Lietotājvārds
Parole
apollo.tvnet.lv/zinas/kapec-musu-skoleniem-ir-gruti/715513?utm_source=draugiem&utm_campaign=news&utm_medium=like_button raksts par to, kāpēc ir grūti mācīties un arī grūti mācīt....
izglītots cilvēks - nu, protams... 22.12.2015. 18:26:25
Libra! Vārds "mūsdienas" ir saliktenis, kas radies no vārdiem "mūsu" un "dienas", tātad rakstāms ar s nevis ar z (nav jau mūzu dienas).
Skolnieka māmiņai 17.12.2015. 16:27:52
Pašai nav tiešām ienācis prātā, kādēl tas tā ir???
Ķīlis ieķīlā pirmsskolniekam datorus ...kaut labi zina, kā attīstītajā Japānā sapratuši datora kaitīgumu atgriežas atpakaļ pie dabas. Nevar mācīt bērnu iet , ja viņš vēl nav apguvis rāpošanu. Kad beidzot pirmsskola, sākumskola un pamatskola ieliks bērnos pamatus ,lai turpmāk mācoties bērns pats spētu atrast sev nepieciešamo informāciju. pirmsskola attīsta caur rotaļu bērnus mācībām skolai...sākumskola un pamatskola māca pamatus. Ja man iedos dakšiņu un parādīs kā ar to rīkoties.... vai es neatradīšu kur to pielietot...
Atvainojiet...rokam dziļāk...ja no divu gadu vecuma tiek sēdināts pie galda...ko var prasīt, lai būtu motivācija mācīties. Bērnus pirmsskolā izglīto nevis vispusīgi attīsta ar rotaļas palīdzību...uz papīra viens, bet dzīvē cits.Ārzemēs sešgadniekam pirmajā klasē māca to ko mūsējie mācās pirmsskolā. Mūsu bāliņi ministrijā tikai kaļ plānus kā ātrāk un efektīvāk sabojāt mūsu bērnus, jo nevienā vecumposmā pēc programmām netiek ņemts vērā bērna fizioloģiskais vecums. piecgadnieku pieliek pie rūtiņu burtnīcas..kad redze vēl tikai veidojas...apsurds.
Skolnieka māmiņa 16.12.2015. 10:18:57
Pilnīgi piekrītu Maigai! Arī manējais pusaudzis mācās ar telefonu pie vienas auss, pie ieslēgta datora un vēl skaļas mūzikas pavadībā. Un slinks bez gala (pats atzīst). Kad PD atzīme ir 6, tad viņa reakcija ir: "Par ko?!! Es taču mācījos!!!". Mans secinājums ir šāds: bērni nemāk vairs mācīties (jeb nesaprot- kā to darīt), viņi nespēj koncentrēties un atcerēties, jo smadzenes tam nav trenētas. Pirkstiņi gan ļoti veikli skraida pa dažādām klaviatūrām... Uz daudzajiem maniem jautājumiem par skolu atbild- es neatceros. Pārskatot atzīmes semestra beigās, viņa secinājums bija- atzīmes taču nav galvenais, galvenais ir zināšanas... Bet vai tās ir? Saprotu, ka mācīties ir grūti, bet vai kāds ir solījis, ka dzīvē grūtību nebūs?
Libra, prieks par domājošu jaunieti. Tādu nav daudz. Tomēr, kad pāries jaunības maksimālisms, kļūs skaidrs - ne viss vecais ir slikts, ne viss jaunais ir labs. (Un arī otrādi) No programmām ir izņemts ļoti daudz. Piemēram, zooloģijā nav sīki jāmācās dzīvnieku anatomija, matemātikā nav jāprot veikt teorēmu pierādījumus, ļoti daudzas lietas vairs nav jāiegaumē no galvas, jo tiek dotas formulu lapas, skolēni ar mācīšanās grūtībām drīkst lietot atgādnes, eksāmenos (izņemot matemātiku) drīkst lietot kalkulatoru. Eksāmenos vairs netiek pārbaudītas iekaltas zināšanas, piemēram , gramatikas likumi, dzejoļi no galvas utt. Bet parādījusies problēma, kuru šobrīd grūti risināt - nav attīstīta skolēnu atmiņa un tīšā uzmanība. Izlasot teksta uzdevumu līdz beigām, sākums jau ir aizmirsies, tāpēc to nevar atrisināt. Bez tam - lai informāciju mācētu izmantot, jābūt kaut kādam zināšanu minimumam. Ja neko nav jāiegaumē, ja informāciju šķiro vajadzīgajā un nevajadzīgajā, tad faktu materiāla spriedumu izdarīšanai pietrūkst. Patiesībā cilvēka smadzenes izmanto visu informāciju, kā piemēram, filmā "Graustu miljonārs", kurā patiesībā neizglītots jaunietis uzvarēja prāta spēlē, jo viņa smadzenes spēja atsaukt atmiņā dažādu nejauši iegūtu informāciju. Diemžēl tādu dabas dotu talantu ir maz, vairumam šo informāciju jāiedabū smadzenēs ar savu darbu, un tas prasa piespiešanos. Es nesaku, ka izglītība šobrīd ir ideāla, tā ir jāuzlabo. Bet ne ar tādām metodēm, kā tagad tas notiek - apstrīdot visu pedagogu kompetenci, noliedzot visu, kas darīts līdz šim.
Scorpio pievienojas Librai 15.12.2015. 22:37:43
Pilnīgi pievienojos visiem komentāriem no tevis, Libra. Ļoti dīvaini, ka skolu sistēmā, kas ietekmē MŪS nav teikšana mums, ka mūsu viedokli noniecina, pamatojoties uz vecumu. Draugi, salīdzinot ar iepriekšējām paaudzēm, mēs esam enģeļi. Droši datus var atrast mātē Googlē. Un vēlreiz Librai piekritīšu par to, ka galīgi neuzskatu, ka esam slinki. Arī es zināšanām, kurām redzu jēgu esmu gatava veltīt visu savu laiku un kaut saliekties desmit līkumos, lai saprastu. Piemēram tēmas par reliģijām, sociālo aktīvismu utml, esmu patstāvīgi studējusi un veltījusi tam lielus laika un enerģijas resursus, lai paplašinātu savu redzes loku, jo skola to nedara.
Libra- Arī pētījumam 15.12.2015. 19:42:13
Piekrītu, domāju, ka digitalizētā mācīšanās, tehnoloģijas nav tas, uz ko jākoncentrējas un kas padarīs visu izglītību labāku. Protams, filmiņa vai ātrāka teksta uzrakstīšana utt. atvieglo darbu, taču "atvieglo" ir tas atslēgvārds, kas ne vienmēr ir labāk. Video skatīšanās atvieglo skolēnu, un viņam vairs nav tas jāiztēlojas no teksta vai bildītēm, taču tādēļ arī vairs netiek attīstīta iztēle, digitāla teksta uzrakstīšana ir daudz ātrāka un efektīvāka, taču neattīsta roku koordināciju, glītrakstīšanu, smadzeņu reģionus, kuri strādā, rakstot uz papīra nevis tastatūras. protams, es nedomāju, ka šīs atvieglojuma iespējas vispār nevajadzētu, tik tiešām cilvēks mūzdienās šo dēl var paveikt daudz vairāk dzīves laikā nekā agrāk. Taču nevajadzētu aizmirst, ka progress no visa digitalizēšanas nebūs liels- jo jāmaina ir nevis rīki, bet pati izglītības struktūra. Šobrīd par tieši "ko" būtu jāmaine neizvērsīšu, jo pilns internets ar to, un , ja ļoti nepatīk internets, citur arī to var atrast. TIkai jāmāk atrast un izvērtēt. Un bieži vien tieši to cilvēki neprot, jo nekas tāds nav mācīts un īpaši pieaugušie nav saskārušies ar tādu informācijas daudzumu kā pēdējā desmitgadē, un vai nu tic visam internetā, vai nekam, vai izvēlas ticēt un neticēt tā, kas atbalstītu tieši viņu biasēto viedokli. Aizvirzījos no tēmas, bet jā, sabiedrība pārāk daudz sagaida no tehnoloģijām, taču viņi skatās nepareizajā vietā.
Libra- Maigai 15.12.2015. 19:32:49
Atvainojiet, bet es sevi neuzskatu par slinku pusaudzi. Es neuzskatu, ka vēlme labāk izvēlēties miegu pēc nogurdinošas dienas un maz miega iepriekš nekā mācīšanos par lietām kuras TIEŠĀM dzīvē nenoderēs pietiekami daudz, lai sabojātu savu veselību, ir slinkums. Diemžēl ļoti daudzi pieaugušie kā Jūs nesaprot, ka mūsdienas atšķirās no tā "senā" laika, kad viņi gāja skolā. Un es nerunāju par "skolēnu slinkumu" - īstenībā ir pierādīts, ka mūsdienu bērni uzvedas vislabāk no visām bijušajām paaudzēm (biju ielicis linkus uz datiem, taču eklase neļauj komentēt ). Es runāju par atšķīrībām apkārtējā pasaulē un mācību materiālā. Jā, tagad māca tos pašus pamatus un formulas matemātikā un visos citos priekšmetos. Bet kopš tā laika pasaulē ir kļuvusi pieejama DAUDZ, DAUDZ vairāk informācija, un ar to ir daudz papildinātas mūsu māčību programmas, neko neatņemot, tikai pieliekot klāt. Šajā "Informācijas laikmetā" daudz būtiskāk ir nevis iekalt to galvā, jo tas fiziski nav iespējams, bet iemācīties to atrast, izvērtēt, izmantot. Taču skola turpina veco gaitu, pamatojoties uz to, ka iepriekš strādāja un nekas jau nav mainījies, ja? Un skolēniem IR jāatcerās vairāk nekā tad, nemaz nerunājot par visu informācijas un uztveres pārslodzi, kas notiek šobrīd. Un varbūt tad, kad skolēns nevar pārvērst milimetrus metros, vaina nav tajā, ka viņš vienkārši ir stulbs un pirmoreiz to dzird. Man ir tādas lietas, ko gandrīz katru dienu atkārtoju kaut kur, izmantoju kaut kur, bet joprojām bieži aizmirstas, jo man arī katru dienu ir jāatcerās simtiem šādu lietu. Un man žēl, ka sākāt mācīties ap 10-11 vakarā, tiešām- pati vainīga- taču es atnāku no skolas mājās ap 4-5, sāku mācīties ap 7, un atkarībā no mājasdarbu apjoma un skaita mācos līdz 10-2. Un blakus man dators vai telefons ir tikai mūzikas vai informācijas dēļ. Arī neuzskatu sevi par lēnu vai stulbu, esmu viens no "gudrākajiem" skolēniem (pēdiņās, jo tas sanāk pēc atzīmēm, kas pilnīgi un galīgi nav gudrības norādītāji, vienkārši norāda, cik ļoti skolēna uztvere un mācīšanās veids atbilst skolās spiestajam, cik laba ir atmiņa, cik labas ir špikošanas spējas, cik maz laika pavada jebkādās arpusskolas aktivitātēs vai miegam). Tiešām, nekad nesaprotu, kad ir tik daudz neapztrīdami zinātnieciski fakti un pētījumi par mūzdienu izglītības sistēmām, ir pieaugušie kuri joprojām, iesprūduši savās domās "Ja jau es tā mācījos un izaugu tik gudrs, tāpat jādara arī mūzdienu bērniem", viņi vienkārši kaut kā (baiļu no maiņām? juvenoia?) dēļ tos ignorē. Es Jums saku, man personīgi PATĪK ieguldīt smagu darbu kaut kur, kas mani interesē un kam es redzu citu iemeslu to darīt bez "priekš atzīmes", es nepavisam, kā jūs apgalvojat, negribu, lai viss būtu viegli. Taču manuprāt, skolai ir nevis jākoncentrējas uz informācijas IEKALŠANU (un nē es nedomāju, ka nevajag mācīt atcerēties pamatlietas, taču kā lai atcerās tās ja visu pārējo arī spiež virsū), bet gan uz informācijas izpratni, atrašanu, izvērtēšanu, jāieinteresē dažādos priekšmetos (protams, ka katram vairāk interesē kāds priekšmets vairāk par citiem, bet es domāju, ka jebkurā priekšmetā var atrast kaut ko, kas ieinteresē katru), jo dzīvē jebkurā vecumā var sākt mācīties informāciju, ja to vēlas- taču iemācīt domāt, likt cilvēkā pamatus, var vislabāk paveikt tikai jaunībā, un tādiem būtu jābūt skolas mērķiem. Jo skola ir pati pirmā vieta pēc ģimenes, kur bērnam rodas priekšstats par dažādiem priekšmetiem. Un es varētu runāt vēl un vēl un vēl, jo esmu diezgan izglītots šajā tēmā, taču nav īsti liela jēga, jo beigās mani vārdi tiks viegli aizslaucīti ar "Tur jau runā tikai slinks pusaudzis".
Arī pētījums 15.12.2015. 14:08:32
Par starptautiskiem pētījumiem, Rietumu pieredzi un to jēgu- no doktora Viļņa Purēna raksta: "..tie laiki, kad mūsu skolotāji masveidā brauca uz Rietumiem un kāri ķēra visu, kas tur bija, jau sen ir aiz muguras. Tā bija pagājušā gadsimta pēdējā desmitgade. No Rietumiem atvestais ir gan izmēģināts, gan pārvērtēts. Mūsu skolotāji un augstskolu docētāji regulāri piedalās projektos un konferencēs, tāpēc viņiem Rietumos notiekošais jau sen nav svešs. Arvien biežāk pat jākonstatē, ka par dārgu naudu atvestie Rietumu lektori izraisa tikai vilšanos. Ja gribam uzlabot savas valsts izglītību, tad labāk būtu pētīt pašiem sevi un veidot to, kas vajadzīgs mums. To, ka Kembridžā vai Oksfordā neņem mūsējos, drīzāk varētu skaidrot ar faktu, ka daži no «labām ģimenēm» nākušie tur nav pratuši sevišķi labi uzvesties." Ar jēdzienu "mūsdienīgas metodes" skolēni un vecāki parasti saprot datortehnikas pielietojumu nevis interesantas darba lapas un citus māc līdz. V.P: ""..datortehnika skolā ir ienākusi jau sen. Jau sen ir noskaidrots, ka nekādus brīnumus tā nerada. Mācības izmantojot digitālo tehniku bieži kļūst dārgākas, bet ne efektīvākas. Galvenei ieguvumi ir trīs: skolotājiem ir lielākas iespējas kaut ko demonstrēt (attēlus, filmas, eksperimentus, shēmas, mūzikas, deju fragmentus, vingrinājumus), dzīvi atvieglo elektroniskā žurnāla pakalpojumi (kā sekmju uzskate, tā sarakste ar skolēniem un vecākiem), skolēni var vieglāk atrast informāciju un kvalitatīvāk noformēt savu darbu. Citās jomās pārmaiņu ir maz. Īpaši strīdīgi ir tā sauktie digitālie materiāli. Vairākums no tiem balstās uz principu: izvēlies pareizo atbildi un nospied pareizo podziņu. Tomēr vairākumā gadījumu stipri jāšaubās, vai tā skolēni kaut ko iemācīsies. Katrā ziņā – ne jau risināt problēmas." Tāpēc jārunā par izglītības satura pārskatīšanu, skolotāji jau tā cenšas šo pārblīvēto saturu pielāgot iespējām arī kaut ko iemācīt..
Varētu padomāt, ka visa dzīve sastāv tikai no mācībām! Nospļaujos! Kādreiz spiedu savam puikam mācīties līdz riebumam...aug profesionāls sportists, kurš jau šobrīd pārstāv savu valsti konkrētā sporta veidā. Vai man vajag, lai viņš iekaļ tos n-tos murgus, kas ir grāmatās? NĒ!!! Man to nevajag! Sakārtojiet vienreiz sistēmu kā tādu! Piem. Itālijā jāmācās 13 gadi no 6g. vecuma. Pirmie četri sākumskola, pēc tam līdz 9kl. obligātā un pēc tam pārējos gados ir vairākas iespējas, ko izvēlēties, jo klāt nāk dažādu profesiju apguve, līdz ar to arī apgūstamie priekšmeti atšķiras-ko nu kurš izvēlējies. Un tad, kad pabeidz 13g, tad var iet vai nu strādāt, vai nu uz augstskolu. Kas ir mums? Ik katru priekšmetu pasniedz kā to vienīgo un pareizo un visiem spiež un liek domāt vienādi! Un kamēr nekas nemainīsies-jaunieši Latvijā nepaliks! Viss!
Palasīju komentārus, mati ceļas stāvus. Komentē slinki pusaudži un cilvēki, kas ar skolu saistīti tikai ar savu slinko pusaudžu starpniecību. Normāli komentāri tiek norieti. Biju skolniece. Sen, skolu beidzu 1988. g. Mācījāmies no galvas lappusēm garus tekstus latviešu, krievu un angļu valodā, mācījāmies no galvas visas formulas, trigonometriskās vērtības un ko tik vēl visu nē. Mācījos tāpat. kā tagad pusaudži raksta - līdz 2 naktī. Bet ne jau tāpēc, ka daudz jāmācās, bet tāpēc, ka mācīties sāku ap 10-11 vakarā. Pati vainīga. Pateicoties tam, ko darīju skolā, man ir plašs redzesloks, labi trenēta atmiņa un apziņa, ka visu jāizdara līdz galam, atbildības sajūta. Tagad esmu skolotāja un mamma. Varu salīdzināt programmas. Jau kauns kontroldarbus skolēniem dot, vēl vienkāršākus uzdevumus izdomāt būtu grūti, bet tāpat kāds pamanās uzrakstīt nesekmīgi. Ja vidusskolēns skatās uz mani tukšu skatu, kad viņam jāpārvērš milimetri uz metriem vai jāiemācās jauna formula, kas nav formulu lapā, zūd jebkāds gandarījums par darbu. Nedomāju, ka viņš līdz diviem naktī tās formulas mācās. Redzu arī, kā mācās dēls - telefons pie vienas rokas, dators pie otras, vakara gaitā 7 vārdus svešvalodā nevar iemācīties. Kad blakusierīces noņem nost, sapūšas un vienalga neko neiemācās. Nesaprotot. (Kā no galvas iemācīties 7 vārdus) Mēs esam tiktāl atvieglojuši skolēnu dzīvi, ka viņi jau elementāras prāta funkcijas nespēj veikt. Interese par mācībām skolēniem zūd tajā brīdī, kad beidzas rotaļas par zaķīšiem un kaķīšiem, bet jāsāk ieguldīt darbu. Tas ir grūti, bet gribās, lai viss būtu viegli... Lai stundās spēlītes un mājās nav jāpiepūlē smadzenes...
Pētījuma kopsavilkums ir ,,Ņe hoču učitsja, a hoču žeņitsja". Tā tik tiešām ir zinātniska atziņa, inovācija, kas līdz šim nebija zināma. Šodien sanāk vēl trakāk - 19 gadi, pilngadīgi, un vēl jāsēž vidusskolā.
Ielūkojieties vidējās izglītības standartā - un jums viss kļūs skaidrs.
Tetis tik saka ka jaaiet guleet. Es ielienu gultaa un talak pildu tumsaa ar telefona gaisminu. Un saka, ka berni vel slinki. Dazi jau ir, jaa, protams. Man vnk ir svarigas atzimes tpe ari taa daru. Butu jau labi ja interesetu viela ari, tad vismaz varetu macities un saprast nevis domat kaa lai skolotaja nepieker tevi spikojot
Nevar kaut kaa nonemt savu komentaru? ':D
Es, piemeram, pilnigi piekrītu, ko Libra rakstīja oMei. Man, piemeram, vakar ari mamma vel 'piesienas' kapec vel divos no rita negulu, bet nu vina jau vairs neko daudz par to nesaka, jo, laikam, sapratusi, ka mums loti saudz jamacas. Man, piemeram, lai macitos un lai pilnigi pieverstu uzmanibu darbam, ko daru, vajag klusumu. Tapec dazreiz ari sanak tā, ka vēlu sāku macities. Piemeram, vakardien, es vakarā sāku mācīties(neredzeju cikos), bet nu, es pabeidzu ap četriem no rita. Un viss, kas bija jadara, bija: georgrafijaa jaizpilda majasdarbs(no kura vel dazus punktus lika klat nakosas dienas kd) un japabeidz literaturā lasit eposs (25lpp). Ne, nu es, vismaz, varu priecaties tagad, ka dabuju ģeo kd 10. Sodien, atnakot no skolas, es paedu, runajos, telefonaa sarakstijos..nu kā jau mes to daram, un ap septiniem, vienkarsi ielidu gultaa un aizmigu. Piecelos tagad kaut kad pec vienpadsmitiem un atkal jamacas. Japilda vel kada lapa par epossu un tad, rit par md, par darbu stundaa(kadam 5 māc. st., kad lasijam Lacplesi un rakstijam atbildes uz jaut. un vel pabeidzaam tos majas), par testu, ko pildijam, liks vienu atzimi. Vienu! Bet nu, labi, es jau te galigi ne pa tēmu aizgaju, nemaz neatceros vai pateicu domu, ko velejos, taču savu uzrakstito man ari nav laika parlasit, jo jamacas. Ps. Atvainojos, ka nav garumzimju (dazas ir, lai nejuktu vardi), par komatiem jau nerunasim, neparlasiju tekstu, ta ka nezinu, kas ir, kas nav. Rakstiju ar telefonu, tapec ari pielaujams, ka kads burts piespiests nepareizi.
Aizgāja atkal par skolotājiem. Man ir bijušas vairākas izcilas skolotājas, kuras nebija nedz vienmēr laimīgas, nedz vienmēr lika 9, 10. Tomēr šīs skolotājas bija izcili cilvēcīgas un prata runāt kā ar cilvēkiem, Protams, atlaides nebija tiem, kas nebija pelnījuši, bet tas ātri pielec. Vēl viena īpašība, kas visām šīm skolotājām piemīt- savas tēmas pārzināšana un pašu interese par tām, kā arī vēlme to padot tālāk. Sākot ar stāstiem iz dzīves, vai kādiem interesantiem faktiem, kas, kā zināms, palīdz atcerēties. (Ļoti atvainojos, ka sanāca runāt tikai par sieviešu kārtas pārstāvēm)
Nebija gan mana galvenā doma, bet moving on. Protams, uzbraucam augumā skolēnam, kurš, pateicoties izbojātajai sistēmai, nespēj dabūt normālu miega daudzumu, jo visa dzīve nav pakārtota skolai, socializācija un sevis attīstība ārpus skolas (jo skola šīs funkcijas pilda tikai daļēji) ir tik pat nepieciešamas (psiholoģijas pamati). Un jā, protams, es ietu uz vakarskolu, ja nebūtu tā, ka šīm skolām līdzi nesas negatīva attieksme no darba devējiem utml. Neredzu iemeslu kādēļ pilsētas ģimnāzijas nevarētu kļūt nedaudz pretīmnākošākas, kā arī neredzu iemeslu, kādēļ nevar sākt labot sistēmu. Ka jau iepriekš kāds bija komentējis, šeit tiek vainoti nepareizie cilvēki, ne skolotājs un ne skolēns šeit nav vainīgs, bet, lūdzu, manis pēc, apglaimo mūs ar vēl kādiem labiem vārdiem. :)
secinājums 14.12.2015. 23:58:58
Īstenie skolotāji liek labas atzīmes - 10, 9 un 8? Es pazīstu šos skaitļus, varu strādāt par skolotāju.
Manam bērnam pie īstena skolotāja ir gan interese, gan labas sekmes, bet pie tā saucamā" skolotāja" nav ne intereses, ne arī labas sekmes. Kopsavilkumā - atzīmes 10, 9, 8 un 4,5. Un tas ir vienā skolā. Gribu teikt, ka ir skolotāji, kuri ne tikai nerada interesi par priekšmetu, bet arī "nosit" vēlmi mācīties konkrēto priekšmetu. Un algu pielikums te nemaz nelīdzēs! Lai veiksme un izdošanās īstiem skolotājiem!
Pagātnes rēgs>Libra- oMei (un visiem citiem pagātnē iestigušaji 14.12.2015. 21:30 14.12.2015. 23:41:38
Lai kā gribētos piekrist, nesanāk, jo bez mācīšanās jau neviens nav gudrāks palicis. Manas paziņas meita mācās kādā angļu privātā koledžā - viņa tieši tā mācās, kā rakstāt savā traktātā 21:30 - no rīta līdz vakaram, ar patstāvīgiem darbiem, kas pie mums tiek saukti par mājas darbiem; un nekādus debesu brīnumus tur nepiedāvā - tāpat jālasa ļoti daudz literatūras, jāmācās vairākas valodas, jāapgūst vairāki dabaszinātņu priekšmeti - apm. tas pats, kas pie mums + priekšmeti profesijā, kas nav tieši saistīta ar šīm dabaszinātnēm. Bet viņai ir mērķis un viņa zina, ko grib sasniegt un tāpēc viņai patīk un ir interesanti mācīties.. Domāju, ka tieši te ir meklējama problēmas sakne - vai jaunieši Latvijā zina, ko vēlas sasniegt, kāpēc izvēlas mācīties vidusskolā (šī iestāde kā tāda jau pati par sevi ir bezjēdzīgas laika nosišanas pasākums. Ja nemaldos, Somija jau šo vidusskolu ceļu izgājusi un atgriežas pie vecās labās `profeņu` sistēmas ). Arī es pamatskolā nesapratu kāpēc jāmācās tas vai šis priekšmets, bet iestājos prof.teh.koledžā ar vidusskolu un sāka patikt gan vide gan mācības un skolotāji, kā izrādījās vienreizēji - interesanti, gudri un ļoti cilvēcīgi. Pēc tam augstskolā un - strādāju savā profesijā. Kas vainas? Dzīvs paliku. Latvijai pietiktu ar dažām ģimnāzijām - trim četrām Rīgā un pa vienai lielajās pilsētās. Pārējās būtu jāpārprofilē par profesionālas ievirzes vidējām mācību iestādēm. Un jālikvidē vakara vidusskolas kā šķira (vai jāpievieno proftehskolām - lai mācās strādāt), nevis mazās lauku skolas, kurās ir vitāli nepieciešamas apdzīvotās vietās, kaut vai lai lauki neiznīktu, bet tieši šie vakara maiņu vidusskolu punkti - nereti parazītu un slaistu perēkļi, kur vairumā gadījumu neiemācās pilnīgi neko, tikai ražo nekam nederīgus diplomus. Tālmācība pēc būtības ir paredzēta domājošiem un mērķtiecīgiem cilvēkiem, nevis 5., 6. vai kādā citā klasē 3x sēdējušam pāraugušam bērnam, kas tā arī sēdēs uz kakla vecākiem (vai otrai pusei) visu atlikušo mūžu.
--> kekerīno 14.12.2015. 22:58:21
Pasniedzēja tekstā nav nevienas kļūdas... labs stils un saprotama doma. Bet ko vēlies Tu, kekerīno? Ilgi gulēt, pārbaudījumus pēcpusdienā, kad izgulēsies? Var mācīties vakarskolā un studēt nepilna laika studijās, lai apmierinātu šīs vēlmes. Cerams, arī darba devējs neliks nākt uz plānošanas sapulcēm 8-os no rīta ;)
dream-Libra 14.12.2015. 22:36:56
Nu re, Jūs apstiprinājāt manu domu - tas ir neiespējams skolotāja tēls. Bet kāpēc? Tās nav nereālas lietas. Es taču nemaz negribu lidot kosmosā vai dzīvot pilī, kur visu otro stāvu aizņem zāle ar spoguļiem un ar milzīgu Ziemassvētku egli centrā... Jā, piekrītu par izglītības sistēmu, tāpēc arī ironizēju - jo visās nebūšanās taču parasti vaino tieši skolotājus
Libra - dream 14.12.2015. 22:20:02
Tas, ko Jūs darat, ir bināro opozīciju izveidošana- daudzi skolēni un cilvēki vēlas skolotājus, kas katru dienu nebūtu īgni, skolēnus noniecinoši, radītu bērnos riebumu pret mācīto priekšmetu nevis interesi, utt. un Jūs šo vēlmi momentāli noraidiet, izveidojot kaut kādu neiespējamu, un visi apzinās, ka neiespējamu, skolotāja tēlu, it kā sakot, ka mēs, visi ar iepriekšminēto vēlmi, vēlamies šo neiespējamo ideālu. Mēs zinām, ka viss nav melns un balts, un, tāpat kā tagad visi skolotāji nav vienādi nejauki, arī nav iespējams, ka viņi visi būtu perfekti. Viņi ir pavisam normāli cilvēki ar savām sliktajām un labajām dienām, un mēs to respektējam. Bet tas, ko mēs vēlamies, ir lai viņi tādi nebūtu gandrīz katru dienu. Es personīgi pat nevainoju lielāko daļu skolotājus, jo bieži vien viņu sliktais garastāvoklis ir ietekmēts no lielā darba, kas jāpaveic, algām, kuras nepiemērotas izdarītajam darbam, pat brīvais laiks paiet jūsu pieminētajā skolēnu darbu labošanā un metodisko materiālu izveidē, un par šo visu es vainoju to, kādēļ tas viss pastāv- problēmas izglītības sistēmā. Gandrīz visus šos apstākļus veido tas, ja nepiekrītiet, padomājiet, kas tad.
Libra- nu ko 14.12.2015. 22:11:12
Ja mazāk gribas strādāt, tas nozīmē, ka zūd interese par darbu vai spējas to izdarīt. Tad vienmēr ir iespēja vai nu kaut ko mainīt darbā, lai tas sagādātu prieku, vai mainīt pašu darbu - to var jebkurā vecuma posmā. "Bet lai darītu jaunu darbu ir nepieciešama izglītība"? Jebkurā vecumā ir iespēja iegūt izglītību, līdz pat mūža beigām. Kas Jūs attur?
Skola nav klubiņš, kad to vienreiz tauta sapratīs? Bet, lai mācību procesu padarītu `interesantu` un saistošu nevajag jau daudz, tikai gudru, radošu, mīļu un pūkainu skolotāju, kas ir atpūties un allaž priecīgs, kam dzīve ir skaista, pilna pārsteigumu, kam nedēļas nogales nepaiet skolēnu darbu labošanā un metodisko materiālu izveidē nākamajai nedēļai, bet var doties uz teātriem koncertiem, izbraukumos ar ģimeni utt., kam vasarā gaidāms jauks ceļojums uz kādu pasakaini skaistu zemi un visbeidzot, kam iespējams nodrošināt sevi un savu ģimeni ar visām cilvēkam nepieciešamajām garīgajām un materiālajām vērtībām. Vai pēdējā laikā kāds tādu ir redzējis?
Bet man , jo lielāks vecums, jo mazāk gribas strādāt, bet pensija vēl, ļoti tālu. Un ko nu?
Bet skumji ir tas, ka man savu vēlmi mācīties un uzzināt ir jāremdē pašai, ārpus skolas, internetā. Jo tas, kas ir skolā ir teorija par lietām, kas ir mazsvarīgas dzīvē. Ja es gribu zināt lietas, kas ir tiešām svarīgas, skola man to nedod.
Daudzi, kas te gudri runā šķiet nav atvēruši kaut vai tās pašas 9.klases grāmatu un paskatījušies kādas muļķības tik negrūž. Tagad esot 12.klasē vispār ne gala ne malu. Mīlestības un simpātijas būs visos laikos, tas tik traģiski atzīmes neietekmē, kā tas, ka sistēma nav izstrādāta balstoties uz pētījumiem, bet gan turpinot to, kas ir bijis jau senā vēsturē. Piemēram, pierādīts, ka pirms desmitiem skolēniem nevajadzētu likt smagus darbus. Vismaz man, šonedēļ pirms desmitiem vien bija vismaz 4 svarīgi kd, ja ņem visu nedēļu. Tiko izripojuši no gultas, cits ap 5, lai no piepilsētas tiktu uz skolu. Tālāk, Pasniedzējam, kas te komentēja, aizdomīgi slikta gramatika pašam, kur nu vēl gaida, ka skolēni dos labākus rezultātus, bet iebildums man ir par to, ka varbūt kāda tiešām strādā, lai nopirktu modīgus zābaciņus, tomēr no tā ko es redzu, daudzi krīt laukā no skolas un iet strādāt, jo naudas vajadzība spiež, bet nešķiet, ka ir vērts tērēt to laiku uz skolu, ko varētu iet un pelnīt naudu. Jāpiemin arī tas, ka ja sistēma tiktu attīstīta pēc pētījumiem, nevis tīri teorētiski domājot, arī skolotājiem būtu vieglāk, jo pretestība būtu mazāka.
Libra - oMei (un visiem citiem pagātnē iestigušajiem pieaugušajiem) 14.12.2015. 21:30:44
Savukārt es 100% nepiekrītu. Mācības tika radītas, jo cilvēki VĒLĒJĀS mācīties, cilvēkiem PATIKA macīties, un tad tas pazuda, kad bērniem tika mācīts "jo tā vienkārši jādara" nevis viņus reāli ieinteresēt šajās tēmās- un katrā tēmā var atrast veidu, kā to pasniegt, lai dažādiem cilvēkiem būtu interesanti. Jā, mācības bieži ir smags, laikietilpīgs, apzinīgs darbs, bet tam visam nav tas jāpadara par NEPATĪKAMU. IR iespējams pasniegt priekšmetus tā, ka darbs ir viss no iepriekšminētajiem UN patīkams. Kāpēc daudzi skolotāji to nedara un daudzi domā, ka tas nav iespējams un tas ir normāli nejust PRIEKU mācoties? Jo viņi to nemāk un nevēlas iemācīties. Viņi ir iestiguši savās atmiņās par to, kā tika mācīti, un, ja jau viņi ir izauguši par tik gudrajiem, tāpat ir jāaudzina arī nākošā paaudze- viņiem ir bail no pārmaiņām. Tā ir vistīrākā bioloģija un dzīvnieka- cilvēka - vēlme izaudzināt savus pēcnācējus bez riskiem, taču tā stagnē progresu. Vai tas ir normāli, ka gandrīz visi vienaudži, kurus zinu, neatcerās pēdējo reizi, kad bija tiešām priecīgi, un bieži vien vēlas nomirt, tikai dēļ mācībām?? Ir ļoti liela atšķirība starp darbiem, kas tiešām ir nepatīkami, un kurus nevar padarīt patīkamus, bet ir jādara, un mācīšanos, kuru VAR padarīt par patīkamu procesu, jo cilvēks ir orientēts uz mācīšanos un lietu izzināšanu. Sacīšana "Tas ir jādara un viss!" ir izbēgšana no atbildības par to, ka varbūt tomēr mūsdienu mācīšanā un bērnu naidā pret to nav vainīgi paši bērni. Varbūt viss nav tik perfekti, ka to izjauc mūsdienu "slinkā, uz izklaidi orientētā" jaunatne. Visur pasaulē cilvēki runā dažādās konferencēs utt. par to, kā mūsdienu izglītībā IR lielas problēmas, kuras būtu jārisina, taču kaut kā visi to ignorē- vai nezin, jo nelieto tehnoloģijas, kuras "samaitā jaunatni", kaut kā reizē arī iemācot vairāk par daudzām skolām- un turpina teikt, ka mēs, bērni, esam vainīgi. Un tad vēl brīnās, ka ienīstam mācības skolā, kad katru dienu mums ir jāiekaļ galvā nenormāli daudz informācijas, pat bez tās izpratnes, jāiet uz skolu no rīta līdz vakaram, jāatrodas vidē, kur visi spiež konkurēt, vai nu tu esi "gudrais", no kura prasa daudz savādāk ir "vīlušies", vai "stulbais", kuram skolotājam vienkārši nav laika un spēka pieslieties, jo neviens nav "stulbs", bet dažādiem cilvēkiem vajag dažādas mācīšanas metodes, kas acīmredzams nav implementēts mūsdienu izglītībā, tad vēl ir ļoti daudzu skolotāju necienīgā attieksme pret skolēniem, ka nereti rodas sajūta, ka kāds SKOLOTĀJS ienīst bērnus!! Tad pēc šī visa ir jāiet mājās, un ATKAL jāmācās, jo uz mājasdarbiem tiek uzlikta tāda nozīme, it kā neizdari- tiec izmests no skolas, nekad nedabū darbu, kļūsti par bezpajumptnieku bez maz vai. Daudziem vēl ir dažādi hobiji, pulciņi, sportošana, kas ir vienas no svarīgākajām lietām bērnu attīstība- vienīgi reti kurš spēj to apvienot ar mācībām- un tad parasti tiek gulētas, vismaz 10.klasē starp maniem vienaudžiem, aptuveni 5 stundas, kas jau ir diezgan labi priekš mums (ne jau mēs VĒLAMIES negulēt kā daudzi nez kāpēc domā, kāpēc lai mēs nevēlētos gulēt). Un tad atkal jāceļas agri, kad jau jūties šausmīgi, un cikls sākas atkal. Kaut gan daudz rakstīju, knabi pieskāros visai šajai tēmai par mūsdienu izglītības absurdumu un vēl vairāk- par daudzu pieaugušo vienkāršu šo visu faktu, pētījumu, psiholoģisku analīžu noliegšanu, visu pamatojot uz mūsdienu paaudzes slinkumu utt., kamēr mēs izjūtam šī tiešos efektus KATRU DIENU. Vai tas ir normāli?
100% piekrītu Lācim, mācības ir smags, laikietilpīgs, apzinīgs darbs, lai pēc tam būtu saldi augļi.Mēs taču arī darām darbus, kas ne vienmēr patīk. Tas ir jādara un viss !Pārāk daudz un pārāk bieži ciklējamies uz izklaidi !
Nu nebija, nebija iepriekš kā tagad. Palasu mācību grāmatu, lasu vēlreiz un vēlreiz - reizēm šausmas pārņem par to vielu. Un ja vēl skolā skolotājs ātri un neskaidri pasniedz jauno tēmu un nākamajā stundā liek rakstīt pārbaudes darbu? ...... rezultāts ir tāds kāds ir, diemžēl. Jau sen runā par IZGLĪTĪBAS SATURA reformu, kur tā ir? Uz ko orientēta šī pamatskolas, vidusskolas programma - uz talantīgiem bērniem! Bet ar talantīgiem ir jāstrādā individuāli!!! Ko darīt bērniem, kuri nav talantīgi un izcili? Visi jau nevar būt prezidenti, ir jābūt arī darba rūķiem, kuriem arī ir nepieciešama pamatskolas izglītība!
Jaunā izglītības standarta bīdītāju reklāmraksts!
Virsrakstā izteiktā doma nav nekas jauns. Tiklīdz vairāk jāpiepūlas, tā interese pazūd. Viegluma meklētājiem būs grūti arī darba tirgū.
nu taču pat psihologi apgalvo, ka jau ar piekto un sesto klasi sākas problēmas mācībās, jo sāk veidoties simpātijas un antipātijas, un pirmās mīlestības, nu tad kādas mācības!? Kurš smagāku galvu, tas ielaiž programmu un tālāk vairs nevar tikt līdzi. Tā tas bijis, ir un būs! Nevajag meklēt vainu tur, kur tās nav!
1) 7. klasē nedrīkst būt vairāk kā 7 stundas dienā 2) tajā dienā noteikti ir arī sports, zīmēšana, dziedāšana vai rokdarbi, kad, visticamāk, mājasdarbus neuzdeva (vismaz mūsu skolā neuzdod) 3) nenoliedzu - problēma eksistē, tikai citur...
Tur ari , ka skolā pavada 8 stundas, ja stundu laikā mācītos, tad šaubos, ka mājasdarbiem būtu vajadzīgas 3 stundas.
Pasniedzējs 14.12.2015. 14:57:30
Meitenēm 17-19 gadu vecumā saistošas liekas sekojošas tēmas - kā iestāties pareizajā ārzemju augstskolā, kā apprecēt pareizo puisi, kā viņu pievilināt, kā būt labai mammai utt. Un lielākā daļa meiteņu sākot no 18 gadu vecuma arī strādā, lai ziemas zābaki vienmēr nebūtu tikai humpalās jāpērk, bet varētu arī ko modernu un jaunu atļauties. Cik es esmu novērojusi, tas reāli traucē mācīties, jo meitenes, strādādamas Mc Donalds un tamlīdzīgās ēstuvēs nepagūst atpūsties un līdz galam izmācīties. Par puišiem nezinu, jo mani skolnieki ir pārsvarā meitenes.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
3-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.