Lietotājvārds
Parole
Kāpēc deputātu skaits nesamazinās 1/3? Kāpēc deputātiem ir alga un + par visu, kur kaut drusku pakust? Mums- kontaktstunda un +pārējais par velti! Tur gan atrastos ietaupījums.
skolotāja laukos 28.04.2016. 13:50:53
Jā, nu nez kā tie augstie kungi vēl varētu izdomāt par ko un kā mūs pazemot. Izrādās, ka skolotājus sodīs par to, ka valsti pamet tūkstoši. Vispār to skolēnu skaita palielināšanu varētu kaut kā citādi nosaukt.
Riebjas runas 27.04.2016. 19:29:09
par to, ka tik un tik skolotāju pavisam un tik un tik bērni. Izdalām un dabūjam cik bērnu uz vienu skolotāju. Bet mūsu skolā ir vismaz 6 vai 7 skolotāji, kuriem nav pilnas likmes, bet ir mācību priekšmeti, kurus māca vairāki kaimiņu skolas pedagogi, jo teiksim 3 skolotājiem stundu par maz, bet 2 nevar tik daudz stundu paņemt. Izdomās pievienot jaunu mācību, kur atkal vajadzēs jaunu skolotāju uz 8 stundām un atkal skolotāju skaits pieaugs
Vispār interesanti, kāpēc alga ir atkarīga tikai no skolēnu skaita, priekš gatavošanās, skaidrošanas, prezentēšanas nav nozīmes , cik cilvēku. Tas ir ieguldītais darbs. Rakstu darbu labošana, pieskatīšana, tad jā. Tad sanāk svarīgākais ir rakstu darbi un pieskatīšana. Laba izglītība. Un kā apvienotajās klasēs -gatavojas dubultā , saņem pusi. Apdalīti i bērni ,i skolotāji. Bet vadība klusē, tā var noņemt naudu un viss. Visiem skolotājiem jābūt algām, kas atbilst skolotāju darbam. Domāju tam nav dikti jāatšķiras - vairāk vai mazāk skolēnu.Varētu kāds pateikt skolotāja pienākumus ,konkrēti. Ja ne, tad uzliek pienākumu daudz, bet samaksa izpaliek. Atkal vadībai izdevīgi.
Kāpēc neviens nerunā par to, ka likme būs 30 stundas! ????.... .kur tad tās ņemt?...
Samaksu par likmi jau varbūt palielinās. Bet neviens jau nesola, ka visiem skolotājiem katrā skolā garantēs likmi. Likme būs katram pašam jāmeklē.
Nu ko, vajadzētu arī izrēķināt maksimāli pieļaujamo ministrijas ierēdņu un visādu papīru bīdītāju skaitu uz Latvijas skolēnu un skolotāju skaitu. Varētu arī salīdzinošu grafiku izveidot, kā tas ir audzis pa gadiem. Vēl jau būtu iierēdņu skaitā jāieliek visādi izglītības un karjeras centri, kas neatbild ne par ko.
Tad jau uz izglītības kvalītāti necerēt. Ja vien vecāki nesāks dumpoties un nepieprasīs lielāku skolotāju daudzumu ... Taču savākt vienkopus cilvēkus no tik dažādām sociālajām grupām.... Pie tam ņemot vērā, ka šādus centienus žurnālisti, pēc savu bosu pavēls "noraks" pie pirmajiem panākumiem..,.
Miglā tīts 25.04.2016. 20:21:15
Nekā konkrēta. Kaut kādi solījumi. Kārtējais IZM burbulis. Tas viss izgaisīs pavisam drīz.
Nu re, kā tās āža kājas jau lien ārā no Papules kristītā modeļa. Beigās, mīļie kolēģi, mēs vēl mīnusos paliksim, bet sabiedrībai būs piekliegtas ausis ar milzīgo algu pieaugumu skolotājiem
Ja vidusskolā 12 klases, katrā pa 5-8 skolēniem, ( vidusskolas klasēs pat 2-5 ) un skolā(bez interešu izglītības "skolotājiem no citurienes") ir 22 skolotāji (vai-sauc kā gribi pedagogi) un viņu vidējā alga jau tagad pirms nodokļu nomaksas 600-700 eiro, vai slikti? Un ,ja atkal kontakstundas būs 21, tad skaidri un gaiši- daļa skolotāju tās atlikušās 9 stundas nedēļā "rullēs gurķi"- ne jau 5 skolēniem 9 stundas labos mājas darbus, ne tik ilgi gatavosies nākamajai dienai!
Kada jega no tas "lielas" algas ja skolotajam palielinas skolenu skaits? Nu jega ir bet mazaka ar to visu ka skolotajam bus jastrada ar vairakiem berniem vienlaicigi tikai pazeminas bernu atzimes jo vini nemaceaman ir 3 skolu pieredze tgd 9kl.d Pirmaja bija 31skolens man riebas skola un atzimes 4 5 nakamaja 21 berns taja atzimes bija 5-7 nu lat val vienugad 3 bet taja nekad nejiet labi pedejaja kura es tagad eju ir 11 berni un manas atzimes ir 7-9 un lat val 5 atvainojiet par gramatiku man latvoesu valoda ipasi velprojam nejiet
Strādāju Rīgā, mums klases pa 30 bērniem, tad sanāk 15,7 uz viena skolotāja (speciāli izdalīju). Tad jau 16 varētu dabūt, ja klasē būtu 32. Bet ja klases platība (kā mūsu vēsturiskajā ēkā) ir 48 kv.m., tad pēc jaunajiem MK noteikumiem varēs būt tikai 24 skolēni. Bet tādu klašu mūsu skolā nav! Minimālais ir 25 un tāda ir tikai viena klase, pārējās ir līdz 30, 31.
interesanti 25.04.2016. 14:56:39
Visos pedagogu kursos iet runa par to,ka izglītības kvalitāti un bērnu emocionālo labsajūtu var radīt nelielās klasēs.Kādēļ šie pētījumi un ieteikumi netiek ņemti vērā. Aizejot uz atklātajām stundām ir skaidrs,ka lielajās klasēs skolotājs nespēj strādāt kvalitatīvi. Un nejau tāpēc, ka negrib,bet tāpēc ka vielu iemācīt dažādiem bērniem 40 min. nav iespējams.
Atslēgas vārds šajā uzbraucienā ar proporcijām ir "vidēji". Te ir īstais mīnu lauks.
pareģojums 25.04.2016. 14:12:32
Nesaprotu, kā var skola precīzi paredzēt nākamā mācību gada skolēnu skaitu jau maijā, jo nākamā mācību gada naudu, kas seko skolēnam dala pēc maijā iesniegtā skolēnu skaita. Vasarā daudzi skolēni maina skolas, bet naudiņa jau ir ieplānota uz esošo skolēnu skaitu...?
Mēģināju atvērt izcelto teikuma daļu "sagatavoto pedagogu atalgojuma modeli..." un nokļuvu pie iepriekšējā raksta. Bet kur tad dokuments, kura dēļ notiks preses konference?
piemēros šādus papildus koeficientus (tie koeficienti, kurus skar izmaiņas): qpedagoģiskās un sociālās korekcijas programmās skolēnu skaitam – koeficientu 1,1; qskolēnu (bērnu) skaitam, kas apgūst speciālās izglītības programmas speciālās izglītības klasēs (grupās) vai integrēti vispārējās izglītības iestādēs, – koeficientu 2; qNeklātienes (tai skaitā – tālmācības) vispārējās izglītības programmās piemēro koeficientu 0,5; qEksterņiem – koeficients 0,08. Valsts ģimnāzijām neko nepiemēros?
Varbūt lētāk sanāktu magnetofons...
Naudas avots 25.04.2016. 13:52:37
valstī noteiks vidējo skolēnu skaitu lielāku, tas ir – vidēji 11,86 skolēni pret vienu pedagogu mēneša likmi. Turpmāk 11 novados, kuru administratīvajā teritorijā skolēnu skaits (vispārizglītojošās dienas skolās) ir 0,5 skolēni uz 1 kvadrātkilometru būs jābūt 9,5 skolēniem uz vienu pedagoga mēneša darba likmi. Pārējos novados un pilsētu novados – 11,5 skolēniem uz vienu pedagoga mēneša darba likmi, novada pilsētām (21 reģionālās attīstības centrs) bez novada teritorijas – 12,1 skolēns. Pierīgas novados, kuru administratīvajā teritorijā skolēnu skaits (vispārizglītojošās dienas skolās) ir 3,5 skolēni uz vienu kvadrātkilometru un vairāk – 14 skolēni attiecībā pret vienu pedagoga mēneša darba likmi. Republikas pilsētās – 16,5 skolēni attiecībā pret vienu pedagoga mēneša darba likmi.
Modelis paredz, ka vienu pedagoga darba slodzi veidos 30 darba stundas nedēļā jeb 21 kontaktstunda un 9 stundas sagatavošanās darbam. Vienā skolā skolotājs varēs strādāt 1,3 slodzes, bet tas neizslēgs iespēju, strādāt arī citās skolās.
aprēķinot normēto bērnu un skolēnu skaitu katrā izglītības pakāpē, piemēros: · 5-6 gadīgo skolēnu skaitam – koeficientu 1; · 1.-6. klases skolēnu skaitam – koeficientu 1; · 7.-9. klases skolēnu skaitam – koeficientu 1,3; Atšķirīgi koeficienti tiek piemēroti, ja skolēnu skaits 7.-9. klašu posmā nav mazāks par MK noteikto (piemēram, novados, ja ir mazāks par 21 skolēniem – piemēro 1, savukārt pārējiem – koeficients 1,3) · 10.-12. klases skolēnu skaitam – koeficientu 1,4. Atšķirīgi koeficienti tiek piemēroti, ja skolēnu skaits 10.-12. klašu posmā nav mazāks par MK noteikto (piemēram, novados, ja ir mazāks par 27 skolēniem vidusskolas klasēs – piemēro 1, savukārt pārējiem – koeficients 1,3) Koeficienti izglītības pakāpēm ir atkarīgi no vidējo mācību stundu skaita attiecīgajai izglītības pakāpei. Netiek saglabāts „mazās skolas” koeficients.
Bibliotekārei 25.04.2016. 13:34:23
Ja bibliotekārs vienu grāmatu apstrādā stundu, tad nav kaut kas kārtībā un šādam cilvēkam nevajadzētu maksāt algu, bet paskatīties pēc profesionālāka!
Sāku skaitļot. Piemēram, Mārupe ir Pierīgas novads. Te proporcija skolēns uz vienu skolotāju ir 22. 45 :1. Ņēmu vērā skolēnu skaitu skolās nevis skolēnu skaitu novadā. Kas jādara, kam jānotiek? Kādi rēķinu vajadzīgi papildus? Cik Mārupes novada skolās mācās rīdzinieku? Cik mārupiešu mācās Rīgā? Kurus mest laukā? Kurus saukt atpakaļ? Varbūt jāsakas kustībai "Naudiņ, nāc mājās!". Bet nekaitētu arī par prātiņu atcerēties.
rīdziniece 25.04.2016. 13:26:42
Cerēju izlasīt - iecerētā algu reforma paredz IEVĒROJAMI SAMAZINĀT BIROKRĀTISKO APARĀTU skolās, departamentos un skolu pārvaldēs, un, protams, IZM. Kad rudenī Jansone solīja 1 dir.vietn. uz katriem 200 izglītojamajiem, bet, ja skolēnu ir 100, tad tikai 1/2 likmes, mēs skolā cerībās smaidījām līdz ausīm. Šobrīd, lasot komentārus, secinām, ka neesam vienīgā skola, kur "izlaidumā skolas administrācijas uz skatuves ir vairāk kā absolventu" (citātu šodien izlasīju komentāros!).
Jaunajā modelī neredzu arī sevi - sociālais pedagogs. Tas nekas, ka skolā esmu sociālais pedagogs, psihologs, mamma, izmeklētājs, pedagogs, viss vienā, bet alga?
velbraucēja 25.04.2016. 13:12:46
Būs kā ar Kr.Barona ielu - rudenī saliek bruģakmeņus, pavasarī konstatē 150 defektus, un tad atceras, ka jālauž viss augšā un jāliek caurules.
bibliotekāre 25.04.2016. 13:10:52
Nevaru jaunajā modelī ieraudzīt sevi- kā tad palika ar skolas bibliotekāriem, cik liela slodze un cik par to vēl samaksās, par darbu, kur jāpārzina šādas tādas nianses ( vienas jaunas grāmatas apstrāde ALISE aizņem vismaz stundu???)- kur esmu es!
Rīdziniece 25.04.2016. 12:52:11
Es labāk klasē tad redzu vēl papildu piecas galviņas, bet algu toies saņemu par 300 eur lielāku!
Gribētos zināt, kad pienāks laiki, ka arī politiķu skaits būs diferencēts atbilstoši iedzīvotāju skaitam Latvijā...
pilnīgā bezjēgā - skolotāju skaits mūsu izglītības sistēmā taču ir atkarīgs no mācāmo priekšmetu skaita. ja valdība tikai domā kā ieviest aizvien vēl jaunus priekšmetus uz nemaināmo skolēnu slodzi, tad tā sanāk, ka skolā strādā psiholoģijas skolotājs, kam ir 2 stundas nbedēļā vai ekonomikas skolotājs, kam ir četras stundas nedēļā. un tas nekādi neiespaido kopējās izmaksas algām. besī, ka ar reformām nodarbojas cilvēki, kas sistēmu vispār nesaprot.
Solīts makā nekrīt....
Parēķinot vēl - ja vidusskolā klasē ir 32skolēni, visi mācās visu kopā, arī svešvalodas nedala grupās, tad uz viņiek pienākas 2 skolotāja slodzes. 42 - 36 = 6. Ar šīm 6 stundām jāapmaksā klases audzināšana un visu skolotāju konsultācijas, labošanas, gatavošanās stundām. Ja klasē ir 22 skolēni (atļauts atvērt klasi), tad uz viņiem ir apmaksātas 28,875 stundas, kas pat nesedz visu mācību programmu, pietrūkst vairāk kā 7 stundas (kā sadalīt brālīgi par velti vadītas mācību stundas vai arī vadīt šīs stundas zālē vairākās klasēm kopā?) un neviens nesaņem neko par audzināšanu, labošanu, gatavošanos. Ja skolā nav mazo klašu, tad nav n okā segt šo iztrūkumu. Tātad šis ir genocīds pret tām skolām, kur ir liels vidusskolas īpatsvars. Un tas viss laikā, kad skaļi tiek domāts par obligātu vidusskolu???
Administratīvās slūžas ir atvērušās un sākušies informācijas plūdi. Pazūd pamata likumdošana un tā ir darba likumdošana. Kaut kāda ministrija, kaut kāds ierēdnis sāk pēc savas iegribas niekoties ar skolotāju (cilvēki taču!!) darba laiku un fiziskajiem un garīgajiem spēkiem. Šādu "reformu" var salīdzināt vienīgi ar ceļa rulli. Fonā ir jaušamas novadu teritoriālās reformas aprises. Un vēl . Šī dzīvo un mirušo dvēseļu skaitīšana atgādina dzimtcilvēku skaitīšanu Vidzemē 17. - 18. gs. Tad nu vajadzētu atprasīt Rīgas Domei tos ļaužus, kas nopirkti ar deklarēšanās mānekli.
Īsti nesaprotu, uz ko iet izglītība - uz kvalitāti, vai kvantitāti! Sāku justies kā fabrikā, kurā ražo detaļas, bez emocijām...visu pēc vienas šnites...tikai vēl atbildība klāt...
Kad beidzot vienā katlā pārstās likt pedagogus un skolotājus? Arī tagad nav skaidrs, kā tad to proporciju rēķinās. Kamēr bibliotekārs, psihologs, sporta darba organizators, karjeras konsultants, pulciņu skolotāji un vēl vesela virkne skolas darbinieku ir pedagogi un tiek iekļauti proporcijas aprēķinā, tikmēr arī skaits izskatīsies mazs, bet klasē kā sēdēs, tā sēdēs 30 bērni... Plus vēl tas viss tiek dalīts uz likmi, kura ir 21 stundu, bet vidusskolā kontakstundas ir jau 36 nedēļā plus dalījums grupās, kas šo visu palielina pat līdz teju 50.
Paredzu jau kāda šūmēšanās sekos, bet, draugi, domājot loģiski, viss taču ir līdzsvarā. Nezūdāmības likums. Algas palielinās - kaut kur jārēķinās ar mīnusiem...
Fatastiski!

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
7+9=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.