Lietotājvārds
Parole
?
Patriotiskā audzināšana vajadzīga. LTV-I pārraidē viens jauneklis pateica, ja Latvijā būtu kā Ukrainā, tad viņš sen jau būtu Rietumos. Patriotismu ieaudzinās katrs skolotājs, bet valdība skolotājus jau gremdē. Kur vaina? Valdībā. Valdība, aizmirstiet barikādes. Es jūs aizstāvēt neiešu.
Mediji- saprotu. Varbūt ieviest mēdīšanos. Tāda labāka sistēma. Mēdīsim viens otru. Skolotāju dienu rudenī taisīsim par mēdīšanas dienu. Tur būtu jāiekļauj visi mācību priekšmeti. Sauklis-IZM mēdās kā ķēves pēcpuse pēc mīz---- .
Varbūt jāievieš-,,kārklu cittautieši"?
latvis > Gvido Bērziņam 11.02.2015. 10:56:44
Ko tad man vēl paust, ja ne sarkasmu? Arī es esmu saistīts ar skolu, bet arī ar presi. Pa lielam skolās māca "klausies manos vārdos, bet neskaties uz maniem darbiem". Savulaik pasniedzot universitātē skolotāju pārkvalifikācijas kursos un arī pats tādiem cauri izgājis secināju, ka vismaz 80-90% skolotāju pēc būtības paši ir "trijnieku karaļi" - viņus pašus (attiecībā uz sevi) apmierina vērtējums "ka tik sekmīgs". Tas gan neliedz sūkstīties, cik bērni skolā slinki! Kā tad vēl lai nosauc situāciju, ja pašvaldību pirmsvēlēšanu laikā skolās parādās valdošo partiju pārstāvji, kas "skaidro vīzijas un ieinteresē par pašvaldību", bet direktors un skolotāji tur sadzen skolēnus? Kā lai nosauc saldās mēles katra m.g. sākumā skandinot, cik pašvaldība laba? Vai tad tur ir kāda analīze? Kā nosaukt vēlētāju izvēles, kuri atkal un atkal ievēl personas, kuru koruptīvā slava apmirdz visu republiku? Piemēram, visi skaidri zina, kādiem mērķiem kalpo pašvaldību laikraksti - ne jau analizēt vai informēt, bet slavināt. Šo laikrakstu saturs tiek stingri cenzēts, bet iespiesti tiek kvalitātē, kādu biznesa institūcijas nespētu atļauties. Tas tiek apmaksāts no pašu vēlētāju nodokļu naudas un netiek uzdots jautājums par šīs naudas lietderīgāku izmantošanu. Es patiešām uzskatu, ka šie pašvaldību izdevumi ir līdzvērtīgi analizējami Krievijas presei. Par komerciālo presi: 1. ļoti reti laikraksti (ja vispār) vēl nepieder kādai POLITISKAI figūrai. Tādējādi lieliski var analizēt, kādas partijas vai personas (ja partija pieder personai) viedoklis tiek pausts - paņem AKTUĀLU politiski neviennozīmīgu notikumu un salīdzini laikrakstu un partiju viedokļus (lūk, praktisks ieteikums). Var arī paanalizēt, piemēram, cik kritisku rakstu ir bijis Neatkarīgajā par A.Lembergu, salīdzinot ar Dienu vai kādu neatkarīgāku interneta mediju... 2. Var paanalizēt informācijas pasniegšanas stilu - cik žurnālists ir neatkarīgs atspoguļotājs, vai reklāmraksti ir SKAIDRI nodalīti un pamanāmi un tml. Tātad, mūsu pašu ideoloģijas mašīna ir analīžu cienīga! Var jau pētīt Krieviju, bet dzīvot strausa dzīvi paša mājās... Sarkasms...
Jānis Kārkliņš pauda tikai vienu idiotisku ideju, proti, ka skolās ir jāievieš mediju mācība. Pirmkārt, kritisko domāšanu attīsta gandrīz visos priekšmetos, ja ne visos. Otrkārt, bērns nāk no ģimenes un tajā arī veidojas viņa uzskati. Ja tiktu īstenota J.Kārkliņa pēdējā rakstā minētā ideja, tad viss pārējais atkristu pats no sevis. Es domāju, ka viņš to lieliski saprot.
Ko mēs varam darīt, ja kādas mazākumtautības skolas direktors latviešu valodu salīdzina ar svešvalodu!!!!
Kotrreformācija. Savas valsts un citu valstu atbloķēšana. To mēs varam. Naudu!! Agris kā vēsturnieks iebildīs, bet pretpropogandai vajaga naudu. Dodiet naudu. Tikai ātrāk. Pēdējie 3 komentāri vērā nav ņemami.
Gan es, gan kolēģi esam izgājuši dažādus kursus, lai varētu visos priekšmetos izmantot kritiskās domāšanas metodiku. Ja to tiešām pielieto, tad taču skolēniem vajadzētu mācēt izvērtēt, ko redz un lasa mēdijos? Ja tas nelīdz, tad arī atsevišķs papildus priekšmets nelīdzēs.
"meli".. centrs. .propaganda...? 10.02.2015. 22:33:11
Aizdomājieties, lūdzu!: NATO ir centrs, kurš nodarbojas ar stratēģiskās komunikācijas izcilību. Tas nozīmē, ka šī centra speciālisti izstrādā izcilas komunikācijas stratēgijas. Tad jau sanāk, ka šajā centrā domā par to, kā komunicēt ar sabiedrību, tas nozīmē, ka lemj par to, kā pasniegt informāciju sabiedrībai - pasniegt noteikti sev izdevīgajā virzienā( ja jau runa ir par izcilu stratēgisko komunikāciju) Tas jau atgādina propagandu. Ar ko tad šī centra darbības rezultāti ir labāki par "Krievijas meliem?" Varbūt žurnālistiem vajag objektīvi atspoguļot notiekošo pasaulē, bet cilvēkiem sākt domāt ar savu galvu?! Un naudu, kas paredzēta tādu centru uzturēšanai, izmantot lietderīgāk?
Skumji ,ka mums neaug gudra sabiedrība. Tātad nepareizi m ācām to ,kas jau ir programma un programmās trūkst būtisku zināšanu, prasmju mācīšanas.
Kvantitāte 10.02.2015. 21:35:19
Vienkārši skolās pāriet no zubrīšanas uz domāšanu .
tas viss jau sen notiek priekšmeta- politika un tiesibas- ietvaros
Vilnis Baltais 10.02.2015. 18:29:32
Pie mums taču ir demokrātīja, vārda brīvība.Daudz runājam ,par kritisko domāšanu ,tad ļaujiet jauniešiem tādiem būt. Lai viņi brīvi klausās,skatās un vērtē un PAŠI LEMJ ,PAR SAVU NĀKOTNI, bez jebkādas cenzūras un statēģisko draugu padomiem.
moš nevajag 10.02.2015. 17:57:29
Man vairak macibu prieksmetu nevajag,nav vel 100% pieraditska krieviem ir propoganda varbut to rada no pavisam citas puses .........
jā un vēl plānā galdiņa urbšanas tehnoloģiju pamatprincipi
Mums tagad izglītības saturu noteiks NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra direktors ?
Uzskatu, ka sen jau skolā jāievieš mediju un informācijas mācība, jo informācijas plūsma ir tik liela, ka bez palīdzības un sistemātiskas analīzes daudz kas vispār netiek apzināts vai tverts sekli. Domāju, ka skolēni neprot orientēties politiskajos procesos, arī vispārējā partiju ievirzē - labējie, kreisie utt. Tāpat skolās varētu būt arī jaunsargu vai citas obligātas patriotiskas organizācijas. Vajadzētu izstrādāt skolu modeļus, kur skolu darbā būtu vairāk piesaistīti dažādi speciālisti, padomājot arī par konkrētu un vienādu interešu apmaksas sistēmu.
Izvēle ir skaidra 10.02.2015. 14:41:50
Pat ja šo ieviesīs, mani bērni šo "priekšmetu" noteikti neapmeklēs :)
Mājturība (tamborēšana, filcēšana, izšūšana, sviestmaižu smērēšana), vizuālā māksla, mūzika - tās noteikti varētu svītrot no stundu saraksta. Samazināt daudzo matemātikas, vēstures un sporta stundu skaitu. Tad noteikti vajadzētu mācīt antipropagandu.
Man vislabāk patīk, ka ASV propogandas meistari iesaka skolās ieviest mācības, kas, protams, būs objektīvas patiesības avots. Smieklīgi. Varbūt lai viņi, sākumā, saviem bērniem matemātiku iemāca. Un ģeogrāfiju.
Tas patiešām nepieciešams krievu skolās. Latvieši jau tomēr vēl filtrē un nepakļaujas krievu propagandai.
Varētu šo mācību priekšmetu pārraidīt televīzijas kanālā LTV-1. Šīs zināšanas vajag iegūt ne tikai skolēniem.
br------>Kurus LTV raidījumus Jūs ieteiksiet? 10.02.2015. 13:04:38
Es dziboju Latgale, manas antenas ir pagrieztas gan uz Latviju , gan uz Kreiviju,man ir tikai viens jautajums, kapec man 18.Novrembrii jaskatas plkst 10.00 labakaja raidlaika ASV filma Stulbs un veel stulbaaks, kura divi debili muzhiki vel debilaka roza sunja mashina mauc ar naudas koferi , kuru nejaushi ir panjemushi? Un tas ir valstij nozimgajos sveetkos? Un vakaraa filgharmonijas koncerti ar seerigu muziku, kura nosledzas ar Cepli (deputata fraaze - bagats biju, bagats esmu un bagats bushu- jums neko neatgadina no shodienas situacijas?)
Un ko darit ar pretoshanos , piemeeram , TV 3 pretigajiem apmelojumiem par manu skolu/! Arii maaciisim ?
ģeķi učitsa ņe u nas,te mūsējie mācās...
Latvim - Gvido Bērziņš. 10.02.2015. 11:39:17
Nesaskatu nekādu Jūsu minētu konkrētu piemēru, kā tad situāciju uzlabot. Tikai vāji slēptu sarkasmu, kas, manuprāt, ir nevietā. Tas būtu pirmkārt. Otrkārt, kur tieši ir minēts, ka bildē ir J. Kārkliņš?! Vai tas ir kur norādīts? Treškārt, vēlos minēt, ka strādāju skolā, tādēļ ļoti labprāt dzirdētu konstruktīvus viedokļus vai ieteikumus, kā jau tīņu vecumā palīdzēt mācīt analītisku domāšanu, informācijas filtrēšanu, lai nākamā paaudze neuzķertos uz propagandas tīkliem.
J. Kārkliņš gan bildē pēc aziāta dikti izskatās. Vai tik nebūs ĢMO ietekme jau redzama?! Kas attiecas uz medijiem - pat žurnālisti mūsdienās arvien retāk ievēro žurnālistikas principus - atspoguļot nevis slēpti reklamēt vai uzstiept savu viedokli. Būtu vērts tad jau mācīt uz mūsu pašu piemēriem. Kā lieliskus eksemplārus varētu ņemt pašvaldību laikrakstus (no Krievijas preses atšķiras tikai ar metienu), tad analizēt "lielo" presi ar domu - kam tā pieder...
Kurus LTV raidījumus Jūs ieteiksiet? 10.02.2015. 11:07:54
Raksturīga aina Latvijas pierobežai - uz jumta antenu mežs, un pie katra loga satelīta šķīvis – visi uztvērēji pavērsti Krievijas un Baltkrievijas virzienā un, nemaksājot ne santīma, par velti uztver kaimiņvalstis. Pierobežā iedzīvotāji zina par Putinu; daži par Bērziņu nav dzirdējuši. Un kāda situācija, jūsuprāt, ir Rīgā? Lūdzu, nosauciet Latvijas valsts televīzijas raidījumus, kurus Jūs skatāties? Pat šī gada nenoliedzamais TOP-1 raidījums - Māra Zandera sarunu šovs "Kur Tas Suns Aprakts" skatāms internetā vai RīgaTV24. Skumji.
Māciet savējos 10.02.2015. 11:00:38
Оставьте наших детей в покое. Они все равно будут разделять точку зрения своей семьи. Уж как советская власть старалась из вас латышскость вытравить, и то ничего не вышло. Почему вы решили, что у вас получится победить русскость?
Es piekrītu Timam, taču neredzu, kuri priekšmeti būtu nesvarīgi. Amatmācība - diez vai. Varbūt tas varētu būt fakultatīvs? Nezinu. Kurš būtu tas, kurš to izlemtu?
Bet vajadzības mainās. 20.gs. sākumā bija varbūt bija tādi priekšmeti, kuri vairs sen nav vajadzīgi. Cilvēku zināšanas, dzīvesveids, problēmas, itin viss mainās. Tādēļ ir tikai normāli, ja arī mācību priekšmeti mainītos. Varbūt tāda amatmācība bairs nav nepiciešama? (Tikai piemērs.) Esošajā situācijā informācijas analītika būtu daudz nepieciešamāka.
Bišķin jau nu par daudz te grib skolās ieviest jaunus priekšmetus! It kā bērniem ikdiena būtu viena vienīga pastaiga parkā! Jau tā ir ntās fizikas, bioloģijas, vēstures utt. tagad vēl patriotismu, latvisku dzīvesziņu, mediju mācību?! PALDIES, nē.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.