Pilnveidos pedagogu profesionālās kvalitātes novērtēšanu
18.01.2016. 09:13
Slava partijai! Mūsu paaudze dzīvos pilnveidotā pilnveidošanā!
IZM darba stils: “Iepriekšējais gads ir pagājis spraigās diskusijās par dažādiem izglītības sistēmas jautājumiem."
Neko teikt - vesels GADS tikai diskusijām! Tagad beidzot plānos kaut-ko nezin-ko pilnveidot. Skolotāji pēc kvalitātes pakāpēm jau tiek vērtēti vairākus gadus, cerot uz solītajām piemaksām. Nu šīs pakāpes jau zaudējušas aktualitāti, un kā noprotam, nav arī bijušas pietiekami "'pilnveidotas", bet piemaksas neviens nesagaidīja... TAGAD jāveido jaunas mapes. KURŠ KURU TE MUĻĶO? Skolotāji un bērni nav eksperimentu trusīši. Šie nebeidzamie izmēģinājumi gad` no gada ir noveduši pie izglītības sistēmas degradācijas. Rīgā uz šo brīdi trūkst vairāk kā 100 dažādu māc. priekšmetu, sākumskolas un pirmsskolas skolotāju. Tas ir vēl vairāk nekā mācību gada sākumā. Nez kāpēc?
A kas tad strādās? Varētu padomāt, ka skolās ir par daudz skolotāju. :))
Es priecājos, ka to puvekli - vērtēšanas sistēmu kāds vispār grasās kustināt. Kaut kad saņēmos un aizrakstīju visu, kas man tajā nepatīk gan ministrijai (uz ko saņēmu Papules atbildi, ka vispār jau eksperti! to visu kritērijos ir salikuši), gan arodbiedrībai, kas atbildēja, ka esot jau iecere to kustināt. Esmu pārliecināta, ka tikai aitu cienīga pacietība spēj bez iebildēm šādus kritērijus un pašu sistēmu pieņemt un pildīt - iedomājieties vien, cik netaisnīguma tajā iestrādāts - uz pakāpi var pretendēt konkursa! kārtībā, uz augstāku pakāpi nevar pretendēt, ja neesi vēl kaut kas(prakses vad vai mentors), tevi nevar vērtēt vispār, ja esi atgriezusies darbā pēc bērniņa piedzimšanas, vērtē tavu kabinetu ar 6 punktiem, kamēr grādu vai izdotu mācību grāmatu ar 1 punktu utt.
Par šādas sistēmas radīšanu, kas turklāt uz jau cik gadiem ir radījusi pilnīgi netaisnīgu atalgojumu (nav jau atšķirība tika pāris eiro vērtībā!), man šķistu normāli kādu vienkārši pie zvana piekārt! un vairs tuvu ministrijai nelaist!
Mani šī mape tā pazemoja, ka vairāk tādu nevēlos rakstīt.Strādāju skolā 30 gadus, daru darbu, kurš man patīk.Strādāju pēc labākās sirdsapziņas, ir skolēniem rezultāti visās olimpiādēs, konkursos. Bet, lūk, uz 4. pakāpi nevarēju pretendēt, jo neesot vadījusi kursus vai bijusi mentore. Nu ziniet. Svešvalodas skolotāja ieguva 4. pakāpi, jo vadīja kursus pieaugušajiem. Bet ar darbu klasē viņai pašvaki;nav disciplīnas, sadarbības ar skolēniem. Vecāki pat rakstījuši atteikumu...
Vēl citi ieguva apliecinājumi, ka uzstājušies MA. Viņiem kaimiņu pagastā to ņēma vērā, ieguva 4. pakāpi. Savukārt mūsu metodiķe ar tādu apliecinājumu neļāva pieteikties uz 4. pakāpi. Kur taisnība?
Neesmu ieguvusi nevienu pakāpi...un vai tāpēc es esmu slikta skolotāja? Mani bijušie audzēkņi nereti nāk pie manis un saka "paldies" par to ko un kā esmu mācījusi... Es nabagāka nepalieku, ja nesaņemu tos dažus eiro par milzīgajām papīru kaudzēm - ar skolēnu "paldies" saņemu krietni vairāk!!!
Ja mēs visus bērnus, prasti sakot, sastūķējam vienā iestādē - gan parastus, gan apdāvinātus, gan ar mācīšanās, gan uzvedības traucējumiem, runas traucējumiem un lērumu citām grūtībām.
Bērni, kas ir normāli, no viņiem mācās šo uzvedību, respektīvi, degradējas, zaudē motivāciju mācīties.
To es redzu pavisam noteikti. Tur pat nav jāredz, tas ir vienkārši loģiski.
Ir tāda "lieta", kā sociālā iemācīšanās teorija. Tātad mēs mācamies uzvedību viens no otra - gan pozitīvu, gan negatīvu.
Katram tomēr jāmācās starp līdzīgiem. Man grūti atbalstīt šādu mācību sistēmu, kas aizgūta no kurienes? "Rietumiem"?
Vai kāds ir saskaitījis,cik papīra,cik līdzekļu,cik laika tiek patērēts nevajadzīgi,putekļiem klātas šīs mapes pūst plauktos....Izglītība ļoti atbalsta papīra ražotni.Kāpēc man jāskatās trīs ,četrus gadus atpakaļ,es gribu dzīvot nākotnei,es gribu būt radoša.
Vai bez mistiskajām pakāpēm nevarēs strādāt ?
...Kad pilnveidos manu darba algu?
Kad pēdējo reizi ir izstrādāti kritēriji ISEC un IM darbiniekiem, kuri to visu izglītības sistēmu Latvijā sačakarējuši? Un kritēriji viņiem veselības jomā? Tomēr smags darbs visu laiku prātot, kā atkal apčakarēt skolotājus. Kamēr ,,pilnveidos'' , nebūs jāmaksā... Nekas jauns un gudrs ne tik.....Maģistratūras, kursi, ES fondi dabaszinātnēs 100-Ls programmas, 1.,2.,3. 4....pakāpju ieguve- bet TU vēl tāpat skaities muļķis, kas neprot, nezin, kam sevi atkal un atkal kādam jāpierāda. Varbūt pietiek vienreiz?
IZ zināšanai....... Zviedrija ar savu mājas darbu neuzdošanas sistēmu un 8+ ...=11 uzdevumiem 5.klasē, jau ir sū...līdz ausīm. /Tas, ja arī to sagribēsies kādam te izprovēt..../
Skolotāja ar 40 gadu stāžu.
Jau tālajā 1989.gadā, kad tikko beigusi pedagoģisko skolu, sāku strādāt, man viena skolotāja teica tā:"Galvenais, lai tev papīri ir kārtībā. Lai ir visi plāni, atskaites utt. Ja nesanāk laika rakstīt, palaid bērnus paspēlēties un tik raksti. Pārbaudītājiem patīk, ja ir papīri, reālais darbs viņus neinteresē" Un tajā laikā tie papīri bija jāraksta ar roku, datoru vēl nebija. Cik daudz laika jau ir pagājis - nekas nav mainījies - papīri, papīri, papīri. Skolotāju vērtē pēc papīru kalna, jo vairāk, jo labāks skolotājs. Atliek smagi nopūsties!!!
Bļodā sajauc medu ar citrona sulu, vīna etiķi un eļļu. Laša šķēles liek sagatavotajā marinādē un atstāj vēsā vietā uz divām stundām. Tad šķēles izņem no marinādes , cep krāsnī vai grilā no abām pusēm 4 minūtes. Pēc tam pārkaisa ar sāli. Sajauc krējumu, medu, citrona sulu, sāli un zaļos lociņus viendabīgā mērcē. Zivi pasniedz ar vārītiem kartupeļiem, salātiem un mērci. LABU APETĪTI!
Reālitātē ir divi varianti: "kvalitatīvi strādāt ar papīriem" vai godprātīgi strādāt ar skolēniem. Sapnī: vienīgais ceļš - ignorēt šo birokrātisko " pakāpju pasākumu". Ko tad vērtēs un kam piešķirs pakāpes? Varbūt ir vērts īstenot šo skaisto sapni?
Skat, skat, jau ieplānots kārtējais IZM "Kombuļu lāzeršovs 2" .
Eiropas savienības naudiņai ir milzīga nozīme. To dos, ja skolā no 7.-12.klasei būs 240 skolēnu. Tātad jāaizslēdz mazās lauku skolas, lai lielās var dzīvot. Tālākais ir skaidrs visiem. Atkritīs daļa lielākas algas prasītāju.
Darba grupā ir iekļautas visādas institūcijas, biedrības utt.,bet kur paliek Latvijas Skolu bibliotekāru biedrība. Atkal paliekam aiz svītras?! Visas prasības kā skolotājiem, pienākumi arī, bet kad jārunā par atalgojumu un vērtēšanu, tad atkal esam aizmirsti? Vai atkal pārpalikuma princips???
Papulei nauda beigusies? Atkal melnstrādnieki raks, lasot murgainās mapes, un kundze naudā mazgāsies. Riebjas!
viens otrs maģistrs ir stulbāks par bezgrādnieku.Tiešām jābeidz tās stulbās mapes taisīt.kĀPĒC lATVIJĀ IR TIK NEJĒDZIGI MINISTRI,KURI NESPĒJ SAKĀRTOT SISTĒMU.Par ko viņi saņem algu.Pedagogus iztramda līdz riebumam,bet paši nejēdz neko.
Работники ....
Komentāri
Rakstīt komentāru