Lietotājvārds
Parole
1
Es uzsāku skolas gaitas 6 gados, jo tāda tolaik bija sistēma. Mācības padevās viegli, kaut gan līdz tam pa laukiem dzīvojos un nezināju nedz ciparus, nedz burtus. Sociāli arī nekādu problēmu. Viens bērns mums jau gana liels un skolas gaitas uzsāka 7 gados pēc tam, kad bija apguvis tā saukto piecgadnieku/sešgadnieku sagatavošanu bērnudārzā, jo tāda bija un vēl ir sistēma. Mācības gāja raiti, sociālo problēmu arī nebija. Jaunāko bērnu, šķiet, būs jāpalaiž skolā 6 gados, jo tāda laikam būs sistēma. Taču es to pilnībā atbalstu. Tiem, kas tik ļoti iespringst par 6 vai 7 gadiem, iesaku nesatraukties, jo arī pašlaik taču var laist 6, 7 vai pat 8 gados. Tāpat būs arī ar sešgadniekiem. Negribēsiet, nu tak laidiet no 7 gadiem. Neviens jūs par to nekārs.
Mūsu valstī demokrātija sasniegusi augstu līmeni ! Katrs, kam nav slinkums, var visu apstrīdēt, nozākāt, pat īsti nelietojot demagoģiju. Lai būtu izaugsme, tai skaitā izglītībā, nedrīks ļaut vaļu cilvēkiem, kuriem neko nevajag, kuri neko negrib, neredz izaugsmi, ja nu vienīgi izdomā jaunus formulārus un veidlapas. Nez vai pasaules pieredze būtu pretrunā ar Latvijas bērnu attīstībnas īpatnībām. Bet labāk jau saņemt stabilu algu, neko nemainīt, ar papīru rakstīšanu saņemt 5.kategoriju un runāt par pedagoga zemo prestižu sabiedrībā.
Eiropā nelaimīgākie bērni 17.11.2016. 08:23:40
Pēteris Kļava kādā raidījumā minēja pētījumu, kurā izpētīts, ka Latvijā ļoti nelaimīgi bērni. Vieni no laimīgākajiem esot Zviedrijā. Kādu mēs redzam savu nākotni, ja šobrīd darām visu, lai mūsu bērni nebūtu laimīgi....
SOMU PIEREDZE 17.11.2016. 08:19:46
Uzskatu, ka būtu jāsāk nevis ar bērnu apmācību, bet ar pedagogu apmācību kā strādāt ar 6 gadīgu bērnu. To šobrīd ir apguvušas bērnu dārzu audzinātājas, taču pedagogiem šādu zināšanu nav un arī prakses pietrūkts. Nav problēmas, bērnu dārzu pēdējo grupiņu nosauc nevis par sagatavošanas grupu, bet 1.klasi. Bet ja bērni pāries uz reālu skolu, tad mūsu sistēma tam nav gatava. Mums ir jāmācās no Somu tautas , viņiem ir pasaulē labākā sistēma, kā notiek darbs ar bērniem un arī rezultāti ir vieni no pasaulē labākajiem. Ja šāda apmācība būtu iespējama mūsu pedagogiem, man kā mammai nebūtu pretenziju pret sistēmas maiņu.
"lācis 07.11.2016. 12:22 Lai vai kā, absolūti jāpiekrīt, ka mūsdienu bērni 6gados ir kriiiietni pieaugušāki nekā agrāk. Līdz ar to arī skolas gaitām gatavāki. Pieaugšana patiešām notiek straujāk...." Absolūtas muļķības! Mūsdienu bērni, ne visi, bet liela daļa, ir salīdzinoši atpalikuši un degradējušies. Mani bērni, dzimuši astoņdesmitajos gados, visi tekoši lasīja grāmatiņas jau līdz piecu gadu vecuma sasniegšanai, taču šodienas piecgadniekus bērnudārzā tikai sāk iepazīstināt ar burtiem, lasīt sāk labi ja 6 gadu vecumā, mani bērni 5 gadu vecumā patstāvīgi gāja uz poliklīniku pie ārsta, uz mūzikas vai mākslas skolas nodarbībām, bet tagadējos bērnus līdz pilnu 7 gadu sasniegšanai nemaz NEDRĪKST vienus pašus atstāt mājās, dzīvoklī vai slimnīcā- visur jābūt klāt kādam no vecākiem. Mani bērni jau 5 gadu vecumā pilnīgi patstāvīgi mācēja saģērbties, palīdzēja jaunākajiem bērniem ģimenē, taču tagad vēroju bērnudārzā, ka 6gadīgiem bērniem, nerunājot nemaz par jaunākiem, vecāki vai vecvecāki palīdz noaut apavus, apaut apavus, sapogāt pogas, aiztaisīt rāvējslēdzi vai sasiet cepurīti, uzlikt šalli, aiztaisīt apavu aizdares utt. Pašapkalpošanās iemaņas nekādas! Nu nav šādi bērni gatavi skolai no 6 gadu vecuma!
sviests @VAKs 08.11.2016. 12:12:03
ko nozīmē tollēt..?
VISC, IZM, Kādēļ SĀKĀT tollēt sakarīgus komentārus. Patiesība neērta?
Un skolotaju gatavais produkts ar pirmklasnieka domashanu klomente gudras tantes :))))) galvenais ir privata dzive un bulcinja :))))))kada skoa kada izglitiba, kadi ceelie meerkji!
Padomājam no otra gala: vidusskolu beigs 1 gadu ātrāk (ar skaistajiem saukļiem, ka 19 gados nevajag deldēt skolas solu, kam, protams, var piekrist). Tātad valsts ietaupīs uz izdevumiem izglītībai 1 gada apjomā. Katrs jaunais valsts pilsonis būs izglītojies tieši 1 gadu mazāk. Skolotājus varēs atlaist, bērnu dārzi nepietrūks, utt, un tjpr. Šādi padomājot, kļust skaidrs, ka tā 6-gadnieku "problēma" ir tikai kārtējais mēģinājums "ietaupīt". Gan jau valdībā klīst aprēķini, cik miljonus šādi "ieekonomēs".
Ko jūs te pīpējat!? Bet par privāto dzīvi - nu, sorry, privātā dzīve vismaz pusei jau ir pamatskolā, un ko nu?
DUSMĪGAIS BABOLONAS ARMĪNIEKS 07.11.2016. 21:57:49
(dziļa nopūšanās) ko ? kp jūs negribat pieņemt 6gadniekus kas jūs esat lielie puiši kas negrib mazos bērnu pieņemt vai skola ir tikaj lielajiem puikam bet nejau maziem UN KAD ZB BŪS BULKAS ŠIS JAU IR OTRAIS KOMENTS ES PROTESTĒŠU ŠEIT KOMENTOS ES NEBAIDOS ES ESMU LIELS PUIKA
Jābūt 12.klašu vidējai izglītībai, jo Eiropā tā ir. Lai varētu diplomus pielīdzināt, nedrīkst pāriet uz 11.klasēm. Tāpēc ieteikums sākt gadu agrāk. Īpaši sskolēnam - privātā dzīve ir ne tikai 19 gados. Arī studējot un visas dzīves laikā mācoties. Tā lūk, zēniņ!
Bet - vispār - 07.11.2016. 19:41:50
kuru no IZM interesē bērni?!?! Un skolotāji?!?! MĒS VĒL TAGAD GAIDĀM ŠADURSKA SOLĪTO ALGU REFORMUAR PIELIKUMU 60% APMĒRĀ. Reforma l ir - tikai ar 60% algas samazinājumu. Matemātiķim zīmes sajuka. Skolotāji daļēji balsta valsts budžetu no savām tagadējām algām. Bērni, kas ies no 6 gadiem skolā, glābs visu valsts budžetu. IZM ministrs ir Valsts kases glēbējs.
Ja skolotaji nevar ar sesniekiem darboties un skola ta ir vinas problemas ne musi
cau Anastasija mamma
man jau 19 gadu vecumā ir privātā dzīve , nevis stulbā skola... Vajag to beigt 18, gados,vot tā.
lai vecāki pa'\si lemj, kad bērns gatavs skolai. Lai ved kaut 5 gadu vecu, ja dikti gudrs...
Samazināt vajag pamatskolas klašu skaitu 5.-8. ,tad vidusskola būtu 9.-11. klase. Un varētu 18 gados skolu beigt.
Кого это волнует - готовы школы или нет ? Главное господин Шадурский готов. Шадурский готов детей и летом учить в самую жару. Не важно. что школы не оснащены кондиционерами и пластиковые окна без вентиляции. Шадурский и к реформе зарплат был готов - и многие учителя стали получать еще меньше свои нищие зарплаты. Слава Шадурскому.
Lijai - Annika 07.11.2016. 17:17:42
Doma bija par to, ka viens gads maza bērna attīstībā ir ļoti liels laikposms. Ja sešgadnieks bieži skolai vēl nav gatavs fiziski un psiholoģiski, tad pa to vienu gadu lūdz septiņiem tomēr gan organisms nostiprinās, gan psihe. Un nelolojiet ilūzijas ne par daudzinātajām kompetencēm, kuras tik no 2017./18. pilotskolās sāks(sāks tikai, Karl!) aprobēt, ne jaunam saturam, ne pieejai. Sešgadnieki skolā būs kārtējie IZM izmēģinājumu trusīši, kopā ar saviem vecākiem un skolotājiem. Nevienam nekas nav skaidrs, problēmu un ieblidumu ir daudz, bet projekta bīdītāji neko negrib dzīrdēt, tikai kā buldozeri bīda uz priekš savu iedomu. Un aiz tā visa stāv nauda - ES nauda, ģimenes pabalstu nauda utt. Money, money, money ©
un patiesi, bērna fizioloģisko un psiholoģisko attīstību Māte Daba vēl nav atcēlusi, reformatoru kungi, dāmas! bet gan jau atkal mūs nedzirdēs! kā jau parasti!
reforma pēc būtības ir saoptimizēt vidusskolas klases, pārcelt mācību saturu. Mazo galu liekam mierā. Nez kā "reformatori" domā skolā fiziski laika rezīmā apvienot 3 klases pēc kompencēm mācot un pārojo klašu komplektu pa vecam. un tā muļļāties 3 vai 4 gadus. kā reformatori domā apmācīt 20 000 pedagogu tik īsā laikā? kādi tur moderatori. ! Tā cilvēku masa ir milzīga!!!!! izklausās tik nenopietni, ka kauns par tādu reformu.
Es uzskatu, ka Latvijā ir jāizveido sākumskolu tīkls, kurā bērniem ir pieejama pirmskolas izglītība 2 - 4/5 gadi, 4/5 gadnieki sāk sagatavošanas klasi, kurā apmāca bērnus atpazīt burtus, ciparus, uzrakstīt burtus un ciparus kā arī izprast saskaitīšanu, atņemšanu, salīdzināšanu - to pašu, ko bērnudārzs nodrošina 5 gadīgiem bērnime. No 6 gadu vecuma sāk tajā pašā iestādā 1. klasi un mācās līdz 4. Klasei, tad pāriet us normālu pamatskolu vai vidusskolu. Šādi, maziem bērniem būtu mazāk stresa/ Protams, līdz 8 gadu vecumam bērniem jābūt nodrošinātai iespējai palikt skolā līdz 7pm, lai vecāki var strādāt. un klasēs ne vairāk kā 20 bērnu. Šis variants nodrošinātu daudz labāku izglītības līmeni un iespēju bērniem apgūt vielu padziļināti. No 5. klases varētu sekmīgi skolēnu skaitu palielināt līdz 30 klasē un 10 - 12 klaē var mierīgi mācīties 40 bērni klasē.
Nedaudz vēstures - nekad nav pielikta klāt 12. klase. Vidusskola latviešu skolās jau sen ir 3 gadus. Apmēram ap 1989. gadu sagatavošanas klasītes, kuras tika sauktas par 0. klasēm, pārsauca par 1. klasēm, un attiecīgi visām klasēm viens līmenis vairāk. Bērni, kas tajā laikā mācījās skolā, it kā pārlēca vienai klasei. Tātad tika pielikta klāt nevis 12. klase, bet 1. klase. Tika noteikts, ka nu 1. klase būs tā, kurā izlīdzināsies nevienādais bērnu sagatavošanas līmenis. Vienu brīdi arī 1. klasē lika iet 6-gadīgajiem bērniem, bet nekas tur nesanāca. Realitātē pēc laika uzsākās šobrīd esošā obligātā sagatavošanas programma 5,6-gadīgajiem, kurā bērni mācās lasīt, rakstīt, elementārās matemātiskās prasmes un daudz ko citu. Atšķirībā no Ilonas, mans jautājums - cik lietderīga ir 1. klase, ja tajā atkal mācās lasīt, rakstīt utt.? Kāpēc šobrīd jākāpj uz tiem pašiem grābekļiem, kuri jau bija 90-to sākumā?
Vai nebūtu labāk, sešgadniek inav gatavi skolai? ļaujiet bērnam ilgāk izdzīvot bērnību, izspēlēties, iezskrieties...;)
Kāda nauda, tāds temps. 14.miljoni jāapgūst - kompetences, jauns izglītības saturs (it kā jauns), jauni mācību līdzekļi, un bērni sešgadnieki arī tajā pašā maisā SAM 8.3.1.1.
Kāpēc nekur neieminas par to, cik lietderīga ir klāt pieliktā 12. klase- esejas, projekti, spriedelēšana. Varbūt tos lielos ņemam nost, lai iet dzīvē, bet liekam mazos bērnus mierā. Tiešām, tas, ka jau no mazotnes zin visus lamu vārdus, pieaugušo dzīves nianses un veikli rausta planšeti, vēl ne tuvu nav gatavība skolai un mācību darbam. Atstājam bērnību bērniem, skolu- mācību darbam ( nevis trallallā ar rotaļām), bet jaunajiem ,pieaugušajiem cilvēkiem studijas un darba dzīvi. Taču te viss ož pēc plika biznesa- skolā bērns izmaksā lētāk nekā dārziņā, turklāt, pieaugs tak skolēnu skaits ( un nauda seko skolēnam). Iespējamais ceļš "pieaudzēt "skolēnu skaitu. Bet uz kā rēķina? Kā agrāk mācīja- bērnība laimīga- viss mūžs laimīgs.Tagad, ka tik kaut ko no labā noraut, saīsināt, nerēķinoties ar bērnu. Aslēgas vārds- REFORMA
Lija @Annika 07.11.2016. 13:01:11
Nu, jā, jums ir taisnība par fizisko sagatavotību - mūsdienu bērniem, bet kā tas ietekmē, to, ka nevajadzētu no 7.gadiem mācīties? Arī 1.klasē 7.gados var attīstī psihoemocionāli un fiziki. Kādēļ, lai būtu nesagatavotāks un emocionāli nestabilāks, ja 7.gados ietu 1.klasē nevis sagatavošanā..?
--> Ivars 07.11.2016. 11:45 07.11.2016. 12:51:50
Mēs bērnam ar īpašām vajadzībām vai ļoti lielai klasei nevaram vienu skolotāja palīgu pielikt, ko nu vēl par vairāk sapņot.....
Visi daudz runā te komentāros par bērnu intelektuālo un IT attīstību. Tikai neaizmirstiet, ka pirmo skolas gadu labam pamatam tikpat daudz, ja ne vairāk ir vajadzīga fiziskā gatavība skolas dzīvei. Un psihoemocionālā. Un šajos parametros mūsdienu bērni atpaliek no vecāku paaudzes. Daudzi bērni ir slimīgi, daudz bērnu ar emocionālas dabas problēmām, grūtībām socializēties. Tas, ka bērns lasa, rēķina, ir erudīts un veikli glāsta planšetdatoru, lieto internetu un datorspēlītes - vēl neraksturo personības gatavību skolai.
Patika viens no E-klases komentāriem pirms pāris dienām, atļaušos to vēlreiz iekopēt, jo tiešām piekrītu viedoklim: "Patīk visi komentāri par "pieredzi", tik aizmirst paskatīties uz datiem, kas ir pieejami no ilggadējās prakses. Bērni sāk skolas gaitas ar traģisku nevienlīdzību zināšanu līmenī. Tie, kuriem ir paveicies ar zinošu un attīstošu vidi ģimenē, sāk skolu bez problēmām. Bet tie bērni (liela daļa), kam ģimenes vide nav ideāla dažādu apstākļu dēļ, ir jau nolemti nevienlīdzībai no paša sākuma. Latvijā mīl pieminēt, ka Somijā arī no 7 gadiem sāk skolu, bet aizmirst paskatīties, ka kopējā sociālā vide tur ir pavisam citādāka. Kaut gan ir svarīgi, pirms kaut kā jauna ieviešanas, saprast: Kāpēc "obligātā" pirmsskolas izglītība tagad nestrādā? Uz papīra, visiem bērniem būtu jābūt pieejamai "pirmsskolai", visiem jāmāk rēķināt un pazīt burtus, bet realitāte ir drausmīga. Kāpēc daži bērnudārzi var bet citi nespēj bērniem lasīt, 2+2 skaitīt iemācīt?"
Risinājums 07.11.2016. 12:26:54
Risinājums varētu tikt skatīts no otra gala - bērni skolas gaitas uzsāk ar 7 gadu vecumu (gan emocionāli, gan fiziski gatavi skolasgaitām tradicionālajā izpratnē); skolas kursu saīsina uz 11 klasēm - skolēni skolas gaitas beidz 17 - 18 gados. Tieši tā, kā to paredžejis K. Šdurskis - skolēni savos 18 0 19 gados nesēž skolā, bet strādā vai studē. bet 6 - gadīgie bērni, viņu vecāki un skolotāji netiek traumēti ar apstākļiem neatbilstošām mācību metodēm, līdzkļiem un apstākļiem.
Lai vai kā, absolūti jāpiekrīt, ka mūsdienu bērni 6gados ir kriiiietni pieaugušāki nekā agrāk. Līdz ar to arī skolas gaitām gatavāki. Pieaugšana patiešām notiek straujāk. Labi vai slikti, bet tā nu tas ir.
PIekrītu laikam Annai. Ja pat 5 gadu vecumā iet sagatavošanā, tad tā jau ir laba sagatavošanās skolai, tas ir labs ievads ,lai iejustos īstajā skolā. Bet, ja sāk no pieciem gadiem sagatavošanu, nu, iespējams, ka tādā gadījumā arī 1.kl. var sākt no 6 gadiem.
Bet, ja to pašu, ko apguva pirmsskolas izgl. gada laikā, apgūtu 1.klasē un vēl drusciņ, bet to pārsauktu par 1.klasi, vai tas nebūtu labāk? Nebūtu jau tā, ka 1.klasē uzreiz sāk uzdot mājasdarbus un kontroldarbus utt., bet līdzīgi kā pirmsskolas izgl. gadā. Tikai jaunieši no skolas varētu iziet jau 18 gados, nevis 19/
Mūsdienās bērni dzīvo citā pasaulē, daudz ātrākā, arī informācijas telpa ir plašāka, viņi daudz ātrāk uzzina lietas, ko citas paaudzes varbūt pat vēl padsmit gados nezināja un nesaprata. Tāpēc mācības no 6.g.v. varētu būt samērā labs risinājums, es neiebilstu, ja mani bērni sāktu no 6.g.v mācīties.
Mans bērns šogad ir pirmklasnieks - no septiņu gadu vecuma! Un jūtas ļoti labi! Un gan 5, gan 6 gadu vecumā veiksmīgi apguva mācību programmu pirmsskolas izglītības iestādē. Un mācījās un iemācījās daudz un pamatīgi! Bet arī pagulēja un arī rotaļājās! Kāpēc to visu vajag sabojāt! ????? ATKAL REFORMAS REFORMU PĒC??/
Jāpiekrīt Ivaram. Nav iespējams indivualizēt mācību procesu tādā līmenī. Bet vai nu no sešiem vai septiņiem gadiem, tik lielā mērā vecākiem vajadzētu būt iespējai izlemt, izvērtējot bērna vajadzības.
Nu pareizi varbūt ir teorijā, bet vai nav mazliet utopiski un nereālistiski? Kā tad mēs varētu realizēt mācības, ja ne sadalot pa klasēm, attiecīgi pēc vecumiem? Nevaram mēs nolikt katram skolēnam klāt skolotāju un lai indivuāli māca pēc viņa personīgajām vajadzībām.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7-7=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.