Lietotājvārds
Parole
Nu, Vizma - Klizma! Ja Tu tiešām esi skolotāja nevis trollītis Mumins mums te gadījies, lai saasinātu situāciju un sanaidotu cilvēkus, tad nedod Dievs, tādu skolotāju...
Tā 21 ir kontaktstunda. Es nevaru 1 stundā šo kontaktstundu sagatavot, izlabot mājas darbus, kur nu vēl kontroldarbus! Kontroldarbu kaudzītes labošana paņem savas 3 stundiņas. Pēc tam vēl daļa nāk pārrakstīt- to pašu dot nevar, jāsažo jauns- pilnīgi līdzvērtīgs (kaut arī pārrakstīt nāktu tikai 1 bērns). Ja es nehalturēju, tā 21 kontaktstunda paņem vismaz savas 50 darba stundas. ne par velti pārsvarā valstu slodzē ir 18 kontaktstundas + pārējie veicamie un apmaksā ietvertie darbiņi. man ietver tikai 21 kontaktstundu un grasās to sakaitu palielināt. Skolā esmu stipri pirms un stipri pēc kontaktstundām. Ļoti daudzs stundas darbam veltu mājās(savs dators, printeris, elektrība, papīrs... ) Pretējā gadījumā vienkārši šo darbu darīt un izdarīt nevar. Skola nav augstskola, kur pasniedzējs līdz ar zvanu ienāk un iziet- par pārējo bēda maza. Man visu laiku jābūt bērniem klāt, jāaudzina, jāatrisina konfliktus, kaut tas nav ieskaitīts tajās manās 21 kontaktstundās. 21 kontaktstunda izrādās daudz ietilpīgāka par 40 darba stundām. Strādāju bez pīppauzēm un bez pusdienas pārraukuma.
Atgādināšu, ka par 21 stundu nedēļā minimālā likme skolotājam ir 405 euro, un pārējiem, izņemot deputātus, par 40 stundām nedēļā ir 360. Acīm redzot skolotājiem ir vismazākā alga. Laipni lūgti pie pārējiem par 360.
viena lieta ir algas cipars,bet otra -par cik lielu darba apjomu šis algas cipars tiek saņemts.Ja uzrāda tikai ciparu,tad jau šķiet,ka esam miljonāri. Devos uz darbu un ievēroju,ka vienā valsts ēkā norit remonta darbi.Celtnieki darba laikā stāvēja svaigā gaisā un mierīgi pīpēja,nestrādāja.Aizdomājos,kad es tā varu ,,uzpīpēt,,(atpūsties).Kā ieeju no rīta klasē (jau pirms stundu sākuma vismaz stundu),tā vienā laidienā apkārt burzma un jāstrādā bez pārtraukuma,pat tā saucamajos starpbrīžos,jo bērni jāpieskata.Pēc apmaksātā darba neapmaksātā darba daļa un mājās turpinājums.Bet atbildība,speciālā izglītība,papildu pienākumi pat svētku dienās,vakaros pēc apmaksātā darba laika,mācību materiāli par savu algu,to gatavošana,dators darbam,internets,kopētājs u.c.Nu jā ...kaut kā neredzu šeit darba apmaksas atbilstību darāmajam darbam. Tā kā skola tiek remontēta,tad brīvlaikā būs jāiet tā tīrīt no celtniecības putekļiem,bet kā tad ar maniem tiešajiem darba pienākumiem-mācību materiāliem,metodisko darbu,kad veikt tos?
Vizma, tu esi Rīgā! Ārpus Rīgas daudzkas no darāmā nav ietāmēts apmaksā.Bet -ja tu par 1,5 slodzi ir 440 uz rokas, par slodzi ir -malnstrādnieka alga, kas uz darbu iet valsts sarūpētā darba tērpā un pusi darba laika var pavadīt pīppauzēs. Brīnos, kā tu spēj 1/5 slodzi izdarīt tik īsā laikā.Brīnos- kādu priekšmetu tu pasniedz, ja skolā visu vari padarīt? Es- matemātiku- nu nekādi skolā un vispār darba laikā nevaru nedz sagatavot, nedz izlabot. Pieskaitu darbam veltītās stundas mājiņās un man sanāk stipri vairāk par 164! Mājiņās vēl tērēju savu elektrību, lietoju datoru un maksāju telefona rēķinu, kur liela daļa salecas par darba jautājumu risināšanu.
Skolotāji, streikojam ,lai panāktu skolotāju algu! Atcerēsimies ,ka esam mācījušies augstskolā ,lai to saņemtu! Nenovirzīsimies no šī mērķa ,lai vai kā, kāds to mēģina novirzīt!
Skolotāji raud , ka ir tik maza alga un tik daudz jāstrādā. Es strādāju mazajā Rīgas skolā - 4 dienas nedēļā, pārējās dienās no 8 līdz 13:25 . Alga uz rokām sanāk ap 440 eiro . Jā, nav daudz - bet mēnesī es tak nestrādāju arī kā pārējie cilvēki ofisos vai vel kur tās 164 stundas. Un kādas stundas Jums jāgatavo - ja katru gadu ir viens un tas pats ? Tā ka nesmīdiniet , skolotāji. Nav nemaz tik slikti kā te visi gaudo. Ja būtu slikti - tad atļautu publicēt algas savas - lai visi redz tos "grašus"/
Es strādāju pirmsskolā un paralēli vēl studēju. Lai samaksātu par studijām, man ir jāstrādā papildu darbs (skolā) līdz vēlam vakaram. Bet ar pusotras slodzes algu tik un tā nevaru savilkt galus. Nolaižas rokas, kad saproti - tu maksā lielu summu augstskolai, lai pēc tam nopelnītu grašus. Tāpēc es saprotu daudzus jaunos pedagogus, kas pabeidz pedagoģijas fakultāti un iet strādāt pavisam citā nozarē. Nav motivācijas!
Aizrūsējušo podu pavēlnieks 17.11.2015. 07:43:14
ES AR TEVI APDIRSU SEVI
Palasot komentārus, mati ceļas stāvus. Vai tiešām kāds domā, ka mūsu valstī alga tiek norādīta nedēļās? Nē, alga ir mēnesī, slodze - par kontakstundām, kas var būt dažādi izkaisītas nedēļas ietvaros. Arī ar tā sauktajiem logiem, kur īsti neko nevar izdarīt, ja skolā nav brīvu telpu, kur loga laikā mierīgi pastrādāt. Jo skolotājam nav kabinets. Ja nav stundas, tajā kabinetā nāk kāds cits strādāt. Vari sēdēt skolotāju istabā ar citiem, kam nav stundu (un kā pastrādāt, ja tur darba vietu skiats ierobežots?) Vari sēdēt kafejnīcā. Cik produktīvs tāds darbs - cits jautājums. Jo daudz darbam vajag datoru. Tātad - pērc savu portatīvo un staipi līdzi.
Mans darbs sākas 8:00 un beidzas 15:00 skolas telpās. Mājās darbs vakaros= labošana, ikdienas darba lapu un k-darbu veidošana, bet par to netiek maksāts. Samaksā tikai par tām plikajām kontaktstundām. Darbi iekrājas un nākas strādāt arī brīvdienās. Saņemu 450 eiro uz papīra. Cik tas būtu latos? Ja paskaitu reāli nostrādātās darba stundas : samaksāto, neticēsiet, => uz rociņas nesaņemu 2 eirīšus par nostrādātu stundu! Tā, lūk!
Mīļie cilvēki, (tie, kuri "izrēķināja", ka skolotāja alga ir 420 eiro nedēļā) lūdzu, esiet draudzīgi un pasakiet, kur ir tā sapņu pasaule, kur ir tāds atalgojums? Es labprāt pārceltos uz turieni. :) Taču, ja nopietni, lūdzu, neizdariet secinājumus un nespriediet tie, kuriem nav nekādas saprašanas, kā atšķirt skolotāja pienākumus uz papīra un skolotāja pienākumus ar pievienoto vērtību reālajā dzīvē.
atbilde AIGAI 16.11.2015. 20:30:04
Tāpēc, ka bērnudārzos strādā pirmsskolas izglītības PEDAGOGI ar augstākajām izglītībām.Viņi arī ir skolotāji !
Pārsteigums 16.11.2015. 20:23:57
Es piekrītu skolotājiem...man ir paredzētas mācības Valsts ieņēmumu dienestā...ko lai dara ņemšu savu 2 gadus jauno meitiņu līdz kur lai es viņu atstāju...Vai nu arī vedīšu uz saeimu lai pieskata viņi :)
Nu tā lai skaidrībai! Nepareizi uzstādīts jautājums - vajadzēja - uzrakstiet tak kāds cik stundas diennaktī strādājiet un kādus darbus padariet! Par to arī gaužamies, jo apmaksā pusi padarītā.
Lasu un brīnos....mīļie vecāki nāciet uz skolu pielaikojiet manu profesijas "kurpi"- izveidojiet interesantu, dinamisku stundu, pievērsiet uzmanību visiem ap 30-it bērniem, izlabojiet mājas darbus, sagatavojiet darba lapas, kur nu vēl audzināšana ar tiem bērniem un vecākiem + zvani ap 20:00 ( un pamēģini nepacelt).....interesenti....au..........
atbilde: nu tā, lai skaidrība 16.11.2015. 18:51:04
Strādāju "lielajā" skolā, maksimums slodze, cik tiek atļauta, (tātad salīdzinājumā ar mazo skolu skolotājiem jājūtās laimīgākai). Aprēķināts gandrīz 900, saņemu ~600. Uz papīra tās skaitās 40 stundas nedēļā (26 kontaktstundas+3konsultāciju st.+audzināšana+ gatavošanās+labošana). Realitātē strādāju vismaz 10 stundas katru darba dienu un vēl kādas 5 stundas brīvdienās. Neuzskatu, ka tā ir laba alga par 55 stundu darba nedēļu. Mans darbs man patīk, tomēr es gribētu šo algu saņemt par normālu 40 stundu darba nedēļu. Jaunais algu modelis man to nepiedāvā. Ne jau no zila gaisa "aizvēsturiskajos" laikos uzradās šī norma "1slodze=21kontaktstunda", bija pamatojumi, ka visi citi skolotāja darbi un pienākumi kopā veido tās pašas 36-40 stundas nedēļā.
Es vēlos savākt 100 mīnusiņus
ok ---->gribu saprast 16.11.2015. 18:42:43
Un ka ir ar juristiem,kuri nak uz darbu kad grib un sanjem krietni vine lielaku algu,piemeram, nortara parakstinsh tadus 80 eirishus ,u ja tauta izsaka savu viedoki tasd arii 3 vai 1 eiro, ka ar rozbeshsargiem un policistiem, kuri ari darba likuma noteikta kartiba sanjem 2 meneshu atvaljinajumu, ka ar arstiem ,kuri nav sastopami darba vietas no maija sakuma lidz oktobra vidum ta atvaljinajums, ta kursi, ta pieredzes apmainja ? Skolotaji neko nedara un daudz atpushas, nu, davai misija piedava pameginat kaa ir tanii Laimes zemee skolaa straadat , un ka ir tad ka tu pa tiem diviem meneshiem pat atjegties nepaspej no ta ka tu esi vainigs, ka esi bijis duraks jo esiizvelejies skolotaja profesiju , jo ,redz jurists un bankieris ir kruta.
Somijā bija piemērs- vecāki bērnus ņēma uz darba vietām, darba devēji vērsās pie valdības, kura šo jautājumu sāka "kustināt". Rezultāts- laimīgiem skolotājiem bija superinteresantas stundas!!!
Ja skolotāja alga tāda pati kā apkopējam ,tad ko mēs varam prasīt no skolotāja! Tad vecāki ,paudiet savu attieksmi atbalstot streikojošos un nelaidiet bērnus uz skolu. Vecāki ,lūdziet dievus ,lai iztiktu ar vienu 27.novembri! Mūsu skolā apkopēja jau pilda skolotāja ,mācību pārziņa lomu ,jo jūtās ,līdz ar lielāku algu ,gudrāka par skolotājiem!
Tā gan>> tā tā 16.11.2015. 18:07:53
Nav jau birojs, kur, aizverot durvis, esi citā kontekstā. Zvans neko nemaina, arī "logi" - nē. Tu esi tajā procesā visu laiku, jo bērni arī nekur nepaliek - tu esi atbildīgs par viņiem no-līdz. Tā, ka nav ko malt tās 40 min. Parasti jau šie pārgudrie rēķinātāji jau pēc 20.min.būtu panikā un gaidītu zvanu kā atpestīšanu.
Vai tiešām,lasiet,lūdzu,uzmanīgi !!!!
vai tiešām > xxx 17:17 16.11.2015. 17:26:40
Tā jau raksta xxx 16:45
Vai tiešām???Kur Jūs dzīvojat,vai uz mēness,4reiz 420.sapnis vasaras naktī!!!!Pie skolās strādāt gribētāju rindas.!!!!!
420 euro mēnesī,t.i.,306 eruo uz rokas,vai spēsiet apmierināt elementārās vajadzības??Skolotāji parasti strādā 40 atļautās stundas nedēļā,tās ir nepilnas divas slodzes,tad sanāk nepilni 600 euro mēnesī un tie ir griesti,ar milzīgu darba apjomu.Vēl gan jāpiebilst 40 stundas vienā vai divās skolās var atļauties tikai lielo pilsētu skolotāji,mazās skolās tādu slodžu nav,Vai ir iemesls skolotāju skaust????
vai tiešām 16.11.2015. 17:05:43
Ja nedēļā alga 420, tad mēnesī x4 = 1680. par ko raudāt?
Tā gan -skolotāja profesija jāpārdēvē :misionāri vai misijas pildītāji.Tiem nav tiesību uz normālu,cilvēka cieņu neapkaunojošu algu.Tagad tas ir pabalsts,lai var izdzīvot,un gluži nav jānobeidz dzīve badā.Skolotājs nevar gribēt kaut ko?Par b.d.skolotājām vispār nerunāsim-ne viņām piemaksa par burtnīcu labošanu,ne pulciņiem, ne interešu izglītību u.c.Nu gatavās neveiksminieces!Citur nav spējušas iekārtoties un vēl sadomājušās nezin ko no sevis.Vai tā?
gribu saprast 16.11.2015. 17:03:04
21stunda nedēļā!? Tas ir puse no 40 st visiem citiem strādājošiem. Vai tiešām stundu sagatavošana un darbu labošana aizņem tik pat -20 stundas? Nevarētu teikt, ka alga par tām stundām liela. Bet kā ir ar 2 mēnešu atvaļinājumu? Vai tas varbūt šolaik nav spēkā?
21 mācību stunda nedēļā,mīļie,nedēļā,ir viena slodze un par to 420 euro,bet mēnesī.
21 mācību stunda - tas ir mēnesī, pareizi saprotu? no 20 darba dienām 21 mācību stunda (1māc,stunda - 40 min), tātad mēnesī no vidēji 168 h Jums slodze sanāk no 21 h?
Pilnīgu skaidrību negarantēju,bet personīgi par vienu slodzi saņemu 480 euro uz papīra,rēķiniet paši,cik iekrīt maciņa(vienā skolā),otrā skolā 420 par slodzi,strādāju divas slodzes.Mājās esmu ātrākais 18 00,vēlākais 21 00.Vēl ir gatavošanās stundām,kontroldarbu labošana...... Pie tam slodzes ir dažādas:vienā variantā 21 mācību stunda,otrā variantā-30 stundas audzināšana.Rēķiniet,vai par šādu darbu samaksa ir adekvāta.
nu tā, lai skaidrība 16.11.2015. 16:18:46
Uzrakstiet tak kāds, cik ta saņemat vidēji mēnesī algu - ja ņem vērā gada griezumu, lai citi ari redz par ko gaužaties....jau iepriekš jautāji, bet skolotāji kā tādi partizāni - nesaka
KĀPĒC NESTRĀDĀS BĒRNUDĀRZI!!!!!
Interesanti,kur paliek bērni brīvlaikos?Tad taču pasaule neapgriežas kājām gaisā?
Esmu skolotāja un šo streiku neatbalstu, jo vienā maisā sabāzts viss kas. Es piekrītu tikai daļai prasību un uzskatu, ka jāizvirza pa vienai prasībai un jāpanāk to realizācija, piemēram maksāt bērnudārzu audzinātājiem tikpat, cik skolotājiem par likmi. Tad var izvirzīt nākamo prasību. Esmu principā pret jaunā pedagogu darba apmaksas modeļa ieviešanu, tāpēc nevaru atbalstīt streiku, kurš atbalsta šo modeli.
pirmsskolas skolotāja 16.11.2015. 14:38:04
Mīļie vecāki pabarojiet jūs savus bērnus ar 342 eur , samaksājiet kredītu, sapērciet drēbes, zāles utt, jums mūsu samaksa par algu neinteresē, man gan kā jūsu bērnu audzinātājai interesē, kas nedēļā vairāk laiku pavada ar jūsu bērnu? Saviem bērniem vakarā atliek vien 1 stunda laika, lai būtu mamma.
Atbalstu par izglītību domājošu cilvēku viedokli- ja streiko, tad visas skolas.
Nu tas gan nav normāli! Kapēc, gan man papildus jāmaksā auklei, ja skolotāji streiko? Kāds man ar to sakars? Es tam nepiekrītu un šādā veidā nevis vecāki atbalstīs skolotājus, bet gan nostāsies pret tiem. Kā tas var būt?
N. Tuziaste 16.11.2015. 13:01:12
Rastīts, ka skolotāji pēdējo reizi streikojuši pirms 16 gadiem. Līdzšinējās pieredzes man nav, bet šo streiku atbalstu. Taču man nav skaidrs, kā tas notiks vienas skolas ietvaros: a) ja skola streiko, bet daļa tās skolotāju nestreiko (saņem algu par dienu un ar iesniegumu piefiksē) un b) ja skola nestreiko, bet daļa tās skolotāju streiko (nesaņem algu par dienu un ar iesniegumu piefiksē)??? Nerastos šādi jautājumi, ja skolas iekšienē valdītu vienprātība, bet valda acīmredzams naids dažādās kombinācijās.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
6+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.