Lietotājvārds
Parole
Tie, kas mani dzird! 19.06.2016. 23:32:36
Jā, daudzsološs sākums, bet ātri tas balons izlaiž gaisu. Pamatā neviens ilgāk par 2 gadiem skolā neturas. Bet toties kāda pašpārliecinātība un attieksme, ka līdz tam visi skolotāji stagnāti un aplami strādā, bez inovācijām. Nu tik mēs rādīsim , kā vajag, un līdz zināmam brīdim arī ir viss okk! Bet nu tas burbulis ātri plīst...
Mācīt nebūt nenozīmē nodarboties ar šovu taisī'šanu, kā to bieži saprot gan IM skolotāji, gan bērni un vecāki. Lai būtu rezultāts, ir jāpieliek zināms darbs arī apmācāmajiem, nevis gaidīt, lai nebūtu mājas darbu, kontroldarbu, bet būtu spīdošas zināšanas. Taisnība, ka pēc IM darboņiem pārējiem skolpotājiem bieži nākas labot skolēnu zināšanu robus, lai varētu nolikt CE.
Cerams, ka mūsu skolā neviens no misijas nebūs, jo ir jau apriebies labot šo pseidopedagogu kļūdas un mācīt skolēniem nepieciešamo uz CE . Protams, pēc šo personu aiziešanas no skolas. Dažkārt arī vakaros pa kluso, neoficiālās konsultācijās, jo daži burtiski raudādami nāca, tie, kuri vēlējās RSU, RTU un LU ar ķīmiju saistītas lietas študierēt. Diemžēl realitāte, un neesmu par savu svarīgumu un nozīmību ne nu lepns, ne kā.
IM kā visur sanāk dažādi cilvēki, ar dažādu attieksmi pret darāmo. Mūsu skolas pieredze ir pozitīva. Ar vienu BET, kas ir būtisks BET visā šajā projektā. Jaunajos cilvēkos iegulda resursus - un lielus resursus! Bet divi gadi skolā - un čau! Dodamies tālāk dzīvē. Cik no viņiem nostrādā skolā 5 gadus(viens 5. - 9. klases cikls)? Kādi motīvi ir tiem, kas pamet skolu pēc IM(atalgojums, vilšanās sistēmā, ideālos, nekad nav gribējis turpināt, radās citas prioritātes, personiski iemesli......) - ir tāda analīze? Ir arī dzirdēts par dažu IM jauniešu aroganto attieksmi pret pārējiem skolotājiem - tas projektam godu nedara.
Savtīgie gaismas nesēji 18.06.2016. 07:27:34
Mana bērna klasē bija neveiksmīga pieredze ar Iespējamās misijas skolotāju. Mācīja latviešu valodu un literatūru 5.klasē. Viņai ne tikai pietrūka mācīšanas metodikas, kas varētu būt lielākās daļas IM dalībnieku problēma, bet arī teorētiskās zināšanas bija vājas, valoda piesārņota ar žargonu un nepareizām vārdu formām + pašpārliecinātība, paviršība, nemotivējošas vērtēšanas metodes un augstprātīga komunikācija ar vecākiem. Bieži atļāvās kavēt stundu sākumu. Daļa skolēnu bija sajūsmā par viņu, jo mājas darbus neuzdeva, domrakstus nerakstīja, pārbaudes darbos bieži deva iepriekš klasē pildītus uzdevumus, stundās ļāva bērniem spēlēt spēles no Brain gaim. Par laimi stundas diezgan bieži nenotika. IMisijai vajadzētu maksāt papildus nevis šādiem "misionāriem" par trenēšanos skolā, bet pieredzējušiem skolas pedagogiem, kas ir spiesti labot šādu "gaismas nesēju" kļūdas.
Manā skolā reiz bārmene mācīja, gan nesaistīti ar misiju. Bija izcili! Izcili, ka cilvēks ir spējīgs savā dzīvē kaut ko mainīt, meklēt īsto vietu.Un daļai tas izdodas ļoti labi. Un vēl - vai diplomētie ne misijas skolotāji visi strādā veiksmīgi, efektīvi, radoši...? Un kādi skolotāji ir negatīvo komentāru rakstitāji?
"nespēj izdarīt vairāk par to, cik bērns ir spējīgs" Labs. Tad kāds tieši ir jūsu ekspektācijas no misijas skolotājiem - ka viņu vadībā bērns izdarīs vairāk, nekā ir spējīgs? :)) Manuprāt, pietiek jau ar to, ka misijas skolotāji dabū bērnus strādāt uz savām maksimālām spējām - lai tas izdodas arī ne-misijas skolotājiem. It kā pieredzes gadījumi, kurus te apraksta, ir anekdotiski un par pilnu tos nevar ņemt.
Misionāri strādā par velti , bet ne saņem dubultā!
Arī pieredze 17.06.2016. 09:34:04
Manai mazbērnam viens jauns gudrinieks pateica, ka skolā jau neigūst nekādas zināšanas, vēlāk dzīvē apgūs visu, ko vajadzēs. Ļoti pareizi vārdi, bet kā to uztvēra 11 -12 gadīgs bērns:- skolā nav jāmācās. Un tā skolotājs, kurš ir jauns un pat ar pedagoga dotībām, bet bez pieredzes darbā ar mazajiem " gudriniekiem", panāca, ka nevaram piespiest mācīties 6.klases skolēnu mājās.
Mana pieredze 17.06.2016. 07:29:15
Mana bērna kolektīvam ir 3 misijas skolotāji. Sākotnēji to uztvēru ar prieku. Tagad ir izkristalizējies, ka veiksmīgs un bērnam patīk no tiem tikai viens. Bet arī tas pats, kaut internetā atrodami viņa video un citi pieredzes materiāli, nespēj izdarīt vairāk par to, cik bērns ir spējīgs uztvert, iemācīties un ņemt pretī. Tā ka tā ir iedomu pasaule, ka "misijas" skolotājs var izdarīt vairāk par gadiem praktizējošu skolotāju.
Izlasiet 16.06.2016. LIZDA informāciju par jaunā modeļa "gauso" ieviešanu. Frāze " pedagogiem aiziejot atvaļinājumā ir jāzina kāda būs viņu slodze..." ir absurda. Nevis "ir jāzina" , bet BIJA jāzina. Mājas darbs juristiem - vai var nepieņemt jauno modeli, ja par to neesam informēti pirms atvaļinājuma. Vai var tiesāties?
Secinājums - pašreizējā izglītības pārvalde Latvijai ir traģēdija.
Par ko mēs spriedelējam? Sistēmas vairs nav. Ir skolotājiem uzlietas samazgas. Gļēvulīgi lēmumi, izmantojot skolotāju prombūtni atvaļiņājumos. Skaidrs, ka vistas ir gļēvas, bet cik stiprs ir gailis.?
Galvenais ir skolotāja PIEREDZE, jo viss skolas process tiek izvilkts uz pieredzes bagāto skolotāju pleciem. Vajag skolās sabalansēt JAUNOS un VECOS, tikai ar jaunajiem- skola neizvilks, tikai ar vecajiem- arī tāpat. Liekot kopā PIEREDZI, kura pedagoģijā ir galvenais kritērijs, un jauniešu radošumu, būs stipra valsts izglītības sistēma un pārmaiņas ienāks skolās. Skolēni augstu novērtē skolotāju erudīciju.
iespējams, ideja par IM nav slikta, bet tā apzināti vai neapzināti veicina salīdzināšanu. vienā pusē nostāda jaunību (kas vispār ir raksturīgs Latvijai) un iniciatīvu, bet pretī - nevis pieredzi, profesionalitāti un dzīves gudrību, kas piemīt lielai esošo skolotāju daļai (kā zināms, lielākā daļa ir 40-60 g vecuma robežās), bet nostāda pretī NEGATĪVO - vecmodīgumu, novecojušas darba metodes utt. Vārdu sakot - IM skolotāji tiek pieteikti kā GAISMAS NESĒJI skolās, kurās strādā VECMODĪGI, NEVARĪGI UN VISĀDI NEPROFESIONĀLI skolotāji. Protams, ka IM jaunieši, ejot ar tādu domu un uzstādījumu skolās, NEATROD KONTAKTU, NEPROT KOMUNICĒT ar tur jau strādājošiem. NAV PAREIZI kaut kas visā tajā būšanā, zaudētājas ir skolas, neviens jau cits. IM VADĪBA, MĀCIET SAVIEM JAUNIEŠIEM, ka skolā jāieiet AR CIEŅU PRET PIEREDZI, GUDRĪBU UN PROFESIONALITĀTI, nevis jānāk KĀ GLĀBĒJIEM no kaut kā slikta, novecojuša un tt. Māciet CIEŅU UN PIETĀTI pret tiem, kas strādā jau gadiem, un strādā ne sliktākām metodēm.
ļoti dīvaini 16.06.2016. 16:27:22
laikā, kad jāsamazina skolotāju skaits, IM ražo jaunus "skolotājus". IM pienesums ir pārspīlēts. Saku to pilnīgi godīgi - maz pieredzes, maz atbildības par gala rezultātu, jo katrā brīdī var pacelt cepuri un pazust. Grūti iejūtas kolektīvā. No malas šķiet iedomīgi un lecīgi, bet varbūt tā ir neprasme veidot saskarsmi ar kolēģiem, nav prasmes strādāt kolektīvā. Ne tikai ar pieredzes bagātiem pedagogiem neveidojas kontakts, bet arī ar gados jaunākajiem. Tādi it kā "atdalīti " staigā un darbojas, grūti pateikt, kas tas ir. Mūsu skolā visi ir pretimnākoši, bet nevar bezgalīgi iet pretim kādam, kurš visu laiku mūk :). Nu tāda ir mūsu skolas pieredze. Mums gan ir biju;si tikai 2, un abi puiši. Varbūt meitenes no IM uzvestos citādi. Mūsu puiši nekādi gaismas nesēji jau gan nav. Viens devās atpakaļ uz banku. Otrs vēl grozās, bet ir pagalam nekomunikabls.
vēstures sk.-ai 16.06.2016. 16:11:15
BIJA. Un kur tad palika?
Mūsu skolā ir bijuši 2 misijas pārspāvji, bet abi jau ir prom.Viena pēc stipendijas beigsanas, otrais-vēlāk, bet mācību gada vidū.Lūk, tā!
Bārmene mācīs bioloģiju! Izcili!
Vēstures sk. 16.06.2016. 12:34:57
Domai. Lai nu katrs no mums būtu tik daudz un intensīvi mācījušies mācīt un vadīt mācīsanās procesu kā to dara "misionāri". Nevajag pārspīlēt "diplomēto pedagogu" kvalitāti, arī starp viņiem ir nekur nederīgi skolotāji. Tāpat kā misionāriem - ir īstas pērles (kā bija mūsu skolā angļu v. skolotāja) un ir sēnalas. Visu cieņu jauniešiem, kuri uz šiem diviem gadiem noliek pie malas labi apmaksātus darbus un nāk uz skolu, tā stipendija diez vai te ir galvenais. Pie tam, apmēram trešā daļa no viņiem arī paliek skolā, kas nav mazsvarīgi. Lai veicas!
Bija arī mūsu skolā "misionāre". Beidzās stipendija un garantētais stundu skaits, pazuda mūsu "misionāre". Nesen satiku, strādājot par projektu vadītāju. Maksājot vairāk, kolektīvs jaunāks un radošāks.
Ir ir viņam bakalaura grāds vēsturē iegūts LU :)
Labi, ka cilvēki vēlas palīdzēt sakārtot un uzlabot sistēmu Esmu strādātjusi kopā ar vairākiem "misijas" skolotājiem. Tikai viens no tiem nesa šo misijas apziņu ar ļoti pozitīvu attieksmi pret skolu un kolēģiem. Ar šo cilvēku bija viegli sastrādāties, skola un skolēni tiešām ieguva. Visos pārējos gadījumos- "misionāri" ignorē reālo skolas dzīvi un pienākumus- dežūras, skolas pasākumus, sapulces. Atnāk, novada savas stundas un pazūd. Pret pārējiem kolēģiem bieži izturas ar pārākuma apziņu. Nezinu, kas viņiem iepotējis pārliecību, ka visi pārējie skolotāji ir atpalikuši un strādāt vispār nemāk. Gribētu novēlēt jaunajiem misionēriem veiksmi un galvenais patiesu vēlmi iejusties skolotāja lomā.
Maģistra grāds politikas zinātnē, iegūts Latvijas Universitātē; maģistra grāds uzņēmumu un organizāciju vadīšanā, iegūts Rīgas Tehniskajā universitātē ............. Nu kā tāds var mācīt vēsturi,kas vēsturi nav apguvis??Vai viņi skolā nostrādā tik ilgus gadus,ka viņu mācītie skolēni tiek pie eksāmenu likšanas?
Protams, vai viņi paliek skolā pēc tam ir cits jautājums. Es runāju par to ieguvumu kas ir tikmēr, kamēr viņi IR skolā. :)
Visi tādi jauni un priecīgi. Skolās vajag arī šādus skolotājus, skolēniem tas 100% palīdz. Lai arī man nekad nav bijis IM skolotājs, vienmēr visi ar klasesbiedriem vēlējāmies - lai arī visi mūsu skolotāji bija forši, iM skolotāji tomēr mazliet atšķīrās - ar degsmi, enerģiju, jaunām idejām, pieejamību. Nu tā.
Botmanis @Inga 16.06.2016. 07:42:18
Seši skolotāji nevar īsti "aizpildīt robu" valstī, ja trūkst konkrētu mācību priekšmetu skolotāju. Tie ir simti, es domāju, nevis uz diviem rokas pirkstiem skaitāmi. :)
Nezinu, kā IM organizatori atlasa dalībniekus, bez pozitīvi ir tas, ka proprocionāli liels īpatsvars tomēr pārstāv eksaktos priekšmetus - salīdzinoši daudz fizikas skolotāju. Viņu skolās arī visvairāk trūkst, varbūt patiešām spēs aizpildīt zināmu robu.
Interesanti, uz kurām skolām dosies. Vai papildinās / nomainīs jau esošās, vai jaunas skolas pieņems.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
9+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.