Lietotājvārds
Parole
"postpadomju".
Nedrīkst likt pamatskolām un vidusskolām konkurēt. Mēs dzīvojam pastpadomju, agrā kapitālisma laikā. Šādā situācijā konkurences formas būs nežēlīgas un netikumiskas. Kā var bērniem mācīt tikumību un lojalitāti tādā sistēmā? Tā var iemācīt tikai liekulību un kompetenci dzīvot mežonīgā kapitlisma apstākļos. Visļaunākais ir tas, ka VIŅI to labi saprot, taču turpina darboties.
ne valodniece 11.11.2016. 11:46:32
Neapskaudiet svešvalodnieku, kuram klasi dala uz pusēm. Tur jāuzklausa katrs bērns vismaz kādu reizi nedēļā. Bez tam jālieto saziņā svešvaloda. Piepūle ir lielāka nekā savā valodā runāt.
eks-skolotāja 11.11.2016. 10:40:12
Kādreiz sen nolikvidēja daudzas mazas skolas ap Roju- Uguņos, Upesgrīvā, Melnsilā utt. Skola bija celta ar aprēķinu - 24 skolēnu klasē. Kad klasēs "sabāza" 35 skolēnus, skolotājiem vieta bija vai nu ar dibenu, vai vēderu pie tāfeles, starp solu rindām nevarēja dūšīgāks skolotājs izlīst. Tagad atkal ejam uz to...
Jums drīz būs bezdarbnieki
Pamats visos aprēķinos - skolniekstundu skaits. Tā būtu pamatvienība. Tālāk varam loģiski un pamatoti rēķināt visos virzienos. Daudz vai maz skolniekstundu ( liela vai maza klase) - alga, materiālais nodrošinājums, konsultācijas, labošana, stundu sagatavošana................... To visu var izdarīt ar sociālo sistēmu modelēšanas programmām.
Kurā vietā jāpalielina?????Lielā skolā, kur skolotājam klasē sēž 30 bērni?
Jārēķina ir citādi: cik uz vienu skolotāju sanāk kontaktstundu skaits nedēļā. Kāds lielas skolas Fizikas, Ķīmijas vai informātikas skolotājs, kurš nav audzinātājs, noteikti tiktu Ginesa rekordu grāmatā. Ja skolā ķīmiju (30 stundas) māca viens skolotājs, tad skolā ir viens skolotājs, ja to pašu māca divi skolotāji tad ir divi skolotāji? Nē nav. Tīri teorētiski 30 stundas var mācīt arī 10 skolotāji. Cik tad skolotāji sanāk uz vienu bērnu, ja slodze ir 30 stundas? 10 vai viens?
Viss pareizi, bet Kučinska kungs varētu painteresēties cik ierēdńi sanāk uz vienu skolotāju. Vajadzētu saskaitīt cik ir darbinieku IZM, VISC, RIIMC ??? varat papildināt. Sadurska kungs rakstīja: "Viens valstij nelojāls pedagogs var sabendēt dzīvi desmitiem jauniešu". Bet kā ar diviem ierēdńiem, kas sabendēja dzīvi 50% valsts gimnāziju pedagogu? Varbūt vajadzēja sākt no augšas?
hm, varētu padomāt, ka skolotāji paši skolās savairojušies uz nebēdu! kas tad tos "tukšos" un dublējošos priekšmetus radīja, ja ne ierēdņi! un absurdo skaitīšanu, kurā viens divās skolās strādājošais ir divi skolotāji arī realitātē?
Var palielināt porciju, ne jau proporciju. Murgs kaut kāds! Kurš ir šī raksta autors? Droši vien 30-bērnu klasē mācījies, ja reiz nav latviešu valodu - gramatiku apguvis :)
Atstājam Kučinski vienu pašu. Lai lasa stundas no TV ekrāna. Ietaupīsim...
Tie, kuri zina un saprot situāciju, kliedz jau sen .Bet kas to tur augšā dzird?Skan tikai tukšās runas bez jebkādas argumentācijas .Bērnu skaits sarūk, bet proporcija jāpalielina. Nu kur te skaidrais prāts? Un NAV laukos 700 eiro alga, labi, ja puse!
ja UK skolotaja alga 3000 mārciņu, bet Latvijas skolotājam 700 euro, tad 5:1 arī bērnu skaitā jābūt
Ministru prezident! Skolas jāslēdz, jo bērnu nav, slimnīcas jāslēdz, jo nav cilvēku. Bet, ja iedzīvotāju skaits samazinās, kāpēc neviens nerunā par ministriju, aģentūru samazināšanu. Bet ierēdņu skaits tikai palielināsies? Kur te ir loģika?
Vajadzētu taču reiz tikt skaidrībā, ko ministrija grib - daudz un lēti vai mazāk un kvalitatīvi. Viss reizē nemēdz būt nevienā dzīves jomā. Ja galvenais uzdevums ir taupīt, tad tā arī skaidri ir jāpasaka: "Nevaram atļauties." Daudzās valstīs nevar atļauties mazas skoliņas katrā ciemā. Piemēram, Dānijā laukos pašvaldība nomā taksometrus, kas pa noteiktu maršrutu savāc bērnus, aizved un atved.
Proporcija ir divu attiecību vienādība... Ko nozīmē palielināt proporciju? Jāpadomā...
Interesanti, cik Lavijas iedzīvotāju sanāk uz vienu ierēdniecisko slodzi? Un kāda ir šīs proporcijas dinamika? Vai arī šajā jomā nevajag kaut ko mainīt? Un ne jau radot vēl 2500 ierēdņu siles, piedošanu, štata vietas.
Tiek skaitīti visi pedagoģiskie darbinieki, tātad - ne tikai skolotāji.
Pirms ironizēt, vajag pamēģināt pašiem pastrādāt skolā. Un jā, 30 kontaktstundas IR pārslodze. Un jā, klasē, kur 30 un vairāk bērnu, var tikai lasīt lekcijas.
Vai Kučinskis maz zina, ka Latvija pēc iedzīvotāju blīvuma ir vienā no pēdējām vietām Eiropā? Viņam teritorijas par daudz? Abreni jau atdevām, tagad vēl kaut ko "optimizēsim"? Vai tas nav aicinājums uz valsts nodevību? Vai arī jāsāk nomales attīstīt, uzlabot demogrāfiju? Tas arī varbūt ir skolotāju uzdevums?
Un vispār... kā var runāt par ierēdņu algu un nodokļu celšanu, ja valstī ienākumi nav palielinājušies, ja ražošana nepieaug, ja Eiropas naudas kaķim zem astes, ja valsts parāds 12 miljardi.... brr... Kur lidmašīna uz Sahāru - nebūs jāredz šīs bezkaunības!
Beidzot učuki ierunājās par lielajām klasēm..., citādi nudien, učuka sirsnīgo acu skatu var noķert labi, ja reizi nedēļā... Tagad gaidu, kad ierunāsies, ka 30 kontaktstundas - par traku slodze, tā var tik apgrābstīt kaut ko nebūt, nevis sagatavoties, sevišķi, ja esi jaunais skolotājs. Ir jau izeja - lai tas bērns viens pats pa grāmatām kuļas un gatavojas pats, učuks pieskatīs....
"Šitie ekseļa ekonomisti saprot, ka bērns nav cipariņš, ko var bīdīt pa ailītēm kā iepatīkas?" - NĒ! Un nekad NESAPRATĪS! gaužām skaudri un stulbi, bet tā tas arī ir. Tantuki sen jau vairs neatceras, kas ir bērni. Bet jaunuļi vēl nav tikuši tiklāl, lai saprastu. Un nevieni no šiem, diemžēl, bērnībā un skolā arī netika uzskatīti par ko vairāk, kā lielgabala gaļu un vienu no ierindas, ar atbilstošu "domāšanas attīstīšanas programmu", tad nu turpina "nodot mantojumu" tālāk. Šodien kā reiz aizdomājos, kuri tad ir tie sakarīgie un prātīgie latvieši - tie, kas ir veiksmīgi no šejienes aizbraukuši, vai tie, kas sadomazohistiski izpildās, turpinot dzīvot LV. Es līdz šim sevi pieskaitīju pie sakarīgajiem palicējiem. Diemžēl ir pienācis punkts, kad es pārskatu savus uzskatus diezgan radikāli. man vairs nav argumenta pat noticēt
Šitie ekseļa ekonomisti saprot, ka bērns nav cipariņš, ko var bīdīt pa ailītēm kā iepatīkas? Simtu turp, desmitu šurp. Bērns ir cilvēks, fiziska būtne un sociāla būtne. Ar vajadzību pēc galda, krēsla, gaisa, ko elpot, vietas, kur būt, sava skapīša, savas vietiņas, pēc vietas, kur arī skolā pabūt vienam, klusumā.Pavisam prozaiski - tualetes, dušas, sporta zāles, ēdnīcas telpas arī nav bezizmēra. Ja skolas klase ir projektēta 28 bērniem, kas notiks, kad tajā mēģinās iespaidīt 35 skolēnus? Jau tagad gaisa kvalitāte klasēs ir zem normas. Mācību metodes kļūst interaktīvākas, bērniem klasē bieži ir jākustas, vajag telpu darbībai, nevar sēdēt kā šprotītes bundžiņā saspiesti. Bērns ir sociāla būtne ar vajadzību pēc uzmanības - no skolotāja! Ar pāri 30 klasē - labi, ja īsam acu skatienam pietiks laika, kur nu kam vairāk - jautājumam, ieklausīties, ļaut izteikties visiem, pieiet pie visiem - tas arī viedtālruņu un virtuālās klases laikmetā ir svarīgi - šis cilvēciskais, personiskais kontakts, varbūt pat vēl jo svarīgāks tieši pasaules virtualizācijas dēļ.
Kas īsti ir tā mistiskā izglītības kvalitāte? Sasniegumi olimpiādēs? Gada vērtējumi mācību priekšmetos? Tas, cik daudz no apgūtā skolā pielietoju praktiski dzīvē? Un kā ar vispārcilvēciskajām vērtībām? Kā izmērīt tās? Ja kosinusu un sīnusu dzīves laikā nelietoju, varbūt nav jēgas, ka skolā izcili to apgūstu? Bet varbūt izmaiņas izglītības sistēmā notiek pārāk daudz un pārāk ilgi?
laucinieks. 10.11.2016. 15:44:33
Vai god. Kučinskis parēķinājis, cikos būs jāceļas bērnam 12 gadu vecumā, lai laikā 8 00 ierastos pilsētas skolā no 20 - 30 km attālā lauku nostūra? Autobuss jau arī uz pasūt'juma nebūs.Pēc tam atkal vakarā mājās. Pilsētnieku bērni varēs attīstīt sevi pulciņos, laucinieki šo laiku pavadīs ceļā. Vienkārši sāpīgi, ka daudzi bērni būs apdalīti. Arī ēdināšana. Laukos tagad visiem bērniem ir brīvpusdienas, pilsētas skolā neviens tās nedos, jo citi arī gribēs brīvpusdienas. Tātad paaugstināsies arī bērna skološanas izdevumi.skumīgi.
Kāpēc jāheito, ja pasaku to, ko domā skolēni? Jāpieņem arī citādi viedokļi, paši taču skolā to māciet!
Tas, kurš to visu grib ieviest-IR KAUT DIENU STRĀDĀJIS SKOLĀ?
Skolnieciņš 10.11.2016. 15:39:58
Armijai (drošībai) finansējumu palielina, bet skolām (izglītībai) samazina. Ak, cik radoši! Ar šādu domāšanu mūsu 100 GURIE un Zinātnes un Izglītības Misnistrijas locekļi saņemtu tikai teicamus vērtējumus ekonomikā. Ļoti radoša ideja! Armijā var izveidot ļoti labi apmaksātu karjeru pat ar vakarskolas izglītību! Tikmēr daudzi ar augstāko saņem mazāk, bet ne visi... Mazohistiska un vāji domājoša sabiedrība ir svarīga visos laikmetos, to var turēt kā aitas. Un ko šeit varēs sargāt? Jauno lunpeņu vai lumpānu, vai lupāru paaudzi? Un ko darīt trūcīgam sīcim? Vairāk par standarta pamatskolas un vidusskolas kursu jau neapgūs... Tie kam fiška strādā, iespējams, tiks pie augstākās izglītības un gada algas, kas pārsniedz visu jaunības gadu budžetu...
Pamatskolas klasē ar vairāk kā 25 bērniem nekādu individuālo pieeju, diferencēto darbu nevar nodrošināt. Ņemiet arī vērā, ka pieaug bērnu skaits ar mācību grūtībām, uzvedības korekcijas nepieciešamību, īpašām vajadzībām. Palīgi, asistenti? Tikai IZM gudreļu fantāzijas. Domājat, ka piepildīs tās klases, kurās tagad ir 10-12 bērni? Nē. Piedzīs jau tā lielās klases vēl lielākas un sēdēs tas bērns 30 - 35 bērnu klasē, un pazudīs. Arī vecāki ir tendēti meklēt skolu ar normālu klases lielumu, ja varēs izvēlēties, neliks bērnu lielajā klasē.
Gribētu reizi par visām reizēm noskaidrot, kā tieši rēķina šo proporciju. Vai šeit pieskaita arī mūzikas un mākslas skolu skolotājus, kuri strādā ar 2-3 skolēniem? Vai sociālais pedagogs skolā, kurš nestrādā klasē, arī ierēķināts pie skolotājiem, tādējādi "samazinot" katram skolotājam "pierakstīto" skolēnu skaitu? Vai pulciņu skolotāji (ar 10-15 skolēniem) arī ieskaitīti skolotājos? Varbūt proporciju iespējams samazināt, valodu apguvei skolēnus nedalot grupās? Iznāk tā, ka par to pašu likmi daļa skolotāju strādā ar visu klasi, bet valodu skolotāji ar pusklasēm (t.i. ir divas "likmes" uz to pašu klasi).
pensionārs 10.11.2016. 15:15:58
SEn bija jānosaka skolēnu skaits uz 1 skolotāju. Nevar taču prasīt tādu pašu algu skolotājam, kurš strādā ar 25-28 skolēniem klasē un 5-6 skolēniem. Taču tādu skolu, kur klasē ir 3-4-5 skolēni , vēl ir pietiekoši. Krasāk jāsakārto šie jautājumi!
Lācis @Skolnieks 10.11.2016. 15:14:48
"Jo brīvāk jūtamies un varam atslābināties" - tici man, tas nav iemesls, kādēļ iegūsti izglītību. ;)
OK. tas ir ideāli varbūt skolotājiem! Bērniem galīgi nepatīk, ja visi piemēram slimo un tad klasē ir maz bērnu un katru 10x izsauc, lai atbildetu uz jautājumiem! Tas ir lielākais murgs! Jo vairāk bērnu jo brīvāk jūtamies un varam atslābināties.
Nezinu, vai teiktu tik specifiski, bet 8 - 18 varētu būt ideāli - skolotājs var pievērts uzmanību katram audzēknim, kaut mazliet strādāt individuāli un mācību stundas laikā izsaukt vismaz vienu reiz katru skolēnu. Ja ir pāri 20, tad jau izsekot nav iespējams. Tur gluži vienkārši tiek zaudēts laiks uz disciplīnas rēķina u.c.
Viens ir noteikt minimālo skaitu 10.klases atvēršanai - labi, ir diezgan loģiski, ka klase nevar sastāvē no diviem cilvēkiem. Paviam kas cits ir forsēt un mēģināt palielināt skolēnu - skolotāju proprciju! Ideāli apstākļi klasē, mācību apgūšanai, koncentrētai atmosfērai, ir aptuveni līdz 18 skolēniem.
Varbūt tas ir ekonomiski izdevīgi, bet pavisam noteikti tas nav vērsts uz izglītības kvalitātes uzlabošanu. Loģiski domājot, - kā ir iespējams, ka skolēns var labāk apgūt vielu, ja klasē ir vairāk citu skolēnu? No tā kvalitāte tikai un vienīgi cieš.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-5=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.