Lietotājvārds
Parole
Loģika>laiks 13.06.2016. 16:30:29
Jāiekaļ un no galvas jāmācās būs vienmēr, ja grib attīstīt prāta spējas, īpaši atmiņu, kas ir vissvarīgākais izziņas process. Kā iemācīties matemātiku bez reizrēķina un formulām? Kā iemācīties valodu, ja sistemātiski nemācas jaunos vārdiņus? Kā izprast vēsturi, ja nezina faktus? Lūdzu, gudrīši, atbildiet! Es strādāju skolā kopš padomjlaikiem un varu teikt vienu - tad ilzglītības sistēma bija sakārtota, ievērojot pakāpenības principu no vienkāršā un sarežģīto, no detaļām un vispārējo utt. Nevajadzēja visu "'sačakarēt". Jāatmet bija tikai ideoloģiskais ietērps, jāpevieno modernās tehnoloģijas un laikmetam atbilstošas inovācijas, bet ne sistēmas maiņa. Kāpēc likvidēja pedagoģisko skolu pirmskolotāju un sākumskolas skolotāju sagatavošanai, kas principā bija metodiski ļoti spēcīga skola.. Kāpēc nav vairs vienotas metodikas daudzos priekšmetos? Ir viens liels "bardaks", jo katrs nu dara kā grib. Par skološanu un audzināšanu - piekrītu, bet diemžēl prakse rāda, ka daudzi vecāki savus bērnus neaudzina, bet atstāj šo "audzināšanas darbu" skolas ziņā, tai pašā laikā nāk uz skolu un māca skolotājus, kā viņiem būtu jāstrādā.
pensionētā 13.06.2016. 16:22:36
Kam jau ir tā " gaišā galva" , tam pats no sevis, vairākas reizes atkārtojot vienu un to pašu vielu, gudrības paliek galvā, bet tās " smagās galvas" var " zubrīt " cik grib, tik un tā pēc nedēļas neko neatcerēsies. Bet visiem ir jēgpilni stundās jāstrādā - cik nu kurš var paspēt izdarīt. Diemžēl neviens nevienam neko nevar iemācīt, tikai parādīt ceļu uz zināšanu apguvi, bet jāmācās katram pašam, un nav jāsviež pieraksti prom, ja nesanāk tik veikli kā citiem. Tā ir vislielākā problēma - panākt, lai visi stundā strādātu - mācītos, nevis domātu par vakara tusiņiem un kabatā esošo telefonu. Ja skolēns atsakās ieklausīties, cenšas sarunāties ar citiem - traucējot darbu skolotājam un citiem klases biedriem, rezultātu nebūs, un te nu ir tās lielās klases, kuras skolotājam ir grūti pārskatīt - cik tas prasa enerģiju, salīdzinot ar maza skolēnu skaita klasēm - ģeometriskā progresijā!
>>>to @ tik tiešām 10.06.2016. 14:27 13.06.2016. 16:15:34
Motivācija, ja saprotam šī varda nozīmi, ir cilvēka iekšēja vajadzība, prasība, vēlme kaut ko sasniegt. To nevar veicināt kāds no malas. Skolotājs var sniegt zināšanas, sekmēt prasmju apguvi, palīdzēt izprast, iemācīt, kā jāmācās, bet ne motivēt. Nevar taču ielīst bērna dvēselē un prātā, jeb viņa vietā izlemt, par ko kļūt, līdz ar to arī viņa vietā apgūt nepieciešamās prasmes, zināšanas utt. Vecāki un ģimene, tuvi draugi, ir tie,kas var šo motivāciju bērnā radīt, sekmēt jau no mazotnes.
to komentētājs 13.06.2016. 13:40 13.06.2016. 14:05:47
Žēl, ka nesaprati, ko skolotāja gribēja teikt... Tevis piemināties skolēni nu nekādi neietilpst "skolēni ar loģisku prātu un normālu attīstību"... Un tevis pieminētajiem nelīdzēs nekādas reformas - tāpat nemācīsies un pieprasīs augstus vērtējumus!
skolotājai 10.06.2016. 22:39 13.06.2016. 13:40:59
Skolēni ar loģisku prātu un normālu attīstību jau sen "nezubra"? - Nu ja, tāpēc jau viņi nezina ne sērskābes formulu, ne kas vispār ir skābes vai oksīdi, nezina vārdus svešvalodā, utt., bet pieprasa visaugstāko vērtējumu. :D
catlaks ir musu laikmeta gods un sirdsapziņa
Kā ar autoskolām? Laižam tūlīt uz šosē!
Nav skaidrs nekas. Vai tad mūsu izglītību atzīs arī citur pasaulē?
Piemirsu piebilst, ka zināšana ne vienmēr iegūst zubroties, tās var iegūt arī citādā veidā, bet laikam jau par to arī šeit lauž šķēpus, vienkārši neprot izveidot skolu tā, lai mācītos citādi. Lasīju par 6 senses dārziņiem- varbūt tur ir kaut kādi aizmtņi jaunajai skolai
"Nu ja...skolēniem ar loģisku prātu nekas nav jāiezubra un tml.," Ja tā domāsi, diez kā būs dzīvē. Tikai meklēsi googlē un pēc tam nolasīsi, teiksim, tādas ļoti elementāras lietas. Vai vienmēr varēsi atrast? un vai vienmēr būs tā, ka dators rokā, elektrība nodrošināta, prāts skaidrs. Protams, ka arī vecākā paaudze tagad meklē šo un to interneta plašumos, bet loģiskais prāts vien nepalīdzēs, ja apakšā būs bezgalīgs tukšums
Jūs varat spriest, strīdēties, bet kamēr netiks atjaunots elementārais, rezultātu nebūs, bet elementārais ir: klausīties, dzirdēt, domāt līdz ar skolotāju, pierakstīt, pildīt vingrinājumus, pārvarēt grūtības mācību darbā, neatstāt robus zināšanās, ierasties uz visām mācību stundām, strādāt arī mājās, just atbildību, palīdzēt klases biedriem, paskaidrot vielu, piedalīties eksperimentos, pamatot savu domu, jautāt par neskaidro u.t.t., nevis gaidīt lai būtu interesanti, lai skolotājs kā cirka aktieris rādītu pasaules brīnumus ja nē, tad rādīt pašam brīnumus- mērkaķoties un traucēt tiem, kuri vēlas mācīties, lai iestātos augstskolā. man vēl daudz sakams par šo, bet apnika rakstīt..........
Paši skolotāji te raksta komentāros, ka jāiezubra fakti, skaitļi, formulas, lai zinātu no kura gala ķerties klāt un tml., skolēniem ar loģisku prātu nekas nav jāiezubra un tml. Tad sakiet lūdzu, skolotāji, kurš to ceļu uz izglītības virsotni rāda un vada, kurš tad sekmē tā loģiskā prāta attīstību skolā??? vecāks ??? vai tomēr skolotājs. Vai faktu iekalšana ir lietderīga? - ne vienmēr, tāpēc skolotājs ir tas, kurš izvērtē ko, kā, par ko, kādā apmērā un tml. Kamēr skolotājiem nepieleks elementārais, proti, ka viņš ir tas, kurš šo izglītības procesu pamatskolā vada, organizē un arī par to atbild, savukārt vecāks ir tikai palīgs problēmsituācijas gadījumā, tikmēr būs tā kā ir un diez vai reformas līdzēs. Ir jāsaprot, ka skolotājs izglīto, bet vecāks - audzina (kurš neizprot šo vārdu atšķirību, lai paskatās tulkojumu pedagoģisko terminu vārdnīcā), un skolotājiem, kuriem tas ir pašsaprotami un pieņemami nesūdzas par to cik skolēni ir tagad stulbi, slinki, nemācās un tml.
Interesanti - apmācīs mazāk par pusi skolotāju, bet jāstrādā būs visiem. Nez kā - kā mācēs, tā maus?
Ļauiņi mīļie! Skolēni ar loģisku prātu un normālu attīstību jau sen "nezubra". Jāiezubra pamata lietas bērniem ar vāju loģiku un ne īpaši stiprām prāta spējām, lai kaut kā kultos uz priekšu un apgūtu minimumu! Diemžēl šādu bērnu ir vismaz puse! Viņi neizprot vārdu pārnestās nozīmes, sakāmvārdus, 3. kl.nezin, kas ir pūpols. Paskatieties mācību saturu! Prātiņš jāizkūko, lai visu iezaurētu, taču bija, ir un būs lietas, jēdzieni, kas tiešām jāzin (jāiezaurē). Tas attiecas piemēram uz galvas rēķiniem, reizrēķinu un vēl šo to.
Arī skolotāja 10.06.2016. 21:38:01
Ieskaišu, PD sistēma "nogrāva" mācīšanās sistemātiskumu. Nav jau mainījies tas, ka stundās mācītais un runātais ir tikai īslaicīgajā atmiņā. Agrāk skolēni vismaz starpbrīžos ielūrēja gāmatā, kas īsti bija uzdots, par ko runāja iepriekšējā stundā Tagad strīdamies par lietām, kuras izriet no šīs sistēmas, kuru varēja ieviest vidusskolā, bet ne pamatskolā, kad skolēni īsti neprot un nesaprot kā ir jāmācās. Kompetence rodas tur, kur ir zināšanas un prasmes, vai arī - otrādi: prasmes un zināšanas. Kāpēc jaunā paaudze "izgriež pogas" vecākajai IT apguvē- tāpēc, ka katru dienu trenē savas smadzenes šajā virzienā.
Ir lietas, kas ir jāiemācās (jāiezubrī?) un ir lietas, kas jāsaprot. Bieži sapratne nāk tikai pēc tam, kad esam kaut ko iemācījušies ( iezubrījuši ?). Varbūt man nav taisnība, bet reizrēķins, dažādas formulas, gramatikas likumi, gada skaitļi, personības, viņu devums... . Ir taču jāzina, no kura gala ķerties klāt risinājumam, analīzei, izpratnei, secinājumiem utt. Ja nav elementāru zināšanu, nebūs nekādas izpratnes. Tehnoloģijas neglābs, jo nezinās, kur ko meklēt un kāpēc.
to @ tik tiešām 10.06.2016. 14:27:08
Vecākiem nav jāpiespiež atvases mācīties un parādiet man skolēnu, kurš pamatskolas laikā vispār saprot ko nozīmē mācīties priekš sevis. Skolotājam gan jāmotivē skolēnu mācīties. Un, ja šajā trijstūrī skolēns-skolotājs-vecāks nav vienotas izpratnes, tad rezultāts ir tāds kāds tas ir, t.i. nekāds!
tik tiešām 10.06.2016. 13:57:57
Neviens nevienam nekad nav traucējis mācīties "priekš sevis"! Sauc par kompetenci vai kā citādi. Skolotāji to diendienā atkārto. Izglītot vajadzētu vecākus, kas nevis piespiež atvases mācīties, bet apstrīdēt skolas vērtēšanas kārtību.
Blēņas. Zubrīšana un mācīšanās ar izpratni ir pastāvējusi un pastāvēs vienmēr, ari tad, kad ieviesīs t. s. kompetencēs balstīto saturu. Jo zubrīt, lai cik paradoksāli tas nebūtu, ir vienkāršāk. Un padomju laikā arī bija gan zubrīši, gan tie, kas mācījās ar izpratni. Laikam jau katrs vērtē pēc sevis. :D
Kā kurš. Ja Tu mācījies iezubrot, tad tā ir tava problēma. Es mācījos mācoties (izprotot).. Un neviens man to netraucēja darīt, arī tas, ko apguvu bija "labā līmenī", vēl tagad daudz ko atceros, kaut pagājuši jau 35-40 gadi un varbūt tiešā veidā nav bijusi vajadzība daudzas lietas izmantot...
tantīte -> Līgai 10.06.2016. 11:27:03
šobrīd tiešām skolēni katastrofāli nemāk mācīties. pašreizējā ieskaišu kontroldarbu sistēma veicina to, ka skolēni , nevis apjēdz mācību vielu un vingrinās, bet sazubrās uz kontroldarbu un pēc tam iet nez cik reizes pārrakstīt testu, lai dabūtu labāku atzīmi. līdz ar to cipariem liecībā ir visai attāls sakars ar skolēna zināšanām un prasmēm, kuras nu jau arī visas valsts statistiskajos rādītājos ir diezgan štruntīgas.
Ja neredzēs jēgu izglītībai, tad nekas nelīdzēs.
izglītības satura reforma ir nevis obligāta laikmeta prasība, bet gan nekavējoties veicama darbība!!! Būtībā reformai jau tagad bija jādarbojas praksē.
jā j, būs atkal Rīgas dāmām algas 10.06.2016. 10:12:41
Catlaka teicien s " ...Eiropas Sociālā fonda projekta laikā iegūtos 14 miljonus eiro, paredz mehānismu pedagogu sagatavošanai" izsaka visu- kur aizies šie miljoni?
Kompetences...? Pajautājiet gudrīšiem, kas tas ir. Ups! Izrādās neviens tā īsti nezina. Es sēdēju burkānu vagā, pelnīju brīvpusdienas. Lūk ,tās bija kompetences! Atpazinu dārzeņus, laika apstākļus, utt.. Sapratu, ka nauda no debesīm nekrīt. Varbūt pietiks ražot tikai patērētājus? Šī jaunā paaudze jau tāda ir. Tāpēc jau rodas šādas" kompetences".
Jau padomju laikā mūsu paaudze mācījās tieši tā - iezubrot. Un šodien no tā neko neatceras. Tikai lai diplomu ieguva. Šodienas jaunā izglītības reforma pieprasīs, lai skolēni "iemācās" saturu nevis "iekaļ". Un tikai tad būs jēga no visa pārējā.
Nē, tā ir viena no svarīgākajām lietām! Skolēni ir pieraduši saturu "iekalt" galvā, iezubrīt. Un no tā jēga ir tikai uz pāris dienām, līdz uzraksta kontroldarbu. Jēga? Nekāda! Tādēļ ir jāsāk ar mācīšanos mācīties.
Viena no dažām kompetencēm, ko ieviesīs jaunajā saturā, būs.... mācīties mācīties? :D Tas ir joks?

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.