Lietotājvārds
Parole
Skolēnam,Skolēns 03.11.2014. 20:08 05.11.2014. 13:29:49
Prieks , ka izlādējies, ceru,ka labāķ palika, bet visa tava problema ir tas, ka tu neuzticies skolotājam( laikam izņemot jaunos sk.)
Es savu laik arī mācījos i Dvēseļu puteni, i Saplēsto krūzi, i Aiju un tā es tev varētu nosaukt neskaitāmu literatūru, ko arī reāli izlasīju.Tā ir obligātā literatūra, kas katram jāzina, par ko ir stāsts un par ko runa.Reāli, cik daudz pats esi lasījis, cik iedziļinājies visu romānu, stāstu un citas literatūras lasīšanā????Tā ir mūsu pagātne, un ja saskata dažādas likumsakarības, pats vari no dažādām situācijām, izvērtēt labāko, atcerēdamies to, ka Aija bija skaista, taču nevīžīga un slinka, un šobrīd paskatoties dzīves realitāti, diez vai skatīsies sievu pēc smukuma, bet taisni otrādi, pēc dažādiem kritērijiem i pēc prāta spējām, i čakluma i arī skaistuma, bet lai tas viss ir kopā. Lai arī cik labi esi mācījies vai mācies tālāk, par Anglijas sēņu lasīšanu netiksi. Kad vienreiz šis murgs beigsies, jo skolotājam,kurš nepasaka, nu jā, Dvēseļu puteņa izlasīšana tev kaut ko dzīvē dos, tad tam nav jēga. Jēga ir visā ko māca un stāsta, skolotājam nav jātēlo klauns klases priekšā, kur skolēnam DZĪVĒ NEKAS NEINTERESĒ. Piedod, bet visi tēlo, ka nākotnē būs nezin kādi programmētāji un deputāti, bet lielāko daļu tie kas plātās, par Anglijas zemenēm vai sēnēm tālāk nav tikuši. Paldies par uzmanību!
Interesantās stundas interesantas ir tikai sākumā, tad ,kad paliek garlaicīgi, skolēnam paliek ineteresanti interesanto stundu nojaukt un paskatīties, kā tad skolotāj reaģēs, kā tiks galā
Ja skolotājs vada interesanti stundu , tad pašiem izglītojamajiem ir interesantāk . Jāmaina izglītības grafiks .
Skolēns vēlreiz. 03.11.2014. 20:27:39
Un ja tā padomā par laiku, kāds tiek patērēts mācībām. Saliksim parastu skolēna(nu apmēram sākot no kādas 8.klases līdz pat 12.tajai)dienas režīmu. *Ap 7:00(vai cikos nu kurš) ceļamies *apmēram ap 8:00(vai nu cikos kurā skolā) rītā skolēns ierodas skolā *Vidēji ir 8 mācību stundas dienā kas beidzas apmēram ap15:30 *Apmēram 16:00 sākas interešu nodarbības(bez tām var arī nomirt no sociālā vakuuma) kas ilgst apmēram1-2h(man tie ir vieglatlētikas treniņi, katru dienu apmēram 1.5h) *Līdz ar to ap 18:00 nonākam mājās, kur seko vakariņas, neliela atpūta, soctīklu čeki, kas viss kopā aizņem savu stundu. *19:00 sākam pildīt mājasdarbus. Ja tā pēc tīras sirdsapziņas visu grib izpildīt, lai nav jāuztraucas, savas 2,5h paiet ritīgi (nu, tas laikam gan atkarīgs no cilvēka, tā kā es daudz daru pa starpbrīžiem, sanāk man tikai kādas 30min) *Ir pienākuši pusdesmit vakarā un lai miegs būtu pilnvērtīgs, jānoskatās iemīļotā vakara pārraide un jādodas gulēt. Un te jūs vēlaties produktivitāti un neīgnus skolēnus? Atbrīvojoties no liekās šņagas paliktu arī laiks sev un skolēnu būtu daudz mazāk īgni. Lūk tā! P.S.-Šis ir viens no iemesliem kāpēc skolēni mēdz kļūt agresīvi, jo jūs taču nemodiniet lāci ziemas vidū, vai ne?
Mācos vidusskolā, manuprāt, gaisu nejaucu un citiem netraucēju un pats arī daru savu spēju robežās, taču reizēm ir gadījies arī kādam iesīkstējušam skolotājam pajautāt kāpēc jādara tieši tā un ne citādāk kaut gala rezultāts ir tāds pats vai arī kādēļ man jāzina no galvas, piemēram, 1.pasaules kara gaita ar precīziem datumiem un Dvēseļu Putenis jāizanalizē katrā teikumā(piemēri, protams, no pirksta izzīsti). Parasti seko gara morāle ko es esmu no sevis iedomājies, kā es vispār atļaujos kaut ko tādu, kas neatbilst nekādām normām. Manuprāt, galvenais ir izprast būtību, vai ne? Un, protams, pārējiem "iesīkstējušo klubiņu" biedriem tiek stāstīts par to cik šis skolēns X ir briesmīgi nepieklājīgs. Turpretī ar laikam līdzi ejošiem skolotājiem nekad nav gadījusies neviena šāda veida vārdu pārmaiņa, tieši ja ir jāiemācās tiek izklāstīts kāds ir iemesls vai tiek pārbaudīts mans problēmas risinājums un ja tas ir pareizs arī tiek atzīts par labu esam un ir arī sanākušas diskusijas, kurās tēmā ir ieiets ļoti dziļi un galu galā nonākts pie abām pusēm apmierinoša varianta. Apkopojot esmu novērojis, ja skolēnam vecāki ir iemācījuši elementāru pieklājību paklausīties kad cits runā un izteikties pēc tam(protams, par tēmu), tad pie progresīva skolotāja pat lielākie bosiķi ir ieinteresēti mācīties, taču pie burtu kalpiem un stagnējošiem padomju standartu drāzējiem pat pieklājīgākajim skolēniem vienu reizi apnīk nepārtrauktā pazemošana, es te esmu un tu tikai klausies un atskaiti, cita darba tev nav, pienāk brīdis kad viņi pasaka kādu smagāku vārdu, kas liek eksplodēt šīm personām, kā rezultātā rodas šādi raksti! DZĪVOSIM SATICĪGI UN UZSKATĪSIM VIENS OTRU PAR LĪDZVĒRTĪGIEM UN TAD JAU VISS BŪS KĀRTĪBĀ LŪK TĀ! P.S.-Apzinos, ka uzbūru nelielu utopiju saniknoto skolotāju, skolēnu un vecāku acīs, bet vismaz manā skolā tā notiek. Viss atkarājas no abu pušu(jā, jā abu, arī skolotāju) attieksmes pret darbu. Paldies!
>KO tad viņi gaida? 03.11.2014. 18:33:03
hahahaha, ak nabaāaadziņi tavi bērniņi :D:D Jēziņ, tad skaidrs, kādi ir tie " tiesībbērnu'' vecāki, kauns.
Vismaz savu vārdu pareizi uzraksti, savādāk 9 klases noteikti nepabeigsi.
Arī skolotāji ir palikuši pavirši, nekaunīgi un bezatbildīgi.
Tiem skolotājiem, kuri redz problēmas , tās arī ir, tie, kuri negrib redzēt jeb redzēt īslaicīgi, uzskata , ka skolās tādu nav- un, lūk, tā ir problēma
Mūsu skolas vadība, t.i., direktore teiktu, ka skolotājs ir neprofesionāls un neprot strādāt, ja skolēns viņam dur ar zīmuli.. Es domāju, ka liela daļa skolēnu ir vienkārši neaudzināti.
tas vispār nav gudri durt skolotājam ar zīmuli tas var būt nāvējoši. Es viņam būtu ieteicis nomierināties!
Atbilde uz visu 03.11.2014. 16:15:42
Vajag vienkārši ar foreli pa seju :D
KO tad viņi gaida? 03.11.2014. 15:23:02
Skolēniem ir jāiet uz skolu, jāklausās stundās, jāiet uz ārpsuskolas nodarbībām, jāpilda mājasdarbi, Jābut fiziskai slodzei, jāpalīdz mājās un vēl jadabūj 8+ h miega to visu nevar izdarīt un skolās tiešām ir daudz kaitinošu, uzkurinošu lietu Tāpēc kopumā tā nav bērna vaina bet skolās ir jāievieš normālākas sistēmas, kas atvieglos stresu.
Piedodiet man, šais situācijās dažam labam prasītos "profilaktiska" sausā narkoze. Ja nav savstarpējas saprašanās kaut primitīvā līmenī, kur nu vēl pret skolotāju, tad ir vienkārši skumīgi. Jāskatās, kas notiks nākotnē... Agrāk bija vienkāršāk...
Skolotājiem, kas te visi tādi sašutuši, kuriem riebjas tie bērni un viņu uzvedība.... Manējais septiņpadsmitgadīgais saka lūk ko - kad viņa stundās sāks runāt pa tēmu...... Viela pārdomām...
asd to tita 03.11.2014. 08:53:33
brīnišķīgs komentārs ar nepacietību gaidu paraugskolotājas atbildi izskatās, ka būs sagaidāms viens kārtīgs bla bla bla ar pamācošu toni fonā :D
Pilnīgi piekrītu, ka tā ir problēma. Parasti skolotājs atrunājas, ka tam vardarbīgajam esot tiesības, ka viņa vecāki skries sūdzēties, ja tās tiks ierobežotas, bet par varmākas upuru tiesībām tiek noklusēts. Mani arī interesē, kā tad īsti tiek aizsargātas mierīgo skolēnu tiesības uz drošu vidi un izglītības iegūšanu.
Šķiet, ka visi, sākot ar tām, kas sevi iedomājas arī par mammu un izcilu skolotāju, uztraucas tikai par bērnu izlaidību konkrētu skolotāju stundās. Bet rakstā skaidri un gaiši minēts, ka galvenā problēma ir vardarbība bērnu vidū. Un to nu gan skolotājam jānovērš uzreiz un skarbi. Lūk, tur gan vajadzīga strikta skolotāja reakcija. Jo vardarbības iezīmes liecina par situāciju ģimenē vai atkarības vielām. Uz šī fona lielīt sevi par ideālu darbu stundās ir muļķīgi. Stundās tāds džekiņš smaida un darbojas, gudrs lišķis būdams, bet starpbrīžos terorizē vienaudžus. Pastāstiet, kā tiekat ar to galā!
skolotāja&vadība&mamma 02.11.2014. 23:39:32
Parādījās tipisks viduvēju skolotāju satraukums. Vadu 14 kontaktstundas (vietnieka slodze 0,5) bioloģijā, fizikā, dabaszinībās. Gatavojos visām stundām (un mūsu skolā praktiski nav paralēlklases, jāgatavo katra stunda) un veicu visus vietnieka pienākumus. Izeju no skolas tad, kad visi skolotāji sen jau prom ar mājas darbiem somā, bet tas ir normāli. Skolēni uz manām stundām nāk labprāt, fiziku labāk izvēlētos mācīties pie manis, ne otras kolēģes, jo labāk varot saprast. Diemžēl man ir maksimālā slodze, vairāk stundas vadīt nedrīkstu. Tāpat gatavoju skolēnus eksāmeniem, piedalāmies konkursos, ZPD konferencēs, olimpiādēs. Un, jā, man ir daudzu viduvējo skolotāju aprietā 5. pakāpe, ko esmu godam nopelnījusi, jo esmu gan mācību līdzekļu autore, gan sadarbojos ar VISC, gan dalos savā pieredzē, gan mācos un pielietoju praksē apgūto. Un kāpēc vadības stundās skolēni strādā? Jo par vietniekiem direktors izvēlas tos, kuri māk un grib strādāt. Man ir tie paši instrumenti, kas pārējiem skolotājiem - sarunas, sarunas, sarunas. Ar skolēniem, viņu vecākiem, kolēģiem utt. Gadās kādreiz arī sarežģītākas situācijas, bet arī tās ir jārisina. Jebkurā gadījumā, vadībai nav burvju nūjiņas, kas atrisinātu visas problēmas. Neticiet? Pastrādājiet vadības vietā (ja jūs ņems) un pārbaudiet! Es labprāt savu 0,5 vadības slodzi mainītu pret stundām. Ar bērniem strādāt ir vieglāk kā ar pedagogiem. Nepārprotiet - paldies manas skolas pedagogiem, kas 95% gadījumā ir profesionāli, tāpēc mums izdodas.
uzskatu, ka lielākā vaina ir pilnīgi nelīdzsvarotā sistēmā, skolu vadībā (ne visu, protams) un iZM attieksmē - 5.kategorija piešķirta skolotājiem, no kuriem skolēnu klases atsakās, kuri radījuši skolā neciešamu atmosfēru (tā ka skolotāji slimo un iet no skolas prom - vietā tiek ņemti vadībai tīkamie). Skolēni to redz un no skolas arī tās nelietības iemācās:( Kad skolotājiem būs arodbiedrība? Ir tā dīvaini, ka vienā arodbiedrībā ir darba devēji (skolu direktori) un darbinieki - skolotāji. Nu neviens jau tos skolotājus neaizstāv un tiesības ir tik, cik vadība grib iedot:(
"skolotāja&vadība&mamma"- mums arī pie vadības vadītajām stundām visi sēž kā pelītes, bet vispār , jā, nu šāda ir attieksme no vadības puses, tāpēc skolās ir kā ir
Klasika-paldies par pēdējo komentāru. skolotāja&vadība&mamma novada max 9 kontakstundas, bet ir kolēģi , kuri gatavojas un novada 30 stundas nedēļā. Ir arī milzu starpība starp priekšm., kuros ir eksāmens un tie, kuri ir izvēles. Cik, lūdzu, skolotāja&vadība&mamma jūs nedēļā novadāt stundu, kurš priekšmets?
"Ugunsdzēsējs taču neraud pie mājas, ka tā nepareizā vietā aizdegusies, bet profesionāli rīkojas un likvidē ugunsgrēku."... Jums tā šķiet? Daudzos gadījumos gan nodeg līdz pamatiem. Protams, ka ugunsdzēsēji tur nav vainīgi. Vienkārši - ne vienmēr var nodzēst, kad ir pārāk sarežģīts gadījums.
Redziet, ABC, izlasiet visu uzmanīgi! Manā komentārā ir citētas vidusmēra skolas vadības domas. Trīs burtiski iepriekšējā komentāra "skolotāja&vadība&mamma" citāti parāda klasisku vadības attieksmi pret problēmām un skolotājiem. Tur jau ir tā lieta, ka viss nosauktais ir smagnējs mehānisms ar mazu (vai nekādu) efektivitāti, lai tiktu galā ar kādu bezkauņu klasē, kurš traucē mācīties lielākajai daļai bērnu. Turklāt lieliski zina savas tiesības un smalki balansē uz to robežas ar klaju nekaunību. Bet skolas vadība nekustinās pirkstu, tikai pieprasīs no skolotāja atskaiti, cik institūcijas ir piesaistītas problēmas risināšanai. Un, ja kāda vēl nebūs apzvanīta, tad viennozīmīgi - skolotājs neko nedara.
Atbilde Klasikai- Kāpēc Jūs domājat, ka daudzās pilsētās Jūsu nosauktās institūcijas"Un arī tad ir speciālisti Izglītības pārvaldē, bāriņtiesā, sociālo lietu pārvaldē un galu galā, arī policijā, kurus šajā procesā var iesaistīt. ..." vēlas kaut ko darīt?
arī skolotāja 02.11.2014. 19:55:15
Runājiet, izsakieties gudri, jo gudri, bet fakts, ka skolnieki kopumā paliek arvien pašpārliecinātāki (diemžēl ne pozitīvajā nozīmē), aug viņu visatļautība, nekaunība, ir un paliek fakts. Vēl viena iezīme-ja jau skolotāji sūdzas, tad kaut neliels objektīvs pamats tam tomēr ir. Tā ir dumja un tuvredzīga politika teikt -paši vainīgi. Droši vien, ka daudzos gadījumos tā arī ir, bet pārējos...? Tā problēmas nevar atrisināt.
Interesente 02.11.2014. 16:06:33
Izklausās interesanta diskusija. Man ir nedaudz cita pieredze ar to komandas darbu - ja vajag bez vadības klātbūtnes paraudāt un pažēloties par skolēniem, ar kuriem grūti strādāt, tad to dara draudzīgi visa "komanda". Līdzko sarunas nonāk pie kopīgiem pasākumiem, uzdevumiem, noteikumiem un prasībām, tā lielākajai daļai problēmu nav . Kad vadība jautā, kuram vēl ir problēmas, tad visi izrādās tie, pie kuriem viss ir vislabākajā kārtībā. Kāpēc?
skolotāja&vadība&mamma 02.11.2014. 15:40:12
Klasika - papildus viela pārdomām: kāpēc pie vieniem skolotājiem skolēni mācās, noliek mobilos telefonus, piedalās konkursos, bet cits skolotājs asarām acīs bēg ārā no klases un saka, ka ar tiem briesmoņiem nestrādās? Vai tomēr skolotāja profesionalitāte neko neietekmē? Ņaudētāji būs vienmēr. Un jā - ja darbs neapmierina vai nevar tikt galā ar pienākumiem, ir daudz citu ļoti jauku un piemērotu darba vietu. Neesmu direktore, bet vietniece uz 0,5 slodzi. Nepiekrītu pilnai vietnieka slodzei, jo man patīk un sanāk vadīt stundas. Un mūsu skolā grūtu bērnu ir daudz - skolas specifika ir tāda, ka mums ir daudz pāraudžu, otrgadnieku, probācijas uzraudzībā esošo skolēnu, romu. Ar visiem var tikt galā agri vai vēlu, bet - nevis ņaudot un gaidot brīnumu, bet profesionāli strādājot kā komandai. Un vēl - šādi mēs paši graujam savas profesijas prestižu. Ja mēs raudam par lietām, kuras mums jāspēj pašiem ietekmēt, tad sabiedrība izdara secinājumus - skolotāji nav profesionāli, netiek galā ar saviem pienākumiem, un tikai prasa algas pielikumu. Mums pašiem jāpierāda, ka esam profesionāli, zinām, kā rīkoties sarežģītās situācijās, tad arī profesijas prestižs augs. Ugunsdzēsējs taču neraud pie mājas, ka tā nepareizā vietā aizdegusies, bet profesionāli rīkojas un likvidē ugunsgrēku. Neesmu dzirdējusi par ugunsdzēsējiem tādus sabiedrības komentārus kā par skolotājiem. Un saņem viņi tikpat. cik mēs, ja ne vēl mazāk.
Un man ir jautājums kādēļ valstī kur skolēniem ir tādas pašas tiesības (vai pat vēl lielākas ) notiek daudzreiz mazaāk negadījumu un ir daudzreiz labāka izglītība ? Kapēc?
Man nav ko teikt ... Jums visiem Visos gadījumos 100 % ir vainīgi skolēni un skolotāji ir balti un pūkaini labi dažkārt skolēni uzvedas stulbi un neētiskki bet arī skolotāji mēdz pārkāpt noteikumus .UN
1) Pie visa esat vainīgi jūs paši - "Skolotāji, beidziet čīkstēt!" 2) Jums ir tūsktošiem darbības veidu - "Un arī tad ir speciālisti Izglītības pārvaldē, bāriņtiesā, sociālo lietu pārvaldē un galu galā, arī policijā, kurus šajā procesā var iesaistīt. ... No sākuma jājautā priekšmeta skolotājam, klases audzinātājam, atbalsta personālam - vai ir izdarīts viss, kas paredzēts noteikumos?" Un pamēģiniet kaut ko teikt, ka nesanāk. Šajā sarakstā noteikti būs punkts, kuru vēl skolotājs nav izpildījis. 3) Ja kaut kas nepatīk, varat būt brīvi - "Ja jūsu skolā vadība ir tik briesmīga, jāmaina vadība vai skola" ... tā kā vadību skolotāji nevar nomainīt (to IECEĻ pašvaldība), tad jau skaidrs, ka jātinas vien pašiem.
skolotāja&vadība&mamma 02.11.2014. 14:53:36
Skolotāji, beidziet čīkstēt! Mums ir ļoti labi instrumenti, kā vest pie kārtības "pasaules centrus", un galvenais no tiem - skolas kārtības noteikumi, kuros ir jābūt paredzētai rīcībai skolēna neatbilstošas uzvedības gadījumā. Ja visi (skolotāji, skolēni, vecāki) zina šos noteikumus, un skolā tie tiek īstenoti, reti ir tādi gadījumi, kad neko nevar padarīt. Un arī tad ir speciālisti Izglītības pārvaldē, bāriņtiesā, sociālo lietu pārvaldē un galu galā, arī policijā, kurus šajā procesā var iesaistīt. Ja skolotājs domā, ka pasūdzēsies vadībai, un bērni kļūs par enģelīšiem, tad tas nenotiks. Vadība viena pati arī neko nevar padarīt, tas ir visas skolas komandas darbs. No sākuma jājautā priekšmeta skolotājam, klases audzinātājam, atbalsta personālam - vai ir izdarīts viss, kas paredzēts noteikumos? Ja ir un nepalīdz, lemjam visi kopā - kā rīkoties tālāk. Un visi pildām vienošanās. Un tad rezultāts būs. Un - Vēl neesmu ome... 02.11.2014. 12:15 - ja jūsu skolā vadība ir tik briesmīga, jāmaina vadība vai skola. Mūsu pilsētā visās skolās skolotājiem ir iespēja būt radošu cilvēku komandai.
Vēl neesmu ome... 02.11.2014. 14:52:51
Smulsusī skolotāja, Jūsu tiesību ir tik daudz, ka nemaz visas nevarat izmantot, tā sakot, vesela bagātība pie kājām :) Jūsu tiesības - kā jau rakstāt, mierīgā un nosvērtā tonī (nekas, ka dažu minūšu laikā jau kuro reizi) paskaidrot, ko drīkst un ko nedrīkst; ja nu ar nez kuro reizi tas skolēnam netop skaidrs, Jūsu tiesības ir vērsties pie pie vesela bara atbalsta personāla, tikai jāņem vērā, ka viņi nebūt nav skolā visu laiku (jāpiepelna naudiņa citos darbos), kā arī jāņem vērā, ka Jūsu tiesības ir netraucēti vadīt stundu pārējiem bērniem, kuri (kā šeit visgudri atzīmēja Ome) atnākuši mācīties un patiesi to vēlas darīt. Jūsu tiesības ir strādāt ļoti radoši un realizēt individuālo pieeju katram tik efektīvi, lai 40 minūtēs pilnīgi visi būtu ieguvēji. Īsti nesanāk? Jūsu tiesības ir dažādot un dažādot neskaitāmos kursos apgūtās metodes, bet - ja nu nesanāk ar tām ieinteresēt pilnīgi visus skolas apmeklētājus (uzsveru - apmeklētājus), tad Jūsu tiesības ir celt savu kvalifikāciju atkal un atkal, jo tomēr tā it tikai Jūsu atbildība, lai pilnīgi visi būtu motivēti mācībām. To Jums laipnā un nosvērtā tonī paskaidros skolas vadība, ja būsiet izmantojusi savas tiesības vērsties pie viņiem un informēt par konfliktsituāciju. Samulsāt vēl vairāk? Man jau tā likās :)
samulsusī skolotāja 02.11.2014. 14:38:25
Gribu jautāt Tiesības rakstītājam - paskaidrojiet, lūdzu, kādas ir manas tiesības konfliktsituācijas laikā? Kad vienam neko negribas un arī nevajag no mācību satura. Kad gribas pabeigt starpbrīdī iesākto spēli mobilajā, bet nejaukais zvans visu iztraucējis un skolotājs nav ar mieru gaidīt. Un tādu ir bez gala, kad skolēns klaji neievēro skolas iekšējās kārtības noteikumus, reizē pārbauda savas robežas, bet tu - mierīgā, nosvērtā balsī paskaidro, ka tā nedrīkst. Un saka, ka viņam šķiet, ka tā drīkst. Varbūt es patiešām esmu kaut ko palaidusi garām, regulāri ceļot savu profesionālo meistarību priekšmetā? Esiet tik laipns, apgaismojiet!
Vēl neesmu ome... 02.11.2014. 12:15:09
...un vairs neesmu skolotāja. Par laimi. Un...Ome, gribu Tev teikt lūk, ko - Tu vari te augstprātīgi izteikties par skolotājiem, kuri, Tavuprāt, neredz bērnu visatļautību. BET SKOLOTĀJS IR BEZSPĒCĪGS, ja vien nav gatavs aiziet no skolas. Skolas vadība reti kurā skolā ir savu skolotāju pusē (ir, protams, zinu tādas skolas, bet daudz tādu nav). Galvenokārt vadība skolotājus uzskata par masu, kura ir jātur grožos ar visdažādākajām metodēm, nevis par radošu cilvēku komandu, ar kuriem KOPĀ strādāt. Šobrīd nostāja valstī ir tāda, ka skolotāji vainīgi pie visa. Skolu vadība dzīvo uz šī viļņa, jo vajag saglabāt skolēnu skaitu (viens gabals maksā noteiktu summu skolas budžetā). Ja skolotājam vajag darbu un kaut nelielo algu, jo pašiem ir bērni, gribas ēst, ģērbties un samaksāt par dzīvokli (par citām vēlmēm nav, ko domāt), tad šis skolotājs BAIDĀS no vadības. Ir reti veiksmīgi gadījumi, kad ir iespēja aiziet.
Pati esmu visu mūžu bijusi skolotāja. Bērni visos laikos bijuši un ir ļoti dažādi. Man nav žēl skolotāju par viņu nevarību. Man žēl skolēnus, kas uz skolu iet tiešām MĀCĪTIES, nevis jautri pavadīt laiku. Dauzoņas tādiem dara pāri, bet skolotājs izliekas to neredzam... Un nav būtiski, kādu iemeslu dēļ.Visdrīzāk bailēs "pārkāpt dauzoņas tiesības". Iznāk - tiesības pazemot citu skolēnu. Arī tam apzinīgajam pret skolu būs tikai rūgtums...
Manuprāt mūsu valstī tiek veicināts bērna kults, kad bērns tiek nostādīts bezmaz dieva vietā. Lai nu būtu bērns ģimenē jūsu dieviņš, ja jums liekas pareiza šāda audzināšana. Bet atcerieties, vecāki, ka ārpus jūsu ģimenes jūsu bērns pārstāj būt "dievs". Skolā un sabiedrībā visi bērni ir līdztiesīgi un nav dievi. Un tiesības iegūt labu izglītību ir visiem. Tie, kas negrib mācīties, nedrīkst traucēt tos, kas grib mācīties.
murgs ne skola 01.11.2014. 21:34:30
Nu nevajag vainot tikai vecākus pie skolēnu uzvedības negācijām skolā, jo, manuprāt, par skolēna uzvedību skolā atbildību jāuzņemas skolotājiem, pirmkārt, ieviešot sakarīgus skolas noteikumus un pašiem parūpējoties, lai šie noteikumi tiktu ievēroti. Ko darīt vecākiem, ja bērns slikti uzvedas skolā, bet mājās problēmas nepastāv? Vai vecākiem tagad ne tikai jāpilda bērnu projektu darbi, jāskaidro klasē neapgūtā mācību viela u.tml., jo bērns uzdoto mājās bieži nespēj pats paveikt, bet tagad vajadzēs arī sēdēt skolā līdz ar bērnu, lai kontrolētu viņa uzvedību? Kāpēc tad uz skolu vispār jāiet? Lai skolēni ierodas skolā tikai atrādīt uzdoto, nokārtot pārbaudes darbus, ieskaites un eksāmenus, tad skolotājiem nebūs jānodarbojas ar bērnu audzināšanu. Būs visa atbildība par audzināšanu un arī izglītošanu tikai uz vecākiem. Es to varu, jo esmu ne tikai vecāks, bet arī pedagogs. Man nav problēmu.
Skolā, manuprāt, jāpastāv tikai diviem noteikumiem: - ikvienam skolēnam ir tiesības saņemt visas skolotāju sniegtās zināšana; - nevienam skolēnam nav tiesību traucēt tās saņemt; Tik vienkārši un sarežģīti vienlakus.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.