Lietotājvārds
Parole
Varbūt varētu tā- ja esi budžetā, tad obligāti gadi 5 pēc studiju beigšanas jānostrādā skolā. Lai paskatās kas un kā, pēc tam paliks tie, kuriem tiešām tuvs ir šis darbs. Negribu mest nevienam ar akmeni, bet ir bijuši arī mūsu skolā praktikanti, kuri lūdz tikai sarakstīt dokumentus, sakopē kaut kādus materiālus, kurus it kā stundās izmantojuši....atnes vadībai konfekšu kasti... Vai no tādiem būs labi pedagogi? Labāk lai turas pa gabalu no skolas! Nezinu, kā viņi nokārto praksi savā augstskolā (LU)? Domāju, ka ar budžeta vietām ir tāpat kā ar to obligāto eksāmenu ķīmijā vai fizikā. Ja neinteresē profesija, var būt nezin kādi eksāmeni-neies mācīties par inženieriem! Ja nav aicinājums būt skolotājam, maz vai daudz budžeta vietas neatrisinās jauno skolotāju trūkumu skolās. Daudzi iegūst izglītību,lai tikai būtu augstākā izglītība, tā teikt papīri kārtībā!
sviestpapīrs 15.12.2015. 08:59:29
Pilnīgi piekrītu skepsei-tā ik 3 gadu kursināšana ir tāds ķeksīšu pasākums bez reāla labuma.Cilvēki ar mag.grādu lasa grāmatas,interesējas par savu māc.priekšmetu nevis ilgojas tērēt savu laiku un naudu.'te ir tās iekšējās naudas rezerves.Vajadzīgo info mūsu laikos var vienmēr iegūt ne jau atsēžot 36 parasti bezcerīgi garlaicīgas stundas.Ped .fak. būtu vajadzīgi pasniedzēji-personības.
UZ GAIŠU NĀKOTNI! 14.12.2015. 22:14:24
Vispār noņemiet budžeta vietas,lai mācās par pedagogiem uz parāda bankām - būz vairāk motivēti strādāt- lai kredītus atmaksātu. Uz priekšu, uz gaišo nākotni, rāpjoties stikla kalnā ar asiņainām rokām, tukšu vēderu un sabiedrības nonicinājumu!
Pareizi!!!
Nu tad arī paši, lai samazina sev algas. (Valsts amatpersonas)
Strādāju skolā, augstskolu beidzu salīdzinoši nesen un man jāsaka, ka es pilnīgi piekrītu tam, ka būtu jāsamazina budžeta vietu skaits pedagoģijas programmās. Taču neuzskatu, ka par 70-80%, kā kaut kur komentāros tika minēts (tas būtu par traku). Savu nostāju varu pamatot ar to, ka labi atceros, cik liela daļa bija tādu, kas paši atzina, ka "šeit [pedagoģijas programmā] nonākuši pavisam nejauši, jo kaut kur bija jāiestājas". Daudzi iestājas un pat nomācās budžetā, teiksim, trīs gadus, bet tad pēkšņi izstājas nepabeiguši, jo tomēr saprot, ka tas viss nav priekš viņiem. Bet cik gan negodīgi tas ir pret tādiem studentiem, kas patiešām gribētu strādāt skolā, bet jāmācās par maksu, jo tādi "neizlēmīgie" vienkārši aizņem tās budžeta vietas pa tukšo.
Mēs, pa pusvelti strādādami, būsim nopelnījuši mazāku pensiju kā patrizējie pensionāri, kas atjaunotā Latvijā vispār nav strādājuši vai strādājuši pavisam neilgu laiku. No neizmaksātā jau pensija nekrājas.
www.seb.lv/info/pensija/ka-aprekinat-savu-nakotnes-pensiju?utm_source=delfi-home-widget&utm_medium=widget&utm_campaign=widgets&utm_content=ka-aprekinat-savu-nakotnes-pensiju
tiešas sekas pensijas vecuma paaugstināšanai
Varbūt tas pat ieviestu kādu kārtību pedagoğijas studiju programmās!Ja studenti paši vairāk maksās,sāks prasīt arī kvalitāti no pasniedzējiem.Un varbūt par pedagogiem ies studēt tādi,kuri patiešām vēlas savu dzīvi ar pedagoğiju saistīt,nevis studiju laiku pavadīt pīpējot LU pedagoğijas un mākslas fakultātes priekšā! P.S. domāju,ka tādu pedagoğijas studentu netrūkst nevienā iestādē kur studē pedagoğiju!
ja noņems valsts finansējumu (budžeta vietas) pedagoģiskajām programmām, kurš tad tajās mācīsies par maksu? augstskolu lobiji to nekad nepieļaus. lai gan visas šīs pedagoģiskās programmas visu šo laiku ir bijušas "melnais caurums", kur pazūd finanses. visa šī obligātā skolotāju "kursināšana" reizi trīs gados, bieži vien ir smieklīga. par lektoriem parasti (ir gan arī pa kādam izņēmumam) kļūst pedagoģijas zinātņu apguvēji, kas paši skolā strādāt nespēj - tāpēc naudiņu nopelna mācot studentiem to, ko paši nemāk vai kursos stāstot skolotājiem visādas dīvainas lietas.
Vajadzēja sen. Un ne jau par 30%, bet visiem 70-80%
To jau sen vajadzēja samazināt,
vienkāršs risinājums... 12.12.2015. 11:01:20
Ja valsts ieguldītā nauda studijās būtu jāatstrādā, piem., 2 darba gadi par vienu studiju budžeta gadu.... Ja negribi strādāt skolā - jāatgriež nauda valstij, piem., 2 gadu laikā...
Ja vidusskolas nebūs pieejamas viduvējībām, tad pēc 9.kl. izglītības ieguvē iestāsies vakuums.Daļa līdz pilngadībai atpūtīsies,konkrētu profesiju nemācīsies,jo darba tirgū brīvu vietu nav.Pilngadību sasniedzot dosies uz ārzemēm realizēt savas ieceres.
sk. ar 30 gadu stāžu 11.12.2015. 17:32:23
Pajautājiet pašiem studentiem, cik no viņiem, studējot ped. augstskolās vispār kaut brīdi domājuši strādāt skolās. Galvenais lielai daļai ir augstskolas diplomi. Arī lielākā daļa no tās mazākās daļas, kurai bijusi vēlēšanās strādāt skolā, pēc prakses jeb pirmajiem nostrādātiem gadiem lēmumu maina. Pajautājiet, kāpēc,- būs gana labs pētījums. Neskatoties uz to, vislielākā problēma- augstskolā paņem VISUS. No mūsu puses iestājās meitene, kurai pirmajās klasītēs komisija ieteica mācīties .... . Vecāki to ļoti negribēja un meitene kaut kā skolu pabeidza. Pēc tam tāpat kaut kā pabeidza vidusskolu (nauda sekoja). Tad tika uzņemta arī augstskolā (nauda sekoja). Taču augstskolas pasniedzēji šausminās, cik slikti sagatavoti tagad skolēni, cik slikti strādā skolotāji, pašiem diplomdarbos esot jālabo kļūdu gūzma. Starp citu, minētā meitene māsai 4. klasē nespēj palīdzēt. Nesaprot!
Pedagogu tiešām ir jau par daudz. Skolu arī par daudz. Visi pārejam tālmācībā, mājas apmācībā, pašmācībā utt. Grāmatas var nopirkt, internetā viss ir. Kas grib, tas arī iemācīsies - vai lai viņu mamma māca, kā vecos laikos laukos. Atstāt tikai eksāmenu sistēmu... lai gatavojas paši... kas nevar, lai iet grāvjus rakt!
Visa pedagoğijas studiju koncepcija jāmaina.Kāda Latvijā pedagoğijas studijām kvalitāte - nekāda.Studijas dārgas,bet kvalitātes nekādas.Ja augstskolu pasniedzēji gadu gadiem studentiem var stāstīt kā mazmeitām bizes pin,kā vīri jūrā brauc utt.Ja lekcijās nedod zināšanas nekādas,bet prasības ir oi oi oi!Protams ,ir pasniedzēji,kuri savu darbu dara godīgi,bet daudzi ir tādi,kuri tur tikai ieraduma pēc sēž...Šausmas,jauno pedagogu sagatavotības līmenis nav nekāds.Skumji...
Nu ko jūs. Priekš kam pedagoģiskās augstskolas, ja ir Iespējamā Misija. Saistība viegli saskatāma......
Vai vispār ir jēga mācīties? Es pēc 9. klases vēl mācījos 10 gadus - 3 gadi vidusskola, 4 gadi bakalaurs, 2,5 gadi maģistrs. Visus šos 10 gadus es un mani vecāki līdzekļus ieguldījām izglītībā, bet rezultātā mana alga mazliet lielāka kā minimālā alga!
Jāsamazina skolotāju vietas? Un jāpalielina visādu skolas psihologu vietas augstskolās? Vai Seile maz ir painteresējusies, ka tieši visi šie psihologi ir tie, kas visvairāk pa brīvu vizinās tieši pedagoģijas augstskolās. Reti kurš no viņiem vispār plāno skolāpat iegriezties.Katrai aprobežotībai ir robeža.
Trillera "Latvijas skolu izglītības jaunā modeļa ēnā" 2. sērija "Pedagogu apgraizīšana". Īss 1. sērijas atstāsts: jaunajam algu modelim tiek upurētas mazās un pat vidējās mācību iestādes. Patiesais IZM mērķis ir panākt, lai vidusskolas vairs nebūtu pieejamas visiem. Šo ideju atbalsta "gudrā" Latvijas jaunatne, kurai tas ir pašā laikā, jo ļauj izkonkurēt citu Latvijas jaunatni, kam arī gribētos mācīties, bet VAIRS NEBŪS VIETAS VIDUSSKOLĀ. Skolu direktori ar savu birokrātu ožu jau ir saoduši, ka viņiem tagad būs iespēja filtrēt (segvārds - segreģēt) Latvijas jaunatni un nevajadzēs ķēpāties ar viduvējībām , pat ģeniālām(piemēram, Einšteins) personībām. Tāpēc gan "gudrā" jaunatne, gan direktorāts atbalsta jauno modeli.
Nu tad beidzot. Valstij nav vīzijas par nākotni - ko vajadzēs, cik daudz vajadzēs, tik gatavo, tik tērē naudu!!!!!!!!!!!!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.