Lietotājvārds
Parole
gribu kopsavilkt 22.12.2015. 15:31:17
ļoti bieži skolotāji strādājuši kādā skolā visu savu darba mūžu un nav redzējuši kā lietas risinās citās skolās, citos novados, jo ciemojoties jau rāda to fasādes pusi, labo. Kas radīs slikto? Otrs- vienam otram skolotājam nav absolūti nekādas saprašanas kā strādā skolotāji viņu pašu skolā citā pakāpē, citā ēkas spārnā, citā stāvā. Sākumskolā uzskata, ka ar lielajiem vieglāk, vidusskolas skolotāji saka, kas jums nekait- mazie mutē skatās, ja stāsta ko jaunu. Mēs te tagad ņemamies matus skaldīt cenšoties viens otram pierādīt katrs savu taisnību, bet taisnība ir tikai viena (pēc manām domām) - izglītības sistēma ir sačakarēta 20 gados, nevis reformēta. Vidusskolu beidzu pirms vairāk nekā 50 gadiem. Gandrīz visus mācību priekšmetus pasniedz vīrieši. Neesmu par to, ka tā jābūt arī tagad, bet vismaz 1/4 vai 1/3 skolotāju vajadzētu būt vīriešiem. To var panākt tikai ar jēdzīgu atalgojuma sistēmu. kad ieviesa naudu seko skolēnam, bija pirmais kārtīgais trieciens pa algas sistēmu, un tad naāca krīze, kad kāds ar vieglu roku nomazināja skolotāju atalgojumu uz pusi un visus plānotos algas pielikumus nāko;sos gados arī.
Bet, atvainojiet, ar kādām spējām un iespējām tas bērns ir piedzimis, tādu arī skolotājs māca. Un tas, kāda būs skolēna zināšanu kvalitāte, nudien, nav atkarīgs tikai no skolotāja darba kvalitātes... Zināšanu kvalitāti veido kopdarbība - skolotāja darbs, skolēna darbs un, lai kā arī kādam tas nepatiktu, vecāka darbs!
Izskatās ka arī daļai skolotāju ir problēmas ar pašu piesauktajiem uztveres traucējumiem... Samīnusojiet kārtīgi, jo vieglāk ir saplēst spoguli, nekā redzēt tajā atspoguļoto patiesību...
ja es ar tāfeli un krītu,bez modernajām iekārtām un papildmateriāliem ,panāku labu rezultātu,tad kāpēc es to nejūtu savā atalgojumā,salīdzinot ar tiem,kuriem ir iespējamas jaunākās tehnoloģijas un augstākas algas,bet jums vēl kā saprotu vakaros ,,brāķis,, jālabo.Ne visiem mums ir vienādi darba apstākļi,bet rezultātu prasa vienādi augstvērtīgu.
atbildot Zulu 22.12.2015. 13:29:12
Ziniet,pat galdnieks un santehniķis sniegs jums labu rezultātu,ja viņiem būs labi materiāli un pietiekoši daudz laika,lai jums nepieciešamo paveiktu labā kvalitātē.Viņus noteikti iedvesmos arī jūsu piesolītais atalgojums par paveicamo darbu.Nevajag iedomāties,ka galdnieks 40 min.laikā jums saražos ar roku darbu 35 krēslus vienlaicīgi labā kvalitātē no dažādas kvalitātes materiāliem.Atšķirība ir tā,ka mēs strādājam ar dzīviem cilvēkbērniem,nevis ar dažādas kvalitātes koka gabaliem,kuri tāpat ne vienmēr labi padodas apstrādei.
augsta īres maksa nav tikai Rīgā,bet ar;i citās pilsētās,jo dzīvokļu skaits nepieaug,bet pieprasījums gan.Strādāju 3 skolās(visās ne pilnu darba slodzi),jo varu savienot darbu savā profesijā vispārizglītojošajā(nav pilna darba slodze manā priekšmetā) un profesionālās ievirzes skolā,kā arī interešu izglītībā.Uz darbu braucu ar sabiedrisko transportu,tāpēc bibliotēku varu apmeklēt tikai sestdienā,skolas e-klasi ierakstu,, pie draugiem,,.Bērnu vecākiem pašiem lielākajai daļai nav e-klase,dators,jo skola ir novadā un tur ne visiem ir nauda izdzīvošanai,kur nu vēl ekstrām,kuras mūsdienu pasaulē ir nepieciešamība.Ja nav bērnu,tad nav pabalstu par bērniem,nav darba algai napliekamais par apgādāmajiem,ja strādā kaut nepilnu slodzi otrā skolā,tad atvikumi ir no pirmā eiro.Par tām iespējām-ikvienam cilvēkam ir jāguļ diennaktī vismaz 4-6 stundas un tiešām neredzu iespēju vēl pa nakti pieņemt privātskolniekus.Jo vairāk strādāju kontaktstundas,jo vairāk arī tām jāgatavojas.Neesmu no tiem,kam vienalga,kā strādāt klasē.Darbs skolā paņem ļoti lielu enerģijas devu pat tad,ja daru to,kas man patīk-mācu bērnus.
Un tagad saliksim visu pa plauktiņiem: - skolēnu klasē jums ir par daudz; 60% no skolēniem ir slimi un ar dažādiem uztveres traucējumiem; laika pietiekošai vielas izskaidrošanai nepietiek; kopētāju nepietiek, papīrs kopēšanai ir par dārgu; burtnīcas smagas utt. Rezultāts - bez problēmām var ražot brāķi un nelikties par to ne zinis - klienta problēma... gan jau mājās izlabos... Kaut kāda padomju laiku santehniķa attieksme pret darbu. Ja jūs, piemēram pie galdnieka nopērkat krēslu, bet tas izrādās šķībs... galdnieks taisnojas - ziniet, man gadījās tāds ķīniešu metramērs tāpēc kā nu ir, tā ir.... Neko nezinu - ņem un lieto to šķībo krēslu. Kā problēmu risināt? Tikai bakstot uz augšu. Tikai. Es atbalstīšu. Bet ja VIWENĪGĀ jūsu protesta prasība ir dodiet lielāku algu, tad neatbalstīšu.
-> Pepijai 22.12.2015. 11:12 22.12.2015. 12:57:53
Hmm..., ja padomājam loģiski... īres maksa jums esot augsta, tātad dzīvojat lielā pilsētā, visticamāk Rīgā. Tur tomēr ir iespējas atrast papildu darbu vai nu citā skolā, vai kā privātskolotājai. Ja varat iztikt bez datora, bērnu jums acīmredzot nav vai arī jau izauguši. Tātad izdevumu mazāk nekā lielākajai daļai cilvēku. Drusku tā kā velk uz iespēju neizmantošanu. Tas, ka 3 mēnešus nav iespēju neko ierakstīt e-klasē, nemaz neizklausās normāli. Jūsu skolēnu vecākiem vajadzētu celt traci, lai skolas vadība risina problēmu. Bet, kamēr risina, starp mums runājot, bibliotēkās ir pieejams internets par brīvu.
Skola laikam ie vienīgā vieta, kur resursus nes no mājām uz darbu, citur visur, cik zinu, ir otrādi. Arī darbu uz mājām valsts iestādēs strādājošie nenes, kur tad vēl neapmaksātu. Kas man atliek? Nest -> un <- un "čīkstēt"!
Jūs esat ļoti tālu no īstenības. Visam kam jābūt, lai normāli strādātu, bet nav! Prasīt jau var! Naudiņas nav!!! Praktiski visa naudiņa aiziet mācību grāmatu iegādei. Ļoti gribētos strādāt normāli, ar mūsdienīgu aprīkojumu, bet... tāpēc arī "čīkstu".
Redzi,cienītā,ja cilvēks godīgi strādājot valsts darbu vairāk kā 20 gadus nevar atļauties par savu algas ciparu no bankas kredītu savam PIRMAJAM MŪŽĀ mājoklim,tad viņam ir jāīrē un īres cenas ir nesamērīgi augstas,jo par tukšām sienām tiek prasīti simti.Ja vēl pieskaita izdevumus par komunālajiem maksājumiem,ceļa izdevumus uz darbu,tad diez vai var vēl atļauties pirkt datoru un pieslēgt internetu(to arī pieslēdz uz noteiktu laiku-līgumi),tāpēc ne visiem ir iespējams internets un dators,jo vispirms jānodrošina jumts uz galvas.Pareizi saki,ka darba devējam tas viss jānodrošina-vārdiski tas ir,bet ,kad sāc visu lietot realitātē,tad skatās uz pirkstiem.Man skolā jau 3 mēnešus nav iespēja ierakstīt obligāto e-klasi,jo skolu remontē,bet prasība to izdarīt jau nemainās.Patiesībā jau varu negatavoties stundām,negatavot pārbaudes darbus,lai nav jākopē,taču prasība jau no tā nemainās pat tad,ja par to nemaksā.
Čīkstēšana ir šeit stāstīt, ka "karalis ir kails". Tas jādara citur. Bet var saprast kādēļ ir tā kā ir, ja apkārt virmo idejas par štatu samazināšanu, tad neko daudz pretī darba devējam neparunāsi. Un tādā situācijā pieprasīt algu pelieināšanu arī ir bezjēdzīgi.
"Viņam tas viss ir jānodrošina." Mūsu valstī ļoti bieži to risina tā, ka vārdos pasaka, ka tas un tas jānodrošina, bet reālo finansējumi piešķir apmēram 1/2 no vajadzīgā... Tā tas ir gan izglītībā, gan medicīnā, gan noteikti vēl kādā nozarē. Un visi izliekas, ka finansējums pietiek, viss ir kārtībā. Tos, kas uzdrošinās apgalvot, ka "karalis ir kails" vēl nosauc par čīkstētājiem.
Neatceros, ka man būtu gribējies bērnu skolotājus traucēt vakaros. Cita lieta, ka es priecātos, ja skolotāji man rakstītu e-klasē vai e-pastā, ja būtu kādas problēmas ar bērniem, jebkas, kam man kā vecākam vajadzētu pievērst uzmanību. Manuprāt tā būtu efektīva atgriezeniskā saite, lai izdarītu iespējami daudz veidojot jauno paaudzi. Bet iespējams, vienkārši viss ir kārtībā. "Datoru ar interneta pieslēgumu" pieminēju, jo zemāk bija komentārs, kurā skolotāja apgalvoja, ka viņai tāda neesot. Ja jūsu kabinetā nav datora, droši vien ir vērts iegādāties nevis stacionāro datoru, bet portatīvo, kuru varētu lietot gan mājās, gan darbā. Dienesta auto gan man šķiet darbiniekiem ir tikai tad, ja tas nepieciešams darba vajadzībām, nevis lai aizbrauktu uz darbu. Katrā ziņā viss šis vairāk izklausās pēc čīkstēšanas, par konkrētām lietām (papīru, iespējām kopēt) ir jārunā ar darba devēju. Viņam tas viss ir jānodrošina.
Lieta jau tā, ka skolās, vismaz manējā, kopēšana ierobežota, dārgi sanāk, bet skolai tā naudiņa , vismaz manējā, tāda ierobežota.Gatavojoties stundām, kas parasti ir vēlu vakarā, gribi- negribi, nākas kaut ko "uzražot". Tas tad arī jāizprintē. Starpbrīžos nevar paspēt. Tādas tās lietiņas. Atceros, gadus atpakaļ solīja katram skoloājam darba vajadzībām datoru. Datori nav pat katrā kabinetā. Starpbrīžos skolotāju istabā pie vienīgā datora parasti sastrēgums. Nesaskan tas deklarējums ar īstenību. Nezinu nevienu kolēģi, kam nebūtu mājās "dators ar interneta pieslēgumu". Visa adminstrācijas informācija tiek sūtīta tikai E-klasē vai E-pastā- un parasti tā pavēlāk. Starp citu, arī personīgo telefonu lietoju darba vajadzībām un rēķins, protams ir prāvāks. Ko tu darītu, ja vakarā tavu bērnu skolotājs nebūtu pieejams? Dienesta auto arī nav. Uz darbu braucu ar savu "glauno" braucamo.
Hmm. Skolotājas pārdomas. > 21.12. 15:37 21.12.2015. 17:10:09
Jā. No vienas puses saprotu vecākus (arī pati esmu mamma vairākiem bērniem) par vecāku uzskatu, ka viņa bērns ir pati pilnība, viņam nevajadzētu būt nekādām uztveres problēmām, uzvedības problēmām, mācīšanās problēmām, disleksijām, disgrāfijām utt. . . . . . . . . . . . Bet lejā ir iekopēts viens citāts, ka tikai ap 40 % bērnu Latvijā piedzimst pilnīgi veseli.... Vecāki, kurš konditors uzceps jums supertorti no bojātiem produktiem? Un 40 minūšu laikā veselas 25 tortes? Kurš kurpnieks uztaisīs labas kurpes no bojātiem materiāliem, pie tam reizē 25 pārus dienas laikā? Kurš ārsts ņemsies izārstēt hroniski slimu pacientu dažu dienu laikā? Kurš frizieris uztaisīs skaistu frizūru no plāniem izdedzinātiem matiem dienas laikā 25 cilvēkiem? . . . . . . . . . . Varbūt jūs tomēr varētu nolaiisties uz zemes un saprast reālo situāciju: NEVAR skolotājs BŪT FANTOMASS, kas VISU SPĒJ. Arī to, ko vienkārši nav iespējams spēt! Bērni pa šiem gadiem veselāki nedzimst, skolēnu skaits klasēs ir milzīgs (atbildību prasiet IZM!), Stundas garums nepalielinās - tās garākas nekļūst, prasības mazākas nepaliek, programmas neviens nav pārskatījis - eksāmenos tiek prasīta visa viela!, Skolotājiem palīgus neviens neparedz un skolotājai jātiek galā ar 25 bērniem, starp kuriem ir gandrīz ģēniji, ar ātru uztveri, ar speciālajām programmām, ar fiziskām un psiholoģiskām kaitēm esošiem bērniem, ar bērniem, kurus kādreiz apmācīja palīgskolās... un VISU bērnu vecāki pieprasa skolotājam, lai viņš (viņa) iemāca tieši viņu bērnu tajās 40 minūtēs bez skolotāja palīga, kā tas ir normālās Eiropas valstīs. Kurā profesijā vēl tā ir?
Pepija -> par prasībām 2 20.12.2015. 15:04 21.12.2015. 16:17:27
Nē, parasti darbinieki neiegādājas darbam nepieciešamās iekārtas. Un pat ar mājieniem mani nepiespiestu iegādāties darbam kopētāju vai printeri. No jūsu komentāra man rodas iespaids, ka skolās to neiegādājas, jo skolotāji ir ar mieru visu pirkt paši. Bet datoru ar interneta pieslēgumu gan vajag sagādāt. Ja jums kādreiz būs bērni un tie, loģiski, ies skolā, bez tā nu nekādi nevarēs iztikt.
Skolotājai pārdomātājai. Mēs (un vēl kādi) runājam par dažādām tēmām. Mani nevajadzētu interesēt kāpēc skolnieks no skolas atnāk NESAPRATIS. Ja mans bērns būtu vienīgais, tad jautājums būtu skaidrs, bet ja tādu ir čupām... Problēma - skolēnu par daudz problēma - skolotāju par maz problēma - prasmju nepietie Tas viss ir jārisina skolām un ministrijai. Jeb izglītības sistēmu atklāti pasludinam par NEKLĀTIENI. Pagaidām pr kādiem 40% tas atbilstu patiesībai... ...
... > streiks 21.12.2015. 10:45:32
ierēdnim - atbildība? KĀDA? KAD jel viens ierēdnis ir atbildējis par izšķiestajiem līdzekļiem, neveiksmīgajiem projektiem, izniekoto naudu? KAD? Ja skolotājs kaut ko neizpildīs, viņa vārdu izvazās pa visām publikācijām, atlaidīs ar pantu, bet ierēdņa vārdu savukārt slēps un atradīs viņam citu, siltāku vietiņu, aizejot no darba vēl kompensāciju samaksās...
Skolotājam atbildība kā ierēdnim,bet alga ,kā apkopējai.
Hmm. Skolotājas pārdomas. >20.12. 20:56 20.12.2015. 21:47:45
Cilvēk, atslābsti! Ja es tik ļoti esmu tevī kaut ko aizķērusi, ka tu pat nelasi vai absolūti neizproti to, ko rakstījusi, tad tiešām šī problēma ne jau mani skar, bet tavu attieksmi pret dzīvi un savu bērnu. . . . . . . . . . . . . . . . Vispirms, - KUR tu izlasīji par kaut kādām 8 kontaktstundām? - es rakstīju, ka manā priekšmetā ir 1 stunda nedēļā klasei. Latviešu valodā ir 3-4 stundas nedēļā, bet es ar vienas klases skolēniem tiekos 1x nedēļā. Pavisam ir 22 klases, kurām mācu savu priekšmetu, tātad nedēļas laikā savās 22 kontaktstundās es tiekos ar cik bērniem? - 25x22 =550 bērniem. VIENS NO TIEM IR TAVĒJAIS (pieņemsim) Ja tavējais aizguļās uz pirmo stundu, jo tu viņu laikus nepamodini, atnāk bez sakārtotiem piederumiem, jo nav bijis laika tos ielikt somā, ja piedevām viņam stundā gribas izstāstīt klasesbiedram, cik kruti viņš vakar līdz vēlam vakaram kaut ko darījis un tāpēc viņam nav mājas darba, tad TU GRIBI TEIKT, KA TĀ IR SKOLOTĀJA KOMPETENCE??? . . . . . . . . . . . :D :D . . . . . . . . Nu re - no tiem 550 bērniem, ar kuriem es nedēļas laikā tiekos , vismaz 18 daļai ir vecāki, kas ir pārliecināti, ka vecākiem pienākumu nav, bērnam pienākumu nav, visi pienākumi ir tikai skolotājam.
to 20.12.2015. 19:22 20.12.2015. 20:56:01
Ar daudzām lietām ir tā, ka, ja tās ir kāda viena cilvēka problēmas, tad vaina ir viņā, kā tās atrisināt jādomā viņam.. Ja problēmas kādā jomā ir visiem vai gandrīz visiem, tad vaina ir sistēmā. Un risinājums jau jāmeklē tiem, kas nodrošina tieši tādas sistēmas darbu..
Tai učenei, kas parakstās ar HMM 20.12.2015. 19:22:22
8 kontaktstundas, 22 klašu komplekti, skolēni kavē stundas sākumu, nav visi nepieciešamie materiāli, utt - TĀ IR TAV PROBLĒMA (DIDCIPLĪNA KLASĒS, U.C. ) Ja nejēdz strādāt skolā u tas viss tik ļoti riebjas - ej par kasieri maximā un tur pamēģini kačāt šādas idejas ,<>?!@/
par prasībām 2 20.12.2015. 15:04:20
lai sagatavotos pārbaudes darbiem,arī stundām,ir nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu,kopētājs,papīrs darba lapām,pārbaudījuma darbiem,bet kad sāc to visu lietot,jo darba vietā tas pienākas,tā tiek dots mājiens,ka par daudz.Veidojas apburtais loks-pārbaudes darbus vajag,bet veidotus uz mājas datora,kopēt vajag,bet atkal tas pats.Vai skolotājam bez papīra priekš pārbaudes darbiem,vēl OBLIGĀTI mājās jāiegādājas kopētājs,dators ar interneta pieslēgumu(man tāds nav,jo nav savu māju,īrēju),programmas,lai šos pārbaudes darbus sagatavotu(mūzikā nošu rakstīšanai),sintezators,apskaņošanas iekārtas(pavadījumu ierakstīšanai pasākumiem,izlaidumiem) un tā varētu turpināt?Vai tiešām ikviens strādājošais iegādājas sev nepieciešamo darba vietai:slotas,sniega lāpstas,tīrāmos līdzekļus ,sekretāre-biroja tehniku,datoru un tā varētu turpināt? Diemžēl ar zemo atalgojumu to visu darbam iegādāt nav iespējams.Kā lai kvalitatīvi strādā,ja sagatavoties darbam kvalitatīvi nedrīkst?Ko līdz reformas,lekcijas,semināri,kursi par jaunākajām mācību metodēm,ja skolā tādu tehnisko palīgierīču nav un jāiztiek ar tāfeli un krītu?Kāpēc skolotājam ar savu atalgojumu jānodrošina valsts standarts izglītībā,ja tā realizēšanai resursu nav valsts iedalījusi?
par prasībām 20.12.2015. 13:31:19
prasība būt pārbaudes darbiem vismaz 2 semestrī,arī tad ja stunda nedēļā tikai viena,bet par 'darbu sastādīšanu un labošanu jau [ašā sākumā pasaka,ka nemaksās,rikai par stundu vadīšanu,no šīs algas atvelkot no pirmā eiro.Samajsa tikai par mācību stundām un atbilstoši stundu skaitam pienākošamajām konsultāciju minūtēm,bet reāli jābūt arī skolu pasākumos:koncertos ,izlaidumos,pēdējos zvanos u.c.,bieži brīvdienās,jo vecāki netiekot darba dienās un vēlos vakaros pēc darba laika.Atalgojums zem minimālā,otra darba puse neapmaksāta(laikam misija),vēl pēdējā brīža iegribu apmierināšana-labošanas darbi atzīmju ilzlkšanas laklā(,privātās neapmaksātās stundas sliņķiem,stundu traucētājiem,kuriem nav bijis laika stundās mācīties,jo bijis jātraucē,jāizklaidējas,bet tagad tiesības dancināt skolotāju un pieprasīt labu vērtējumu kā obligātu par ierašanos vien.
Šis raksts tik tiešām nav par skolotājiem. Bet arī skolās ir nesamērīgas prasības salīdzinot ar saņemto algu - 3 euro par stundu... Bet ja jau esat iesākuši - nesaprotu, kāpēc skolotājiem nemitīgi jātaisnojas un jāatkārto viens un tas pats par viņu darba laiku. Skaidrojums pavisam vienkāršs bez kādiem slodžu un tarifu apŗēkiniem: Mācību stundas sākas 8, beidzas 14 vai 15 (kā kuru dienu), pēc tam ir 2 stundas pulciņi, fakultatīvi vai konsultācijas līdz 17. Man sanāca 8 stundas. Bet darba diena vēl nebeidzas, jo jānovērtē skolēnu darbi, jāsakārto e-klases žurnāls, jāgatavojas nākamās dienas stundām utt. Tātad regulārs virsstundu darbs?
sk. - sākumskolas 20.12.2015. 00:34:12
Strādāju ar mazajiem. Tiem bērnem, kuriem pirmajās klasēs vecāki ir ieinteresēti, atbalstoši, prasīgi, palīdzīgi, 2.kl. beigās,3.klasē bērni var sākt patstāvigi mācīties. Ja trūkst pacietība, tāpat kā jebkuros darbiņos, vecāki, gribēdami kā labāk, daudzko izdara bērnu vietā un tad arī arī 7. klasē nāksies darīt bērnu vietā. Bet sākumā tā elpa aiz muguras ir ļoti vajadzīga. Par cik strādāju skolā, pārnāku mājās ar "galvu kā spainis" un vēl jālabo arī pārstieptie darbi, saviem bērniem nebiju tik atbalstoša mamma. Teicu- vai tad tu stundā nebiji? Tev taču vajadzēja to dzirdēt!. Bērni mācījās patstāvģi no pirmās dienas, uzmetu tikai aci glītumam un vai vispār ir izdarīts. Uz pirkstiem varu saskaitīt reizes, kad tiešām kaut ko skaidroju vai līdzēju. Gluži pretēji, kad manīju, ka dēls dalīšanu rakstos pilda nepareizi un teicu'- jādara tā, viņš atbildēja- nē, mamma, skolotāja lika šitā! (Runāju ar skolotāju, kā labāk mācīt dalīšanu rakstos, viņa bija tikko kā beigusi augstskolu un strādāja tikai 2. gadu). Tagad darītu savādāk. Daudz vairāk sava laika veltīju skolasbērniem nekā savējiem. Tagad darītu otrādi!
Ironija: "Pērn nedaudz sarucis praktiski veselo jaundzimušo skaits un tas bijis 63,3% no visiem jaundzimušajiem, liecina Labklājības ministrijas (LM) sagatavotais pārskats par bērnu stāvokli Latvijā 2014.gadā." Laikam atkal skolotāji vainīgi, jo nav cēluši trauksmi.... :D
Hmm. Skolotājas pārdomas. >19.12.2015. 22:42 19.12.2015. 23:37:17
noLASĪJIS? ? ? Skolotājs nemēdz nolasīt stundas! Vismaz es šīs 10 minūtes skaidroju stundas tēmu, strādāju kā aktieris, skaidroju ar piemēriem, stāstu likumības, uzdodu visai klasei jautājumus, demonstrēju.... . . . . . . . Es taču nevaru pieiet klāt katram un demonstrējuma laikā pajautāt: "TU saprati? TU arī? Un TU saprati, kamēr spaidīji sava telefona pogas?" Vispirms es visu stāstu visi klasei kopā, stāstu tādā līmenī, lai saprastu tie, kuriem ir uztveres grūtības! Saprastu tie, kam ir lēns darba temps! KURE te ir NOLASĪŠANA??????? . . . . . . .. . . Jums pat priekšstata nav par stundas organizēšanu, par darbu ar 25 cilvēkiem vienlaikus. Kustīgiem, spurainiem cilvēkiem, kas ģimenē saklausījušies, ka skolotāja nejēdz neko izskaidrot, ka skolotāja ir muļķe, skolotāja ir nulle, skolotāja tikai nolasa.... . . . Tikai tad, kad tēmu esmi izstāstījusi visiem KOPĀ, varu pievērsties KATRAM atsevišķi un noskaidrot - ko viņš nav sapratis. Cik ilgi ĀRSTS PIEŅEM PACIENTU? Cik ilgi to dara IERĒDNIS? Cik es varu veltīt individuālai skaidrošanai laiku, ja 10 minūtes no stundas stāstu visiem tā, lai to saprastu bērns ar vislielākajām uztveres problēmām? (tajā laikā, kamēr tas ar veiklu uztveri sen garlaikojas... vēl kāds jau visu ir sapratis)????? . . . . . . Un skolotājs jūsu acīs ir tas galvenais grēkāzis, kas nosaka cik lielai būt klasei, cik garai būt stundai, cik skolēniem jābūt grupā, cik sarežģīta vielu noteikts apgūt, cik lielu slodzi strādāt JA???? Jūs gadījumā šai ziņā nejaucat skolotāju ar Dievu to kungu no IZM? Jūs gribat pateikt, ka 22 stundas ir pārāk daudz? Jaunajā modelī tā nebūs pat pilna slodze! Tad zvaniet vienreiz visi vecāki uz IZM, lai tur nosaka normāliu nedēļas slodzi, kā tas ir vairumā attīstības valstu - 18 stundas nedēļā, tā, kā tas bija arī lamātajos Padomju laikos, kad skolotāja gāja pensijā 55 gados un vēl ātrāk saņēma izdienas pensiju, kad skolotājām piešķīra dzīvokli un nelika taisīt mapes, lai pierādītu savu kvalifikāciju un kompetenci tiem, kas nezin kādas vēl muļķības izgudrot, lai attaisnotu savu eksistenci IZM un tūkstošos mērāmās uz rokas saņemamās algas!
"Gudrinieks" 19.12.2015. 22:42:24
Kāpēc? Tāpēc ka vecākiem, vakaros nākas kopā ar bērnu mācīties. VISUS priekšmetus, ne tikai vienu konkrētu. Jo gandrīz visi priekšmetu skolotāji domā, ka viņu priekšmets ir vienīgais uz pasaules. Ka skolnieks aiziedams mājās ne par ko citu pat domāt nedrīkst. ne ar suni ārā iziet, ne bumbu padzenāt. Bet skolotājs savu esot padarījis - redz - 22 nodarbības nedēļā noLASĪJIS... Ja slodze mācību spēkam par lielu, tad par to arī celiet trauksmi. Ja skolnieku skaits klasē par lielu, tad par to arī celiet trauksmi. Nē, skolnieki vainīgi - šiem nav pietiekoši ātri "pielecis". "Pielektu" ātrāk, varētu vēl divas slodzes paņemt. Nauda taču skolēnam seko. Ak skolotājs neko no tā nedabūtu? Toties ministrija ietaupītu. Vai vēl nav ---pielecis--- kur tā problēma? Lūdzu piedodiet man tie skolotāji, kas šos vārdus nav pelnījuši - tas nebija jums...
Kāpēc tāds uzsvars par tām 24 stundām? Un kāpēc tas ir mērķēts tieši skolotāju dārziņa virzienā? Ne vecāku, kuriem vajadzētu uzmanīt, lai viņa bērns šo diennakti pavada lietderīgi, saprātīgi, aktīvi, vecumam atbilstoši un laikus dodas atpūsties?!
"Gudrinieks" 19.12.2015. 20:11:33
Dārgie skolotāji, tikai neaizmirstiet ka skolniekam diennakts ir tik pat gara kā jums - 24h.
marazmatiki saeima 19.12.2015. 13:05:58
vēl daraba likuma 47.pants pārbaudes laikā var atbrīvot bez pamatojuma-- marazms no saeimas!
Hmm. Skolotājas pārdomas. >19:12 08:10 19.12.2015. 12:27:31
Vēl. Man ir pavisam 22 klases, kurām es mācu šo savu priekšmetu. Katrā 27-21 izglītojamie, tātad - cik bērniem man katram individuāli nedēļas laikā jāizskaidro mācību viela 40 minūšu laikā + konsultācijas stunda?? Varbūt tomēr noderētu arī paskatīties kādu izglītojošu youtube klipiņu par mācīto tēmu, lai izprastu dziļāk? Jeb sēdēt mucā, prasīt, lai baro un niknoties, ja nebaro 12 stundas diennaktī... bez atlīdzības?
Hmm. Skolotājas pārdomas. >19:12 08:10 19.12.2015. 12:22:37
18.12.2015. 23:47 es vēl nepievienoju ATBILDEI_UZDEVUMAM tos bērnus, kuri atnāk nepaēduši, tos, kuriem prātā jau nākošā ballīte tukšā dzīvoklī, tos, kuriem vecāki sagādājuši pašu "krutāko" mobīlo, bet aizmirsuši nopirkt pildspalvas, burtnīcas, tos, kuriem tūlīt - nākošās nedēļas MĀCĪBU LAIKĀ ir kopā ar vecākiem paredzēts 2 nedēļu izklaides brauciens uz kalniem, kamēr citi mācīsies, tikai viņu domas jau tagad vairs nav klasē, bet jau tur-kalnos. Vēl ir tie, kam bail iet mājās, jo tur ir piedzērušies vecāki, vai tēvs, kas ir vardarbīgs, vēl tie, kas nekad nav mācējuši sakoncentrēt uzmanību, vēl tie, kas radīti dzērumā un vecāki pat neatzīst, ka viņu bēnam nepieciešama speciālā programma, tie, kuru vecāki vienmēr visā vaino un lamā citus, vispirmām kārtām skolotājus un valdību, bet nekad ne sevi... un, protams, tie, kuru vecāki no mazotnes runā ar bērnu, ar SAVU PIEMĒRU parāda, kā un kas jādara, vienmēr savu bērnu uzklausa un objektīvi novērtē situāciju, prot atnākt uz skolu un sarunā noskaidrot visu, kas neskaidrs....
Hmm. Skolotājas pārdomas. >19.12.2015 08:10 19.12.2015. 12:13:00
Tādus vecākus, kuri no bērnības nav iemācījuši bērnam darba tikumu, prasmi būt uzmanīgam pieklājīgam un paši nav spējīgi būt atbildīgi , var aizstāt ar mehānisko robotiņu, kas izsniedz apģērbu, ēdienu un aizslēdz aiz bērna dzīvokļa durvis. Pārējo jau esot jādara skolotājiem....
Skolotājai pārdomātājai 19.12.2015. 08:10:55
Tādas skolotājas var aizstāt ar youtube videoklipu...
Hmm. Skolotājas pārdomas. 18.12.2015. 23:54:10
Pie daktera nokavē pieņemšanas laiku - vai dakteris pieņems? . . . . Pie jurista aizej , kad pieņemšanas laiks nokavēts - jurists runās? . . . . . . Uz banku aizej un gribi samaksāt par kredītu ar mēneša nokavēšanos - procentus neiekasēs? Pi pašvaldības personām aizej ārpus pieņemšanas laika - kāds runās un uzklausīs? . . . . . . Bet skolotājam - 25 cilvēki 40 minūtēs,+ pretenzijām pārbagāti vecāki uzskata, ka skolotājam JĀSTRĀDĀ TĀS 40 MINŪTES TIKAI INDIVIDUĀLI AR VIŅA BĒRNU!!!
Hmm. Skolotājas pārdomas. 18.12.2015. 23:47:07
Gudriniekam" > 19:56 . . . . . . . JAUTĀJUMI: "ja jau galvenā prasība ir paveikts darbs, tad kāpēc vecāki tik daudz laika pavada ar saviem bērniem, lai skaidrotu visu to ko skolā nav sapratuši. Ja, reizēm 3/4 no klases ir problēmas ar tikšanu līdzi jaunajai vielai, tad... darbs ir padarīts? "Dokumenti v porjadke"? un lieta darīta?" . . . . . . . . . ATBILDE _UZDEVUMS: Mācību priekšmetā ir 1 stunda nedēļā šai konkrētai klasei. Stunda 40 minūtes. Klasē 25 bērni. 5 atnāk ar 5 minūšu nokavēšanos. , 2 atnāk ar 10 minūšu nokavēšanos. 10 nav mājasdarba, ko vajadzēja izpildīt uz šo stundu. 4 nav līdzi darba piederumu. 6 nepārtraukti runā stundas laikā par tēmām, kas neattiecas uz stundu. 4 iepriekšējā stundā nav bijuši, uz konsultāciju nav nākuši, neko nesaprot no iepriekš mācītās vielas. 5 uzmanīgi klausās, ir izpildījuši mājas darbu. Skolotājam jāskaidro jaunā viela kā paredzēts mācību programmā, lai izpildītu IZM noteiktos standartus. Jaunā viela balstās uz iepriekš mācītā pamatiem. CIK MINŪTES SKOLOTĀJS VAR VELTĪT INDIVIDUĀLI KATRAM BĒRNAM, JA 10 MINŪTES VIŅAM JĀSTĀSTA JAUNĀ TĒMA VISAI KLASEI KOPĀ? . . . . . . . . . . . IZRĒĶINĀSIET - SAŅEMSIET ATBILDI UZ SAVIEM JAUTĀJUMIEM!
vai tikai man tā liekas 18.12.2015. 22:23:52
Šis raksts bija par to, ka jauniešiem stājoties darbā prasa nez kādas prasmes un darba pieredzi, bet pārgurušie skolotāji to nemaz vairs neuztver. Man gan jāsaka, ka ir divas problēmas- daži jaunie grib visu uzreiz, tikko sāk strādāt, tā uzreiz dodiet man 4 ciparu algu, no otras puse darba devējs grib gatavu produktu, bet neko negrib darīt, lai tādus radītu.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
8-6=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.