rūp tikai savas ambīcijas, izrādīšanās, skolēni ir instrumenti, ne žēluma, ne līdzjūtības pret viņiem nebija.
Vēl un vēlreiz vēlos izteikt savu viedokli par Dziesmu un deju svētku nozīmi mūsdienās. Tas īpaši attiecas uz bērnu un jauniešu svētkiem. Manuprāt, Dziesmu svētku rīkotāju (komponistu, horeogrāfu, diriģentu, vadītāju, arī ierēdņu) ceļi un šo svētku dalībnieku ceļi ir šķīrušies uz visiem laikiem. Pirmajiem rūp "smuki svētki" , otrajiem gribas tikai svētkus. Nekad šie svētki vairs nebūs kopsvētki, autentiski svēkti, uz kuriem var aicināt citus no visas pasaules. Šobrīd ir kaut kas vidējs starp īru dūdām un āfrikāņu likteņa tamtami.
.to ->Vārna 09.11.2015. 14:18 "laikam tak vārguļu paaudze aug. Bet varbūt šīs paaudzes bērniem vajag vairāk sportot, uzturēties svaigā gaisā, veselīgāk ēst",----- Un jums nešķiet dīvaini, ka ģībušo vidū bija samērā daudz arī tādu - veselo, sportisko, kustīgo? Jo vesels, sportisks, kustīgs puika NESPĒJ psiholoģiski izturēt stundām ilgu statisku stāvēšanu.
Mīnusojam veselā saprāta balsij pret tradīcijas fasādes adeptiem? Kad vēl naktī pēc ģenerālmēģinājuma slikti paliek veseliem, sportiskiem zēniem.... kad skolās mediķis visu nakti pavada kursējot starp skolu un slimnīcu....kad mediji ceļ paniku un skolotāju telefoni pārkarst no satraukto vecāku zvaniem.....kad svētdien pirms koncerta puišu skatienā jau lasi bažas - ka tik man atkal neuznāk ģībonis.... un labi, ka somā aizķērušās pāris šokolādes, lai ir, ar ko viņiem glikozes līmeni asinīs pacelt.... Starp citu, kāpēc neviens nedomā, ka tāda pati pārslodze bija arī skolotājiem, ar darba režīmu 24/7? Ne visi kolektīvu vadītāji un pavadošie pedagogi ir jauni, sprauni un veseli. Esmu bijusi daudzos svētkos kā dalībniece, kā pieskatītāja - ar pilnu atbildību varu pateikt, ka tik maz domāts par dalībnieku "labturību" nav bijis nekad.
...->Vārna 09.11.2015. 14:18:51
laikam tak vārguļu paaudze aug. Mans bērns arī dziedāja, ne ģība, ne arī teica, ka slodze par grūtu. Bet varbūt šīs paaudzes bērniem vajag vairāk sportot, uzturēties svaigā gaisā, veselīgāk ēst, nevis mobilajjos tikai podziņas spaidīt līdz trijiem naktī un tad nebūs jāģībst no tā, ka ir nonākuši ilgstoši svaigā gaisā. Ņerkstētājus, cik grūti zinu daudz, parasti arī darbā no viņiem jēga maza (uzpuš vēja pūsmiņa jau slimi).
Atbildība & likums 09.11.2015. 09:33 "Neuzticību vajadzēja izteikt arī skolotājiem jau karstuma svētku laikā ,kad bērnus spīdzināja stadionā +30 saģērbtus vilnas zeķēs un biezajos tautu tērpos. Viņi vienaldzīgi noskatījās" - nē, tie ir tie paši, kas te sludina, ka idejas vārdā IR jācieš, grūtības - neizgulēšanās, nepilnvērtīgs ēdiens, pārslodze... Jo augstākā ideja taču! Tā nezina cilvēka žēluma.(Rainis). Skolotāju vidū tādu idejisko netrūkst. Tie, kas redzēja reālo situāciju, mēģināja kaut kā mazināt problēmas. Cik nu spēja. Pat izlaižot mēģinājumus(kā daži Rīgas kori darīja). Bet skolotājam jau jūs paši - sabiedrība, izglītības birokrāti, vecāki - esat muti aizbāzuši. Skolotājs zina, ka viņa vārdam, viņa protestam nav svara. Pateiks - jūs esat skolotāji, jums jāprot motivēt bērnus.
Bērni, kas dzied dejo vai dara vēl ko citu, jau pēc būtības nevar būt nekādi "vārguļi", tāpēc nespēlēsimies ar uzbraucieniem foršajiem bērniem! Skaidrs, ka nebija kārtības un vainīgi organizatori! Cerams, ka no kļūdām mācīsies turpmāk!
Ha! Manas māsas divi bērni bija dejotāji tieši tajos karstajos svētkos. Bija priecīgi un apmierināti, viņiem tie patika! Kāda atbildības prasīšana un neuzticības izteikšana skolotājiem? Ūdens no ugunsdzēsēju šļūtenēm gan esot bijis nedaudz eļļains :) Saprotiet, normāli bērni nav tādi vārguļi, viņiem nemaz tik briesmīgi neliekas tas, kas bērnu tiesību pseidoaizstāvjiem liekas. Arī par šāgada svētkiem - pajautājāt pašiem dalībniekiem? Un vēlams tiem kam nebija līdzi skārienjutīga mobilā telefona.
....->Atbildība & likums 09.11.2015. 09:46:04
Nu bet varbūt Jums un Jūsu bērnam nevajaga dejot, ja viss ir tik grūti. Neviens jau nespiež tajos svētkos piedalīties. Diemžēl, lai būtu rezultāts ir smagi jāstrādā. Ja to negrib, var taču nepiedalīties.
nauda,slava,morāle zem astes 09.11.2015. 09:40:51
Sirmajam tas ir viņa bizness. Bērni -instruments. Naudas un slavas kārei nav cilvēcības seja. Nu jau palīdzību reali sniegušie mediķi ar knapām algām arī dižmanim sirmajam jānozākā. Starp citu,kapēc jūs Sirmā k-gs, valsts ģimnāzijuas telpas gadiem izmantojāt bez maksas ,piesedzoties ,ka tas ir viņu koris,laigan dziedāja jau jums būtība profesionāļi. It kā bija kādss arī no skolas,vismaz sākumā. Blatņika bizness ?
Dīvaini, ka tik daudzi cilvēki nezina, no kā uznāk ģībonis. Es to uzzināju jau 1. klases 1. septembrī, un vēlāk pratu neģībt. Bērniem netika paskaidrots, ka, ja paliek grūti, jāapsēžas, jānoliec galva zemāk. Principā vienmēr var nenoģībt, ja zina, no kā uznāk ģībonis. Te bija aplam, ka neļāva bērniem sēsties, kad nedzied. Un tērpi arī bija pārāk plāni dzestram vakaram. Par to varētu padomāt. Tāpat kā to, ka no rīta var mēģinājumus un gājienu sākt vēlāk, lai nav tik miegainiem jābrauc. Šoreiz priecājos, ka mans bērns gājienā tika, un būtu viņu turp vedusi arī bez skolotājas ziņas, ka ejam kā paredzēts, tikai tad tas nebūtu tik jauki. Mans skolas laiks bija tad, kad Latvija atguva neatkarību, varbūt tāpēc nedaudz rodas asociācijas ar mītiņiem, gājieniem un demonstrācijām toreiz, kad vara mēģināja noliegt latvisko, bet cilvēki gāja vienalga. Žēl, ka tā ir brīvās Latvijas vara, kas gatava liegt svētkus. Ticiet, arī Latvijā katru minūti kāds slimo. Un ne viens vien. Tāpēc citiem nav jāaizliedz svētki.
Dziesmu svētku gājiens, manuprāt, ir svētku kulminācija, kad kopā ir dziedātāji, dejotāji, koklētāji, pūtēji, teātra spēlētāji, bērni ar speciālām vajadzībām, folkloras kopas, jaunie mākslinieki, tērpu darinātāji, mazie bērnudārznieki un daudzi citi - visi svētku dalībnieki. Uz Mežaparka skatuves noslēguma koncertā ir tikai daļa. Gājien vieno visus. Un gājiena atcelšana bija kļūda, par ko ministre daudziem pašvaldību vadītājiem atvainojās. Rīgas kungi savukārt izteica pateicību tiem, kuri nepiedalījās! Katram savi likumi un tikumi!
Atbildība & likums 09.11.2015. 09:33:58
Neuzticību vajadzēja izteikt arī skolotājiem jau karstuma svētku laikā ,kad bērnus spīdzināja stadionā +30 saģērbtus vilnas zeķēs un biezajos tautu tērpos. Viņi vienaldzīgi noskatījās. Tāpat pārslodzes, sausās paikas iesmakušās desmaizes visu dienu , skatuves pārblīvēšana, vini to redzēja , bet klusēja. Vini tieši atbildēja par bērniem. Pedagogi,lai pašiem mazāk stresa, uz pasākumiem parasti savāc bērnus vēl ilgi pirms noteiktā laika, bērni nīkst un mokās . Krimināllikums paredz atbildību par pieaugušajiem ,kuri neziņo ,ja tiek apdraudēti bērni Ar to sāksim. Tad ķersimies pie ierēdņiem ,kuri ,protams ,izdara spiedienu uz pedagogiem vadības līmeņos. Tas neatbrīvo no atbildības.
>>>>>sk 08.11.2015. 12:30 08.11.2015. 22:23:06
Nu, nezinu, nezinu. Manam bērnam (tas bija sen) bija jāpiedalās tādos vietēja (reģionāla) mēroga svētkos. Tur nebija nekādas skates, tikai koncerti un gājiens (ne jau Rīgā). Mans bērns ļoti laicīgi informēja skolotāju, ka ģimenes apstākļu dēļ piedalīties nevarēs. Skolotāja neteica - labi, vai neko darīt, vai vēl ko tamlīdzīgu. Skolotāja manam sākumskolēnam ilgi nelika mieru ar visādiem provocējošiem jautājumiem, kas bija tuvu šantāžai utt., nekādi nevarēja samierināties, ka viņš nebūs. Jā, un viena klasesbiedrene arī bija "sliktā", jo tai bija citi plāni. Tāpēc es tīri labi saprotu, ka ne visi kolektīvu vadītāji tā ir ar mieru - vecāki, ja teiksiet, ka Jūsu bērns nebrauks, es piekritīšu. Var jau gadīties, ka braukt ir ar mieru mazāk par pusi no kolektīva. Tā tikai vārdos skaisti izklausās, ka vecāki var neļaut braukt. Realitāte ir cita...
skolotāja un mamma 08.11.2015. 20:43:36
Nevajadzēja gan aizliegt gājienu! Iespējams, tas gan varēja noritēt kādu stundiņu vēlāk, lai tik agri nav jāceļas. Ģībuši bērni ir un arī ģībs. Vajag pašiem arī izvērtēt savu veselības stāvokli (ar izlutināšanu, atvainojiet, te nav nekāda sakara). Slodze gan bērniem ir daudz par lielu! Ir taču arī iespēja samazināt slodzi bērniem ar veselības problēmām! Katram novadam līdzi mediķis, kātrā skolā, kur bērni dzīvoja, bija dežūrējošais mediķis. Kas tad notiktu, ja bērns, kam veselība sašķobās, palikt skolā? Repertuārs arī! Par sabalansētu ēdienu arī vērts padomāt- sausā paika neder!Te nu gan viela pārdomām!
Ažiotāžu radīja visvairāk " mīļās māmiņas"ar mobilajām kastītēm. Kad nebija kastīšu ēras, ģība tāpat kā bērni, tā arī pieaugušie lielajos dziesmu svētkos, bet mediķi palīdzēja. Apstākļi koristiem vienmēr ir ekstrēmi- par maz miega, par daudz stāvēšanas saulē. Estrādes bļodā spīd tieši pusdienlaika saule. Mūsdienu izlutinātos bērnus ir grūti novaldīt un novadīt-t.i.- pabarot vakaros un piespiest gulēt visu nakti. Un tas tā ir, pateicoties tām pašām " mīļajām" māmiņām. Patiesībā tieši šīs histēriskās mātes ir vainīgas, ka ministre Mārīte aizliedza gājienu. Tā bija liela kļūda. Turpmāk vajadzētu padomāt arī par repertuāra saīsināšanu. Vairāk prieka un laimes sajūtas un mazāk mocību!
nAV KO GĀZT VAINU UZ MINISTRI, KA PATS TOS BĒRNUS MĒĢINĀJUMOS PĀRMOCĪJI. uN JA KĀDS NO NOĢĪBUŠAJIEM BŪTU MIRIS VAI CITĀDI ILGSTOŠI TRAUMĒTS - KO TAD JŪS VISI TEIKTU PIE TURPINĀTA GĀJIENA. aTCERATIES DIRIĢENTI UN CITI TRENERI - BĒRNI NAV PIEAUGUŠIE, TRENĒTIE , AR KURIEM VAR IZMĒĢINĀT JAUNU, GRŪTU DZIESMU SKANĒJUMU. uN VISPĀR BĒRNU SVĒTKOS VIEGLĀKU REPERTUĀRU.
loxi visi
Es esmu mediķis, un pilnīgi piekrītu Jums! Nevar mediķi lēnā gaitā, uzmanīgi, pa ceļam aprunājoties ar stāvošajiem bērniem, novilkuši specapģērbu, tuvoties ģībušajiem bērniem. Palīdzība ir jāsniedz pēc iespējas ātrāk, it īpaši, ja cietušie ir vairāki, precīzāk - gana daudz. Vēl nesen runāju ar dalībniekiem - viņi redzēja, ka citi skolēni ģībst, un ne jau pāris, bet daudz!
Nesaprotu uzbraucienus mediķiem. Ko tad viņiem vajadzēja darīt ar paģībušajiem bērniem!? Atstāt estrādē? Vai kļūt kopā ar pacientu neredzamiem? Ko Sirmā kungs gribēja pateikt? Dziedātāji tik un tā redzēja un saprata, ka notiek masveida ģībšana. Jādomā ir par to, lai turpmāk tā nenotiktu, nevis jābrauc virsū mediķiem un skolotājiem. Organizatori un režisori spītīgi negrib redzēt savu pienesumu šajā skandālā. Visi citi vainīgi - vārgie bērni, dumie vecāki, nemākulīgie slepenie aģenti... oi, piedodiet - mediķi, sliktie pedagogi... tikai ne orgkomiteja un režisori.
>Annika 08.11.2015. 11:58 08.11.2015. 14:22 - Vai nu mani par to neinformēja :D, vai arī tāda prasība(neskraidīt uz tualeti) nemaz nav bijusi. Jo gāja uz tualeti, kad vajadzēja, neviens neko neiebilda, arī koncertā laikā. Ka tik tā nav bijusi kāda skolotāja pārapzinības lēkme. Oficiāli tāda prasība neizskanēja ne reizi, ne arī kāds aizrādījums, ka bērni iet nost no estrādes. Par ēdināšanu - pavārs ta pavārs, bet ir jau arī finansu ierobežojumi. Un par to, kādām firmām piedāvāt tirdzniecības vietas estrādē - arī jādomā. Vēl - kāpēc nebija normālu izkustēšanās iespēju mēģinājumu pārtraukumos? Visvienkāršāko rotaļlaukuma iekārtu kaut vai. Bezmēŗkīga klīšana ap soliem vai "tupa" sēdēšana ar mobilo klēpī arī diez kāda atpūta nav.
>Annika 08.11.2015. 11:58 08.11.2015. 14:22:25
Par to ūdeni. Iepriekš (pēc svētkiem) lasīju komentāros, ka kolektīvu pedagogi bija atbildīgi, lai viņu skolēni neskraida uz tualeti, nu, un tad skolotāji arī neļāva dzert, jo, ja dzer ūdeni, tad nevar vairākas stundas iztikt bez tualetes apmeklējuma. Attiecībā par uzturu - būtu labāk, ja katra pašvaldība varētu ņemt savus pavārus un organizēt to ēšanu paši. Ja atbildēs konkrēti cilvēki, tad no viņiem varēs prasīt, nevis, kā tagad - kaut kādas mistiskas firmas, sveši cilvēki, kam viss vienalga.
Arī 1. septembrī pēc vasaras, ilgāk stāvot, bērni mēdz ģībt. Pati pusaudzu gados skolas laikā ilgstoši stāvot kora mēģinājumā, esmu ģībusi. Dziesmu svētki ir ļoti liela slodze. Ja tiešām bērnam ir kādas veselības problēmas, vecākiem vajadzētu izlemt, vai tas viņu bērnam būs pa spēkam un izdarīt izvēli- laist uz svētkiem savu bērnu vai nē. Protams, var runāt par 'pārslodzes mazināšanu, atbilstošu uzturu, ūdeni,.... . Arī gājienā varētu izvēlēties iet vai neiet. Taču noliegt pašu jaukāko momentu svētkos- nē!
Redzēju bērnu vīlušās sejas, kad saņēma tā sauktās pusdienas Mežaparkā. Redzēju no rīta pusseptiņos autobusos pusaizmigušus no segām izrautus bērnus. Redzēju arī pieaugušos, kas bija nesaprašanā kā var valsts prezidents piedalīties gājienā, kas oficiāli ir atcelts. Visu cieņu M.Seilei, lēmums tajā situācijā bija drosmīgs un pareizs. Skaidrojums un tā virzīšana tālāk gan bija neprofesionāla. Gribu jautāt tiem, kas dedzīgi apgalvo pretējo: vai jums līdzjūtība pret mazāk stiprajiem ir sveša? Vai tikai tad, ja kāds būtu zārciņā no slimnīcas aizvests, jūs padomātu par režīma un slodzes samērīgumu bērniem? Manuprāt šī bija vienreizēja iespēja bērniem mācīt līdzcietību un skaidrot, ka gājiena nebūs, jo ir bērni, kas ir ļoti noguruši. Bet tagad mēs parādījām un turpinām rādīt, ka var nepiekrist, nepakļauties un turpināt priecāties laiturvaikas. Manuprāt pārāk ilgi un skaļi tiek spriests par ministres lēmuma pareizību. Laiks sākt jau tagad domāt kā darīt, lai vairs nebūtu šādu situāciju un nebūtu jālemj kaut ko atcelt vai nē. Domāju, daudzi vecāki pirms nākamajiem svētkiem interesēsies par kas būs darīts, lai bērniem būtu normāls režīms, ēšana, iespēja padzerties, aiziet uz tualeti, saņemt mediķa palīdzību (nesaprotu, kā var cerēt mediķus padarīt neredzamus).
Māra 08.11.2015. 10:38 - un Jūs domājat, ka pedagogi to nezina? Vai pedagogi veidoja scenāriju, vai pedagogi režisēja koncertu, vai viņi plānoja mēģinājumus? Un vienreiz beidziet par to ūdeni, piedodiet, muldēt. Ūdens estrādē bija vairāk kā vajadzīgs - būtu redzējuši, cik neatvērtu, pusdzertu un izdzertu pudeļu mētājās pēc mēģinājumiem pa estrādi. Ūdens bija! Ēdiens?Vai pedagogi to ēdienu varēja radīt no nekā? Un ja Jūs iedomājaties, ka skolotājs neredz, ka bērnam ir slikti - ieteiktu Jums mazāk lasīt medijos cūcības par skolotājiem. Nu, redz, nu, aizsūta pie mediķiem. Un? Tālāk ko? Skolotāji tieši tādi paši režisoru un orgu ķīlnieki kā bērni. Ar to starpību, ka pieaugušais spēj paciest un pieciest vairāk kā bērns.
Pilnīgi piekrītu M.Sirmā teiktajam-mediķiem nebija jāreklamē savas darbības,tas tiešām atstāj psiholoģisku iespaidu uz bērniem,it īpaši pusaudžiem.Arī manā korī bija "kritušie",pēc tam izrunājot,kāpēc tā notika-secinājums ir šāds-barošana ārpus visas kritikas-sausa maize ar desu un sieru brokastīs un vakariņās,pusdienas slapjā pļavā(Rīgas koriem),ilgstoša stāvēšana,jo režisors teica,ka sēdēt nedrīkst,bet koristi ir ļoti apzinīgi.Un protams-mediķu skrējiens pa rindām,nesot garām saļimušos bērnus. Svētku gājiena atcelšana bija absolūti absurda-emocijas virmo joprojām,jo mēs gājienā nepiedalījāmies,mums to aizliedza! Paldies Dievam,bērni joprojām dzied un kuplā skaitā,jo dziedātprieks stāv pāri visām šīm nebūšanām.
Dīvaini gan, vai tiešām pedagogi, kuri pietiekami ilgi strādā ar bērniem, nezina, ka ir vecums, kurā bērni ģībst no ilgstošas mierīgas stāvēšanas. Tā vienmēr ir bijis un būs. Tas pieder pie augšanas grūtībām. Vienīgais šajā situācijā- veidot priekšnesumus kustīgākus un skolotājam rūpīgi vērot savus audzēkņus, lai laicīgi pamanītu problēmas. Arī nodrošināt ar dzeramo ūdeni pietiekamā daudzumā, iespēju pietiekami izgulēties un normālu uzturu svētku laikā. Tās ir problēmas, ģībšana nav problēma. Un gājienā nevienam nevajadzētu ģībt- jo ir kustība! Tā kā pilnīgi piekrītu- IZM lēmums bija absolūti neprofesionāls. vairāk tas izskatās pēc publiskas izrādīšanās, tā vietā, lai nodrošinātu sakārtotu sadzīvi.
Liepa 07.11.2015. 11:21 - pievienojos viedoklim. Kā pavadošā skolotāja biju klāt savam korim 24/4 . Svētdienas brīvais rīts pēc trakā ģenerālmēģinājuma un nemierīgās nakts(jo nekas jau nebeidzās ar mēģinājuma pārtraukšanas brīdi) bija tas, kas ļāva godam izturēt lielkoncertu masveida ģīboņiem. Un nevajag komunikācijas problēmu pārvērst par nacionālo principu jautājumu.
Nepiekrītu autoram 07.11.2015. 14:59:47
Svētku gājiena atcelšāna bija histerisks mēģinājums noņemt no sevis (ministres) atbildību. Par skolotājiem, jeb skolēniem neviens ne uz mirkli pat nedomāja.
Meita bijusi kā dalībniece 2 svētkos- vienos kā dejotāja (togad karstuma dēļ ģība viņi), šogad kā pūtēja. Mežaparka estrādē dziedošie nav vienīgie svētku dalībnieki! Gājienā piedalās arī visi pārējie,Kāpēc viņiem jāliedz pozitīvās emocijas un kopības sajūta? Par ģībšanu - ir vecumposms, kurā ģībst bieži - ja nav paēdis, izgulējies,,,u.c. Skolas pasākumos ar to rēķinās un gatavojas. Uz kopējā dziedātāju skaita 17 bērnu nav daudz. Biju ģenerālmēģinājumā un redzēju - no estrādes nāca pārsaluši bērni. Uz skolotāju jautājumu - kur jaciņa, skanēja atbilde-atstāju autobusā...
skolotāja, arī māmiņa 2 dz.sv dalībniecēm 07.11.2015. 13:30:18
Rīgas maratonā Ušakovs savas sportiskās nesagatavotības dēļ gandrīz "atstiepa kājas", tika vākat nauda rehabilitācijai, bet, tāpēc neviens Rīgas (Nordea, Lattelecom) maratonu nedomā atcelt. Tāpat ar dziesmu svētkiem - pievienojos agrāk izskanējušam viedoklim - ja tik daudz skolās nebūtu atbrīvoto no sporta stundām, ja bērniem būtu radīti apstākļi pilnvērtīgam naktsmieram (bet ne visu nakti tusēšanai Facebook u.c. interneta plašumos - uz ballītēm tagad neiet, tusē pa telefonu), ja varētu normāli aiziet uz tualeti, pārliecībā, ka tiksi savā vietā atpakaļ, nebūtu tik daudz "kritušo". Bet svētku gājiena atcelšana laikā, kad Valsts prezidents iet gājiena pirmajās rindās, bet Rīgas skolu direktori trīc ielas malā (jo bija RĪKOJUMS) un baidās spert soli, tas bija nožēlojami! Kam vajadzīgi direktori- pielīdēji-pakalpiņi, kas nav spējīgi pieņemt lēmumu! kurš labāk zina savas skolas bērnus - kolektīva vadītājs un skolas direktors vai ministrijas ierēdnis?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.