Lietotājvārds
Parole
kad vienreiz beigsies šie uzspiestie matemātiskie murgi???? 22.02.2016. 18:29:37
Vai tiešām ir tik grūti painteresēties, kā mācības norit citās valstīs??? Piem. Itālijā! Vai tiešām jāgrūž galvā visi n-tie priekšmeti vienādās mērkrūzēs??? NĒ! Kad valdība to beidzot sapratīs, ka nu nevajag man ķeksīša pēc kā sportistam zaurēt to matemātiku, es protu rēķināt, izprotu fiziku...lieciet man reiz mieru ar savu OBLIGĀTISMU !!! LŪK, KĀ MĀCĀS MANI DAŽI DRAUGI ITĀLIJĀ: Pirmsskola (Scuola materna; mācās 3 gadus 3-6 gadi) Sākumskola – mācības tiek uzsāktas 6 gadu vecumā!!! (Scuola elementare; mācās 5 gadus; 6 – 11 gadi) Pamatskola (Scuola media Inferiore; 11 – 14 gadi) – grāmatas ir jāiegādājas pašiem! Vidusskola (Scuola secondaria superiore; 14 – 19 gadi) – 14 gadu vecumā cilvēkam ir jāizdara izvēle, ko un kur studēt tālāk nākamos 5 gadus, lai iegūtu vidusskolas izglītību (vidusskolas specializācija; maksas vai bezmaksas studijas)! Universitāte (Università) – bakalaura grāds (Laurea) tiek iegūts 3 gadu laikā un maģistra grāds (Laurea Specialista) vēl pēc 2 gadiem. Doktorantūrā jāstudē vēl 3 gadi. KAS IR MUMS? DARBA IMITĀCIJA POLITIĶU VIDŪ|!
Daži domā, ka rakstīšana caur telefonu atceļ dzimtās valodas likumus......
Kā šodien atceros vienu skolotāju, kas no 5.klases mācīja elektrotehniku, no 6 kinemātiku, 8.,9.klasē mans dēls lika venkāršas mirgojošas virtknītes, zīmēja PK ar vairāiem pārnesumuem un nevienam tas nebija īpaši par grū tu, nu viegli arī ne. Absolūtu eksaktas un dzīvē nepieciešamas lietas Piebildīšu, ka mans dēls rasēja ar DeltaCad u modelēja ar Sketchup. Lieki piebilst, ka viņš skolā vairs nestrādā....
Dažās skolās informatika ir 1. klasē. :D
starp citai m 19.02.2016. 11:16:54
Maldies. :) var domāt un secināt ko vēlies. Caur telefonu rakstītajam nav laika sekot līdzi, tāpēc par tavām norādītajām interpunkcijas kļūdām nesatraucos.
Jāveicina ir nevis mācīšana, bet interese. Vai tad tagad nemāca, ko nozīmē veicināt mācīšanu? Ja skolēnu var ieinteresēt, tad arī mācīsies
Un informātikas stundas astotklasniekiem un devītklasniekiem vēl joprojām nav... Mūsu tehnoloģiju laikmetā.. Haha.. Telefonus visi bērni māk "glaudīt", bet ar wordu un exeli ir uz jūs..
Vīrs vārdā Uve 19.02.2016. 09:11:23
Vispirms gan vajadzētu veicināt veicināšanas veicināšanu! Atkal novirzāmies no jaunā modeļa. Liekas mūsu paaudze nedzīvos jaunajā modelī!
jau 40 gadus es nevaru integrēt sevī brokastis, ja neesmu atrisinajis kadu logaritmisko vienadojumu. Man miegs ir traucēts, ja pirms tam neesmu parbvaudījis brīvās krisanas paātrinajumu un izgajis caur gaismas vartiem. es nedaļu skumu, kad no matematikas izņēma kompleksos skaitļus. Toties, kad VIP spēlē uzzinaju, ka Azerbaidžānas galvaspilsēta varētu būt Gruzija vai Armēnija, es gāju vadāt suni, lai neiemācas to , ko nevajag - pietiek jau ka viņš prot nogaudot gandrīz visu Supernovas repertuaru . . .
Ar to mēs esam bagāti, ka esam dažādi. Ja uzsvaru liksim uz eksaktajiem, tad cietīs humanitārie un mākslas, sports....
===> Nellija 18.02.2016. 13:01 19.02.2016. 08:49:07
Man ir jādara tas, ko vēlos, kas man patīk un kas man dzīvē noderēs. ----- Neviens padsmit gadu vecumā nevar zināt, kas dzīvē noderēs. Tikai to, kas varētu noderēt pirmajā apgūtajā profesijā...
mamma - turpinu 19.02.2016. 08:43:01
Kads var paskaidrot, kādas mušas pēc ir vajadzīgs stumt galvā visu pēc kārtas un vienlaicīgi??? Jā, es 1.klasē (un visi mani vienaudži), sākām apgūt skiatīšanu (ar kociņiem) un ar to nodarbojāmies pus gadu. Pamatskolā mierīgi staigāju pa rajonu un valsts olimpiādēm, tāpēc nesakiet, ka nevar visu darīt lēnām un sistemātiski. Šodien mans bērns pirmā klasē iedzīvojas neirozēs, jo viņam ir putra galvā - vienādojumi ar nezināmo, teksta uzdevumi, kad viņš tikai vēl mācā slasīt. Nu kur vēl absurdāk?!
mamma komentētājam 19.02.2016. 07:54 19.02.2016. 08:38:15
Jūs tikai aizmirsāt piebilst, ka pirms 30 gadiem šos vienādojumus, daļskaitļus utt. mācīja ilgstoši, neputroja kopā n-tā stēmas, bet strādāja ar vienu, daudzkārt atkārtojot vienu un to pašu = tika veltīts laiks, lai skaidrotu bērnam, kas ir kas, kāpēc tas jāliek kopā vai jādala nost. Pati katru dienu risināju (pirms 25 gadiem) entos "stabiņus" (tā tolaik skolotāja sauca pa 4-6 rindiņām piemēru, kas sakārtotas 4-5 kolonnās uzdevumus = 16 līdz 30 uzdevumu piemērus 1 mājas uzdevumā, bieži bija 2-3 uzdevumi). Šodien 1.klasē matemātikas grāmatā vienā atvērumā 10 uzdevumi ar 1-4 piemēriem katrā... katrs tiek risināts ar savu metodi... tas tiek apgūts 40min stundā... un vakarā mājās bērns atver mājas darbu, lasa uzdevumu un nespēj pateikt elementāras lietas - ko nozīmē "2 lietas kopā maksā 10 centus" - kas tā par zīmi, kāda darbība, vai vismaz - kā to var attēlot (tiem, kam vizuālā uztvere labāk kā abstakcija)... kas man atliek? - meklēt citas grāmatas un darba burtnīcas, vai sēdēt un sacerēt matemātikas uzdevumus pašai... tas ir normāli???
mammai uc demagogiem 19.02.2016. 07:54:00
Matemātika 4. klasē esot 6. klases līmenī?! - pilnīgas muļķības! Tieši otrādi. Pirms gadiem 30 matemātikā 4. klasē mācīja 4 darbības ar decimāldaļām, teksta uzdevumu risināšanu ar vienādojumu, 2 darbības ar parastajām daļām. Tagad decimāldaļas un parastās daļas ir 5. klasē, bet vienādojumu izmantošana - 7. klasē. Mūsdienu pamatskolēns matemātikā apgūst ap 70% no tā, ko agrāk, bet vidusskolā - 60%. Un tad jābrīnās, ka mūsu atestātus neatzīst ārzemēs.
omei laikam ar pašnovērtējumu tā pašvakāk - deguns mākoņos :D
Bērni ir dažādi. Vienam patīk konkrētība un eksaktās zinātnes, kādam padodas vēsture vai literatūra un māksla, kāds ir čempions sportā. Mēs nevaram mākslīgi radīt "eksaktos". Un arī visi mākslas priekšmeti līdzsvaram ir vajadzīgi. Citādi iegūsim vienpusīgi attīstītus cilvēkus, kas nemācēs paust savas jūtas.
Par to CO2.... 18.02.2016. 20:08:30
Diagnost. darbā nebija jāizskaidro, kāpēc ogļskābā gāze tādā vai šādā dziļumā šķīst labāk vai sliktāk. bija jāierauga, kura līkne kuram dziļumam atbilst, un tikai jāatbild, kāda tad ir saistība starp dziļumu un gāzes koncentrāciju pēc šī grafika. Un tieši šajā punktiņā daudzi bija kļūdījušies. Nogurums, stress, paviršība - domājiet, ko gribat.
tūdaliņš 18.02.2016. 20:08:25
Tūliņ metīsimies novērst līderes minētos trūkumus! Es jau bloknotiņā pierakstīju viņas izteikas. Jāpastiprina smelšanos no tautiskās folkloras dzidrajiem avotiem! Tautasdziesmās it visa fizīka un ķīmija ron savu atspulgu.
Nekur nav teikts, ka literāros darbus skolotājs nevar aizstāt ar citiem. Mēs mācāmies no "Pētergaiļa" grāmatām un arī tur nav "Kauja pie Knipskas". Tomēr katru gadu ar 5. klasi mēs to izlasām, kad mācāmies par stāstu kā prozas žanru.
daudzu macību literatūras grāmatu autores ir kalve, stikute. ievietotie fragmenti ir nesaprotami un šausmīgi, īpaši mazākumtautību skolās
Nezināju, ka nesaprotama un murgaina kādam šķiet 4.klases literatūras grāmatā Raiņa un Aspazijas dzeja, Plūdoņa "Eža kažociņš", I. Ziedoņa pasakas, latviešu tautas pasakas, tautasdziesmas, dažādi stāsti...? No kādām grāmatām tad mācās?
Visu laiku biju domājusi, ka skolotājam jāsaskata bērna stiprās funkcijas un jāpilnveido tās.Tikai izmantojot dabas dotumus ar mazāku piepūli var sasniegt labus rezultātus.Tās nozīmē,ka indivīds sevi nesadedzina un ir produktīvāks sabiedrības loceklis. 20% no cilvēku sugas ir apveltīti ar labu loģiku. Interesanti būs redzēt inženierus,kuriem matemātiskās sakarības izraisa riebumu.
Atbilde "x" Nevajag visus vērtēt pēc savas mērauklas! Varbūt es neesmu īsti normāla, bet savu darbu strādāju no sirds un ar mīlestību pret skolēniem! Arī izglītības līmenis man ir pietiekami augsts, tas ir augstāks kā lielākajai daļai skolā strādājošo.
Skolotāja Ilga 18.02.2016. 19:13:43
1) ļaujiet bērniem IZDZĪVOT BĒRNĪBU !!!! NAV piecgadīgam bērnam bērnudārzā jādara, tas, kas viņam nav jādara! Viņam ir jāspēlējas un caur spēlēm un rotaļām jāmācās , nav normāli prasīt, uzsākot skolas gaitas, lai viņš jau lasītu! Atgriezieties 1.klasē pie lasītprasmes apgūšanas, kad viņš tam ir gatavs un darīs ar prieku! Daudz lielākas šausmas par 4.klases literatūru ir sākumskolas lasāmās grāmatas. KĀPĒC 2.klases skolēniem ir jālasa, ja pareizi atceros, 2 lappušu teksts par Somijas Ziemassvētku rūķiem, kuru vārdus pieaudzis cilvēks nevar izlasīt!!! Mācību grāmata pilna ar ārzemju rakstnieku fragmentiem. Kur Anna Brigadere, Vilis Plūdonis, E. Birznieks-Upītis utt., utt., kas latviešu bērnam saprotami? Un tikai nesakiet, ka mūsu pašu klasiķu darbus nevar mācīt mūsdienīgi! Mums nav Buņģu un Cibiņu, nav Anneles, nav Dullā Daukas? Paši apkaujam bērnu interesi, un tad sašutuši, ka nav zināšanu un rezultātu; 2) mūsdienu kuslajiem datoriķiem un telefonistiem skolās vajag palielināt SPORTA stundu skaitu, kustēs un darbosies miesa, kustēs un darbosies smadzenes; 3) beidzam diagnosticēt, sākam prasīt darba rezultātu, nav normāli, ka beidzot 6.klasi, kas ir 2/3 no pamatizglītības, nevis prasām sekmes, prasmes, zināšanas, ko novērtējam ar konkrētām ballēm, bet diagnosticējam mistiskus apguves %, to, ko skolēns nezina, es diagnosticēju KATRĀ pārbaudes darbā. Vismaz 6.klasē ir jāatgriežas pie valsts ieskaitēm. Tā ir mana 20 darba gadu pieredze un pārliecība, strādājot skolā. Un sauciet mani, kā gribat, esmu jau viskaut ko dzirdējusi par skolotājiem, tā ka ne ar ko nepārsteigsit!
lauku kazai - izpēti vēlreiz to grafiku par ogļskābās gāzes šķīdību okeānā un mēģini to savienot ar elementārām zināšanām fizikā par gāzu šķīdību un spiedienu, bet tas tā...... Darbs protams apjomīgs - daudz teksta, grafiku, shēmu, bet tur tak viss ir priekšā parādīts, uzzīmēts - atliek tikai nolasīt - nu ja tas ir par grūtu..........???!!
Piekrītu Mūrnieces kundzei, taču pēc šodien saņemtā dabaszinību diagnosticējošā darba 9. klasei, rodas jautājums: "Vai šis ar pārspīlēti zinātniskiem jautājumiem pārblīvētais darbs neradīs nepatiku pret dabaszinātnēm turpmāk mācoties vidusskolā un tiešām ir atbilstošs Valsts standartā iekļautajiem jautājumiem bioloģijā un fizikā?" Manuprāt gandrīz vai jebkurš no šiem jautājumiem atbilst jau augstākās grūtības pakāpes uzdevumiem, kuri drīzāk gan būtu iekļaujami olimpiāžu jautājumu klāstā. Datortomogrāfijas attēlu analīze, sāpošā orgāna noteikšana šajos attēlos, ĢMO pārtika, ogļskābās gāzes uzglabāšanas iespējas okeānā un grafiks, kurš ir pilnīgi pretējs gāzu šķīšanu veicinošajiem apstākļiem, gaisa cirkulācijas virziens spraugā starp diviem siltumizolējoša materiāla ķieģeļiem. Vai tiešām mūsu uzdevums ir parādīt, cik mūsu skolnieki ir nezinoši un dzīves pieredzes nabadzīgi? (kā tas arī vēl ir 15 gadu vecumā), vai tomēr notestēt viņu pamatzināšanas. Gribētos uzzināt kādi gudrīši stāda šos Valsts nozīmes diagnosticējošos darbus? Var jau būt,ka esmu vienīgā lauku muļķīte, kam šis darbs licies nepieņemams 9. klases skolēniem? Gribētos uzzināt arī citu dabaszinību skolotāju domas. Varbūt tomēr varam apvienoties un sāk iebilst Rīgas "zinīšiem", lai netraumētu arī turpmāk bērnus?
Vispirms jāpārstrādā mācību programmas, nevar paplašināt mācību stundas, jo tā jau jāmācās līdz pusnaktij.
Ja kāda ome - skolotāja katru dienu strādā līdz 22.00 vai 23.00 tad acīmredzot nav nedz zināšanas attiecīgajā zinātnē, ne prasmes organizēt darbus. Nu neesiet liekuļi - kurš NORMĀLS skolotājs, speciālists savā zinātnē kuram ir apmēram 25 kontaktstundas katru dienu STRĀDĀ gandrīz līdz pusnaktij!?
Atbilde mammai. Skolotāja darba diena nav piecas stundas!!! Skolotāja darbs katru dienu turpinās līdz pat 22-23 vakarā! Es neuzskatu, ka skola ir katorga.
Atgriezīsimies atpakaļ pie padomju laika izglītības sistēmas! Tā bija laba un deva rezultātus. Šodien - viens murgs! Dabaszinātnes tādā traļi-vaļi līmenī, kur dominē tēmu savārstījums.
Palasiet ko māca 4.klases latviešu literatūrā tas ir murgs, kaut kādas pasakas, kas nav pasakas bet murgi un tas pats izrauts fragments, ka saprast vispār nevar. Pareizi jau laikam ir, ka grāmatu sastādītāji ir bezbērnu personas, kuras nespēj saprast bērnus un arī pieaugušos.
Tas viss būtu labi, bet ja klasē trīsdesmit skolēni un katru jaunu mācību vielu māca 30-40minūtes un nākamā stundā jau pārbaudes darbs ko var iemācīt. Uzskatu, ka bērni nav muļķi, bet ne visi it tika ātri, ka spēj šajās minūtēs apgūt perfekti. Uzskatu, ka šobrīd matemātika 4 klasē ir apmēram agrāko 6. klases līmenim. Paskatieties, kāpēc jāmāca reizināšana sadalot reizinātāju vairākos reizinātājos, ja iepriekš jau mācīts reizināšana zem svītras, tas vienkārši, lai bērns apjuktu un praktiski neko neiegūst. Katru dienu 6-7 stundas,mājas darbi 3-4 priekšmetos katru dienu,vismaz viena nodarbība pēc savas izvēles, kas arī prasa laiku. Skolotājiem darba diena 5 stundas, bet bērniem no 6.30 līdz septiņiem, astoņiem vismaz. Tad vēl regulārie projekta darbi ar zīmējumiem, gariem aprakstiem. Paskatieties, kā internetā vecāki lūdz , lai palīdz atrisināt 2.3.4. klases matemātikas uzdevumus. Šobrīd skola ir katorga gan bērniem , gan vecākiem.
Vajadzētu vispirms domāt, kā nodrošināt ķīmijas un fizikas mācīšanas kvalitāti, jo tāda sajūta , ka māca tādi skolotāji, kas velk laiku līdz pensijai vai tādi kam viss vienalga.
Vispirms ir vajadzīgi skolotāji, kas var izstāstīt bērniem tēmas saprotami nevis pa virsu un ātri, bet no sirds
Tad nu tā. Matemātika pamatskolā ir 5 stundas nedēļā, latviešu valoda - 3 stundas. Ja gribam, lai bērni prot rēķināt, viņiem ir jāspēj saprast, ko no viņiem uzdevuma veidotāji grib. Bērnu lasītprasme ir zema. Katastrofāli zema. Tāpēc, ja gribam sekmes matemātikā un dabaszinībās, tad jāpalielina stundu skaits latviešu valodā, lai skolēni spēj apgūt lasīšanas stratēģijas. Tad viņi spēs ne tikai izrēķināt, bet vispirms jau sapratīs uzdevuma nosacījumus. Pagaidām šie Mūrnieces spriedumi ir bez seguma.
Modernās tehnoloģijas bērnus attālina no zināšanu apguves dabaszinātņu priekšmetos.
Kāda apskaidrība Mūrnieces kundzei! Mūsdienu bērni mācās kā pašiem tīk, spēlē datorspēles, čato utt. Mūsdienu modernās tehnoloģijas pie tā ir novedušas, ka nekas cits neinteresē. Vecāki ar šo moderno problēmu netiek galā un nezin ko iesākt. Visu vajadzētu ar mēru, ne tagad būs skolotāji vainīgi, ka bērniņi nemācās.
"Latvijā ir relatīvi maz pamatskolēnu ar labiem un izciliem sasniegumiem matemātikā un dabaszinātnēs." un tas ir tāpēc - ka no 1.klases šie priekšmeti tiek pasniegti absurdi murgoloģiski un haotiski, neieliekot nekādus sistemātiskus elementārus pamatus, bet nejēdzīgā tempā lēkājot pāri pa 100+1 metodēm, 100 dažādu veidu uzdevumiem. Bērniem nav atvēlēts laiks IZPRAST, kāpēc un ko īsti dara. Un tas tad arī noved pie rezultāta, ka pamatskolā vnk vairs netiek līdzi nekam un neko nesaprot = loģiski, ka nekādas intereses tur vairs nav. Ir BŪTISKI jāpārskata, kā , kādā tempā un veidā māca = gan matemātikā, gam dabas zinībās!
Un kur paliek latviešu valoda!!!! Ak, jā!!!! Muļķu zemē jau nevajag rakstīt, lasīt....Vairosim atbalsta pasākumus, vairosim slinkumu, nekaunību ar atbalsta pasākumiem, nepārslogosim NABAGA bērniņus...lai tik nav kaut kas jādara. UZ PRIEKŠU!!!
starp citai (m) 18.02.2016. 14:42:03
Acīmredzot neesi matemātikas draugs, bet komentārā labi redzams, ka matemātika ietekmē arī pašu komentāra kvalitāti. Saskaitu 14 interpunkcijas/ortogrāfijas kļūdas, par stilu nerunājot.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+3=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.