Lietotājvārds
Parole
Metode, pati metode ir tizla! Kāpēc skolās latviešu valoda tiek mācīta tā, it kā tiktu gatavoti nākamie filologi - teikuma, priekšmets, izteicējs, visas konstrukcijas utt.? Ja bērnudārzā mans bērns krievu valodu iemācījās pusgada laikā bez problēmām, tad mazākumtautības skolās, domāju, ka ar 2 gadiem būtu gana. Runājot, runājot un gramatiku atstājot uz vēlāku laiku!!!
tā ir!
tiešām jārīkojas!!! 21.02.2016. 19:42:59
sk 19.02.2016. 14:12 Nu ko jūs brīnāties par bērniem, .. Lūk, kā tiek ievērots valodas likums. Kad šī nejēdzība beigsies?Ministra kungs, rīkojaties!!! Cien.,sk 19.02.2016. 14:12! Kāpēc Jūs tad neievērojat savas dzimtās valodas likumus??? Pavēles izteiksmē jāraksta "rīkojieties!" nevis "rīkojaties"! Kāpēc es, kas beigusi krievu skolu, to zinu un Jūs rakstāt kļūdaini? Kad šī nejēdzība beigsies? Rīkojieties taču! Rakstiet, lūdzu, savā dzimtajā valodā bez tik elementārajām kļūdām! Lai mums visiem izdodas!
Ja naudas nepietiek visām skolām, tad jāuztur tikai latviešu skolas. Jo Latvijas valsts tika dibināta lai garantētu latviešu tautas pastāvēšanu cauri gadsimtiem... kaut kā tā tajā preambulā bija rakstīts...
Strādāju mazākumtautību skolā no 1993.gada, labas grāmatas tiešām pa šiem gadiem tā arī nav izveidotas. Skolotājam pašam "jāmiksē" grāmata un izdales materiāli, īpaši jau, mācot gramatiku un leksiku.
Latviešu valodu māca ļoti vāji mazākumtautību skolās, sliktāk kā svešvalodas. Kāpēc? Kaut kam ir jāmainās.
Strādāju mazākumtautību skolā un ar skaudību skatos uz sava personīgā bērna latviešu skolu mācību grāmatām valodā un literatūrā. Pamatskolas latv.val. mācību grāmatas mazākumtautību skolā ir briesmīgas, tiek lēkāts pa gramatikas, sintakses tēmām virspusēji, paķerot kaut ko no tā, kaut ko no šitā, viss vienā putrā. Lasāmie teksti reizēm tādi, ka var tikai pabrīnīties par grāmatas veidotāju izvēli. Pārejot vidusskolas līmenī ,centralizētajā eksāmenā no mazākumtautībniekiem gaida/pieprasa tādus pašus rezultātus kā no latviešiem, bet kā to var īstenot, ja pamatskolas līmenī ir pilnīgi atšķirīga pieeja.
Atvainojos, man arī gadījusies kļūdiņa, bet manu domu jau saprast var.
Nu ko jūs brīnāties par bērniem, ja nopietnā pedagogu konferencē Daugavpilī 2015. gada pavasarī darba grupas vadītājs pieprasīja, lai jautājumi tiktu uzdoti krievu valodā?( Viņš bija vienas Daugavpils skolas skolotājs). Cits piemērs- jāizvērtē kursu nodarbība (Rīgā). Vairākas dalībnieces vispār klusē, viena izmocija: "Interesanti". Ar daudzām skolotājām pat pa ikdienišķā lietām latviski sarunāties nav iespējams. Lūk, kā tiek ievērots valodas likums. Kad šī nejēdzība beigsies? Ministra kungs, rīkojaties!!!
Ar latviešu valodu mazākumtautību skolās ir problēmas. Nesaku, ka visās, bet ir un lielas problēmas. Tikko mans bērns bija Daugavpils slimnīcā. 4. un 5.klases meitenes latviešu valodā nezināja pat krāsu nosaukumus ( spēlējām UNO), kad prasīju, kādas atzīmes latviešu valodā - teica - septiņi. Katra mācījās savā mazākumtautību skolā. Mani bērni jau pirmajā klasē zina angļu valodā krāsas. Tātad, latviešu valodu māca ļoti vāji mazākumtautību skolās, sliktāk kā svešvalodas. Kaut kam ir jāmainās.
Pārlasīju tekstu un atradu dažas nopietnas neuzmanības radītas kļūdas: nevis divdabja teikums, bet, protams, divdabja teiciens, arī "knikšķis".
Slikta ir pati ideja - lēkšana augstāk par galvu. Var slēgt darības, ka jaunais, vecais ministrs tā arī neuzzinās patiesību, jo tik un tā viņam būs jānolaižas uz mūsu grēcīgās zemes un jāielien birokrātijas krātiņā. Kura ministrijas ierēdne pieļaus, ka viņa ir slikti vadījusi reformu (Papules kdze vispirmāk) , un tālāk augšup pa lejupslīdošām kāpnēm. Būtu lieliski, ja jaunais, vecais ministrs savā laikā sakārtotu pašu standartu sistēmu, atbrīvotu skolotājus no papīru kalniem. Es nezinu, kādam brīnumam (pārdabiskam lēcienam, knišķim) ir jānotiek pirmklasnieka galvā, lai viņš jau OTRAJĀ klasē zinātu , kas ir divdabis un divdabja teikums, kas ir saliktie laiki dažādās formās. Turklāt mazākumtautību skolās!!! Vai tas būtu tas vienotais latviešu valodas standarts? Vai tiešām visas titulēto autoru kolektīvu spīdekles nezina, ka svešvalodu (jātiek vaļā no ambiciozā termina "LAT-2") mācot, KATRA KONSTRUKCIJA mācāma tā, lai stundas laikā tā tiktu atkārtota 10 - 15 reizes, turklāt ne tikai reprodukcijas, bet arī produkcijas līmenī. Kā var uzdrīkstēties runāt par vienotu latviešu valodas standartu, ja apgūstamais laviešu valodas apjoms PĒC BŪTĪBAS nevar būt vienāds. Bet par akcentu es gribu minēt tikai vienu piemēru. Viens no izcilākajiem ne tikai sava, bet visu laiku filologiem un arī poliglotiem Sergejs Averincevs savu lekciju Kijevas garīgajā akadēmijā sāka, atvainodamies , ka klātesošo dzirdei varētu šķist griezīga viņa izruna. Kauns par mūsu vistu kūti!
Nu cik var! Sāciet ar pirmsskolas iestādēm! Un tikai tad ar skolu - 1.klasi. Pie mums viss ačgārni - sāka ar vidusskolu, bet šobrīd vēl nav īstas kārtības valodas ziņā pirmsskolās, no kurienes bērns aiziet uz skolu. Būs dārziņā viss latviešu valodā, skolām nebūs problēmu vai to būs daudz mazāk.
Sāciet ar sevi un stingri ievērojiet likumus - viens likums, viena taisnība visiem.
Ja likums pieņemts, tad nevajadzētu būt šaubām par tā ievērošanu, turklāt valstiskā mērogā! Kā tas pašlaik ir ar valodas ievērošanas proporcijām mazākumtautības skolās.
Tur arī sākas problēmas ēnu ekonomikai, korumpētībai un neticībai valstij - likumi ir, bet neviens tos neievēro.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
1+1=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.