Lietotājvārds
Parole
Lūk, kā visi diskutē! Vai nav patiešām aktuāla tēma? Lai dzīvo ķīmija un fizika! Mācieties, bērniņi, ķīmiju un fiziku un jūs ilgi dzīvosiet un jums labi klāsies virs zemes virsmas!
Vai gudrā eksperte var pateikt -kā izpaužās "Jauniešiem vairāk jāskaidro, kas ir inovācijas, kā tās rodas" , kā šo rašanos izskaidrot? Manuprāt ļoti vienkārši- galvā rodās visas inovācijas..... :) Bet ja nopietni , tad mana versija ir, ka cilvēkam apgūstot vairākas zinātnes , iegūstot skatījumu uz lietām no dažadiem skatupunktiem, un tad šo skatupuktu krustojumā rodās inovācija.
Svarīgi ir radīt inovācijas, - nav svarīgi, vai tām ir jēga un vai kādam to vajag, - jau ne mazums inovatīvu drazu sagudrots. Ka vajag, var mēģināt iestāstīt. Galvenais - inovācijas, piemēram, stopsignāls zaķim, govs segli, saulesbrilles pingvīniem un tamlīdzīgi. Ko tad citu izgudros, ja nebūs zināšanu ne ķīmijā, ne fizikā?
Nu ja, ka "inovācijas rodas" - pašas no sevis. Rodas izgudrojumi, rodas atklājumi, tehnoloģijas jaunas rodas, un viss cits, - pats no sevis rodas. Tās nerada, neizgudro, tāpēc nav ko piesārņot smadzenes ar fiziku un ķīmiju. Lai vairāk vakuuma, - ja nu tajā pēkšņi kaut kas uzrodas, un tā ir inovācija!!! Tā, lūk, saka cilvēks, kas ir profesionālis. Nez, kurā jomā un kā akceptēts? Tādu pašu "profesionāļu"?
Cik K.Galvānei bija fizikā un ķīmijā?
"Gudrais" -> mazliet nokaunējies skolotājs 05.05.2015. 08:43:13
Aiziet jau ir tas vienkāršākais, bet aktīvi darboties, ietekmēt, aizraut ...... labi, ka mums ir tādi skolotāji, kas mazāk skaita eiro, bet sēj gudrības sēklu un nesamierinās ar valdīt gribošo slinkumu, apātiju, stulbumu un citām "jaukām" lietām.... Paldies Jums skolotāji!
Pie mums līdzīgi kā pie skolotājs - eksaktais. Varbūt proporcijas pāris procentu robežās atšķiras.
mazliet nokaunējies skolotājs 04.05.2015. 22:55:05
Ja Jūs, skolotājs - eksaktais 02.05.2015. 14:55, aizietu no skolas pēc mēneša (mācību gada beigas!), tad, iespējams, atklātu, ka bez skolotāja darba ir arī kādas citas Jūsu intelektam (ja gribat, IQ) daudz piemērotākas nodarbes. Atbrīvojiet skolu kopā ar visu izglītības sistēmu no sevis!
Nevajag fizikas un ķīmijas eksāmenus! mums pietiek ar esošiem!
Ziniet ko? Lai nevajadzētu skolas, bērnudārzus utt., tad labāk drāzīsimies ar prezervatīviem, neradīsim bērnus un problēma atrisināta! Nebūs par ko jācepjās...
Ja vispār beigs mācīt fiziku un ķīmiju tad jau tie kas grib kļūt par ķīmiķiem(kā es)nevarēs kļūt.
parasta skolotāja 04.05.2015. 18:00:41
Iesaku noskatīties ministres Mārītes Seiles lekciju e- klases konferencē. "Pati augša" nedomā tā, kā ie teikts šeit apspriestajā rakstā.
Paldies! Un es domāju, ka tā ir mana vaina, ka neko vairs nespēju iemacīt....
PALDIES par tik kolosālu atklātību, skolotāj - ekspert - kolēģi, (skolotājs - eksaktais 02.05.2015. 14:55) - esi izteicis manas izjūtas, kas rodas katru dienu ieejot savās klasēs. Domāju mēs neesam vienīgie, kuri cenšas iemācīt.... Tāpat piekrītu visiem, kuri atbalsta domu, ka kritiski domāt, analizēt var tikai to, ko teorētiski labi pārzina, bet par jaunatklāto var tikai spriedelēt. Un reizrēķins ir taču jāprot. Vecāki, kuri uzskata, ka tehnoloģiju pasaulē ir citas iespējas, aizmirst, ka tikai tas attīstās, kas darbojas, bet ,reizinot kaukulatorā, darbojas tikai pirkstiņi, bet ne smadzenes.... Reformas, kādas patreiz norit vai cer noritēt mūsu valstī, rada domu, ka pie ,,šprices" ir cilvēki, kuri ir ļoti tālu no reālās dzīves un patiesos iemeslus zemajam izglītības līmenim nemaz neapzinās.
Nu ja - apburtais loks - ja klasē daudz skolēnu - labi maksā, bet grūti tādā barā strādāt individuāli ar izcilībām. Ja klasē maz skolēnu - maksā maz, skolotājam jāstrādā vēl kādā citā darbā, lai nopelnītu iztikai - atkal darbs ar izcilībām izpaliek...
Par Elzas teikto 04.05.2015. 07:28:22
Briestošā reforma atkal brauc tajās pašās sliedēs (nauda seko skolēnam-da jebkādam), jo, ja tev nav labs klašu piepildījums, jo mazāk amata vienību un sliktāka apmaksa. Atkal dzīsim kvantitāti, ne kvalitāti.
Lai domātu, ir jāzina fakti! Spēja domāt balstās uz stabilām zināšanām. "Pēdējo 30 gadu pētījumu dati liek nepārprotami secināt: lai domātu, ir jāzina fakti. Tādi procesi kā kritiskā domāšana, secinājumu izdarīšana, problēmu risināšana ir nesaraujami saistīta ar faktu zināšanu, kas glabājas ilgtermiņa atmiņā" (Daniel Willingham). Inovāciju radīšanu nevar iemācīt, tā var uzplaukt uz stabila pamata.
Ja plānos tikai inovāciju apgūšanu, tad drīz vien mūsu zelta jaunatne no jauna izgudros divriteni un varbūt pat Mendeļējeva periodisko sistēmu no jauna izgudros. Pats par sevi jau tas nav slikti, bet vai tas ir lietderīgi? Vēl atcerējos vienu jauku domu graudu - ķīmija nav kaitīga, kaitīgas ir sliktas ķīmijas zināšanas. To pašu varbūt var pievienot arī par fiziku.
Tik tālu esam nodzīvojuši, ka dažs labs skolēns vairs neatšķir masu no tilpuma. Atjaunosim ķīmijās mācišanai piecas stundas nedēļā un iepriekšējo standartu!
Elzai tiešām 100% taisnība. Vēl gan varētu piebilst, ka visam šim "barda kam" ir vēl viens, ļoti būtisks iemesls : ES fondi. Jau kopš G24 kredītu laikiem, mūsu valstiņā iesakņojusies pārliecība - visi līdzekļi ir attaisnojami, lai tiktu pie "brīvajem līdzekļiem". Ja G24 līdekļus aizlaida pa taisno, tad ar ES fondu līdzekļiem, tā nevarēja. Toties apsaimniekot ;) Cik no fondiem nav tagad aizgājuši sēnalās? Kvalitātes pakāpju sistēma, DZM materiālu izstrāde, ar zelta slāni pārklāto dabaszinību kabinetu iekārtu piegāde. Un lai valstij šie miljoni nebūtu jāatmaksā atpakaļ ES fondiem, tad nu mums uz sava kamieša ir jāiznes šīs kārtējās "inovācijas - ES acu aizmālēšanas operācijas"
skolotājs - eksaktais 02.05.2015. 14:55:46
100% piekrītu Elzai, nav ko piebilst. IZM un ISEC tagad agoniski raustās, cenšoties izpatikt "kungu" pavēlei - organizē tsteidzami obligātos ķīm., fiz. CE, tikai aizmirst, ka nav skolotāju un skolu spēkos iemācīt šīs lietas pusstulbiem lumpenproletāriāta pēcnācējiem, kas tagad vidusmēra viddusskolās veido jau ap 50-60 % no kopējā 10.-12. klašu skolēnu skaita. Un viņu skaits tikai augs, jo skaitu tad vajag, lai pastāvētu. Ieeju 10. klasē savā skolā, kur no 21 skolēna pretī raugās 3 reāli debili, kuriem 9. klasi beidzot uzdāvina 4, ar domu, ka jaunieši ies dzīvē - strādās vienkāršus, savam IQ atbilsošus darbus, 7 pastulbi, bet profesionālo izglītību konkrētā nozarē, piemēram par metinātāju vai frizieri, spējīgi apgūt jaunieši, 5 samērā, no ģenētiskā viedokļa, spējīgi apgūt vidusskolas programmu, bet totāli un galīgi slinki, tad 3 čakli, apzinīgi, bet ar dikti vidusmēra spējām, visbeidzot 2 skolēni, kas gan grib mācīties, gan spēj. Kāds te CE ķīmijā, kāds fizikā? Kauns gan skolai, gan skolotājam, jauniešiem, protams , poh.... Lūk kā esmu samācījies no saviem jauniešiem runāt, sorrry!
> > niknajai 02.05.2015. 12:21:23
Jūs vai nu neprotat lasīt,vai nu nespējat uztvert uzrakstītu loģisku domu. Lūk visas inovācijas :D
vieglāk taču ir iesmērēt bērnam jaunu telefonu, aifonu, vai planšeti, nekā kopā aiziet uz teātri, pastaigāties pa mežu, vai vienkārši parunāties mājās dīvānā. Iedot telefonu sīcim un ir miers mājās. Un tad mēs bļaujam, ka skolotājs ir vainīgs, ka tas neko nedara. Ienāc klasē - TU (grāmatvedi, veikala pārdevēja, apkopēja, uzņēmuma vadītāj, zemniek utt) un sagatoavo skolēnu matemātikas eksāmenam. Jā 1-3 stundas TU noturēsi skolēna uzmanību, jo būsi "JAUNIŅAIS", bet kas būs pēc nedēļas - divām??? Arī hokeju vislabāk spēlē TV skatītājs mājās mīkstā dīvānā!!!!
un ir jāizbeidz vainot skolotājus, par skolēnu zemo zināšanu līmeni. Skolotājs strādā ar to materiālu, kādu ir izveidojusi sabiedrība kopumā. Mēs visi esam pie tā vainīgi, ka ir tāda situācija skolās. Sadzemdē bērnus, iemet sakumā bernu dārzā, tad skolā un aizmirst, ka ar savu personīgo bērnu ir jāstrādā arī mājās - tas ir vecāku pienākums - kuru aptuveni 70% vecāku NEPILDA - aizbildinoties ar laika trūkumu, jo jāstrādā utt.
Viss ir mācību priekšmeti ir vajadzīgi intelektuali attīstītam cilvēkam. Gan matemātika, gan vizuālā māksla, gan ķīmija, gan ģeogrāfija. Bet es joprojām uzskatu, ka skolas sistēma un zināšanu līmenis LV salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm ir sagrauts tikai viena iemesla dēļ - NAUDA SEKO SKOLĒNAM!!!!! Kamēr nebija ieviesta šī sitēma, tikmēr lai tiktu vidusskolā,bija svarīga vidējā atzīme un visus pēc kārtas neņēma. Tagad ņem visus, jo direktoram ir vajadzīgs skolēnu skaits. Pamatskolā saliek sekmīgas atzīmes, jo viņš tak nāks uz vidusskolu. Un tad vidusskolā tas skolotājs var izģērbties to slinķu priekšā, lai sāktu mācīties, bet vini pat nepamanīs šo faktu, jo jāspaida telefona pogas vai citas personīgas problēmas jārisina. Nu un tad! Vienalga visi beigs skolu un nav svarīgi ar kādām zināšanām, jo augstskola paņems atkal visus, jo arī viniem ir vajadzīgi studenti. Atestātā vai centralizēto eksāmenu dokumentos pat neielūkosies - galvenais, ka ir paņemti līdzi. LŪK TĀ IR MŪSU IZGLĪTĪBAS SISTĒMAS LIELĀKĀ NELAIME UN MURGS!!!! Un var tā IZM izdomāt centralizētos eksāmes cik grib - tādā veidā neko nepanāks, kamēr turpināsies "NAUDA SEKO SKOLĒNAM".
Tāpēc jau humanitāri izglītota astroloģijas zinātņu maģistre televīzijā var mums stāstīt par radioviļņiem, kas nāk no Saturna un ietekmē mūsu raksturu, fizioloģiju un likteni...un mēs ticam viņai uz vārda, jo viņa spēj attaisnot mūsu kļūdas nevainojot mūs pašus, bet kaut kādu Saturnu, spēj pasacīt to, ko gribam atzīt un dzirdēt, neliek pašam sevi vērtēt un analizēt...Mācīties domāt, atcerēties faktus ir ļoti grūts darbs. Skološanās ir visgrūtākais. Ja man tagad vajadzētu iet skolā, nezinu, kā būtu, jo 30 gadus atpakaļ man nebija grūti iemācīties un saprast ne ķīmiju, ne matemātiku. Fiziku nesapratu, bet tikai pati vien biju vainīga, jo nepapūlējos, vēsturi sāku saprast tikai pēdēja klasē, kad bija "eksāmena" motivācija...Mācīties ir ne tikai jāspiež (ģimenei jāpieprasa mācīšanos nevis labas atzīmes), bet arī pašam izglītojamam jāgrib, nevis jātraucē klasesbiedriem un skolotājam darbs stundā.
Marķīzs de Karabass 01.05.2015. 22:47:48
Cik es zinu, visiem ķīmijas, fizikas sapratējiem ir viena kopīga īpašība - viņi domā. Un, kaut gan fiziku, ķīmiju nevajadzētu spiest mācīties, tā noteikti neapspiež domāšanu, tā izraisa domāšanu.
Kur nu Jūs spriežat par citu cilvēku izglītību, ja pati atklāti rakstāt, ka 1 m^3 ir 10 000 l? Tas jābūt katram skaidrs, ka 1 m^3 ir 1000 l un 1 dm^3 ir 1 l, bet to jau Jūs nespējāt pārbaudīt, jo naids un šī vēlme kādu citu noniecināt bija pārāka par racionālo domāšanu.
skolotājs - eksaktais 01.05.2015. 17:51:16
Melnstrādniekus vajag mācīt inovatīvi un radoši ( ha, ha), tos, kas būs vadītāji un speciālisti jāmāca pēc PSRS standartiem, izmetot komunisma murgus. Tā būtu pareizā pieeja.
Vēl vajag atcelt matemātikas mācīšanu= jau tagad celtniecības preču veikalā pārdevējs nejēdz sarēķināt =ja pērk 15 flīzes , cik tas ir kvadrātmetru. 5. klases grāmatā 1 kubikmetrs ūdens = 10 000 litru. Šitāds eksperts pat cūkas nemācēs noganīt.
Ne, skatoties stundu sarakstaa saprotu, ka bez shaubaam galvenais priekshmets ir latvieshu valoda. Otra vietaa- anglu, lai vareetu emigreet uz aarzemju laukiem. Bet runajot par radoshaam idejaam bez zinashanaam, man pirmklasnieks ir tieshi taads: saka, kad es izaugshu, es izgudroshu mashiinu ar 4 dzineejaam un taa veel lidos... Murgs.
Domāju,ka fizikā, ķīmijā,matemātikā jāveido divu līmeņu eksāmeni. Skolas eksāmens klasiskā variantā ar eksāmenu biļetēm.un centralizētais eksāmens.Pēdējo kārto tikai nākamie eksakto fakultāšu studenti.Protams jauniešiem ,kuriem ir spējas un laba domāšana būtu jānonāk klasēs, kur netīksminās ar mobilo telefonu spaidīšanu un,kur skola nav tikai starpposms stap kārtējo datorspēļu raundu.
Jau pietiekami uzspez kimiju un fiziku, seviski ar to jauno obligato eksamenu.. Ne visi taisas par Deksteru kļūt
Ķīmija un fizika ir brīnišķīgi priekšmeti, kuriem ir vajadzīgi skolotāji, kuri par tiem spēj pastāstīt gan metodiski, gan ar esperimentiem radīt interesi skolēnos. ĶĪMIJA, FIZIKA, MATEMĀTIKA IR INOVĀCIJU PAMATS. ĶĪMIJA UN FIZIKA IR BRĪNIŠĶĪGI PRIEKŠMETI! Šādiem vajadzētu būt izglītības un attīstības pamatsaukļiem. Pamatzināšanas ķīmijā un fizikā būtu jāzina katram cilvēkam, kurš gribētu sevi dēvēt par izglītotu cilvēku. Ieviešot vienu (nu abus prasīt varbūt būtu par daudz) obligātu eksāmenu ķīmijā vai fizikā vidusskolu beidzot, būtu spiestas izzust n-tās augstskoliņas, kas piedāvā un pārdod diplomus žēlīgās sociālo zinātņu programmās. Būtu divi zaķi ar vienu šāvienu! P.s. Esmu humanitāri un sociāli ievirzīta persona, bet tagad arvien vairāk sāku lepoties ar saviem stabilajiem 4 (pēc vecās sistēmas) ķīmijā un fizikā vidusskolā! Zināšanas ķīmijā un fizikā noteikti nekad nav traucējušas!!!
Ja ir galva uz pleciem,tad jaunietis tiek uz priekšu. Un nav ko te citus noriet visādām Zentām.
Tikai nevajag. Liimenis esot zemaaks...ha ha ha...ar Lv diplomu,miiljo cilveecinj,tu aarzemees nevienam neesi vajadziigs. Varbuut parunaasim par Krievijaa ieguuto izgliitiibu? Kaa notiek uznemsana piem Krievijas augstskolaas? Muuseejie letinji tur vispaar liidzi netiek,nerunaajot jau par ko veel taalaakuu...to saku peec pieredzes.
Tu neticēsi, bet mans vecākais gan strādā tur, gan paralēli mācās! Bet Tev tak skauž, kā jau lielākajai te daļai komentētāju, ka kādam veicas, un, ka kāds zina valodu labā līmenī, ka ir darbs un papildus strādā un labi nopelna un vēl mammai ko atsūta! Es stūrītī un paraudi ! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
kāpēc man jāiet pie kaut kādiem mistiskiem citiem vēstures skolotājiem, ja bērns mācās tur, kur mācās šobrīd??? Jūs pati filtrējat, ko runājat? Jūsuprāt, man tagad jālavierē ar 13-gadīgu bērnu, lai saprastu, kurš pasniedzējs viņam der pamatskolā??? :-D
skolotājs - eksaktais 30.04.2015. 19:42:46
Šādas "pusaudžu mammas" vajadzētu sodīt par savu bērnu nākotnes iespēju norakšanu. Kur tik aprobežotas būtnes rodas?
Un ne jau tādēļ, lai apgūtu nezin kādas uberkrutās zināšanas viņi aizbrauc uz Angliju, Īriju, bet gan tāpēc, ka viņu vecāki tur aizbrauc strādāt.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
6-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.