Lietotājvārds
Parole
Es zinu vārdu" plaģiāts", bet kas slēpjas aiz flaģiātisma? Drīkst neatbildēt! Ceru, ka tas nav pedagogs!
"Domāšana sākas tikai tad, kad reaģējot uz saņemto informāciju, jautājumus sāk uzdot tie, kas mācās. " Parādiet man, kā jūsu 32 bērnu klasēs 40 minūtēs notiek tā jautājumu uzdošana?! Un kā tāda ir iespējama vispār šādā shēmā? Nav. Un nebūs - tas viss ir demagoģija un tukšas pīles "lai labi izklausās".
Un tā runā cilvēks, kurš uzņēmies vadīt izglītības nozari. Domāšana nevar būt ne kristiska, ne liriska, ne dramatiska. Tā vai nu ir , vai nav. Ja tās nav, NEVIENS , nevarēs izdarīt tā, lai tā būtu. Neviens nevar iemācīt citu domāt. Vēl vairāk, nav nekādas garantijas, ka jelkāda izglītības sistēma var panākt, lai skolēns pēkšņi saprastu un sāktu domāt. Turklāt tas var būt diezgan nepatīkami gan skolai, gan IZMai, jo domājošs cilvēks var izrādīties ļoti neērts cinītis IZM pašlepnajai, bezgaliedomīgajai karietei. To, ko ministra kungs sauc par kritisko domāšanu, labākajā gadījumā varētu nosaukt par kritisku kalkulēšanu (skaitļošanu). Interesanti, kas no izmietēm un izmiešiem palīdzēja ievazāt mūsu garīgajā dzīvē terminu "kritiskā domāšana" un vēl veselu metodiku arsenālu, lai apkarotu cilvēku veselo saprātu. Nu nav tādas domāšanas! Ir kaut kādas gaisā pakārtas teorijas un no domāšanas atrauti praktiskie darbi. Ja ministrs turpinās fleitēt to pašu meldiņu, tad mēs nekad neizkļūsim no salasīto "intelektuālo" grabažu čupas.
Uzminiet par ko nedrīkst un nedrīkstēs kritiski domāt ... pateikšu priekšā - tās ir (būs) pastāvošās varas noteiktās sabiedrības pārvaldes dogmas...
xi xi - mammai 08.03.2016. 07:46:25
Nu , ja Dievs prata nav devis un atstajis tikai emocijas ...tad jau jadoma cik gandariti ir skolotaji sanjemot jusu audzinashanas produktu un pastavigas pretenzijas....nabaga skolotaajas
Flaģiātisms. Tā nav domāšana, bet zagšana. Ministram tuvas flaģiātisma tieksmes.
re cik labi 07.03.2016. 21:58:06
Kārlis iemācījies divus gudrus vārdus.......malacis!!!! Tagad mācies šos- Blūma taksonomija. varēsi????
iz skolas->tantīte 07.03.2016. 21:36:35
"...ne par dzīvē pielietojamām prasmēm..." - nu, lūdzu, kaut vienu! Autovadītāja tiesības (maksas pakalpojums)? Uzcept omleti (skolā māca)? Ko? Kaut kas aizskāris ar tiem "zpd". Ja godīgi, tad ZPD reāli strādā labi ja 1% no visiem tiem, kas izliekas, ka strādā. Pārējo kvalitāte no "z" viedokļa - nekāda. Cita lieta, protams, ka viņi saprot, ka tas viss process notiek un, visticamāk, no tā tiek atbaidīti uz mūžu. Bet, grozies kā gribi, strādājot skolā tomēr var pamanīt, ka cilvēkbērni izaug. Vairāk vai mazāk, bet gūst no šī procesa - skološanās. Jo mazāk mēs mācīsim to, kas "dzīvē vajadzīgs", jo vairāk viņi gūs no paša mācīšanās procesa, kas tad arī visvairāk būs "dzīvē vajadzīgs". Un ne jau vecākiem vai skolotājiem būtu strikti jāpasaka - tu būsi dakteris (nu, piemēram).
tantīte -> iz skolas 07.03.2016. 21:03:07
es jau tikai par to, ka šobrīd galvenais ir sagatavot skolēnus testu pildīšanai, kas ir vienkārši attīstāma iemaņa. bet, kas neliecina ne par dziļām zināšanām, ne par dzīvē pielietojamām prasmēm. un tas, kas notiek šobrīd mācību olimpiādēs, cik tās ir sasteigtas, pavirši organizētas un kāds cirks notiek ar zpd, ko šībrīža skolēni nemaz negrib rakstīt. un tas ir tikai normāli, jo cik tad no viņiem taisās kļūt par akadēmiskiem zinātniekiem. tā vietā skolēni labprāt strādātu dažādus radošus izpētes darbus, turklāt mūsdienu tehnoloģiju attīstība un pieejamība to mierīgi pieļautu. bet zpd konferenču organizatori izturās tā, it kā bērni pa varītēm lauztos tos zpd darbus rakstīt un skolotājiem būtu konkurss par to, kurš drīkstēs vadīt.
Gada glezna 07.03.2016. 20:45:08
Neba jau pirmo reizi izglītības ministrs, un joprojām nezin, ka LU tagad negatavo skolotājus, kas zin materiālu, bet tikai tādus, kas noklausījušies "labas pedagoģiskas uzvedības" kursus biezā slānī.
ja būs kritiskā domāšana, tad vienotību valdībā neredzēt
Var jau skaisti runāt par visādām domāšanām, izmantošanu dzīvē, bet visu nosaka sausā statistika - kādi ir procenti Valsts pārbaudes darbos, centralizētajos eksāmenos, olimpiādēs. Pēc tā vērtē skolas, veido skolu reitingus. Tad mammītēm neinteresē, cik kritiski domā šī skolas skolēni, cik vajadzīgās zināšanas apgūtas. Vecākiem interesē tikai sausā statistika.
negribas tālāk lasīt: sekos tukša muldēšana.
Kārtējās bezsatura pļāpas. Kārtējā kvalifikācijas paaugstināšana. Un tik paaugstinām, bet skolēni nez kāpēc domā aizvien mazāk, kur nu vēl kritiski. Ha, ha. Nav jau ne procesi apgūti, kā domāt, ne satura domāšanai - zināšanu. Latvijas izgl. sist. darboņi sapratuši pusi no šīs smalkās koncepcijas, kura paredz, ka ne tikai jāpiebāž galvas ar zināšanām, bet arī jāmāca tās lietot. Šķiet, ka paši lāgā nezina, ko nozīmē domāt kritiski, vai citādi regulāri popularizētu blēņas, kuras te lasāmas.
iz skolas->tantīte 07.03.2016. 16:49:34
Kur ir saraksts ar "tantītei" vajadzīgajām zināšanām un prasmēm. Esmu gatavs! Ja "tantītei" šķiet, ka tās būtu prasmes strādāt ar informācijas tehnoloģijām, piemēram, tad tās varbūt īpaši jāpamācās tieši "tantītei". Šaubos, ka viņas bērniem tādu nav. Kad reiz beigsies šie stāsti par "dzīvē vajadzīgo"!? Izglītība nav tas pats, kas dzīvē vajadzīgais.
Nu gan jaunumu pateica- kritisko domāšanu! It kā to mēs nedarītu jau gadu gadiem. Tukša runāšana.
tantīte -> ... 07.03.2016. 14:57:58
paldies par rūpēm! , kā reiz maniem bērniem gan ar eksāmeniem, gan olimpiādēm, gan zpd viss ir vislabākajā kārtībā. tikai man žēl tikai man žēl tā nevajadzīgi patērētā laika un enerģijas, jo to varēja tērēt mācoties kā 21. gadsimtā, nevis kā 20. gadsimta vidū un apgūt dzīvei vajadzīgas zināšanas un prasmes , nevis pseidoakadēmiskas zināšanas un nekur nevajadzīgas prasmes.
Šadurskis arī samācījies modes vārdiņus, tagad kā papagailis skandina?
no skolas 07.03.2016. 12:19 Domāšana sākas tikai tad, kad reaģējot uz saņemto informāciju, jautājumus sāk uzdot tie, kas mācās. Tāpat ar skolotājiem - kamēr skolotāji klusēs un nejautās, IZM ierēdņiem nebūs jādomā.
Kas tas par sviestu, ka iebilst nav jēgas?! Kur Jūs, SKOLOTĀJI, esat tikuši, nepārtraukti neiebilzdami, skaitīdami kā mantru - iebilst nav vērts, nav vērts? Pār Raiņa kapiem lido vārnas un žēli ķērc.... KAS NOTIEK?! Kad Jūs, beidzot, sāksiet protestēt!! CIK VAR? Neviens Jūsu vietā to nedarīs!!
Nogurušais. 07.03.2016. 14:15:33
Katrs ministrs nāk ar jaunām, graujošām' idejām. Sēžam kā uz vulkāna. Vai vienreiz var beigt raustīt un reorganizēt to par ko pašiem maz sapratnes.Vai tiešam skola un skolotāji ir tikai instruments augstākstāvošo ierēdņu kabatu pildīšanai.Šie visi jauninājumi ir bezjēdzīgi, bet iebilst nav vērts, jo izglītības ministrs savu nostāju parādīja ar teikumu; pazaudēs darbu kādi nieka pāris simts , tie nav tūkstoši. Kauns par tādu ministru.
izlasīju e-klasē apollo.lv reklāmu 07.03.2016. 12:59:19
«Tieši jūnija sākuma planētu izvietojums skar Latvijas horoskopa svarīgākos punktus, sakustinot to, bet šoreiz ļoti spriedzes piesātinātā veidā. Jānotiek brīnumam, lai Latvijai paietu secen tautas masas aizskaroša informācija un notikumi. Jebkurā gadījumā gada vidus ir būtisks pagrieziena punkts ilgtermiņa Latvijas attīstībai. Reizē tas ir arī dažas katastrofas, satricinājumi vai sabiedriski politiski neprātīgu lēmumu laiks. Laika periods ietiecas arī Jāņos, kas var būt bīstamāki nekā daudzi iepriekšējie, kopā ņemti,» raksta astrologs Kristaps Baņķis
Domāšana sākas tikai tad, kad reaģējot uz saņemto informāciju, jautājumus sāk uzdot tie, kas mācās. Tāpat ar skolotājiem - kamēr skolotāji klusēs un nejautās, IZM ierēdņiem nebūs jādomā. Varēs tā kā šorīt Šadurskis "Rīta Panorāmā" paziņot, ka Ikšķiles vidusskolas direktora Česlava Batņas piedāvātais alternatīvais skolotāju algu modelis ir labākais, bet "nelaime tāda, ka Izglītības un zinātnes ministrija nedrukā naudu". Līdz ar to Ikšķiles vidusskolas direktora izstrādātais alternatīvais skolotāju atalgojuma modelis "nav īsti reālistisks", un mēs, cienījamās kolēģes, jūnija beigās saņemsim IZM ierēdņu "garadarbu".
...->tantīte 07.03.2016. 12:05:57
Cik var noprast, ka tev nav gājis ne ar PD skolā, ne arī olimpiādēs, jo savādāk grūti izprast tavu "loti kritisko" domāšanu.Olimpiādes parasti ir zināšanu un loģiskās domāšanas apvienojums. Ja diemžēl nav ne viens, ne otrs, tad ir diezgan liels tukšums, jo ar vienu vien kritisko domāsanu nekur nenonāksi. Bet tev un taviem bērniem varu novēlēt veiksmi bez zināšanām domāt kritiski...
Tā nav daiļliteratūra, tāpēc jārunā lietišķi nevis epitetos- vajag atšķirt svarīgāko no mazsvarīgā (protams, ja jūs mani spējīgs saprast).
tantīte -> ... 07.03.2016. 11:28:31
vispār jau te viena amerikāņu izglītības projekta dēļ pie mums pieņemts visparastāko loģisko diskursīvo domāšanu saukt par kritisko domāšanu. to gan vajadzētu attīstīt jau pirms skolas vecuma un skolā tikai tā kārtīgi izmantot. jā un domāšanu nevar iemācīt, kā reizesrēķinu - to var attīstīt. bet ne jau ar stulbajiem valsts pārbaudes darbiem, absolūti fantasmagoriskajām mācību priekšmetu olimpiādēm vai totāli novecojušajiem un pilnīgu jēgu zaudējušajiem ZPD.
mēs šobrīd mācām bērnus, lai viņi varētu nokārtot valsts pārbaudes darbus. to nosaka izglītības likums un to no mums gaida vecāki un skolēni. un viss pārējais ir pretīga demagoģija. visas šīs skaistās idejas - radošums, kritiskā domāšana, sadarbība, komunikāciju prasmes, personības holistiska attīstība - ar 32 skolēniem klasē un vienu stundu (40 min.) nedēļā???
Vīrs vardā UVE 07.03.2016. 11:17:33
Tas ir ļoti labi. Tas derētu arī IZM!
Vispirms būtu labi jāiemāca pamati un tikai pēc tam var iemācīt kritisko domāšanu. Mēs atkal visu sākam no otra galā. Tā iet, ka viduvējības un cilvēki ar zemu izglītības kvalitāti tiek pie lēmuma pieņemšanas. Tālāk jau par savu aprobežotību neko neredz
mamma cien Līgai 07.03.2016. 10:36:01
Manis pēc Jūs personīgi varat iedzert kafiju, vai nu kas Jums palīdz izlikties par aklu un neko nesaprotošu lasītāju.
Lai atskirtu graudus no pelavām vispirms jazina , kas ir graudi, kas pelavas , nevis jademagogee par to, kas ir kas. Latvbijas politikji loti labi pierada ar savu kritisko domashanu kas shaja valsatii ir kas .
Par ko jūs vispāt, mamma, runājat? Pati saprotat? Tad par tautas varoņiem kiedzat, kas attiecas uz cilvēkdrošības mācību priekšmetu, tad kaut kādas mistiskas sazvērestības teorijas bīdat. Iedzeriet kafiju labāk, pārāk nervoza esat. :)
"K.Šadurskis sarunā uzsvēra, ka globālas informācijas plūsmas ietekme, plaši izmantotās sabiedriskās domas manipulācijas metodes jau kļuvušas par plaši pielietotu 21.gadsimta militāro resursu." Un šo ļoti klaji un uzskatāmi demonstrē Latvijas politiskās un ierēdniecības personas = izmantojot minētos militāros ieročus pret savu tautu. E-klases "aktualitāšu" slejas kā reiz ir perfekts uzskates līdzeklis.
Nu, izteikties viņš vienmēr ir izteicies savdabīgi, bet starpdisciplināro pieeju jau sen kā vajag ieviest! Dzīvojam 20.gs. sākuma izglītībā.

Rakstīt komentāru

Lūdzu norādiet segvārdu!
Lūdzu ierakstiet komentāru!
4-4=
Kļūda!
Maksimālais komentāra garums ir 2000 zīmes. Portāla lietotājs atbild par saviem komentāriem, kas pievienoti rakstiem. E-klase aicina portāla lietotājus ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz naidu un diskrimināciju, kā arī iztikt bez rupjībām. E-klase patur tiesības komentārus nepublicēt vai dzēst.