Lietotājvārds
Parole
Lieliski
>sporta učuks stāžs25 26.10.2015. 07:55 26.10.2015. 10:03:02
Un, ko darīt, ja vērtējums tiek likts TIKAI pēc metriem un sekundēm, nemaz neņemot vērā attieksmi un prasmes? Es saprotu tā : skolēns lec tāllēkšanu, ieskrējiens pareizs, atspēriens ideāls, skolēns ar pozitīvu attieksmi visās lietās, vēl papildus izdara, bet pēc spēju normatīviem sanāk 7 balles. Tad jautājums - kā tiek sarēķināts vērtējums kopā? Vai tas būtu - attieksme 10, prasmes 10, spējas 7 = 27. 27 :3=9 ? Tātad izvērtējot kopā attieksmi, prasmes un spējas, minētajam skolēnam par tāllēkšanu būs 9 balles? Varbūt, ka kādā skolā tā ir, bet daudzās tomēr būs tas 7, kas parādīs tikai un vienīgi spējas! Es nemaz nerunāju par gadījumiem, kad sporta skolotājs neļauj iet uz konsultāciju un rezultātu mēģināt labot... Ja skolēnam nav izdevies rezultāts stundā, bet pēc tam viņš ir saslimis (sākot ar nākamo dienu), tad labot vērtējumu viņš var tikai tad, kad ir atgriezies pēc slimošanas (teiksim, pēc 2 nedēļām), atguvis formu, un spējīgs labot rezultātu. Bet, ja skolotājs vairs neļauj? Diemžēl, mana minētā ir realitāte sporta stundās. Tieši tādēļ vērtējums ar neesošiem normatīviem mūsu valstī neder. Ja tomēr grib vērtēt pēc normatīviem, tad tiem jābūt vienotiem visā Latvijā, mediķu pamatotiem un pieejamiem gan skolēniem, gan vecākiem, gan jebkuram interesentam (kā GDA normas padomju laikā).
sporta učuks stāžs25 26.10.2015. 07:55:18
Jaunā sporta stundas koncepcija vairs nav skolēna novērtēšana ,bet skolēna piesaistīšna , ieinteresēšana ,parādīt to daudzveidību kā iegūt veselību.Bet tā kā galīgi no vērtēšanas atteikties nevar ,jo tad sportos tikai gribētāji, vērtēšana pēc rezultāta veido tikai daļu atzīmes.Pārējo atzīmes daļu veido darbs stundā,mēģinājumu skaits vārdu sakot attieksme. Par vienotiem normatīviem ,gan teikts ,ka skola un skolotājs pats nosaka pēc apstākļiem ,inventāra ,iespējām.Tad ,kad bija pamatskolā eksāmens sportā viss tika virzīts uz eksāmena normatīvu apgūšanu.Kad eksāmens varētu atgriezties ,nezinām, tad atteikties galīgi no normām nevar.Un vienai daļai skolēnu tomēr interesē ,cik tālu viņš aizlec, aizmet,cik ātri viņš noskrien.Bet viena daļa skolēnu ,ar katru gadu lielāka,nāk tikai ākstīties.
SUPER!!! Gribu, lai mana klase ARĪ ir šajā projektā!!!
Vai te kāda amatpersona var oficiāli paskaidrot par tiem normatīviem - Latvijā skolu sportā normatīvi neesot no 2009. gada, bet skolās skolotāji joprojām liek balles pēc metriem, sekundēm, reizēm utt. Cik pamatota ir tāda vērtēšanas sistēma? Kādēļ tad nav vienotu normatīvu visām skolām katrā klašu grupā? Vai tie tomēr ir? Vai tie ir pieejami pašiem bērniem, vecākiem, mediķiem? Vai ir kāds saits, kur tos var apskatīt? Man neizdevās atrast...
saulesbērns 25.10.2015. 14:18:42
projekts labs - tā būtu jābūt visām klasēm, ja ne katru dienu, tad trešo sporta stundu gan. Gudrs skolotājs prot iedvesmot visus bērnus!
Lailita - māca matemātiku 23.10.2015. 15:09:56
Esmu par sportu un aktivitātēm. Tomēr vienu gan Ēriks uzrakstīja aplam: " vieglāk koncentrēties pēc fiziskas aktivitātes nākamajām mācību stundām " . Matemātikas stundas pēc sporta ir "galīgi garām". Bērni tad vairs nespēj pilnīgi neko! Ne jauno vielu uztvert, ne koncentrēties, ne pārbaudes darbu uzrakstīt. Ja stundu sarakstā ir šāda secība "sports/matemātika" , tad savā stundā varu piedāvāt tikai spēlītes vai krāsošanu, vai griezt/līmēt uzdevumus. Domāju, ka arī skolu telpas un viss stundu organizēšanas process nav gatavs 5 sporta stundām nedēļā visām klasēm. Kādas mums ir dušas skolās? Un ģērbtuves? Un sporta zāles?
Lauku skolas skolotāja 23.10.2015. 14:27:41
Skumji vienīgi tas, ka projekts ir vērsts uz lielajā skolām un lauku bērni, kur ir mazāks skolēnu skaits klasē, nav pat iespeja izmantot šo iespēju......
Бармалей 23.10.2015. 12:43:06
Очередная глупость
nu, ko lai saka, tizli. Ja bērns ir fizisiki neattīstīts tusnis, varbūt vajag domāt, kā risināt problēmu, nevis paslaucīt zem tepiķa? :)
Tad man rodas jautājums, kā skolēniem (pārsvarā meitenēm) var pārmest, ka izvairās no sporta stundām, neņem līdzi sporta tērpu, ja patiesībā šīs sporta stundas nav vērstas uz izkustēšanos, pozitīvu, sportisku laika pavadīšanu, lai tiešām uzlabotu pašsajūtu un fizisko sagatavotību? Tās ir, tieši tā, vērstas uz PAZEMOJUMU. Es ļoti labi zinu, kā tās liek justies apaļīgām meitenēm un iedomīgajām basketbolistēm (vismaz mūsu skolā bija tieši šādas divas kategorijas. Tās, kuras trenējās basketbol\a, vienmēr dabūja 10 sportā, bet pārējām bija kauns pat vilkt treniņtērpu). Jā, tādēļ esmu tieši PRET šādām sporta stundām!!!
Atceros savu skolas laiku. Sporta stundas gandrīz vispār neapmeklēju vidusskolā. Pamatskolā gan bija grūtāk izvairīties. Sporta stundas lielākajā daļā skolu neatbilst Ērika aprakstītajam priekšstatam. Pārsvarā tā ir kolektīva nīkuļošana, kad reizi divās nedēļās ir uz atzīmi, piemēram, jālec augstlēkšana (ko dari tieši reizi gadā uz šīs atzīmes izlikšanas reizi), kamēr pārējie klasesbiedri salīdzina tizluma pakāpes, bet skolotājs pilnā balsī, visu priekšā bļauj, ka nedari pareizi.
Bet mācību dienu gan paildzina?
Lielisks projekts, uzskatu, ka visās, pilnīgi visās skolās to vajadzētu ieviest. Tas neprasa papildu noslodzi skolēniem - mājās nav ne par gramata vairāk mājasdarbu jāpilda, jāmācās kontroldarbiem, eksāmeniem utt. u.tjpr. Tikai ir veselīgāka, labāka pašsajūta un vieglāk koncentrēties pēc fiziskas aktivitātes nākamajām mācību stundām.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.