Lietotājvārds
Parole
Labi būtu zināt 27.05.2015. 02:24:57
Trakāk ir tas,ka viņa ir speciāliste visos mācību priekšmetos. Viss jāiemāca parastajiem skolotājiem, bet ši plūc augļus kā speciālā skolotāja. Naudu arī saņem. Prot direktores iekārtoties pašas, savas mātes darba laikā bibliotēkā nemaz nesēž, bet aizvieto savu meitu, kura ,,izbraukusi". Jauna mašīna. Var braukt. Algas jāpublicē, bet direktores mātei arī pensija vēl. Sēž par vienu, bet saņem par vairākiem. Kā vienlaidzīgi toreizējā Kalniņa varēja strādāt Ziemeļīrijā un Apē. Ko tā E-klase rāda. Rāda faktu, tikai citam jāzin darbinieka parole.
Labi būtu zināt 27.05.2015. 02:10:13
Daudzās skolās tādus valsts finansē. Apes vidusskolā ir. Pat eksāmenus atsevišķi pieņem visiem blēžiem. Pati direktore to dara, ja viņu var saukt par direktori. Konkursa jau nebija.
Atpalikušajam tādu skolotāju. Specu, kurš fiziski ,,A"un ,,a" iemācīs.
Kurš gan saka, ka pedagogs neaudzina bērnus? Un kā vēl audzina!!!! Bet palasiet Civillikumu, Bērnu tiesību aizsardzības likumu u.c., Tur taču skaidrā un gaišā latviešu valodā ir teikts - vecākiem IR PIENĀKUMS rūpēties un audzināt savus bērnus. Ja viņi to nedara, tad pārkāpj likumus! Mazajās klasēs parasti disciplīnas problēmu nav, bet pusaudža vecumā laužas uz āru viss iepriekš neizdarītais! Ja vecāki paziņo, ka neaudzinās bērnus, jo nav pedagoģiski tam sagatavoti, tad ar kādām tiesībām Tu viņu laidi pasaulē?
Vērmele - viena 26.05.2015. 19:19:23
Jā, es Jums piekrītu, ka mūsdienās ir tādi bērnu aizsardzības likumi, ka nedod Dievs pat pirkstu viņam pieliksiet.... Šajā sakarā, man atkal gribas izteikt sarūgtinājumu par dežūrām ēdnīcās.....Manā skolas laikā man un domājams, ka daudziem, tas bija jaukākais brīdis - neiet uz stundām, bet nodežūrēt ēdnīcā. Man kā meitenei patika mazgāt grīdas, galdus,utt. Tas galu galā arī bērnam iemācīja kaut kādas darba iemaņas, ko mūsdienās vispār reti kurā ģimenē iemāca trauku aiz sevis nomazgāt.... A tagad! Vāks - nekādas dežūras, jo atkal kaut kādi likumi ir, ka nedrīkst bērnu nodarbināt! Absolūti dārzeņi aug!
ķīmiķis in 26.05.2015. 18:35:35
Izskatās, ka jūs attaisnojat to, ka dažiem sliņķiem ir tiesības traucēt apgūt zināšanas pārējiem skolēniem, lai tik skolotājs karo vai pāraudzina ģīmenē ieaudzināto vai neaudzināto
Neviens neprasa 100% nevainojamību, bet tie 20-30 pusaudži bija reiz pirmklasnieki, kas ar prieku un satraukumu gaidīja, kad varēs iet skolā.Skolā tomēr strādā cilvēki ar augstāko pedagoģisko izglītību. Piekrītu, vecākiem ir jāaudzina savi bērni, bet ne jau visi vecāki ir spējīgi audzināt bērnus, tāpēc jau gadsimtiem sabiedrības labā strādā pedagogi. kā saka Vikiēdija: Pedagoģija ir audzināšanas zinātne. Tā pētī sabiedrības uzkrātās pieredzes nodošanu nākamajai paaudzei un šās paaudzes sagatavošanu tālākai apgūtās pieredzes attīstīšanai. Nekādā gadījumā nevēlos ar šo savu komentāru aizvainot un aizskart pedagogus un skolotājus, bet es nespēju pieņemt, ka skolotājs/pedagogs saka, ka viņa pienākums nav audzināt bērnus. Kāds tad ir skolotāja uzdevums?
Skolotājam Starp citu, pati arī esmu pedagogs, pasniedzu vienu no šeit visnīstākajiem priekšmetiem. Visās eksaktajās jomās orientējos pietiekami labi, lai sapratu, ko un kā palīdzēt savam bērnam, tās gan ir retas reizes, savukārt svešajiem pasniedzu tikai savu pamatpriekšmetu. Nesaprotu, kādēļ bērni neapmeklē bezmaksas konsultācijas, ak, jā, vecāki vēlas, lai cukurdupsim ir nedalīta uzmanība, bet to konsultācijās parastajās dabūt nevar. Tad paziņo, ka neesot jau jēgas iet, tikai nesaprot vienu lietu, ne konsultācija, ne privātskolotājs negarantē, ka bērns ko iemācīsies, ir pašam jāgrib un jādara. Jāpaceļ no datora pēcpuse, jāiemācās vārdiņi valodā, likumi, formulas eksaktajos priekšmetos utt. Vērmele - kādas pēcstundas? Tu ko? Tagad taču nedrīkst pārkāpt bērna tiesības palikt stulbam. Vienu reizi aizkavēju sliņķus uz 15min., lai no tāfeles noraksta uzdevuma paraugu, ko nebija norakstījuši, tādu sūdzību uzcepa, ka par maz neliekas, redzies, maksas pulciņu kavēja. No tā brīža konkrētajā klasē pieeja formāla, no zvana līdz zvanam, nepaspēji, pats vainīgs, vairs nevēlos atskaitīties priekšniecībai. Žēl tikai, ka bremžu dēļ cieš spējīgākie skolēni, ar kuriem varētu daudz vairāk. Vispār vajadzētu ieviest visā valstī dalīšanu zināšanu līmeņos, savukārt sliņķu un traucētāju vecākiem likt maksāt par izglītību un ātri visi būtu sekmīgi, ieinteresēti un čakli. Šeit gan nedomāju bērnus ar diagnozēm, tiem cita skola, cita pieeja.
Disciplīna!!!!! ......... It kā tik vienkārši...... Bet jāatceras, ka klasē pulcējas 20 - 30 sarežģītie pusaudži, kuriem bieži vien ir vesels lērums personiskas dabas problēmu. Dažkārt tādas, ka pieaugušajam būtu grūti ar tām galā tikt.... Un tad vēl vecāku ieaudzinātā empātija pret citādo cilvēku līdzās..... Un cik no skaļi brēcošajiem vecākiem ir papūlējušies savos bērnos ieaudzināt pašdisciplīnu, toleranci, vienk. pieklājību? Kādas tiesības ir prasīt no skolotājiem 100% nevainojamību, ja esam vienkārši savus bērnus AUDZINĀT.....
P.S. Skolotājam ir jātiek galā ar disciplīnu - diemžēl. Ja netiek, tad ķīmiķim jāiet strādāt ar pedagoģiju nesaistītu darbu.
Ķīmiķim: Izlasot Jūsu komentāru, es aizven vairāk sāku atbalstīt domu, ka vislabākais variants būtu skolotājiem noteikt konkrētu darba laiku no 8:00 līdz 17:00, tā kā tas ir lielākajam vairumam strādājošo. Par ekskursijām un citiem pasākumiem, kas ilgst pēc pieciem varētu klases audzinātājiem piemaksāt par papildus darbu. Manuprāt, tad tādi izteicieni kā strādāšana par velti vairs nebūtu aktuāli. Privātskolotājus vecāki izvēlas tieši tad, kad paseko saviem bērniem un atklāj robus zināšanās. Reizēm pietiek ar pāris privātām nodarbībām - īpaši ķīmijā, īpaši "brīnumbērniem", kuri ļoti ātri visu spēj aptvert, ja nodarbība ir domāta tieši viņam, kad tiek skaidrots un pārprasīts, un uzreiz pielietotas iegūtās zināšanas praktisko piemēru un uzdevumu risināšanā.
ķīmiķis vērmelei 26.05.2015. 09:40:18
Neviens jums ar varu neliek algot privātskolotājus, bet pasekot savam brīnumbērnam, vai tiešam skolotājam jāaizrāda nemitīgi 3-4 skolēniem, lai tērētu stundas laiku, iemāciet savam bērnam to,ka viņam nav tiesību traucēt pārējo 26 bērnu darba un skolotājam veikt tiešo darbu. Kurā darbavietā drīkst nemitīgi traucēt kolēģi. Bērni jāaudzina mājās, skolotājam nav jātiek galā ar disciplīnu, kas atņem laiku, bet jāvelta laiks mācību vielas izskaidrošanai. kāpēc būtu jāstrādā par velti ar pēcstundniekiem, vai jūs arī pildat tos pienākumus, par kuriem jums nemaksā ārpus darba laika.
skolotājs > viena 26.05.2015. 09:19:45
Jā, sākumskolā, iespējams, vecāki var savam bērnam palīdzēt izprast stundā neapgūto mācību vielu gan matemātikā, gan latviešu valodā, gan dabaszinībās. Taču vai uzņemsieties vidusskolēnam skaidrot ķīmiju vai uzrakstīt argumentēto eseju literatūrā? Manā praksē bieži ir gadījumi, kad, pastrādājot ar skolēnu individuāli (konsultācijā vai privātstundā), bērns izsaucas: "Vai, skolotāj, tas taču patiesībā ir tik vienkārši! Mēs ar mammu ilgi mocījāmies, visu grāmatu pāršķirstījām" Viena lieta - zināt pašam, pavisam cita - prast izskaidrot un iemācīt otram.
Hmm! Viennozīmīgi vecāki pauž viedokli, ka skolotājs ir 100% atbildīgs par bērna mācību rezultātiem, bet 90 % gadījumu mācīšanās grūtības ir bērniem, kuru vecāki mazajās klasēs ignorējuši skolotāju ieteikumus ļaut bērnam mācīties pašam, kontrolēt viņa veikumu, bet neuzņemties atbildību par rezultātu - tā jāprasa no bērna!
Pirmkārt , kāda kuram daļa, kā es tērēju paša pelnīto naudu? Gribu - apēdu pelmeņos, gribu - vizinu savu bērnu karuselī, gribu - apmaksāju viņam privātskolotāju mācību priekšmetā, kas sagādā grūtības... Ir pieprasījums - būs piedāvājums. Otrkārt, ja jau ļoti gribas runāt par " sociālo taisnīgumu" un " vienādām iespējām visiem" , tad, piedodiet, gribas pajautāt, vai jau pieminētā medmāsa vai bērnudārza auklīte var atļauties savam bērnam iegādāties ekoloģisku pārtiku un kvalitatīvus apavus, apmaksāt radošo nometni vasarā u.tml. Nekad un nekur pasaulē visi nav bijuši vienlīdzīgi ne materiālajā, ne garīgajā jomā. Komunisms izrādījās utopija
Par ko šeit vispār ir runa? Vai turīgakiem mūsu sabiedrībā jau tā nav labākas izredzes "izsisties" uz augšu nekā visiem parējiem? Viņu bērni jau tik un tā mācās labākās skolās, saņem papildus nodarbības un izmanto jaunākās tehnologijas... Ko tad teikt par lauku skolas bērnu, kuram 3-4 priekšmetus māca skolotājs, kas nav speciālists...
Vērmelei - Labāk ņem privātskolotāju- mammīt, būsiet pati brīva, veiksiet citus savus darbus, bet privātskolotājs- ātri, profesionāli izskaidros bērnam vielu.
Man nav saprotams, kāpēc mūsdienās mācību sistēma ir tāda, ka man kā vecākam vēl jāizdod būtu nauda privātskolotājam. Es dzīvoju piepilsētā, labi attīstītā novadā. Katram mācību priekšmetam ir bezmaksas konsultācijas vienu, maksimums divas reizes nedēļā. Savukārt pulciņi ir salikti viens aiz otra. Es vienkārši nespēju saprast - skolā prioritāte ir mācības vai pulciņi? Dažkārt gribas, lai ir kā Padomju laikā......skolotājs redz,ka bērnam neiet,nesaprot kādu mācību viela - nu tad atstāja uz pēcstundām,pastrādāja ar bērnu. A tagad nav tādu pēcstundu, jo tur jau pulciņi salikti. Un vispār mūsdienās ir ļoti, ļoti maz skolotāju, kuri ir ieinteresēti katrā bērnā individuāli......viss notiek kā konveijerā, pat mazās skolās. Arī es sēžu bērniem palīdzu,taču tas dažkārt ievelkas līdz vēlai naktij....beigās bērns ir nomocījies un es. Dažkārt pārņem izmisīgas dusmas un riebums pret šo sistēmu, bet kurš tad to sapratīs? Tā ir cīņa ar vējdzirnavām.
Esmu darbojusies kā privātskolotāja, bet nekādu gandarījumu tas man nedeva - nu un tad, ka man izdodas matemātiku izskaidrot un ieliet kā ar karoti, bet tie paši bērni kolēģu stundās uzdrīkstas skaļi runāt, nepildīt mājas darbus, spēlēt telefonā spēlītes utt. Tāpēc es viennozīmīgi atsakos strādāt ar šiem problēmbērniem. Vecākiem, pirms meklē bērnam privātskolotāju, varētu ar saviem tīņiem sirsnīgi izrunāties, noskaidrotu cik patiesa ir viņa paustā matemātikas (vai cita māc.priekšmeta) neizpratne. Tikai 1 no 10 bērniem kuri meklē palīdzību, ir patiesi mācīšanās traucējumi!
Pirivātskolotāju kartē sadaļā " skolu izvēle"nosaukta Saldus ģimnāzija,Tādas skolas nav.
Maniem bērniem nav privātskolotāju, mēs ar vīru neesam nekādi muļķi, ja, retos gadījumos, kas nepieciešams, pāris vārdos izstāstam paši. Principā bērni lieliski tiek galā ar mācībām un ar pirkstu līdzi jāvelk nav. Atbalstu privātskolotājus tikai tad, ja bērns savu īpatnību dēļ nespēj strādāt kolektīvā, pārējais ir neizdarība un slinkums, kā arī vecāku savlaicīga neinteresēšanās par skolēnu gaitām.
Maz ir universālu skolotāju,kas paskaidro tā,ka 100% visu saprot. Tiem,kas nesaprot konkrētā skolotāja metodes, lai nebūtu galīgi putra galvā vēlāk(īpaši matem.) vajag ņemt privātskolotajus. Bez papildus mācībām tad tikai švaks 4 vai 5.
kāpēc neizmanto konsultācijas skolēniem bezmaksas? Tur arī var pastrādāt individuāli.Es sliktu jūtos, ka maniem audzēkņiem jāmeklē privātskoltājs.
E (skolotājs, arī reizēm privātskolotājs) 25.05.2015. 19:06:22
Vidusskolā es sastopu skolēnus, kuriem ir izveidota "noteikta" uzskatu, mērķu sistēma, ne Vidējās Izglītības Standartā izlasāma. Apspriežot darbības, kas ved pie rezultātu prognozēšanas, dzirdu: pieņemšu "spečuku", kurš pateiks, kā jādara. Jautājot: Ticēsi? Nezinot kā tas jādara - atbilde: jā, ja manējie viņu ieteiks. Vai veidojas "manējo" sabidrība?
Privātskolotājs 25.05.2015. 17:58:38
Ir ļoti apdāvināti bērni un tādi, kuri nevar mācīties kopā ar visiem. Te nu ir vecāka izvēle - lai bērns kuļas kā prot vai palīdzēt - privātskolotājs. Nesaskatu te neko sliktu. ieguvējs ir tikai bērns un vecāki. Es savējam šad tad paņemu privātskolotāju klavierspēlē, kad pats saviem spēkiem netiek galā.
Tālrunīte 25.05.2015. 17:18:25
Vai dzībvoklī ir vajadzīga apkopēja? Tie, kas spēj pirkt pakalpojumus, pērk visu ko: apkopējas, skolotājus, ceļojumus u.t.t. Viņiem to vajag. Bet ne visiem ir vienādas vajadzības un tādas iespējas. Šābrīža situācijā šādu diskusiju būtu jāievieto nevis e-klasē, bet kādā sabiedrības krējuma portālā, kur diskutē par tādiem jautājumiem kā dārgakmeņu rotas suņiem.
Maniem 3 bērniem nekad nav bijusi nepieciešamība pēc privātskolotāja. Manu draugu bērniem privātskolotājs ir tikai tiem, kuri mācās E.Dārziņa mūzikas skolā un dažiem centra skolu bērniem, kuriem neiet matemātika. Nepiekrītu, ka privātskolotāja esamība ir norma.
Ir reizes, kad privātskolotāji ir vajadzīgi. Piemēram, tad , kad skolā nav vai ir tikai skata pēc kāds priekšmeta skolotājs. Īpaši eksaktajās zinātnēs. Vai Jūs vecāki vispār zināt, ka skolotāji reizēm vairāk nav, kā ir skolā? To neviens pat nepama, īpaši, ja skolotājs Jūsu bērniem liek tikai sekmīgas atzīmes. Visi apmierināti - bērni, vecāki un skolas vadība. Patiesība atklājas par vēlu -tad, kad uzsāktas studijas un izrādās, ka nevar pavilkt, jo nav pamatzināšanu.
Uzskatu, ka tā ir tikai un vienīgi vecāku nauda un izvēle. Ja vecāks tikai strādā un nepalīdz savam mīlulim, tad strādā profesionāļi. Ja vecākam nav naudas, bet ir vēlēšanās savam bērnam palīdzēt, tad viņš to var izdarīt, ja vien pats ir gājis skolā un mācījies. Neatzīstu, ka privātskolotājs ir tas pats skolotājs, kurš pasniedz priekšmetu un to dara skolas telpās. Tad gan tiek pārkāptas normas!
Lielākā daļa bērnu ir spējīgi paši tikt galā ar visām problēmām. Ļaujiet bērniem darboties, kļūdīties. Bet - nē! Māmuliņai un tētukam ar pieri puspirksta platumā gribās, lai viņu atvase ir perfekta visos sīkumos. Jau no mazām klasēm tiek algoti speciālisti, kas bērna vietā strādā, pilda mājas darbus, lasa uzdoto, u.t.t. Ar karoti lej iekšā. Beigu beigās izaug liels lempis. Strādājiet paši un bēniem liekat strādāt, tad viss būs labi.
dīvaini, ka mani bērni aug bez privātskolotājiem; bija dažas nodarbības vajadzīgas, lai pēc pamatskolas izturētu konkursus, ko arī izdarīja; privātskolotāji ir tikai modes lieta, ko vecākiem attaisnoties, ja nepietiek laika bērnu audzināšanai
Tā ir galvenā problēma- kā iemācīt mācīties. Un nav svarīgi, vai tas ir supergudrs bērns, vai ar t.s. mācīšanās traucējumiem (un tiem prast mācīties ir vēl svarīgāk). Tur jāpiekrīt "kādreiz skolniecei, tagad skolotājai" - jau dārziņa pēdējā gadā jāskrien līdzi programmai, par skolu i nerunāsim, un tā nu tie bērni muļļājas pa to programmu, kā kuram izdodas, bet pa MĀCĪTIES neprot. Visdrīzāk, lielai daļai tāpēc arī tiek ņemti privātskolotāji. *** "Kādreiz skolniecei, tagad skolotājai"- kur Jūs , skolotāj, var atrast? Es savējo bērnu neprotu iemācīt mācīties. Man viss viegli devās rokā, viss likās pašsaprotami, tāpēc es nesaprotu, kā mācīt.
Inga! Atceramies, pirms kritizēt un vaimanāt, ka stundās neimāca - klasē ir DAUDZ skolenu, 20 - 30 un individuāla pieja katram laika zinā nav iespējama. Privātstundās aci pret aci tiek strādāts pilnīgi citā līmenī.
mamma ar pieredzi 25.05.2015. 14:48:01
Nerunāsim par ideālo sistēmu, bet gan par tādu, kura valda šobrīd Latvijas skolās. Lai mani bērni spētu konkurēt pasaules tirgū, strādāt, dzīvot un komunicēt ar pasaules līmeņa biznesmeņiem, zinātniekiem un literātiem, vienīgā iespēja- mācīties bērniem pašiem un izmantot privātskolotāja palīdzību, skola nedod augsta līmeņa zināšanas.
Galvenais, privātskolotāji ir tie paši skolotāji! Vecāku sapulcē skolotāja sūdzas cik viņai maz maksā- viņa ir spiesta pasniegt vēl pēc stundām privātstundas. Tad rodas jautājums- Ko tad stundās nemāci... Piemēram cilvēks pēc pakalpojuma, viņam veic pakalpojumu nu šā tā, jo darba daudz un maksā maz, bet pēc tam par papildus samaksu tas pats darbonis iet un labo.... Vai nav labs bizness?
Gribēju aizpildīt anketu, bet nav paredzēta opcija "nav privātskolotāju". Tātad pētījums neaptver visus respondentus.
Gribētu citēt no O.Vācieša dzejas: "Man ir divas ausis, tev ir divas ausis. Tad kāpēc tu drīksti dzirdēt vairāk kā es?" Utt. Dažuprāt, visi būtu jānonivelē līdz kaut kādam vidusmēra līmenim! Nedod, Dievs, ja kāds vēlēsies kaut ko vairāk!!! Nu ja - gudri un domājoši cilvēki nav ērti un izdevīgi... Vēsturē tam piemēru netrūkst. Diemžēl.
skats no otras puses 25.05.2015. 12:22:07
Diemžēl, neviens te neraksta par to lielo skolēnu %, kuri nav spējīgi strādāt klasē. Jā, ja. Bērni dzimst slimāki, vecāki ir "datrbos līdz ausīm", nevar un arī nemāk palīdzēt. Normālā pamatskolas klasē līdz 70% bērnu vajag logopēda palīdzību. Tāpēc vajag privātskolotāju. Lai bērns mācītos! Protams, ir arī citi stāsti.......
kādreiz skolniece, tagad skolotāja 25.05.2015. 12:15:13
Man nebija privātskolotāja, bet nebūtu bijis slikti, ja man, piemēram, būtu neilgu laiku bijis privātskolotājs, kas mācītu... mācīties. Mācīt mācīties būtu katra skolotāja svarīgākais uzdevums, bet - skolotāju dzen uz priekšu programma! Programmā nav paredzēts mācīt mācīties! Tam ir nepieciešams laiks. Programmas pārblīvētas, mūsu skolēni beidz vidusskolu un 1.-2.kursā augstskolā garlaikojas, jo, izrādās, viņiem māca sen apgūtas lietas! Kad skolēni/studenti pierod garlaikoties, viņi vairs negrib mācīties tad, kad tas ir nepieciešams! Tagad esmu arī privātskolotāja, un pirmais, ko daru, - mācu saviem skolēniem mācīties! Vairāk par vienu mācību gadu privātskolotājs viņiem nav vajadzīgs, jo viņi ir apguvuši prasmi mācīties un līdz ar to arī interesi par mācību priekšmetu, un motivāciju.
Mūsu skolā bērniem ir populāri privātskolotāji. Tam ir vairāki iemesli - pirmkārt tas šobrīd ir populāri, jo norāda uz ģimenes turību, otrkārt bērns saņem sev nepieciešamo individuālo uzmanību, ko nespēj sniegt ne vecāki mājās, ne skolotāji stundā. Diemžēl šie bērni bieži vien nemācās arī stundās, paļaujoties uz privātskolotāju, neapmeklē skolā skolotāju piedāvātās konsultācijas. Par to gan lai laikam domā vecāki, nez vai ministrijai vajadzētu satraukties, jo tas nav nekvalitātes rādītājs.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.