Lietotājvārds
Parole
Strādāju vidējā lauku skolā. Klasēs bērni 13-18. Jā, tas ir mazāk kā pilsētā, 'taču jāgatavojas ir- ja esu sagatavojusi materiālu, nav svarīgi- kopēju 10, 20, 30 gab. Kontroldarbu tā'pat jāsastāda, otru varintu (kādam vajadzēs arī labot).Atšķiras tikai labošanas laiks, par ko arī varētu maksāt atkarībā no skolēnu skaita.Arī , Līdz šim lauku skolās par labošanu, gatavošanos un visu pārējo nesamaksā nemaz vai minimāli ( man sanāk 0,8 minūtes uz stundu). Direktore saka; "Labi, agrāk vipār nekā nebija".Ieprikšējais algu modelis mazām skolām atņēma- un daudz, lielajām bija iespēja samaksāt. Tagad, šķiet, mazājām jau klāt nekas nenāks, lielajām atņems. Atkal krīze un nogriešana? Šoreiz uz lielo skolu rēķina. Vai manā darba laikā arī neskaitītos tas, ka skola jāslēdz vaļā 8:00, bet kontaktstunda(mans apmaksātais darbs) sāksies tikai 9:00?Līdz šim mana slodze svārstās 19-21 stunda. Skolā jābūt 8:00, ātrāk pa 15:30 no skolas aiziet neizdodas, jo ir arī "logi". Mājās darāmā gana. Nepārspīlēju, bet pie 20 kontaktstundām man reāli laiks vajadzīgs vairāk kā 40 stundas! Tā pierakstīšana ir apkaunojums. Man direktore teica- mācību stunda ir 40 minūtes. Jā- un starp stundām atrodos kosmosā!
Nu labi, konstatēs, ka lielākā daļa skolotāju, kas strādā godprātīgi, strādā daudz, daudz vairāk par 40 stundām... , ka jaunie skolotāji uz skolu nenāk ... , ka vecie (pensijas vecumu sasniegušie) turpina strādāt, jo ar pensiju nespēj izdzīvot ..., ka vispār izglītības sistēma ir pamatīgi "sačakarēta"... Pavaimanāsim, "pacepsimies" sociālajos tīklos ... Un tad visi tiksim nostādīti fakta priekšā - naudas ir tik, cik ir, un neko nevienam (es nedomāju tikai skolotāju algas, bet visu izglītības sistēmas "bēdu stāstu" kopumā) vairāk iedot nevar!
Kādus rezultātus var sagaidīt no bērniem, kuri negrib mācīties un vai tas nav absurds, ka tagad klasēs sēž arī palīgskolas līmeņa bērni, viņiem tas ir regress, nevis progress. Kādas muļķības- adaptēties normālās skolās. Tādi traucē citiem un es kā vecāks nevēlos, lai no tā ciestu mans bērns. Agrāk bija speciālas skolas un tas bija pareizi.
Ir slikti nevis tas, ka mēra, bet tas, cik grasās maksāt par 40 st. Tur jau būs jāmūk pat 56 gadīgajiem. Atņems arī to, kas tagad tiek piepelnīts uz pārslodzes rēķina. Pamosties valdība! ( neizveidotā) Kas strādās skolās? Ja nu kāds lūzeris. Un gribēsim kvalitatīvu izglītību. Ministrs būtu jāātrod no visspējīgākajiem balstīt un attīstīt savu nozari, nevis partiju tirgos kādai partijai iedalīts un pēc tam kaut kā no kaut kurienes starp partijas biedriem izkasts.
Ierosinājums- varbūt aprobāciju veikt aptaujājot vai anketējot skolotāju personīgos bērnus ( pat pieaugušā vecumā atmiņas nav sevišķi rožainas ),pavaicājot- kā viņu mammas pavada vakarus un bieži vien arī brīvdienas?Un,kāpēc uz bērna vēlmi kādreiz pilnvērtīgāk atpūsties ar kultūras,sporta vai izklaides programmu,mamma - skolotāja pārsvarā atbild :"Mēs to nevaram atļauties." Bērns brīnās : "Bet tu taču visu laiku strādā ?! "
tas viss ir tuhtā - tā učuku pārstrādāšanas! Mēs cietumos un lēģeŗos arī pierakstām!
Jauna skolotāja 27.10.2014. 20:50:26
Esmu vēl jauna, entuziasma pilna, kā skolotāji ar pieredzi saka - vēl skrien! Novērojumi - nav jau žēl nostrādāt kontaktstundas, tad vēl konsultācijas oficiālās, un 3 reizes vairāk neoficiālās konsultācijas, jo piešķirtajās oficiālājās, bērns, kas nav bijis skolās jau pat nepaspēj kontroldarbu uzrakstīt - kur nu ko vēl saprast... (nedēļa ir 2 kontaktstundas , konsultācijas - 20 min). Nerunāsim par stundu sagatavošanu - tās jau vajag interesantas, aizraujošas, ar interaktīvajiem materiāliem un vēl nez ko... Tikai kad tās gatavot? Pēc pulkst. 17.00, kad atnāc beidzot mājās.. viss jau neko un prieks jau pat tā strādāt - tikai būsim jau godīgi - kāds ir tā darba morālais novērtējums? Sabiedrība uzskata, ka skolotāji neko nedara, bērni nāk uz skolu ar attieksmi, kuru viņiem mājās iestāda vecāki (nav jāmācās, jo darbu jau arī bez izglītības var dabūt), un visi, kas skatās no malas, domā, cik viegli tas ir... Jā, tas ir tas, kas kavē domas par pedagoga nākotni..
Nu lūk pirmsskolniekus atkal atstās muļķīšu lomā, Mūsu darbu neviens nav aprobējis. Tā atbildība un darbs kas tiek ielikts mazajos bērnos, IZM šķiet nenozīmīgs. Kā pirmsskolnieku algas aprēķinās? Un tā jau ir, jaunais modelis aizbiedēs vēl tos, kas turas ar zobiem pie sava darba, jo ie iespēja vēl piestrādāt un piepielnīties citās iestādēs, bet tad, pēc darba skolā būs jāiet kādā birojā par apkopēju, lai nebūtu bada maizē jādzīvo. Kas šolaikus ir 400 euro, dzīvoklis un elementārā pārtikas deva.
Jaunie skolotāji ( vīrieši) uzmanieties no valdības izliktajām finansiālajām algas lamatām. Pirms pārkāpiet skolas slieksni izpētiet IZM piedāvāto algas modeli. Vai spēsiet uzturēt ģimeni, samaksāt par dzīvokli un jūs gribēs kāda sieviete ar šādu algu. Ja jūs tas apmierina, tad meklējiet sievu- uzņēmēju, kura jūs uzturēs.
Kāpēc kārtējo reizi profesionālās skolas tiek apdalītas?! Kāpēc profesionālo skolu pedagogi vienmēr ir kā tukša vieta izglītības sistēmā? Tanī pat laikā, lai strādātu par profesionālās izglītības pedagogu, ir vajadzīgas vismaz divas augstākās izglītības - nozarē un pedagoģiskā.
arī strādāju skolā 27.10.2014. 17:20:55
Nekad nevarēs izvērtēt algā, cik pienākas par 15 burtnīcu izskatīšanu, cik par 25. Gandarījums, strādājot ar motivētiem bērniem ģimnāzijā, atšķiras no gandarījuma, strādājot ar bērnu nama vai arodskolas bērniem. To nevar novērtēt naudas izteiksmē. Arī citās darba vietās, ne tikai skolā, tiek prasīts strādāt "uz rezultātu". Ja rezultāta nav - samazina algu/piemaksu uzreiz, neko daudz neanalizējot. Katram cilvēkam ir izvēle, kā piepildīt savu dzīvi. Visstulbākais ir žēloties, ka neesmu pienācīgi novērtēts. Ar tādu apziņu, nesaprotu, kā var eksistēt.
HM... ir skolotāji, kas skolā pavada daudz laika, bet lielu laiku aizņem kafijošana, klačošanās, nelietderīgu mājas darbu labošana. Bet cits tajā pašā laikā paspēj noorganizēt skolēniem pasākumus, sagatavot interesantas stundas un sekot līdzi novitātēm un iesaistīt skolņus. Abos gadījumos 40 stundas......
ja mans atalgojums, strādājot valsts ģimnāzijā, gatavojot skolēnus konkursiem, kas viss netiek atlīdzināts, audzinot 30 skolēnus, mācos gadā caurmērā 4-5 klases ar 5 kontaktstundām katrai klasei, saruks pēc šī superhiperstulbā modeļa ieviešanas, es atradīšu citu darbu, kurā čakls un spilgts skolotājs šķitīs lietderigāks nekā IZM, kas diemžēl ar šo modeli apliecina tikai nekompetenci, neko citu. ja ņem vērā, ka šai valdībai, kas taps, izglītība nav prioritāte (paskatieties uz valdības veidošanas sarunām un nekādu kāri pēc šīs nozares), šāds modelis aizbiedēs talantīgākos cilvēkus no lielajām skolām un valsts ģimnāzijām, kas tika veidotas tomēr kaut nedaudz arī kā metodiskie centri.
Protams visi zina (nojauš), ka skolotāju darba nedēļa krietni pārsniedz 40 stundas. Tikai gatavotais jaunais apmaksas modelis nebūs nedz adekvāts, nedz konkurētspējīgs darb tirgū. Skumji, ka visi to zina (nojauš), bet izliekas, ka būs labāk.
..dīvaini, ka Ingai - ar tādu stundu skaitu vēl laiks komnetāriem....:-(((
Jā, un kā tad naudas izteiksmē salīdzinās skolu, kurā ir 12 bērni, ar skolu, kur katrā klasē ir 32 bērni? Maksās vienu un to pašu? Varētu maksāt līdzīgu samaksu par gatavošanos stundām, bet ne par darbu labošanu? Cik min, skaitīt uz vienu darbu matemātikā, cik - dzimtajā valodā? Kā diferencēt darbu par gatavošanos skolotājam, kuram ir iespēja strādāt ar interaktīvo tāfeli un tam, kura vienīgie līdzekļi ir tāfele un krīts?
Kad beidzot sāks runāt atklātu valodu? Realitāte ir tāda, ka skolotāji pilsētas skolās strādā 1,6 - 2,0 slodzes. Taču tas ir nevis tāpēc, lai noslogotu sevi ar darbu, bet, lai kaut cik nopelnītu. Jaunai modelis paredz, ka katrs skolotājs strādās tikai vienu slodzi (bez tiesībām kaut kur piestrādāt) un saņems "atbilstošu"atalgojumu. Pēc VID algas kalkulatora var aprēķināt, cik tas būs. Ja kaut kur dzirdētie 620 Eiro uz papīra - 439,72 uz rokas, ja 700 Eiro uz papīra - 494,14 uz rokas. Lūk tāds būs konkurētspējīgais atalgojums. Laipni lūdzam skolā jaunie skolotāji, it īpaši vīrieši, kuriem jānodrošina ģimenes. PIEBILDE: Pēc IZM pētījuma datiem (V.Vēzis "Drīzumā pedagogu trūks, un par to ir jāsāk uztraukties!") 1/3 skolotāju ir 56 gadus veci un vecāki.
Var jau mērīt, spriest un aprobēt, vai tiešām nav saprotams, ka skolotāja padarītais ir neizmērāms? Kurš novērtēs un izmērīs to darbu, kurš tiek darīts pēc stundām - mājās, gatavojoties stundām un ārpusstundu pasākumiem, atbildot uz vecāku telefona zvaniem, ... kad klāt tiek "pieņemtas"nakts stundas un brīvdienas? Vai IZM darbinieki arī darbu ņem uz mājām? Patiesībā jau skolā un stundās redzams mājās, pēc darba padarītais, saplānotais, izdomātais, sakārtotais, bet tas notiek skolotāja brīvajā, ģimenei atņemtajā laikā. No mums gaida rezultātu, nejautājot, kādiem līdzekļiem tas tiek sasniegts.
Kāds brīnums, vai ne?!
Bet, veicot aprobāciju, tur noteikti ir ļoti strikti noteikts, ko var ieskaitīt pie šī mācību procesa, un ko - nevar. Lai nerastos tāda situācija, ka vienam sanāk bez maz 70h citam, 35h. Tas taču neizriet no katra fantāzijas.
Varbūt es ieskaitu to, ko citi neieskaitītu pie mācību darba, taču man iznāk krietni virs 40 h.... Iespējams, es arī daru vairāk nekā to minimum, kas no mums tiek prasīts.
Ko neteiks? Cerams, IZM arī šo redzēs.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
5-2=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.