Lietotājvārds
Parole
Droši vien, ka ne vairāk par +35 miljoniem, jo "Alternatīvais modelis aptver vispārējo izglītību, kā arī profesionālās ievirzes izglītību. Profesionālā un augstākā izglītība modelī netiek atrunāta, sacīja Č.Batņa."
Izrādās ne tikai Adriano Čelentāno, bet arī pašmāju Šadursku Kārlim patīk blefot. Kā jau pieklājas - ar skaitļiem. Atceros filmas "Blefs" pašas beigas - no lidmašīnas "IZMESTIE" miljons dolāru nemaz līdz zemei (skolām) nenonāk, jo ir viltīgi sasieti un piesieti pie lidmašīnas (IZM). Ceru, ka Šadurska un grūti cienījamās Papules pašaiziešana no izglītības dārziņa tomēr nebūs blefs.
Ох уж этот Батня - совсем непонятливый. 25 лет живет в независимой Латвии и ничего не понял. 35 миллионов насчитал он, а доктор математики Шадурский аж целых 68 миллионов. Что тут непонятного, просто Батня в свои расчеты не включил откаты, а умный доктор математики Шадурский включил. Итого 68-35=33 миллиона откаты для чиновников. Жирно этим учителям будет.
Vai kāds kompetents cilvēks nevar paskaidrot par ko ir 10% piemaksa Valsts ģimnāziju skolotājiem? Kur to var izlasīt? Tāpat par kvalitātes pakāpēm, ko mazāk un sliktāk drīkst darīt pedagogs ar 2. pakāpi, salīdzinot ar pedagogu, kuram ir 4. vai 5. pakāpe?
atbilde skolotājai 13.03.2016. 13:44:11
Par vidējās izglītības nodošanu valsts pārziņā: Ja to dara tā kā valsts izdarījusies ar vidējo profesionālo izglītību,tad labāk tālāk no grēka un turiet šitos reformaorus šāviena attālumā(domāju par apmācību kvalitāti,iznīdējot labus apmācības meistarus ar kvalifikācijas prasībām,apvienojot -neapvienojamus tehnikumus :mežiniekus ar dejotājiem ,lauksaimniekus ar kosmanautiem,hi ,hi ,hi) Vismaz bāzes par miljoniem jau būs saceltas,jauni korpusi un iekārtas būs,tas ar labi.Žēl tikai ,ka netiek racionāli apsaimniekotas daudzas ēkas ,kas paliek tukšas ,bet gulda miljonus jaunu celtniecībā. Nu kārtīgi mafiozo gājieni,noziedznieciņi šeftē !!! Pēc būtības,protams ,nevar mazā miestiņā ar pieciem skolnieciņiem klasē būt vidusskola.Standartam ir jābūt vienādam,bet nedrīkst pašvaldības atstāt bez intereses un atbildības šajā jomā. Teorētiski tas būtu ļoti pareizi ka vidējā un vidējā profesionālā izglītība būtu Valsts pārziņā,bet kamēr sistēmā pie vadības strādās un rīkosies ,,tirliņi",tikmēr SAULĪTI neredzēsim.....Smelsimies atziņas V.Plūdoņa,, Uz Saulaino tāli ",lasīsim R.Blaumaņa,,Pazudušo dēlu" un Sudraba Edžus,, Dullo Dauku".....
Ir tik absurdi diskutēt par izglītības kvalitāti un vienlīdzību.Kāda vienlīdzība ar iespējām Rīgā un provinces skolās, kur katrs skolotājs var stundu organizēt muzejā, izstāžu zālē,aizvest ekskursijā uz augstskolu vai uzņēmumu.Kur tiek organizēti semināri skolēniem plkst 15.00.Attālums līdz Rīgai, transporta izmaksas!Dalība jauno ģeogrāfu, ķimiķu vai citās skolās sestdienās! Otrs-skolēni tiešām vāji orientējas sabieriski politiskajos notikumos, jo " tas viņus neinteresē" Un vai visi skolotāji, mācot savu priekšmetu, atceras par to, ka mācību stunda jāsaista ar patriotisko, vides, veselības, karjerizglītību u.tt.? Vai tam pietiktu laika arī pie vislabākaš gribas, ja runājam par mācību priekšmeta saturu. Jau cik gadus dzirdam " starpdisciplinārā mācīšanās, uz kompetencēm balstīts mācību saturs, tā apguve" ............Un atkal pārrakstīsim standartus, aprobēsim, rakstīsim jaunas grāmatas un pa tolaiku izaugs vēl viena jaunā paaudze. Un pēdējais-pilnīgi piekrītu R.ķīlim, ka vidējā izglītība jānodod valsts pārziņā.Tad būs vienotas prasības gan par skolēnu skaitu, gan citiem jautājumiem...Un pašvaldība nevarēs " gribēt būt laba " un neveikt krasas reformas savā un nevarēs teikt- mums visas skolas labas.Kaut sen visi saprot, ka jāveic reformas!
Skolā strādājošs,bet nolēmis doties prom no Lavijas 13.03.2016. 07:57:24
Izglītības sistēmā ir tik dzudz neatrisinātu problēmu,ka bez normālas samaksas sistēmas risinājuma (kas ir ļoti svarīgi),būtu jārisina arī citi jautājumi: -mācību gada laika grafiki; -programmu saturs; -pedagogu apmācība; -klašu audzināšana; -ārpusklases aktivitātes skolās; u.c. ĻOTI SVARĪGS JAUTĀJUMS,KURŠ NO IZM IR PILNĪGĀ. P........ IR JAUNĀ LATVIJAS PILSOŅA - SAVAS VALSTS PATRIOTA AUDZINĀŠANA. LIELS KAUNS PAR TO KĀDS METODISKAIS REDZĒJUMS IR NO IZGLĪTĪBAS MINISTRIJAS. ŠIS AUDZINĀŠANAS DARBS NO MINISTRIJAS PUSES NEDRĪKST BŪT ATSTĀTS TĀDĀ PAŠPLŪSMĀ KĀ TAS IR PAŠREIZ. Pašreizējā globālajā politiskajā situācijā nedrīkstam būt vienaldzīgi par valsts nākotni!!! Ministrija nepārtraukti cīnās ar sava nekvalitatīvi padarītā darba it kā uzlabošanu,bet visu laiku salaiž grīstē daudzas lietas vēl vairāk.Progresa nav. Lūk, viens absurds piemērs par eksāmenu laiku.Tas ,ka ģimnāzijās svešvalodu eksāmenu kārto šajā brīvlaikā, būtu pieņemami - visi jau pieraduši,bet tas, ka pārējie eksāmeni sākas jau pēc 13- 15.maija? Tas nav pareizi,jo pārējās klasēs ir samocīts un nepilnvērtīgs mācību process. Ap klasēm ,kur notiek eksāmeni,jābūt klusumam,nepieciešami papildus skolotāji ,kuri sēž eksāmenos,pārējās klašu grupās jāmaina stundu grafiki u.t.t. Nu ko te runāt par pagarinātu skolas gadu! Novēlu Latvijas Izglītības Ministrijai izstrādāt tādu mācību procesa organizācijas modeli,lai lietderīgi izmanto esošo laiku līdz Jāņiem un 1.jūnijam. Lūdzu sāciet ar ministrijas ierēdņu KOMPETENCES paaugstināšanu uzticētajā jomā,prasot pārzināt sistēmu un Latvijas skolas ikdienu arī praktiski. Maksājiet viņiem labas algas,bet pieņemiet darbā zinošus,Latvijas valsti mīlošus speciālistus. Padzeniet nekompetentos ierēdņus,kuri nav praktiski skolā degunu apsildījuši. Kā var strādāt ministrijā ierēdnis,kurš 'nezin skolas dzīvi praktiski? Tā turpinoties,darbu skolā pametīšu(man ir nopietna augstākā izglītība,zinu svešvalodas,ģimenei iztiku nevaru nopelnīt),došos prom no valsts ,aicināšu arī citus labi izglītotus jaunos pedagogus pamest Latviju ,jo pašlaik izskatās bezcerīgs cīniņš. Ārpus Latvijas nu jau mūsu pedagogi arī ir pieprasīti(vairs ne tikai mediķi) Pēc dažiem gadiem sistēmu pametīs pašlaik tajā strādājošie ar vecumu 55 - 58 +.Šāda vecuma un vēl pirmspensijas vecuma pedagogu ir ļoti,ļoti daudz. KAS SAGAIDA LATVIJAS VALSTS IZGLĪTĪBAS SISTĒMU 2020. GADĀ?
muļķu zeme 12.03.2016. 23:17:34
Tie miljoni jau nav nekāds algas pielikums- tas ir "samaksa par darbu". Redziet, kā līdz šim esam apčakarēti. Visus darbus izdarījām, bet samaksāja tikai par daļu! Kurš var pateikt, kuru maciņos ieripoja jau ietaupītā nauda par likvidētajām skolām (arī slimnīcām). To, ka skolotāji stādā par velti, pierāda arī Batņas 3 mēnešu laikā izstrādātais modelis. IZM uzpūstais šaurpieru aparāts vairākus gadus pelnīja bargu naudu par saviem brāķiem! Batņam prēmiju ! Vispār jau visas, ne tikai pedagogu, valsts iestādēs strādājošo algas jāpiesaista valsts vidējai algai! Īsta diskriminācija ir vienāda darba darītājiem dažādās valsts iestādēs par vienu un to pašu darbu maksāt pēc deguniem, dzīvesvietas un tā tālāk! Ja ceļ vienai sugai, jāceļ arī pelēkajiem!
Karjeras konsultants katrā skolā, un ko viņš tur darīs piecas dienas nedēļā 35 mācību nedēļas? Un vēl pārējā laikā, kad skolēnu nav, bet pašam jāstrādā?
Greizo spoguļu karaļvalstī jāatrod alternatīva Vienot. un sistēmai, un dažas lietas uzreiz sakārtosies pašas no sevis
Naudas zutenis 12.03.2016. 13:09:51
No folkloras - "Solīts makā nekrīt!"
komentārs pedagogam ar pieredzi 12.03.2016. 08:05:25
Jā, ir patiesība Jūsu teiktajā ! Atklātos ļoti interesanta situācija,ja IZM ierēdņiem liktu nokārtot to eksāmenu Latvijas vēsturē,kas jākārto ,lai iegūtu Latvijas pilsonību.Ja viņiem ekspresintervijā pajautātu kaut ko par mūsu dzejniekiem dižgariem vai komponistiem,vai māksliniekiem .Viņi pat nezin daudzas ( kopumā Latvijas pilsoņiem zināmas) vietas Latvijā. Vāji orientējas sabiedriski politiskajās norisēs valstī kopumā. Tas ,protams nav attiecināms pilnīgi uz visiem. Ar šo es domāju ,tieši lielāko daļu jauno ,ambiciozo ,savā postenī šauri domājošo ,,ierēdnīti". Diemžēl IZM un arī citās ministrijās tādu ir ļoti .ļoti daudz un tas noteikti kavē valsts atīstību. Kā Jūs sakiet,šādi ,,cilvēciņi " nevar strādāt ministrijās. Savā veidā tie ir pielīdzināmi ,,zaļajiem cilvēciņiem" . Bumba ar laika degli !
pedagogs ar pieredzi zinošs IZM virtuvi 12.03.2016. 07:41:36
Cien,eksministra k-gs! Taisnība ir tajā daļā par vidējās izglītības pārņemšanu,ja domājat mazās pašvaldības,kuras nevspēj nodrošināt izglītības līmeni vidējās'izglītības iestādēs kopumā. Pilnīgi nepieņemama ir šī doma par sistēmu kopumā, ka to varētu izdarīt VALSTS,jo tā kā mūsu valstī ilgtermiņā ,pateicoties I Z M NEKOMPETENCEI,LAIKA VILKŠANAI ,IERĒDŅU MAIŅAI,LĒMUMU GARLAICĪGAJAI PIEŅEMŠANAI IR ,,SAČAKARĒTA" VIDĒJĀ PROFESIONĀLĀ IZGLĪTĪBAS SISTĒMA.ir jāmāk vai arī tā ir organizēta ārvalstu specoperācija,kas veiksmīgi ir izdevusies. Pašlaik notiek it kā varonīga glābšana un sistēmā pumpē līdzekļus materiālās bāzes uzlabošanai.Pašlaik tiek darīts tas,par ko lūgtin lūdzās un ar putām uz lūpām IZGLĪTĪBAS MINISTRIJAS ,,GUDREĻIEMl" D E S M I T gadus atpakaļ centās stāstīt labāko profesionālo skolu direktori,nozaru profesionāļi.Faktiski no iestādēm tika ,,IZDZĪTI " ĻOTI DAUDZI PROFESIONĀLI APMĀCĪBU MEISTARI(jo redz nebija augstākās izglītības).Vietā sanāca daudzi jauni ,,Teķi",kuri praktiskās nodarbības vadīja teorētiski.Šīs N O Z I E D Z Ī G Ā S rīcības pret LATVIJAS VALSTI no LATVIJAS IZGLĪTĪBAS MINISTRIJAS puses darbība būtu jāvērtē kopumā ļoti K R I T I S K I. Kur palika slavenā izglītības e-sistēma? Kas notiek La t v i j a s A u g s t s k o l ā s, kādi mācību korpusi un ēkas tiek atstātas tukšas,cik vērti ir ministrijas īpašumi un kādu N E K O M P E T E N T U lēmumu pieņemšanas rezultātā ir šāda situācija. Kādi ,,cilvēciņi -augstprātīgi birokrātiņi,kuri nav bijuši klasēs vai ir vēl vecāko kursu studentiņi",braukā uz valsts līmeņa skolēnu priekšmetu olimpiādēm. Kāds ir šo ,,cilvēciņu" iekšējais vispārējai izglītības un kultūras līmenis. K A U N S ! Secinājums : S I T U Ā C I J A L A TV I J AS I Z G L Ī T Ī B A S S I S T Ē M Ā N A V B Ē D Ī G A T Ā I R T R A Ģ I S K A K A T A S T R O F A. STIPRA VALSTS SĀKAS AR STIPRU IZGLĪTĪBAS SISTĒMU UN IZGLĪTOTIEM VALSTS PILSOŅIEM Jūs ,cienītie ,LATVIJAS VALSTS IZGLĪTĪBAS MINISTRIJAS DARBOŅI NEESIET ATTAISNOJUŠI UZ JUMS LIKTĀS LATVIJAS VALSTS PILSOŅU CERĪBAS. MŪSU VALSTĪ IR ĻOTI DAUDZ IZCILU ,GODPRĀTĪGU PEDAGOGU,KURI VĒLĒTOS UN ARĪ STRĀDĀ GODPRĀTĪGI,BET JŪSU PIEŅEMTIE LĒMUMI UN RĪCĪBA TO IZPOSTA!!!!
Batņa - vai neesi apsvēris uzsākt sēņu vācēju/stādītāja/kopēja karjeru Īrijā vai UK????!!!!!! Banānu republikā šādas fantāzijas un murdziņi var beigties Tvaika ielā :))
par uzpūstiem (polit-)izdevumiem 11.03.2016. 15:46:19
Ai, nu bedziet - algu modelis reāli izmaksās +150% no faktiskām nepieciešamām izmaksām, jo - valsts pārvaldē pieņemtā "otkatu likme" ir vismaz 25% no summas, + tad vēl vajadzēs štancēt papirusus, lai visu modeli aprakstītu, + vajadzēs pētīt ietekmi un "kvalitāti" + vajadzēs kompensēt valsts ierēdņiem zaudētos ienākumus turpmāko 20 gadu laikā, jo šis tak bija ILGTERMIŅA PROJEKTS - a te - Batņa, nelietis, izjauca visu tirgu ar 3 mēnešu laikā izstrādātu MEGAMODELI... Ļoooti pierasti, ļoooti pazīstami Vienotības un ģeniālo varas burbuļu garā..
Es par Šadurski.Ja vajag 68milj. tātad vajag. Česlavs pieticīgs. Pašvaldībām arī jāiesaistās.
:D rakstīja: :D Domāju, ka IZM lielākā daļa ierēdnīšu, ticamāk, priekšnieķeļu vispār nesaprot vārda "strādāt" pamata un atvasinātās nozīmes... :) Tā nu nemaz nav. Viņi saprot gan. Jo, pēc jaunākajiem IZM atklājumiem latviešu gramatikā, vārdu "strādāt" loka sekojoši: es strādāju, tu strādā, viņš, viņa strādā, mēs strādājam, jūs strādājat, viņi saņem algu. :)
"koeficients" +20% 11.03.2016. 15:05:57
Kā tas tā var būt, ka valsts ir tik tālu no realitātes, ka pat aprēķināt neprot? Bet varbūt Batņas kungs nav iekļāvis kādu viņam nezināmu "koeficientu"?
Nu, Latvijā taču viss ir uzreiz skaidrs - 35 miljoni pedagogu algām, 23 miljoni administratīvajām izmaksām! :D Vai tad neviens vairs neatceras slavenās pedagogu 100-latnieku stipendijas no ESF pilnībā absurdajām kvalitātes pakāpēm? Kopējā summa tika nosaukta - 20 miljoni eiro, bet pedagogi stipendijās no tās saņēma 9 miljonus eiro, 11 miljoni bija nepieciešami administratīvajām izmaksām! :D Tagad tas pats - 1 direktors, pie kam, atcerieties, no darba brīvajā laikā, ir spējīgs izstrādāt atalgojuma modeli valstiskā līmenī, milzīgs ministrijas aparāts ir absolūti nevarīgs šajā jomā, bet algas saņem tur visi! :D Un vēl baksta ar pirkstu pedagogu virzienā, ka šie nestrādājot vai par maz strādājot... :D Domāju, ka IZM lielākā daļa ierēdnīšu, ticamāk, priekšnieķeļu vispār nesaprot vārda "strādāt" pamata un atvasinātās nozīmes... :)
Paga, bet, ja reiz LIVA ar Batņu izveido alternatīvu modeli, tad varbūt, lai to noved līdz galam, pasakot skaidri, cik viņu izrēķinātajā variantā miljonus vajadzētu un aprēķina tad līdz galam to savu alternatīvu?
Njā, tad jau arī pārējos IZM pienākumus, lai pedagogi veic. :) I modeļus uztaisa, i aprēķina finansējumu, i izglītības satura reformu veic! Ui, bet IZM ierēdņu algas gan par to nebūs. :)
Tas primāti vispār ir IZM uzdveums! Tā ir vienkārši pedagogu (šajā gadījumā Č.Batņas) labā griba nākt pretim un tērēt savu laiku, veidojot alternatīvos modeļus IZM izdomātajiem. Viņu pienākums nav vēl ministrijas vietā rēķināt! Lai paši tiek skaidrībā, bet nemaldina tautu ar falšiem aprēķiniem.
Abas puses nevar piesēsties un kopā to izrunāt? Cik tad būtu vajadzīgs? 35 vai 68 miljoni?!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
6+8=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.