Lietotājvārds
Parole
divos vārdos 10.11.2016. 18:08:05
----Apgaismojiet Nezinīti 09.11.2016. 19:44 Ko nozīmē "kompetenču pieeja"?----- Es tikai dzirdēju, ka kompetenču pieeja nozīmē to, ka nevērtēs ar ballēm to, ko nevar novērtēt (nevērtēs iedzimtos fiziskos dotumus sportā, iedzimtos muzikālos dotumus mūzikā, vai iedzimto talantu gleznošanā utt), bet vērtēs to, ko var vērtēt, to, ko bērns iemācās, nevis kāds viņš ir piedzimis. Bet, mans priekšmets ir ļoti konkrēts, un ar iedzimtību tam ir visai mazs sakars.
cien kolēģi? padalieties, lūdzu, kā jūsu skolās (vispārizglītojošās, kur klasēs ir bērni ar tām mācīšanās traucējumu programmām) strādā speciālais pedagogs. Mums pirmo gadu tāds ir, tik nevaram izprast, kā tam darbam būtu jānotiek?
Vai tik nebūs tā, kā ar daudziem ministrijas projektiem - pamainīs nosaukumus un formulējumus, bet apakšā tas pats vien paliks. Skat. mapīšu sistēmu, t.i. kvalitātes pakāpes, - neatceros, ko, bet sen izstrādātu kaut ko iebāza jaunā projektā un nauda nāca. Nez, kas notiktu, ja pedagogi sarīkotu protestu un neviens nepieteiktos sev un skolēniem kārtējo kapa bedrīti rakt?
jaunā vācu valodas skolotāja 10.11.2016. 16:04:06
Viens konkrēts piemērs kompetencēm ir VISC mājas lapā. Vācu valodas (kā 3.svešvalodas) mācību programma. Komunikatīvā un valodas kompetence, sociokultūras kompetence. Formulēti sasniedzamie rezultāti katrai kompetencei. Lasiet un baudiet :)
Labi!
Zinu, zinu... Tad paliek jautājums kontekstā ar laiku - priekš kam mums tāda valsts un tāda brīvība?
tiem, kas "iz skolas" 10.11.2016. 14:05:55
Aizmirstiet! Uzrakstīju garu paskaidrojumu, e-klase nogļukoja. Tagad īsumā. Tas nenotiks, jo: 1) nauda jāapēd līdz 21.gadam, kad beigsies struktūrfondu periods 2) ja tagad atcels MK -> nepaspēs "uzcept"' jaunus un iegriezt biznesu; 3) lai atceltu MK noteikumus, kas jau izsludināti un pieteikti projektu plānos EirKomisijai, nepieciešams IZM atzīt, ka viņi glupi un paši nesaprot, ko raksta --> aizmirstiet. Tas varētu sanākt tikai kādam pašnāvniekam IZM vadošā amatā Pilnmēnesī :D
tiem, kas "iz skolas" 10.11.2016. 14:01:55
Kā gan Jūs iedomājaties apturēt projektu, kas "sūrī, grūti" izbīdīts caur MK noteikumiem, nosaukts vārdā un pieteikts Eiropas Komisijai senos plānos... Jūs taču necerat, ka IZM (caur VISC) tagad ies un publiski paziņos, ka ir idioti un nesaprot, ko paši sarakstījuši MK noteikumos un to "pamatojumos", ierosinot MK atcelt savas glupības. Un, pat, ja pasaule apgrieztos ar kājām gaisā un IZM kāds pašnāvnieks ko tādu Pilnmēnesī sadarītu, kurš MK pieēnmtu lēmumu par glupību atcelšanu, ka plānošanas periods ir jau uzsācies, bet naudu vēl neviens "neapgūst"... un kurš tad paspēs "uzcept"' jaunus MK noteikumus, lai ierakstītos līdz 21.gada beigām notērēt naudiņu, lai bizness griežas? Aizmirstiet! Neesat naivi!
2:06 - Porziņģis, jāparūpējas taču arī par pozitīvām emocijām. Bet, kā tad tā, Daugavas HES un Rīgas metro būvniecību TAJOS laikos sabiedrībai izdevās apturēt, lai arī merkantīlie argumenti izskatījās pārliecinoši (nu, ja Rīgai tagad kāds "inducētu" metro no zila gaisa, būtu ļoti labi). Bet šo "projektu", par kura lietderību un rezultativitāti šaubās lielākā daļa attiecīgās jomas pārzinātāji, nav iespējams apturēt!!!??? Gļēvi.
arī nezinītis, tikai cits. 10.11.2016. 11:52:36
Jūs rakstījāt: ...."Apgaismojiet Nezinīti 09.11.2016. 19:44 Ko nozīmē "kompetenču pieeja"?..." ........................................................................... Kā redziet, neviens tā arī uz Jūsu jautājumu nav devis konkrētu atbildi! Arī es labprāt lasītu KAUT VIENU KONKRĒTU atbildi ar kaut vienu vienu KONKRĒTU piemēru kaut vienā KONKRĒTĀ mācību priekšmetā. bet ir aizdomas, ka arī tur augšā neviens tā īsti nezina, ar ko tad tā jaunā pieeja tik satriecoši atšķirsies no vecās (nu kaut vai mācot 2+2 vai komatus saliktā teikumā). bet galvenais- labi un gudri skan! Un darba grupu var taisīt! Un atkal jaunas reformas!
>iz skolas 10.11.2016. 02:06 10.11.2016. 09:58:12
Labrīt tiem, kam naktī (2:06) nenāk miegs un ir noskaņojums rakstīt! Piekrītu daudziem, ka tā kompetenču izglītība mūsu variantā var attiekties tikai uz daļu priekšmetu (uz sportu, mūziku, vizuālo mākslu un mājturību), nevis uz visiem iemācāmajiem priekšmetiem (fizika, matemātika, informātika, ķīmija, bioloģija utt.). Varētu vēl diskutēt par valodām, bet tās arī ir iemācāmas.
Jauki. Pedagogu darba samaksa sakārtota, tagad sakārtosim kompetences! Tad sāksim mācīt sešgadniekus, pagarināsim mācību gadu, likvidēsim mājas darbus, izmetīsim no vidusskolas informātiku un visi būsim laimīgi!
Ja apnīk klausīties par "competencies based" izglītību, var palasīties par "blended learning" izglītību, vai citiem variantiem, kas tuvāki klasiskajiem (tai skaitā, Somija). Mums jau sen ir kompetenču centri un šis vārds (arī Somijā) attiecas tieši uz profskolu izglītību. Pirmais pasaules forums par kompetencēs balstīto izglītību notika šogad Barselonā un runa tur bija par šo izglītošanos medicīnas jomā (ar kārtu medmāsas?). Nav īsti skaidrs, kāpēc pamatizglītībai un vidējai izglītībai būtu jāiet tieši "competencies based" ceļš. Tas pats "blended learning" izskatās ievērojami simpātiskāk, mūsdienīgāk. Vietnē competencyworks.org var noskaidrot, ka visvairāk šajā jomā iespringst USA. No starptautiskās sabieedrības interesi izrāda Seišeļu salas, Vjetnama, Ruanda, Nigērija un Latvija. Citur - uz diviem pirkstiem saskaitāmā skaitā. Jā, vēl var uzdurties MicroSoft interesei par CBEducation. Nu, skaidrs, protams. Vēji var pūst arī no tās puses. Īsais rezumē - dos naudu, kaut kā jātērē, paskatīsimies kaut ko cool, o, CBE komplektā ar MS. A kāda starpība. Un aiziet visi kā aklas vistas vienā virzienā.
To-skolotājai 09.11.2016. 19:50:11
Parasti DARBA grupas strādā PĒC stundām(vakaros) un sestdienās.
Apgaismojiet Nezinīti 09.11.2016. 19:44:15
Ko nozīmē "kompetenču pieeja"?
Starp ekspertiem noteikti jābūt profesionāļiem noteiktā jomā un mediķiem (ne tikai sportā, kur tas ir obligāti).
AK,visu gudrie un pārgudrie... reiz beidziet kompetenčot un visādi citādi piebāzt visu ar svešvārdiem un nejēdzīgiem terminiem... Parastiem,normāliem vecākiem un bērniem (un iespējams arī skolotājiem)galva griežas no visa tā ,ko nākas dzirdēt no ,,augšas iestādēm,,. .. Tā vien šķiet ,jo sarežģītāk vienkāršas lietas ,garum garos penteros satamborē,jo lielāks efekts!.... un visiem šķiet ,ka daudz un ražīgi strādāts! Nu beidzat ierēdņi vienreiz imitēt ,ka tiek traki strādāts,ražojot n-tos papīrīšus,noteikumus,sertifikācijas,pārsertifikācijas,anotācijas uttttt..........
Millija @skolotāja 09.11.2016. 15:17:02
Hmmm, nu tad jārosina, lai VISC visu dara publiskāk? Bet no otras puses - nav pat vēl zināma šī darba grupa, noris tikai pietiekšanās. Kad būs noskaidrota, tad arī vairs nebūs "mistiska" darba grupa. Varu tikai jums ieteikt pieteikties pašai.
Ļoti interesanti! Aicina pieteikties nepaskaidrojot kad, cik daudz būs jāstrādā. Vai to varēs izdarīt, grupām tiekoties sestdienās vai nāksies to darīt uz mācību stundu rēķina. Lai labi paveiktu tik atbildīgu darbu, tad tiem cilvēkiem uz laiku ir jāpārtrauc darbs skolā. Protams, ka tā nenotiks. Būs haltūra vai nu skolā vai tajā grupā. Un galvenais lūgums: cepiet ko vēlaties, tikai galā pierakstiet uzvārdus, kuri to cepeti ir izcepuši. Kamēr to dara mistiskas darba grupas, kas pēc tam nav nenes atbildību, nevaram cerēt uz labu rezultātu,.
Māte - visgudrā 09.11.2016. 14:29:35
Es kā māte arī vēlos pieteikties, jo atšķirībā no atsevišķu priekšmetu pedagogiem , man ir vispusīgas zināšanas visos priekšmetos. :) Un 8 gadu garumā mācoties līdzi saviem bērniem, varu veselu kaudzi nevajadzīgu lietu uzrādīt. P.S. Pēc izglītības arī esmu pedagogs.
Lendija @doma 09.11.2016. 11:52:09
Hmm.... Man gan liekas, tas būtu drīzāk "shady" - lai piesakās, kurš grib un tad viņi paši izvērtēs, kuri ir viņu vajadzīgajam darbam piemērotāki. Skolas taču nevar zināt, kurš būs "labākais" - lai to lemj paši VISC. Citādāk pastāv iespēja, ka sūtīs vienkārši tos, kuri draudzējas" ar vadību. Pat, ja tā nav, tā varētu izskatīties. Nebūtu smuki.
Prātīgāk būtu izvirzīt no skolas talantīgākos sava aroda pratējus.
varbūt kādam ir pieredze? 09.11.2016. 11:41:59
Ja arī es izdomāju pieteikties (NAV pieredzes līdzīgā projektā, bet IR gatavība uzdrošināties pamēģināt) un nejauši mani izvēlas par pilna laika darbinieku, vai tādā gadījumā saglabājas mana darba vieta skolā?
Manuprāt, tā pat kā IZM pietiekšanos pagarināja gada sporta skolotājam, tāpat vajadzētu arī šeit paildzināt pieteikšanos. Tās vairs ir tikai dažas dienas, jau nākamnedēļ. Vismaz līdz novembra beigām. Jo pats projekts taču ilgs līdz pat 2021.gadam, ja nemaldos.
Lācis @Zane 09.11.2016. 11:35:24
...nu, diez vai jauniešiem izpildīsies citi noteikumi, kā maģistra grāds vai pieredze darbā ar metodiskajiem darbiem. Bet o.k., piekrītu, sīkums, bet patīkami - ka to vairs nenorāda kā obligāto nepieciešamību. 21.gs. jāzina vismaz dzimtā un angļu valoda.
Man prieks, ka beidzot nepieciešamās prasmes un pieredze ir pēc n tajiem gadiem adekvātas. Ar to es domāju pēdējo punktu. Domāju, ka tas mudinās jauno paaudzi iesaistīties šajā vai līdzīgos projektos.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.