Lietotājvārds
Parole
praktikantei 25.10.2015. 14:04:20
vai tiešām šie bērni,kuri iekļauti vispārizglītojošās skolās mācās.Varbūt vienkārši atsēž un izklaidējas,traucē darbu citiem,jo klases priekšā tad ir jābūt vairāk kā vienam skolotājam,kas palīdz stundas laikā šiem bērniem,bet realitātē tur atrodas tikai viens skolotājs,kurš nevar reizē mācīt 3 un vairāk programmas.Kurš šajā situācijā ir ieguvējs?
praktikante 23.10.2015. 09:34:33
Viens no premjeres Straujumas vadītās darba grupas priekšlikumiem ir atteikties no speciālajām skolām, īstenojot iekļaujošo izglītību. Otrs, nedaudz atšķirīgs darba grupas priekšlikums - saglabāt vienu internātskolu un vienu speciālo skolu uz vairākiem novadiem. Ja speciālajā skolā mācās 130 izglītojamo (viena no lielākajām valstī) un pedagogu skaits ir 115, neskaitot tehniskos darbiniekus, vai tas nav tā kā par daudz? Vairāk kā 60 speciālās skolas Latvijā, ja kopējais bērnu skaits, kas mācās speciālajās skolās ir nedaudz virs 5000, vai tas ir normāli? 6 direktora vietnieki uz 80 skolēniem - vai tam ir pamatojums? Jau šobrīd pēc IZM datiem vairāk kā puse bērnu ar speciālām vajadzībām mācās vispārizglītojošās skolās! Kam vajadzīga šī segregācija????
Starp..citu.. 23.10.2015. 09:30:26
- par ES fondu naudu remontētajām skolām, kā katram ES naudas projektam, ir sekas - turklāt ilglaicīgas. Neatceros par infrastruktūras objektiem / renovācijām, bet noteiktu gadu skaitu (5 vai vairāk) tam objektam ir jātiek lietotam pēc būtības un atbilstoši mērķim, ar kādu tas remontēts par ES naudu. Ja tas tā nenotiek - līdzekļi ir ieguldīti bezmērķīgi un iestājas sekas - atgriezt izlietotos līdzekļus... protams, no valsts budžeta. (kā mēs zinām - nav tāda svalsts naudas = nodokļu maksātāju nauda). EK organizētas pārbaudes (ne tikai valsts līmeņa) notiek vismaz 5 gadu periodā - jebkurā laikā.... Nu ko - pāris naudiņas ieguvām, tikpat vai vēl vairāk varēsim segt soda naudās?...
Kāds vēl ""iedeālais plānojums "" ? Tauta no laukiem migrē uz rajonu pilsētām un tad uz Rīgu (pēc tam uz UK). Vispirms jāaptur migrācija, lai ir cilvēki un tad var domāt par skolu izvietojumu. savādak sanāks kā dāzā labā pagastā- par Eiropas naudu izremontēja skolu, uzcēla jaunu korpusu un .................slēdza, jo nebija bērnu ko mācīt.
Sievietēm - priekšroka. Tāpēc frazeoloģijas vārdnīcās vispirms būtu jāraksta - "plānā galdiņa urbējas".
Tas bija domāts par IZM darbinieku skaita samazināšanu par 50%
ierosināt manabalss_lv? Vai varēsim savākt 10 000 balsis, lai to izskatītu Saeimā? :)))
Kāpēc nevar būt izglītības reformas modelis "Samazināt IZM darbinieku skaitu"? Piedevām - izveidot karti, kurā attēloti IZM kabineti, darbinieku skaits. Izveidot iespējamo IDEĀLO IZM modeli!!! Samazināt IZM darbinieku skaitu par 50% kā samazināja algas skolotājiem 2009.gada 1.septembrī. Premjere: vai tiešām jums vairs nav palicis kaut nedaudz veselais saprāts, lai saprastu, ka mums nav vajadzīga IZministrija ar tik daudz darbiniekiem laikā, kad skolēnu skaits ir samazinājies??? Miljonus "pakāst" šī ministrija prata. Tā arī palika. Vai tiešām mūsu valsts galvas ir sapuvušas pilnībā??? Pārdevušās latviešu tautas iznīcināšanai!!!
Rīgā, saeimā, pie premjeres un IZM uz kartes viss izskatīsies ideāli, īstenojami utt. Es gribētu, lai iezīmētu arī ceļus, to stāvokli ziemā/rudenī/pavasarī. Neaizmirstiet arī laika apstākļus, īpaši ziemā Vidzemes augstienē. Premjerei pat prātā neienāk, kā ziemā vai slidenā laikā ir pārvietoties pa lauku ceļiem. Es te nerunāju par asfaltētiem ceļiem laukos. Pa tādiem ceļiem, kādi ir mūsu novadā un ne tikai, sabiedriskais autobuss puteņa laikā un slidenā laikā nekursē, jo ieslīdējis grāvī. Bet bērni jau to nezina, gaida. Protams, kad sāk salt dodas mājās. Protams, es jau nesaku, ka tagad katram pie pēc-puses greideri vajag, bet tomēr...Rīgas kungiem pat prātā neienāk pabraukt pa mūsu ceļiem. Gribētu uzaicināt atbraukt pie mums agri no rīta tāda ļoti puteņainā vai slidenā laikā pie mums. Tur augšā valdība tikai vārās - imitē, ka dikti enerģiski strādā, bet absolūti nedomā par TAUTAS labklājības celšanu. Paši dzīvo kā nieres taukos. FUI tādai valdībai!!!
Kad beidzot tiks sakārtots skolu tīkls Rīgā? Ja paskatās statistiku e-skola.lv/iestāžu katalogs, redzams, ka ir skolas, kur 10 gadu laikā skolēnu skaits nokrities no 600 - 800 uz 180 - 200. Bet aizņem lielās ēkas, ar dārgu ekspluatāciju (piemēram, Pļavnieku ģ, Brīvzemnieka, Avotu pmsk, 69, 31. vsk, un vēl vesela rinda). Bet ir skolas, kur katru gadu skolēnu skaits palielinās, trūkst telpu. Risinājums, vai nu slēgt nerentablās skolas, pārveidot par bērnudārziem, vai uzlabot tajās mācību darba kvalitāti. NU kāpēc tā notiek, ka vienā skolā uzņemti 900 bērni un 200+ paliek ārpusē aiz svītras, bet otrā nevar pielasīt 1. vai 10. klasi? Tur tak ir kaut kādas izglītības kvalitātes atšķirības, ja vecāki balso ar kājām?
Kāpēc tikai tagad s\ak domāt, kartēt un plānot, kad jau iznīcinātas daudzas skolas, slimnīcas (kas notiks ar ES fondu projektu naudu, kur skolu ēkas tika renovētas un tad skolas likvidētas (vai tas nebija mēŗķtiecīga līdzekļu apgūšana? Ar kādu mērķi un kam, kuram?)? Gribētos vispirms redzēt pārskatu kas notiek ar likvidētajām skolām un cik daudz nelietderīgi apgūtu līdzekļu ir uz IZM un VM sirdsapziņas (neskaitos 3,5 +14,5 mlj. = 19 mlj. euro nevajadzīgiem portāliem)? Lai sāktu plānot, vispirms jāparāda esošā situācija. Vai kāds zina, kur atrast likvidēto skolu sarakstu???
skats no malas 22.10.2015. 15:03:53
Izglītības sistēmā pēdējos 10 gadus (tikai par tik varu runāt no pieredzes) ir vērojama skaidra un viegli konstatējama parādība - IZM un vadība nav spējīga "redzēt bildi"savā "pārvaldītajā" jomā kopumā, bet vēl mazāk ir spējīga radīt progresīvus risinājumus vai uzlabojumus un tos aizstāvēt. Paralēlā parādība - izglitības sistēma ir "nerentabla" joma, līdz ar to tajā arī nav ne intereses, ne iespēju ko būtisku pasākt, jo IZM / izglītības sfērai "līdzekļu nav" (neskatoties uz to, kas ir vai nav ieņēmumos un budžetā). Tā rezultātā - tiek piekopta politika - paši izdariet, paši uzradiet, sakārtojiet, tad iesniedziet mums, mēs iepazīsismies un tad apstiprināsim (izkoriģēsim).
Nav cilvēku, nav problēmu, tikai kas deputātiem algas maksās.
ok ar ironiju kopaa 22.10.2015. 13:29:59
Ideals skolu tikls ir tad ,kad pa visu Latviju ir kadi pardesmit konsultatiivie centri , kuros pienjem eksamenus gada beigas un noverte skoleena zinashanas, kura izglitoshanu veic majas vecaki , tie, kuri ir spejigi maksat un grib , lai berns butu izglitots un apmacits, sledz ligumus ar tiem, kuriem ir izglitiba,un veleeshanas maacit, ja negrib- maca pashi. Tas butu idealas varinats , lai valdiba saniegtu savu merki: stulba mazizglitota viegli manuipulejama tautele un briva teritorija.Un vecakiem butu brivas rokas izveleties ....
Slikti, ka Jūs apšaubāt, ka ir vietas, kur līdz autobusam jāiet vairāk. Mums ir ģimenes, kuras dzīvo fonda mežos. Bet vecāki vienkārši bērnus ved uz skolu ar savu transpotu, kooperējoties.
Vai tad mūslaiku bērni tik daudz kilometrus vispār var noiet?
Runa jau ir par km līdz pieturvietai, nevis skolai. Parādiet vietu, kur bērnam līdz pieturai jāiet vairāk par 3 km!
Ārpus Rīgas 22.10.2015. 10:21:36
Maksimālais 3,2 kilometri?! Tikai centra skolās tas ir iespējams.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.