Lietotājvārds
Parole
Slava partijai! Mūsu paaudze dzīvos pilnveidotā pilnveidošanā!
IZM darba stils: “Iepriekšējais gads ir pagājis spraigās diskusijās par dažādiem izglītības sistēmas jautājumiem." Neko teikt - vesels GADS tikai diskusijām! Tagad beidzot plānos kaut-ko nezin-ko pilnveidot. Skolotāji pēc kvalitātes pakāpēm jau tiek vērtēti vairākus gadus, cerot uz solītajām piemaksām. Nu šīs pakāpes jau zaudējušas aktualitāti, un kā noprotam, nav arī bijušas pietiekami "'pilnveidotas", bet piemaksas neviens nesagaidīja... TAGAD jāveido jaunas mapes. KURŠ KURU TE MUĻĶO? Skolotāji un bērni nav eksperimentu trusīši. Šie nebeidzamie izmēģinājumi gad` no gada ir noveduši pie izglītības sistēmas degradācijas. Rīgā uz šo brīdi trūkst vairāk kā 100 dažādu māc. priekšmetu, sākumskolas un pirmsskolas skolotāju. Tas ir vēl vairāk nekā mācību gada sākumā. Nez kāpēc?
Atbilde uz Lielo Jautājumu 20.01.2016. 20:40:06
A kas tad strādās? Varētu padomāt, ka skolās ir par daudz skolotāju. :))
Emily, stāžs -17 gadi 20.01.2016. 09:31:38
Es priecājos, ka to puvekli - vērtēšanas sistēmu kāds vispār grasās kustināt. Kaut kad saņēmos un aizrakstīju visu, kas man tajā nepatīk gan ministrijai (uz ko saņēmu Papules atbildi, ka vispār jau eksperti! to visu kritērijos ir salikuši), gan arodbiedrībai, kas atbildēja, ka esot jau iecere to kustināt. Esmu pārliecināta, ka tikai aitu cienīga pacietība spēj bez iebildēm šādus kritērijus un pašu sistēmu pieņemt un pildīt - iedomājieties vien, cik netaisnīguma tajā iestrādāts - uz pakāpi var pretendēt konkursa! kārtībā, uz augstāku pakāpi nevar pretendēt, ja neesi vēl kaut kas(prakses vad vai mentors), tevi nevar vērtēt vispār, ja esi atgriezusies darbā pēc bērniņa piedzimšanas, vērtē tavu kabinetu ar 6 punktiem, kamēr grādu vai izdotu mācību grāmatu ar 1 punktu utt. Par šādas sistēmas radīšanu, kas turklāt uz jau cik gadiem ir radījusi pilnīgi netaisnīgu atalgojumu (nav jau atšķirība tika pāris eiro vērtībā!), man šķistu normāli kādu vienkārši pie zvana piekārt! un vairs tuvu ministrijai nelaist!
Mani šī mape tā pazemoja, ka vairāk tādu nevēlos rakstīt.Strādāju skolā 30 gadus, daru darbu, kurš man patīk.Strādāju pēc labākās sirdsapziņas, ir skolēniem rezultāti visās olimpiādēs, konkursos. Bet, lūk, uz 4. pakāpi nevarēju pretendēt, jo neesot vadījusi kursus vai bijusi mentore. Nu ziniet. Svešvalodas skolotāja ieguva 4. pakāpi, jo vadīja kursus pieaugušajiem. Bet ar darbu klasē viņai pašvaki;nav disciplīnas, sadarbības ar skolēniem. Vecāki pat rakstījuši atteikumu... Vēl citi ieguva apliecinājumi, ka uzstājušies MA. Viņiem kaimiņu pagastā to ņēma vērā, ieguva 4. pakāpi. Savukārt mūsu metodiķe ar tādu apliecinājumu neļāva pieteikties uz 4. pakāpi. Kur taisnība?
Neesmu ieguvusi nevienu pakāpi...un vai tāpēc es esmu slikta skolotāja? Mani bijušie audzēkņi nereti nāk pie manis un saka "paldies" par to ko un kā esmu mācījusi... Es nabagāka nepalieku, ja nesaņemu tos dažus eiro par milzīgajām papīru kaudzēm - ar skolēnu "paldies" saņemu krietni vairāk!!!
Ja mēs visus bērnus, prasti sakot, sastūķējam vienā iestādē - gan parastus, gan apdāvinātus, gan ar mācīšanās, gan uzvedības traucējumiem, runas traucējumiem un lērumu citām grūtībām. Bērni, kas ir normāli, no viņiem mācās šo uzvedību, respektīvi, degradējas, zaudē motivāciju mācīties. To es redzu pavisam noteikti. Tur pat nav jāredz, tas ir vienkārši loģiski. Ir tāda "lieta", kā sociālā iemācīšanās teorija. Tātad mēs mācamies uzvedību viens no otra - gan pozitīvu, gan negatīvu. Katram tomēr jāmācās starp līdzīgiem. Man grūti atbalstīt šādu mācību sistēmu, kas aizgūta no kurienes? "Rietumiem"?
Vai kāds ir saskaitījis,cik papīra,cik līdzekļu,cik laika tiek patērēts nevajadzīgi,putekļiem klātas šīs mapes pūst plauktos....Izglītība ļoti atbalsta papīra ražotni.Kāpēc man jāskatās trīs ,četrus gadus atpakaļ,es gribu dzīvot nākotnei,es gribu būt radoša.
Lielais jautājums 19.01.2016. 19:10:46
Vai bez mistiskajām pakāpēm nevarēs strādāt ?
...Kad pilnveidos manu darba algu?
Kad pēdējo reizi ir izstrādāti kritēriji ISEC un IM darbiniekiem, kuri to visu izglītības sistēmu Latvijā sačakarējuši? Un kritēriji viņiem veselības jomā? Tomēr smags darbs visu laiku prātot, kā atkal apčakarēt skolotājus. Kamēr ,,pilnveidos'' , nebūs jāmaksā... Nekas jauns un gudrs ne tik.....Maģistratūras, kursi, ES fondi dabaszinātnēs 100-Ls programmas, 1.,2.,3. 4....pakāpju ieguve- bet TU vēl tāpat skaities muļķis, kas neprot, nezin, kam sevi atkal un atkal kādam jāpierāda. Varbūt pietiek vienreiz? IZ zināšanai....... Zviedrija ar savu mājas darbu neuzdošanas sistēmu un 8+ ...=11 uzdevumiem 5.klasē, jau ir sū...līdz ausīm. /Tas, ja arī to sagribēsies kādam te izprovēt..../ Skolotāja ar 40 gadu stāžu.
Jau tālajā 1989.gadā, kad tikko beigusi pedagoģisko skolu, sāku strādāt, man viena skolotāja teica tā:"Galvenais, lai tev papīri ir kārtībā. Lai ir visi plāni, atskaites utt. Ja nesanāk laika rakstīt, palaid bērnus paspēlēties un tik raksti. Pārbaudītājiem patīk, ja ir papīri, reālais darbs viņus neinteresē" Un tajā laikā tie papīri bija jāraksta ar roku, datoru vēl nebija. Cik daudz laika jau ir pagājis - nekas nav mainījies - papīri, papīri, papīri. Skolotāju vērtē pēc papīru kalna, jo vairāk, jo labāks skolotājs. Atliek smagi nopūsties!!!
Zheimijs Olivers_ the real one# soround sound 3.12 19.01.2016. 18:09:02
Bļodā sajauc medu ar citrona sulu, vīna etiķi un eļļu. Laša šķēles liek sagatavotajā marinādē un atstāj vēsā vietā uz divām stundām. Tad šķēles izņem no marinādes , cep krāsnī vai grilā no abām pusēm 4 minūtes. Pēc tam pārkaisa ar sāli. Sajauc krējumu, medu, citrona sulu, sāli un zaļos lociņus viendabīgā mērcē. Zivi pasniedz ar vārītiem kartupeļiem, salātiem un mērci. LABU APETĪTI!
Reālitātē ir divi varianti: "kvalitatīvi strādāt ar papīriem" vai godprātīgi strādāt ar skolēniem. Sapnī: vienīgais ceļš - ignorēt šo birokrātisko " pakāpju pasākumu". Ko tad vērtēs un kam piešķirs pakāpes? Varbūt ir vērts īstenot šo skaisto sapni?
Skat, skat, jau ieplānots kārtējais IZM "Kombuļu lāzeršovs 2" .
1,2,3-brīvs 19.01.2016. 15:59:56
Eiropas savienības naudiņai ir milzīga nozīme. To dos, ja skolā no 7.-12.klasei būs 240 skolēnu. Tātad jāaizslēdz mazās lauku skolas, lai lielās var dzīvot. Tālākais ir skaidrs visiem. Atkritīs daļa lielākas algas prasītāju.
Darba grupā ir iekļautas visādas institūcijas, biedrības utt.,bet kur paliek Latvijas Skolu bibliotekāru biedrība. Atkal paliekam aiz svītras?! Visas prasības kā skolotājiem, pienākumi arī, bet kad jārunā par atalgojumu un vērtēšanu, tad atkal esam aizmirsti? Vai atkal pārpalikuma princips???
Papulei nauda beigusies? Atkal melnstrādnieki raks, lasot murgainās mapes, un kundze naudā mazgāsies. Riebjas!
viens otrs maģistrs ir stulbāks par bezgrādnieku.Tiešām jābeidz tās stulbās mapes taisīt.kĀPĒC lATVIJĀ IR TIK NEJĒDZIGI MINISTRI,KURI NESPĒJ SAKĀRTOT SISTĒMU.Par ko viņi saņem algu.Pedagogus iztramda līdz riebumam,bet paši nejēdz neko.
Работники ....
Žetons cien. Kursante 18.01.2016. 21:47: "DIREKTORA VIETNIECE KAUT KĀDOS NEPAJAUTĀJAMOS JAUTĀJUMOS". Mūsu skolā direktorei arī izveidota "karsējmeiteņu" komanda (0,25-0,5 slodžu vietnieces, kopā 6), kas to vien dara, kā spriež un apspriež - ko vēl varētu apspriest. Gluži kā Im.Ziedoņa suns Funs - domāja, domāja un izdomāja, ka vēl ir jāpadomā. Un tā visos administratīvajos līmeņos - skolas administrācija, izglītības pārvaldes un departamenta speciālisti, eksperti, projektu vadītāji u.tt., un, protams, IZM visā krāšņumā.
Seiles demisiju ar visu viņas komandu!
Sens indiāņu sakāmvārds : JA TU ATKLĀJ, KA JĀJ UZ BEIGTA ZIRGA, KĀP NOST ! Pie mums - Latvijā - sastāda komisiju komisijas un pilnveido beigto zirgu :D
IZM un PAPULEI... 19.01.2016. 06:56:17
Ir ienākusi Eiropas savienības nauda ,kuru varēs tērēt papīru būšanai un vēl kam ??? Kāda praktiskā palīdzība ikdienas skolotājam bija no iepriekšējās ES naudas .... Cik ierēdņi paņēma sev administrēšanai ???
IZM - stulbuma kalngals! Ne ar vienu pilotu normāli galā netiek. Algu reforma iesprūda ... par miljoniem nerunāsim. Tagad atkal kārtējais PILOTS, kuru varēs atkal iebāzt ... nu turpat.
Nu, ko te par kursiem runā? Eiropas tālmācībā iegūtās kursu vienības neskaitās (mūsu sekretārīte, kas, protams, nav vairs sen nekāda sekretārīte, kā pirms pāris gadiem, bet DIREKTORA VIETNIECE KAUT KĀDOS NEPAJAUTĀJAMOS JAUTĀJUMOS) Eiropas kursus udv datu bāzē nemaz neatzīmē, jo VTT (I.Ziedonis: Viena Tante Teica): "Kuru tas intersē- gudrie Eiropas kursi?" Un skat., pēc tam PATi uz tādiem aizdevās, ka tik prom no darba, bet tas jau cits stāsts... Vārdu sakot, ko runāt par kursošanos? A kurš atrādās un stundās ies?
Bravo_Dārta 18.01.2016. 21:33:24
Tu nu gan spečuks MK noteikumos! Varbūt vēl ko derīgu tas MK ir nopublicējis? Dalies, Dārta!
Dubultnieks 18.01.2016. 21:27:42
citajam viedoklim... Pareizi teikts, ka kvalifikācija mape ir DUBULTĀ grāmatvedība!!!!
Mammai2. To Jūs lieliski pateicāt. Tiešām, arīs es savam bērnam gribu 3.līmeņa (uz skolēnu orientētu skolotāju) nevis 5. līmeņa akadēmisku teorētiķi (ar principu, kas, vai tad mēs papīrus nemākam rakstīt, vai?)
Ir muļķīgi noteikt skolotāja profesionālās darbības kvalitāti pēc savāktajiem materiāliem mapītē. Par tādu mapīti 4.kategoriju saņem arī tas kolēģis, kurš ir bez maģistratūras, bez audzināmās klases, bez publikācijām un bez citām aktivitātēm. Vai nav vienkāršāk- rēķinām darba stāžu, izglītību, pieplusojot sasniegumus, aktivitātes.
Radošs skolotājs un kontrole ir absolūti nesavienojamas lietas. Līdzko mani sāk kontrolēt, ieslēdzas kaut kādi pretestības mehānismi un gribas laisties prom no skolas, kaut gan dziļākajā būtībā darbs man patīk un sniedz gandarījumu. Ne velti esmu skolā jau vairāk kā 30 gadus. Arī ar skolēniem ir labs kontakts. Beidziet tik nenormāli regulēt, uzticieties. Skolotājs pats jutīs, kad ir nepieciešama kvalifikācijas celšana, kad palīdzība utt.
Tās izveidotās mapes,pašgatavotie uzskates līdzekļi,rakstītās māc. grāmatas nav nekas slikts, bet gribu savam bērnam mazliet šaurākas speciālizācijas skolotāju,kuram vēl ir palikusi enerģija mācīt bērnu un saprast viņa vajadzības.Vai tiešām augstskolu diplomi ir tik degradējušies,ka tās skolotājas ir pieskatāmas kā mazi bērni,nepārtraukti mācāmas,skubināmas strādāt,kursos sēdināmas. Interesanti kā jūtas bērns pārslogota pieauguša cilvēka klātbūtnē?
Piekrītu skolotajai Līgai par šo projektu kā neizdevušos efektivitātes mērīšanas metodi. Papuli aizsūtīt uz skolu pastrādāt...... , M.Seilei pēdējais laiks ar ekspertu grupu iet "mājās", jo jēgas nav nekādas no viņu darba .
Kārtējo makulatūras vākšanas kampaņu gatavo? "Galvnoje, čtob dokumenti v porjadke"©? Būtu kaut no tās pašas Somijas pamācījušies. Kāds ir skolēnu sniegums un skolotāju darba efektivitāte, kad kontrolieri un inspektori liek sistēmu mierā.
?????????????Cik ir efektīvs šis modelis.....
skolotājai 18.01.2016. 18:57:25
te vesels bars maģistru krātiņā sēž, bet klasē iet baidās!
izģērbtais 18.01.2016. 18:42:00
Patiesi, nevienā profesijā (varbūt vēl medicīnā) nenotiek tāda ņirgāšanās par cilvēku ,kā izglītībā. Vienmēr atrodas pulks "gudro", kas rautin raujas pie pedagogu vērtēšanas, prasību kritēriju paaugstināšanas. IZM taču arī jāimitē, ka visi viņi ir vajadzīgi... Arī skolu vadības (daudzās skolās) ir stipri iesēdējušās ... Jā, kursos bieži vien gadiem kāda lektora mapītēs nekas nemainās... Kaut vienreiz kādam būtu ienācis prātā kaut ko skolotāja dzīvē atvieglot!!!
>cits viedoklis 18.01.2016. 18:28:15
Uzskatu, ka 25 gadi darba stāžs ir ļoti liela pieredze un arī kvalitātes rādītājs. Bet visvairāk skolotāja darbu var novērtēt pēc skolēnu sasniegumiem kopsummā (ne jau tikai olimpiādes un konkursi - tur skolēna darbspējas, motivācija un talants nosaka ļoti daudz). Agrāk varēja jau doties izdienas pensijā. Rutīna var būt arī pēc 7 un 10 gadiem, tas ir ļoti individuāli. Formāli mapes veidot tiešam nav sarezģīti, ja piemīt loģiskā domāšana un literārais talants:) Gribētos zināt, kas ir visu šo mapju autori - uzvārdus??? bet, jautājums ir - KAM TĀS VISPĀR IR VAJADZĪGAS? Tā ir sava un citu skolotāju laika un materiālu izšķiešana - dubulta savas kvalifikācijas pierādīšana. Es veidoju mapi (krāju materiālus) savām prof. vajadzībām, lai ir no kā smelties jaunas idejas. Tā ir mana personīgā izaugsme un atskaite sev.
skolotājs-praktiķis 18.01.2016. 18:14:56
Laujiet man strādāt ar bērniem, kvalitatīvi novadīt un sagatavot stundas, pārējam murgam man neatliek laika, jo diennakts par īsu. Vai nešķiet ,ka prasības ir neadekvātas darba samaksai? Papulienei gribas teikt parupji-kaut velns tevi parautu ar visām tām mapēm! Es negribu darīt nekam nevajadzīgu darbu, izniekot savu laiku ,dzīvības enerģiju.
1. Kvalitātes pakāpes piešķirt pēc rezultātiem - olimpiāžu, eksāmenu, atsauksmju. Bez maģistra grāda augstāk par 3. pakāpi nedot. Bet stāžs gan nevar būt kritērijs - cits nostrādā visu mūžu un nejko jaunu nepasaka. 2.Direktoriem terminētus līgumus 4+4, aizliegt darbā pieņemt savus radiniekus - citādi vīrs, brālis, dēls, māte, tēvs - visi apkopēji, santehniķi, galdnieki, sargi, katrs uz 3 slodzēm, ko izpilda vienas slodzes laikā.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
2-1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.